FrSky X10 Horus
Re: FrSky X10 Horus
Jenže já tam právě NEMÁM OpenTx, ale FrSky OS. U OpenTX bych si to dle RiMRových návodů nějak napsal... asi bych (po podstatně delší době) dospěl k něčemu, co máš ty.
Naposledy upravil(a) Jiri dne sob 29.12.2018 15:24, celkem upraveno 1 x.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: FrSky X10 Horus
Jiri píše:Jenže já tam právě NEMÁM OpenTx, ale FrSky OS. U OpenTX bych si to dle RiMRových návodů prostě napsal..
To som zle pochopil ....sry
http://lubo111.rajce.idnes.cz
Re: FrSky X10 Horus
Jinak ten tvůj popis byl skvělý... třeba časem na OpenTx přejdu, je tam podstatně lepší podpora pro multimodul... ale chtěl jsem vyzkoušet FrSky..
Je to absurdní, programováním se z větší části živím, tak se mi nechtělo programovat ještě RC vysílač
Je to absurdní, programováním se z větší části živím, tak se mi nechtělo programovat ještě RC vysílač
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: FrSky X10 Horus
Jiri píše:Je to absurdní, programováním se z větší části živím, tak se mi nechtělo programovat ještě RC vysílač
Tak si si nemal kupovať Frsky.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Re: FrSky X10 Horus
Výjimečně s LV musím souhlasit...LV píše:Tak si si nemal kupovať Frsky.
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
Re: FrSky X10 Horus
Jiri píše:.......
Takto vypadá modifikácia pre štvorservové krídlo
Zaujímavosťou je kanál 6 - riadok 4 a 5
Samostatne je riešená kompenzácia brzdy s krídelok do výškovkay - riadok 4 a klapiek do výškovka - riadok 5
Potom sa môžu nezávislo používať brzdy v krídelkách a klapkách. Každé je nastavené samostatne .... pri ich kombinácii to funguje bez problémov....viď nižšie...
Kanál 12 funguje ak je spínač SG v krajnej polohe
Kanál 13 ak je SG v strednej aj krajnej polohe...
http://lubo111.rajce.idnes.cz
Re: FrSky X10 Horus
BoŠ píše:Výjimečně s LV musím souhlasit...
Prečo? Predsa tam má FrOs. To nemá s programovaním spoločné o nič viac, ako Futaba.
Re: FrSky X10 Horus - mód přistání s Flaperon mixem + motore
Tak si nakonec odpovím sám, nakonec jsem to nastavil (téměř) k plné spokojenosti. Skutečně není třeba programovat jediný řádek, nastavení, které jsem nakonec použil je ve výsledku extrémně jednoduché, pouze velmi blbě (nebo spíše vůbec) popsané v manuálu. Možná to lze řešit lépe i jinak, k tomu by hodně pomohly reálné příklady, které ve (z pohledu nastavení nezanedbatelně složitějším) FW Hitecu jsou. Třeba by se to někomu mohlo hodit, tak popíšu, k čemu jsem dospěl.
1) Jako základ jsem použil šablonu Letadlo, stejně jako u Hitecu, na jednoduché větroně se IMHO hodí víc. Dále je klíčové použití CAMBER mixu, což je trochu nešťastné označení pro Flaperon (v jednom místě návodu je vysvětlení, že se tím myslí totéž).
2) Kvůli bezpečnosti jsem aktivoval zámek plynu na jeden z přepínačů, tentýž přepínač bude sloužit i pro stopky délky letu. Prostě odblokuji plyn a startuji, po přistání opět plyn blokuji.
3) Vstupem pro motor i CAMBER je J2, čili páka plynu.
4) Výstupy jsou CH3 (motor) a CH15 (Camber, jen pro kontrolu).
5) Nastavil jsem si tři letové režimy (NORMAL, ACRO a PRISTANI), ovládané přepínačem SWG. Acro se od normal liší pouze maximálními výchylkami.
6) Na křivce plynu jsem nastavil dvě varianty, lineární křivku 0-100% pro první dva režimy a lomenou s -100 do 50% a -100 až 75/ od 50% do 100% pro režim přistání. To samo o sobě spolehlivě řeší přitočení si motorem při přistání v horní části dráhy motorové páky. Díky řešení přes křivku na to nepotřebuji další mix, který byl nutný u Hitecu, navíc lze využít větší (klidně i plný) rozsah otáček.
7) Pro CAMBER mix jsem nastavil taky speciální křivku od 0 (-100) do 50% (0) a dále 0 až do 100%, to řeší offset i ovládání flaperonů jen ve směru nahoru a jen v dolní části dráhy plynu.
8 ) V CAMBER mixu jsem nastavil hodnoty a směr mixu do křidélek i VOP, aktivaci na stejnou polohu SWG jako má mód přistání. Nějak jsem nepochopil (nebo nenašel), jak Camber mix aktivovat přímo letovým režimem.
Toto vše se obešlo bez potřeby logických switchů nebo speciálních mixů a ve výsledku je docela jednoduché. Nicméně extra mix jsem nakonec stejně musel použít pro mix motor->VOP, který z pro mne nepochopitelného důvodu je k dispozici jen pro vrtulníky.
Jediné, co jsem zatím nedokázal vyřešit je zpoždění při změně letového režimu - i když ho v režimech nastavím, tak se pro flaperony neuplatní.
1) Jako základ jsem použil šablonu Letadlo, stejně jako u Hitecu, na jednoduché větroně se IMHO hodí víc. Dále je klíčové použití CAMBER mixu, což je trochu nešťastné označení pro Flaperon (v jednom místě návodu je vysvětlení, že se tím myslí totéž).
2) Kvůli bezpečnosti jsem aktivoval zámek plynu na jeden z přepínačů, tentýž přepínač bude sloužit i pro stopky délky letu. Prostě odblokuji plyn a startuji, po přistání opět plyn blokuji.
3) Vstupem pro motor i CAMBER je J2, čili páka plynu.
4) Výstupy jsou CH3 (motor) a CH15 (Camber, jen pro kontrolu).
5) Nastavil jsem si tři letové režimy (NORMAL, ACRO a PRISTANI), ovládané přepínačem SWG. Acro se od normal liší pouze maximálními výchylkami.
6) Na křivce plynu jsem nastavil dvě varianty, lineární křivku 0-100% pro první dva režimy a lomenou s -100 do 50% a -100 až 75/ od 50% do 100% pro režim přistání. To samo o sobě spolehlivě řeší přitočení si motorem při přistání v horní části dráhy motorové páky. Díky řešení přes křivku na to nepotřebuji další mix, který byl nutný u Hitecu, navíc lze využít větší (klidně i plný) rozsah otáček.
7) Pro CAMBER mix jsem nastavil taky speciální křivku od 0 (-100) do 50% (0) a dále 0 až do 100%, to řeší offset i ovládání flaperonů jen ve směru nahoru a jen v dolní části dráhy plynu.
8 ) V CAMBER mixu jsem nastavil hodnoty a směr mixu do křidélek i VOP, aktivaci na stejnou polohu SWG jako má mód přistání. Nějak jsem nepochopil (nebo nenašel), jak Camber mix aktivovat přímo letovým režimem.
Toto vše se obešlo bez potřeby logických switchů nebo speciálních mixů a ve výsledku je docela jednoduché. Nicméně extra mix jsem nakonec stejně musel použít pro mix motor->VOP, který z pro mne nepochopitelného důvodu je k dispozici jen pro vrtulníky.
Jediné, co jsem zatím nedokázal vyřešit je zpoždění při změně letového režimu - i když ho v režimech nastavím, tak se pro flaperony neuplatní.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: FrSky X10 Horus
Já mám už pekných pár rokov Auroru 9 a pred rokom som si kúpil Horus X12S a po prvom spustení
Horusa s FrskyOS som bol doma, podobnost FW Hiteku až prekvapivo podobná.
Michal
Horusa s FrskyOS som bol doma, podobnost FW Hiteku až prekvapivo podobná.
Michal
Re: FrSky X10 Horus
Já mám už pekných pár rokov Auroru 9 a pred rokom som si kúpil Horus X12S a po prvom spustení
Horusa s FrskyOS som bol doma, podobnost FW Hiteku až prekvapivo podobná.
Michal
Horusa s FrskyOS som bol doma, podobnost FW Hiteku až prekvapivo podobná.
Michal
Re: FrSky X10 Horus - mód přistání s Flaperon mixem + motore
Tak jsem nakonec vyhrál, kvůli možnosti zpomalení jsem musel použít program Větroň, který umožňuje Camber ovládat přes letové módy. Nechápu, proč to je u letadla omezené, kdyby to šlo u obou, leccos by to zjednodušilo. V programu větroň ovšem už zase plyn nemá možnost více křivek, nemá zámek a z nějakého ne zcela jasného důvodu nefunguje vstup páka 2 do motoru, a výstup motor -> CH3 (možná bug). Ale vše lze vyřešit jedním mixem, když plyn pošlu na Aux1 a výstup z Aux1 pošlu na CH3. V mixu pak použiju tři odlišné křivky, běžnou pro základní a Acro mód, lomenou pro přistání a rovnou v -100 pro blokaci plynu, aktivovanou spínačem blokace motoru. Tak funguje vše.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: FrSky X10 Horus
Máme tady od FrSky vánoční dárek - 26.12. 2018 byl oficiálně vydaný FW 1.3.0.1 a 1.3.0.1L, ve finální verzi (tedy ne beta):
https://www.frsky-rc.com/download/
https://www.frsky-rc.com/download/
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: FrSky X10 Horus
Bohuzel nam darek kazi fakt neschopnost zobrazovat ceske znaky, coz intenzivne resim s FrSky.
Jan Janekx Urbanek
https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
- juraj.jurej
- Příspěvky: 4069
- Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: FrSky X10 Horus
Konečne sme sa dočkali! FrSky ESC 40A, 60A, 80A s integrovanou telemetriou.
https://www.horusrc.com/en/frsky-esc-neuron-60.html
https://www.frsky-rc.com/product-category/esc/
https://www.horusrc.com/en/frsky-esc-neuron-60.html
https://www.frsky-rc.com/product-category/esc/
Naposledy upravil(a) juraj.jurej dne čtv 31.01.2019 11:41, celkem upraveno 1 x.
FrSky Tandem X20
Re: FrSky X10 Horus
V e-shope síce nahodené už sú, ale stále sú "Out of stock". 