Stránka 5 z 6

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: pát 29.03.2013 14:58
od Stiwo
OK, dík :D

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: pát 29.03.2013 15:16
od JMalik
Stiwo píše:...............

Buď to můžeš udělat jak píše scarabeus, nebo u 2WD stačí to projet po suchém asfaltu, nemusíš přemontovávat kola.

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: pát 29.03.2013 23:35
od FlyBear
Bych ta kola nějak shrnul:

Pokud se nikdy nejezdí v mokru, dírky se dělat nemusí.
Jinak se musí dvě dírky na vnějším obvodu navrtat ještě před ježděním.

Projet auto na závěr plným plynem po asfaltu mnohdy stačí, ale nemusí to platit vždy. Je proto lepší doma ještě po opláchnutí auta protočit, jak bylo uvedeno. U 2WD strojů lze kola celkem snadno přehodit nebo je možné udělat si přípravek a protočit je třeba na vrtačce. Obecně se domnívám, že 2WD stroje patří na více či méně upravenou dráhu, kde s vodou není takovýhle problém, zatímco na blbnutí v mokrém terénu s kalužemi patří 4WD (ale to je jen můj soukromý názor ;-) ).

Pokud se voda již jednou dostala dovnitř kol, pak se nesmí nechat jen tak vysychat. Problém totiž není jen samotná voda, která časem vyschne, ale ten sajrajt v ní obsažený. Ten po vyschnutí vody zůstane uvnitř molitanu na jednom místě a rozváží kolo. Dostat tohle ven pak znamená jedině kolo rozebrat, molitan "vyprat" nebo vyměnit a zase kolo smontovat.

Z mé vlastní praxe bych řekl, že vyvažovačka kol je celkem nutnost. Není nijak drahá a hodně pomůže. Pokud člověk nekupuje lepší kola vyvážená již díky přesnosti z výroby, tak se tomu nevyhne. Za sebe mohu říct, že mi rukama prošlo již několik Traxxasů (a o těch je tu nyní hlavní řeč) včetně náhradních sad kol pro ně - ani jedna sada nebyla nikdy dobře vyvážená. Každé kolo na tom bylo jinak a vždy se našlo aspoň jedno, u kterého jsem se až divil, kolik hmoty dovažuju... U kol sestavených doma z individuálně koupených dílů to platí taky.

Na druhou stranu jednou vyvážená kola už vydržela vyvážená poměrně dobře. Není pravda, že bych musel převažovat třeba kola E-Maxxe po každé jízdě, ani po jízdě mokrým terénem, ani dokonce poté, co jsem kola drhnul kartáčem a mýdlovou vodou v umyvadle :mrgreen: Stačilo zatím většinou jen na závěr řádně protočit ve sprchovém koutě :D Ale zas tak moc to neřeším - pokud při rotáčení kol ve vzduchu nápravy zůstanou v klidu, nic nepřevažuju. Jen sem tam se některá osa rozkmitala, tak jsem dotyčné kolo převážil. Ale nová kola, ta vyvažuju vždy.

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: ned 31.03.2013 19:24
od Spar
FlyBear píše:Bych ta kola nějak shrnul:



To bylo zdrcující schrnutí - díky moc :-)

Teď už jen to počasí aby bylo a taky aby konečně zazvonil někdo z DHL, že má pro mne balíček z Deutschlandu... :-)

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: úte 02.04.2013 16:50
od JMalik
Tak s tím mají piškoti odjetou tak hodinu a půl. Objednávám převodové kolo, spojku to nerozlámalo :D
Stalo se to do deseti minut po osazení lipol místo NiMh. Přestože jsem nechal původní lehký převod , tak to na trochu mokré trávě dokázali rozlomit.
Až to někdo ukroutíte, je potřeba jednak nové kolo a taky ta příložka z druhé strany - díl 6538, tu to vezme stoprocentně také. Po téhle zkušennosti nastavím i přesněji spojku (trochu větší prokluz), protože po rozebrání je na lamelách vidět, že zabírala zbytečně ostřeji.
Vymyšlené to ale mají zdá se dobře, je dost nepravděpodobné, že by se po devastaci hlavního převodového kola zničila spojka, pastorek, nebo skříň.

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: čtv 04.04.2013 13:13
od Spar
Tak jsem se konecne dockal a auto vcera prislo. Nainstaloval jsem wheelie bar a na dal bordelsitku z uk a sel ho projet. V menu jsem si prepnul na training mode - to je jen 44% vykonu a to auto i tak jezdi masakrove. Venku jsem trochu trimoval zataceni a asi precejen nasledeme zkusim vyvazit kola. Jinak auto jezdi monstrozne. V parku jsem objevil veci placek se skokankem a hned ho prubnul. Pak jsem prepnul na full power - ten narust vykonu je zdrcujici. Ten sesticlanek tomu dava strasidelnou silu. Mel jsem problem to uridit. Po prichodu domu jsem cele osprchoval a vycistil. Na aute je prvni jizda videt, ale neni to nic dramatickeho. Uz se tesim na dalsi... Tak jedine zklamani jsou nabijeck - davaji jen 0,8A a to na 5000mah baterky zoufale malo. Nastesti mam svoje, jen musim sehnat konektory.

Tak ted uz jen jezdit, jezdit a jezit...

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: čtv 04.04.2013 14:25
od JMalik
Spar píše:....Ten sesticlanek....
......nabijeck - davaji jen 0,8A a to na 5000mah baterky zoufale malo.


V jaké jsi to koupil verzi?
Já jsem tam měl 2x 7s NiMh 3000mAh, vyměnil jsem to za 2x 2s lipol 5000mAh. Nabíječka k tomu samozřejmě není.
(Převody mi přišly dnes, už to mám vyměněné, mrňavci s tím půjdou zítra jezdit )

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: čtv 04.04.2013 16:07
od Spar
Ja jsem nakonec od kolegu z Nemecka sehnal tu nejostrejsi verzi za uzasnou cenu. Je tam ta telemetrie, 2 x 5000 3S origo, dve nabijecky - no proste komplet... Myslim, ze jsem neprohloupil. Super je i kontrola napeti online na vysilaci. Mam ipoda a jsem prijemne prekvapen jak to maji vychytane. Vcera jsem na ne jezdil tak 35 minut a porad bylo dost stavy...

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: čtv 04.04.2013 16:38
od JMalik
Spar píše:Ja jsem nakonec od kolegu z Nemecka sehnal tu nejostrejsi verzi za uzasnou cenu. Je tam ta telemetrie, 2 x 5000 3S origo,.........


Ano, už je to jasné.
Jestli na těch 2x3s lipol nezdevastuješ hlavní převod, napiš sem prosím jeho převodový poměr a obě kola (já tam mám teď 3,00- 54/18. Původ osazení bylo 3,61 -65/18)

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: pát 05.04.2013 23:53
od Spar
Tak mam za sebou tri jizdy - kazda cca 30 minut. Prichazim na chut tomu napojeni na ipoda. Lze plynule nastavit naprosto vse. Uz nemam strach to nekomu pujcit - lze nastavit vykon od 0 do 100% Podle potrby. O vikendu jej pujcim pritelce, aby znistila jak bylo super tohohle mazlika domu poridit.

Kdyz mi napises, jak mam ten prevodovy pomer zjistit, tak to ho sem napisu. Asi je to z toarny nastavene na lipo - zatim cca hodina a pul jizdy a nevyskytl se sebemensi problem. Zitra si jedu pro vyvazovacku kol, tak jsem zvedav jak na tom budou.

Jak vam chodi brzda - me auto z plne rychlosti zabrzdi za moment, ale kdyz s autem jdu z kopce a jede vedle mne, tak se neda zastavit - je to tedy prudci kopec.

Zkousel jsem v parku rychlost na asfaltu a zatim 75km/h. Nekde pak vyzkousi tu stovku.

Nezvysoval jste nekdo podvozek? Jak je to pracne a jak moc je pak auto prevratitelne?

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: sob 06.04.2013 0:26
od JMalik
Spar píše:
Kdyz mi napises, jak mam ten prevodovy pomer zjistit, tak to ho sem napisu.

Jak vam chodi brzda - me auto z plne rychlosti zabrzdi za moment, ale kdyz s autem jdu z kopce a jede vedle mne, tak se neda zastavit - je to tedy prudci kopec.

Nezvysoval jste nekdo podvozek? Jak je to pracne a jak moc je pak auto prevratitelne?


Povolíš jeden šroubek na krytu spojky, sundáš ten kryt a podíváš se jaké číslo je napsané na pastorku motoru a jaké číslo je na hlavním kole. (Když sundáš ten kryt, tak aspoň můžeš zkontrolovat stav spojky a jestli není načaté to hlavní převodové kolo u středu)

Brzdí to "protiproudem", nemá to kotoučovky, takže čím větší rychlost, tím větší brzdný účinek a obráceně.

Podvozek zvyšovat nebudu. Převrátit to potom jde mnohem snáze.

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: sob 06.04.2013 19:39
od Spar
JMalik píše:
Spar píše:
Kdyz mi napises, jak mam ten prevodovy pomer zjistit, tak to ho sem napisu.

Jak vam chodi brzda - me auto z plne rychlosti zabrzdi za moment, ale kdyz s autem jdu z kopce a jede vedle mne, tak se neda zastavit - je to tedy prudci kopec.

Nezvysoval jste nekdo podvozek? Jak je to pracne a jak moc je pak auto prevratitelne?


Povolíš jeden šroubek na krytu spojky, sundáš ten kryt a podíváš se jaké číslo je napsané na pastorku motoru a jaké číslo je na hlavním kole. (Když sundáš ten kryt, tak aspoň můžeš zkontrolovat stav spojky a jestli není načaté to hlavní převodové kolo u středu)

Brzdí to "protiproudem", nemá to kotoučovky, takže čím větší rychlost, tím větší brzdný účinek a obráceně.

Podvozek zvyšovat nebudu. Převrátit to potom jde mnohem snáze.


Tak jsem sundal ten kryt - na velkém kole je: M 0,8 a 65T na malém kole nevidím žádné číslo. Zkoušel jsem jím otáčet - nikde žádné nebylo. Plastové kolo vypadá jako nové - jestli to tam hned vedle je spojka, tak tak vypadá také jako nová - něchtěl jsem to více rozebírat, ale krom trochy mastného prachu jsem nic zlomeného, nebo jinak poškozeného neobjevil...

Kde by mělo být to číslo na tom malém kole?

Na náhradním kole mám čísla 2 a 54T a M 0,8 - to je menší, než to použité a to od oka o dost. Asi to bude tím číslem s T, že?

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: sob 06.04.2013 19:58
od JMalik
Spar píše:
Tak jsem sundal ten kryt - na velkém kole je: M 0,8 a 65T na malém kole nevidím žádné číslo. Zkoušel jsem jím otáčet - nikde žádné nebylo. Plastové kolo vypadá jako nové - jestli to tam hned vedle je spojka, tak tak vypadá také jako nová - něchtěl jsem to více rozebírat, ale krom trochy mastného prachu jsem nic zlomeného, nebo jinak poškozeného neobjevil...

Kde by mělo být to číslo na tom malém kole?

Na náhradním kole mám čísla 2 a 54T a M 0,8 - to je menší, než to použité a to od oka o dost. Asi to bude tím číslem s T, že?

M je modul zubů, to Tě nezajímá.
65T je 65 zubů na hlavním kole.
Proti tomu potřebuješ zjistit, jaké je číslo na tom pastorku motoru. Je to napsané z čela pastorku.
Když ty čísla mezi sebou vydělíš, dostaneš převodový poměr.
Aby jsi zjistil stav spojky, musíš vyšroubovat tu samojistnou matici a podívat se, jestli není natřený hlinik z těch tří Al segmentů na přítlačném talíří. Pokud to tak bude, zabruš ty segmenty a otoč přítlačák na druhou stranu - a povol spojku!!!

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: ned 07.04.2013 19:11
od Spar
JMalik píše:
Spar píše:
Tak jsem sundal ten kryt - na velkém kole je: M 0,8 a 65T na malém kole nevidím žádné číslo. Zkoušel jsem jím otáčet - nikde žádné nebylo. Plastové kolo vypadá jako nové - jestli to tam hned vedle je spojka, tak tak vypadá také jako nová - něchtěl jsem to více rozebírat, ale krom trochy mastného prachu jsem nic zlomeného, nebo jinak poškozeného neobjevil...

Kde by mělo být to číslo na tom malém kole?

Na náhradním kole mám čísla 2 a 54T a M 0,8 - to je menší, než to použité a to od oka o dost. Asi to bude tím číslem s T, že?

M je modul zubů, to Tě nezajímá.
65T je 65 zubů na hlavním kole.
Proti tomu potřebuješ zjistit, jaké je číslo na tom pastorku motoru. Je to napsané z čela pastorku.
Když ty čísla mezi sebou vydělíš, dostaneš převodový poměr.
Aby jsi zjistil stav spojky, musíš vyšroubovat tu samojistnou matici a podívat se, jestli není natřený hlinik z těch tří Al segmentů na přítlačném talíří. Pokud to tak bude, zabruš ty segmenty a otoč přítlačák na druhou stranu - a povol spojku!!!


Tak dnes po ježdění jsem to sundal a na tom malém zubatém kole na motoru je číslo 18 - mrknul jsem od oka na tu spojku a nezdá se mi opotřebovaná... ty tři hliníkové kameny jsou trochu obroušené, ale nezdá se mi to nijak dramatické. Mám naježděné asi dvě hodiny jízdy. Ten motor je super úsporný - dnes jsem jezdil asi 45minut - je pravda, že cestou z parku a do parku jsem moc nezávodil, ale i tak - dobíjel jsem cca 3500MAh.

Jaký mám tedy převodový poměr?

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?

Napsal: pon 08.04.2013 0:39
od JMalik
Máš převodový poměr 3,61 (základní nastavení).

Napiš mi sem prosím, jak je zapojené čidlo telemetrii měření napětí.
Jestli je to vodič přímo zapojený na + pól baterie (kam), a jestli je tam je mezi tím nějaký elektronický čudl a do kterého vstupu přijímače je to strčené (předpokládám, že je tam jediný drát , červený přímý plus z baterky, strčený do toho konektoru na přijímači úplně nahoře)
Děkuji