Lankové ovládání směrovky

Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#61 Příspěvek od JMalik »

ubosek píše:proc by mal mat s tiahlom na Vop viac problemou? Si robis srandu nie?


Protože předpokládám, že to servo výškovky má někde v trupu u serva směrovky.
Uživatelský avatar
L.Bily
Příspěvky: 1174
Registrován: ned 14.02.2010 0:00
Bydliště: Holíč
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od L.Bily »

JMalik píše:
ubosek píše:proc by mal mat s tiahlom na Vop viac problemou? Si robis srandu nie?


Protože předpokládám, že to servo výškovky má někde v trupu u serva směrovky.


na zaklade ceho? pojde tam kde ma byt akurat nie stadart ale o polovicu lahsie
Extra 300 60´ EXP Extreme Flight , Thunder 3D Krill 1,92, S-BACH 342 29% RC-PILOT 2,2m
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#63 Příspěvek od JMalik »

Už to vidím, píše to o pár příspěvků zpátky :oops:
Dík, že jsi na to upozornil.
Uživatelský avatar
L.Bily
Příspěvky: 1174
Registrován: ned 14.02.2010 0:00
Bydliště: Holíč
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od L.Bily »

JMalik píše:Už to vidím, píše to o pár příspěvků zpátky :oops:
Dík, že jsi na to upozornil.


Co by som pre teba neurobil :wink:
Extra 300 60´ EXP Extreme Flight , Thunder 3D Krill 1,92, S-BACH 342 29% RC-PILOT 2,2m
Uživatelský avatar
slavoo
Příspěvky: 977
Registrován: pát 31.10.2008 0:00
Bydliště: Holíč (SK)
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od slavoo »

Len doplním i pre druhých ktorý tento problém môžu riešit..

Citácia z jednoho návodu pre stavbu:
Tip pro stavbu: Směrovka je ovládána dvojitým lankovým náhonem. Pokud patříte k těm, kteří "closed loop" nemají v lásce, protože se vám nedaří při vychýlení směrovky udržovat obě lanka napjatá, zkuste následující trik. Je důležité dvouramennou páku směrovky namontovat tak, aby se (při pohledu shora) bod uchycení lanek na páku nacházel 10-15 stupňů za osou závěsů směrovky, nikoliv v jejich ose nebo dokonce před ní. Díky převodu posuvného pohybu lanek na otáčení excentricky umístěné páky se při vychýlení směrovky vytváří nesymetrické zatížení lanek, jež vyrovnává povolování a napínání lanek aerodynamickými silami působícími na směrovku za letu. Je to trik postavený na podobném principu, jako tzv. Ackermanův úhel, který zajišťuje, že se kola automobilu v zatáčce (pohybující se po obloucích s různým poloměrem) nevychylují ve stejném úhlu, mají tak menší odpor a zatáčení jde hladčeji.
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od LV »

slavoo píše:Len doplním i pre druhých ktorý tento problém môžu riešit..

Citácia z jednoho návodu pre stavbu:
Tip pro stavbu: Směrovka je ovládána dvojitým lankovým náhonem. Pokud patříte k těm, kteří "closed loop" nemají v lásce, protože se vám nedaří při vychýlení směrovky udržovat obě lanka napjatá, zkuste následující trik. Je důležité dvouramennou páku směrovky namontovat tak, aby se (při pohledu shora) bod uchycení lanek na páku nacházel 10-15 stupňů za osou závěsů směrovky, nikoliv v jejich ose nebo dokonce před ní. Díky převodu posuvného pohybu lanek na otáčení excentricky umístěné páky se při vychýlení směrovky vytváří nesymetrické zatížení lanek, jež vyrovnává povolování a napínání lanek aerodynamickými silami působícími na směrovku za letu. Je to trik postavený na podobném principu, jako tzv. Ackermanův úhel, který zajišťuje, že se kola automobilu v zatáčce (pohybující se po obloucích s různým poloměrem) nevychylují ve stejném úhlu, mají tak menší odpor a zatáčení jde hladčeji.

Najjednoduchšie je dodržať súososť a je po probléme
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
L.Bily
Příspěvky: 1174
Registrován: ned 14.02.2010 0:00
Bydliště: Holíč
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od L.Bily »

LV píše:
slavoo píše:Len doplním i pre druhých ktorý tento problém môžu riešit..

Citácia z jednoho návodu pre stavbu:
Tip pro stavbu: Směrovka je ovládána dvojitým lankovým náhonem. Pokud patříte k těm, kteří "closed loop" nemají v lásce, protože se vám nedaří při vychýlení směrovky udržovat obě lanka napjatá, zkuste následující trik. Je důležité dvouramennou páku směrovky namontovat tak, aby se (při pohledu shora) bod uchycení lanek na páku nacházel 10-15 stupňů za osou závěsů směrovky, nikoliv v jejich ose nebo dokonce před ní. Díky převodu posuvného pohybu lanek na otáčení excentricky umístěné páky se při vychýlení směrovky vytváří nesymetrické zatížení lanek, jež vyrovnává povolování a napínání lanek aerodynamickými silami působícími na směrovku za letu. Je to trik postavený na podobném principu, jako tzv. Ackermanův úhel, který zajišťuje, že se kola automobilu v zatáčce (pohybující se po obloucích s různým poloměrem) nevychylují ve stejném úhlu, mají tak menší odpor a zatáčení jde hladčeji.

Najjednoduchšie je dodržať súososť a je po probléme


a vies to prosim ta nejako blyzsie popisat? Vzdy je v navode napisane paky na stred otacania.
Extra 300 60´ EXP Extreme Flight , Thunder 3D Krill 1,92, S-BACH 342 29% RC-PILOT 2,2m
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od LV »

Pokial dodržíš os otáčania pák serva a kormidla, os otáčania páky a tiahla, tak sa nič nemôže povoliť ani natiahnuť
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
H1N1
Příspěvky: 2777
Registrován: stř 25.08.2010 0:00
Bydliště: Kladno ČR
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od H1N1 »

Já jsem todle dělal na svém modelu Decathlon, a bez problémů, dodržel jsem jak úhly, tak i délky lanek, překřížil podle návodu a bez jediného povolení. Když budeš mít obě lanka stejně dlouhé nemůže se ti stávat že jendo je naplé a druhé šmajdá.
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
maximal
Příspěvky: 200
Registrován: pát 23.01.2009 0:00
Bydliště: Dolany letisko Dubova

#70 Příspěvek od maximal »

LV píše:Pokial dodržíš os otáčania pák serva a kormidla, os otáčania páky a tiahla, tak sa nič nemôže povoliť ani natiahnuť

,,Ten chlapec ma pravdu!"
errare humanum est......
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=956&amode=
Uživatelský avatar
slavoo
Příspěvky: 977
Registrován: pát 31.10.2008 0:00
Bydliště: Holíč (SK)
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od slavoo »

maximal píše:
LV píše:Pokial dodržíš os otáčania pák serva a kormidla, os otáčania páky a tiahla, tak sa nič nemôže povoliť ani natiahnuť

,,Ten chlapec ma pravdu!"


To je podla ma blbost ako vrata..! Vsetko mam v ose co sa len da a jednoducho to ide tak. Mal som aj kamarat novu stavebnicu od PA Extru a tiez tak isto ziadna fuserina ale presne podla vyrobcu.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#72 Příspěvek od JMalik »

maximal píše:
LV píše:Pokial dodržíš os otáčania pák serva a kormidla, os otáčania páky a tiahla, tak sa nič nemôže povoliť ani natiahnuť

,,Ten chlapec ma pravdu!"


Prohlédni si dobře ty fotky, co jsem sem dal. Pokud má extrémně veliké výchylky a vstupy lanek do trupu jsou blízko směrovky, nevyjde to.
Že má bod zavěšení lanka na ose otáčení kormidla se předpokládá. Pokud se mění úhel lanka vystupujícího z trupu při neutrálu a plné výchylce, nemůže mít osu zavěšení lanek na ose páky serva.
Prohlédni si pořádně i tu páku co dával fotku LV. I tam jsou poslední díry mimo osu právě z tohoto důvodu.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14373
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#73 Příspěvek od pepin »

JMalik píše:
Mad_Box píše:Prověšování vpodstatě ničemu nevadí protože SOP je ofukovaná a v době prověsu je stále v záběru. Pokud jsou lanka v nule a lehkém vychálení napnutá a povolí se jen v krajních výchylkách tak je to OK.


To je špatná teorie!


Dělám to naprosto stejně-servo v ose,směrovka za osou,skladuji s vychýlenou směrovkou-lanka jsou napnutá pouze pokud je směrovka rovně,jednou mi u akrobata prdlo jedno lanko-směrovka flatrovala jako blázen,stačilo nepatrně přitáhnout na stranu funkčního lanka a bylo po flatru .
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#74 Příspěvek od JMalik »

Pepine, tady je řeč o tom, že si dá výchylku směrovky na maximum co dovolí vybrání výškovky a při pádu po ocase, nebo vývrtce se ta směrovka potká s výškovkou.
Můžeš k tomu přistoupit dvěma způsoby
1) jo, je to tak, ale vykašlu se na to, nevadí mě to
2) pověnuji se tomu a odstraním to
Nikoho tady nepřesvědčuji pro variantu 2). Jen jsem napsal jak se to dá udělat, pokud se pro to někdo rozhodne.

Ještě k tomu: "......jednou mi u akrobata prdlo jedno lanko...."
To bych teda chtěl vidět (to prdnuté lanko). Skoro bych se vsadil, že by šlo napsat: "Jednou jsem to u akrobata zčunil tak, že se mi předřelo, vyvléklo ze slisování..........lanko :lol:
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14373
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#75 Příspěvek od pepin »

JMalik píše:Ještě k tomu: "......jednou mi u akrobata prdlo jedno lanko...."
To bych teda chtěl vidět (to prdnuté lanko). Skoro bych se vsadil, že by šlo napsat: "Jednou jsem to u akrobata zčunil tak, že se mi předřelo, vyvléklo ze slisování..........lanko :lol:


Co se tenkrát přesně stalo si už nepamatuji,určitě to bylo mé první ovládání lankem a určitě ten model v té době těch motohodin měl sakra nalétaných,prostě pokud model hned nezmastíš,časem nějaká ta závada vyvstane,bud ji odhalíš doma,nebo za letu :lol:
Odpovědět

Zpět na „Dílna“