Test: Kira 600-22/6.7 @ CC (voči Neu 1512/1.5Y/6.7 @ TGY)

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět

2kW s RFM 18,5x12 - kto vyhrá súboj?

Neumotors NEU 1512/1.5Y + P32 1:6,7 @ Hobbywing Pentium 100 HV
20
53%
Kontronik KIRA 600-22 + KPG27 1:6,7 @ Castle Creations ICE 100
18
47%
 
Celkem hlasů: 38

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od m2 »

graup15 píše:No já mám trošku jiné zkušennosti, proto to vždy měřím na plno..:-)

Ak sa v tom nemieniš rýpať, tak to úplne stačí. Ale aby som rozplynul Tvoje pochybnosti, tak plná čiara je model motora z meraní 30W...500W s 13x11, čiarkovaná potom z meraní 80W...1400W so 17x13 ... rozdiel žiadny. (bodkované je fabrické meranie Kontroniku, ale s iným reglom):

Obrázek
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od m2 »

Odvážim sa predsalen dať sem aj ten najkontroverznejší graf, aby bol jasný výsledok ankety, podotýkam po stý krát, jedná sa o POHON, a nie o MOTOR, t.j. treba to chápať ako dvojicu motor/regulátor, konkrétne Kontronik Kira 600 s CastleCreations Phoeinx ICE 100 voči Neumotors 1512 s Hobbywing Pentium (Turnigy Sentilon) 100:

Obrázek

Problém je s najväčšou pravdepodobnosťou v nevyladenej dvojici Neu/Turnigy, ani nie tak v samotnom motore od Neu - viď pár strán dozadu, kde je aj pojednanie o Rm a Rd ...

Takže k dobrému motoru patrí aj dobrý /zosúladený/ regulátor!
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
albisko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 01.06.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od albisko »

pre M2
super ze sa urobil tieto merania,vdaka!
mame dalsi pouzitelny pohon do F5J resp kontronik sa opat vrati do hry
Uživatelský avatar
albisko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 01.06.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od albisko »

este jednavec ma napadla vedel by si cosi "pomerat" alebo zovseobecnit z grafov od kontronika na kiru480 a 5,2:1 na 6S?
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od m2 »

Zopár zistení (a nejasností) ku Kontroniku:

- Kontoronik uvideol na trh FAI verziu až ako posledný, cca pred dvoma rokmi. Možno to súvisí s KPG27 (predtým bola iba KPG25?)

- Súčasná Kira prišla na trh pred dvoma rokmi. Predtým buď taký typ vôbec nebol, alebo bol bez ventilátora?

- Ventilátor robí v meraní dobrú paseku. Nikto sa neozval, písal som tu čosi o "anomálii". Zatiaľ čo hysterézne straty rastú s otáčkami lineárne a straty vírivými prúdmi kvadraticky (a DriveCalc ich vie obe obsiahnuť), ventilátor je v princípe kubická závislosť. Je pekne vidieť, ako to DC "nezvláda". Lenže - modely motorov Kira v DC dodané priamo Kontronikom týmto neduhom netrpia!! Takže ich Kontronik buď musel merať s odmontovaným ventilátorom alebo sú to merania z čias, keď ešte ventilátor nemali ... alebo sú proste lepší a vedia, ako DC pracuje a ako ho obabrať. Bez ohľadu na to - model motora v DC priamo od Kontroniku stopercentne sedí s nameranou skutočnosťou na motore kúpenom obyčajným smrteľníkom v obchode na rohu ulice.

- Motor je to určite použiteľný. Elektromagneticky vyzerá prinajmenšom "podobne" s S.Neu, ale toto brať s rezervou - ešte skúsim niečo vyhrabať z Daliborových meraní Neu/CC. Otázne sú hlavne dve veci: húževnatosť prevodovky KPG27 oproti P32 (a to bude úplne najrozhodujúcejšie, nie nejakých pár wattov ušetrených na účinnosti) a to, či sa ten motor s prevodovkou dajú pretočiť aspoň ku 60krpm, lepšie ku 70krpm. Tých 50krpm je vážny handicap oproti S.Neu, a keď Steeve tvrdí, že 15xx vydrží 70krpm (ale nedáva na to záruku a mne sa rozletel už pri 58krpm), je otázka, o koľko viac v skutočnosti vydrží Kontronik. Tých 50krpm je totiž opäť hodnota, kde sa uznáva záruka, a to počas 2x dlhšej doby ako u Neumotors. P32 je oficiálne na 3kW, KPG27 nič také neuvádza, resp. zasa pre záruku platí hodnota 1,8kW (prevádzkové maximum Kira 650 x 1,5 krátkodobo).

- Reálnu použiteľnosť ukáže prax - ak rýchlo neroztrepem XCalibur, tak budúcu sezónu to dostane riadne zabrať a spoľahlivosť sa buď preverí alebo nie.
Naposledy upravil(a) m2 dne ned 24.10.2010 9:17, celkem upraveno 1 x.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od m2 »

albisko píše:este jednavec ma napadla vedel by si cosi "pomerat" alebo zovseobecnit z grafov od kontronika na kiru480 a 5,2:1 na 6S?

V DC je priamo od Kontroniku model:

480-26/5,2:1
480-31/5,2:1
480-34/5,2:1
480-38/5,2:1
480-43/5,2:1
480-50/5,2:1

čislo za pomlčkou je Kv motora deleno stomi.

Po skúsenosti s mojím motorom by som tomu grafu veril, trápiť pri návrhu sa budeš len s nekvalitnými modelmi vrtulí v DC, resp, v zložitom zisťovaní, či ten-ktorý model vrtule je OK alebo je to haluz. Každopádne lepšie ako nič.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
albisko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 01.06.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od albisko »

keby s tym budes robit letove testy?
prevodovku predpokladam si mal priskrutkovanu k motoru nemas nahodou fotoz interieru prevodovky?
dik
palo
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od m2 »

albisko píše:keby s tym budes robit letove testy?
prevodovku predpokladam si mal priskrutkovanu k motoru nemas nahodou fotoz interieru prevodovky?
dik
palo

Vyrobca pise, ze celok je bezudrzbovy a nerozobera sa ... tak ho rozoberat zatial nemienim.

Letove testy prijdu na jar, musim dovybavit XCalibura a dorobit chvost. Navyse nam diviaci rozryli drahu takym sposobom, ze ani keby hned bolo vonku 20oC, tak sa lietat neda.

Foto z interieru prevodovky je na WEBe, skusim pozriet obrazky. Ale nic tam nie je co som videl na pozeranie, satelity na ihlach, hriadel s pastorkom - ako P32.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od m2 »

Obrázek

a tu je video jeneho "zmatku":
http://www.vimeo.com/1705824
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11261
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od TomasC »

Skvělé měření. Těším se na letové testy.

V sobotu jsem s jedním myslivcem při řeči narazil na problém letiště rozryté divočákem. Dle jeho informací normálně pojišťovna platí za rozrytou LOUKU.
Naposledy upravil(a) TomasC dne pon 25.10.2010 17:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lindbergh
Příspěvky: 2295
Registrován: ned 29.07.2007 0:00
Bydliště: Plzeň D.C.
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od Lindbergh »

Uff, já si zrovna říkám, co to bylo za diváky, že zničili letiště a oni to byli divočáci... :lol:
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od m2 »

Lindbergh píše:Uff, já si zrovna říkám, co to bylo za diváky, že zničili letiště a oni to byli divočáci... :lol:

Diváci rozryli dráhu na letisku vo Vajnoroch počas návštevy pápeža v Bratislave, odvtedy už ryjú na letisku len diviaci... :lol:

Ale inak keby som to nevidel na vlastné oči, tak neuverím. Akože pás 4x40m úplne akoby pooraný pluhom, okolo toho povyrývané v 80x10m úseku ďalšie diery aj 30cm do hĺbky, zostalo nám asi 40m dráhy. Obraz skazy :(
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
Lindbergh
Příspěvky: 2295
Registrován: ned 29.07.2007 0:00
Bydliště: Plzeň D.C.
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od Lindbergh »

Kámošovi svině nedávno vyrýpali několik poměrně vzácných stromků a byla to nesmírně čistá práce. Očištěné kořeny jako od člověka, ožrané a stromky zničené. Taky bych tomu nevěřil, kdybych to neviděl na vlastní oči.
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7706
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#74 Příspěvek od graup15 »

m2 píše:
Lindbergh píše:
Zostalo nám asi 40m dráhy. Obraz skazy :(

To ti nestačí :-) To mi ..hihihi stačí dvakrát :-)
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od m2 »

graup15 píše:
m2 píše:
Lindbergh píše:Zostalo nám asi 40m dráhy. Obraz skazy :(

To ti nestačí :-) To mi ..hihihi stačí dvakrát :-)

Aj mne to stačí 2x --- prvý a posledný... :P
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“