X360

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
helipali
Příspěvky: 579
Registrován: stř 12.11.2014 21:22

Re: X360

#61 Příspěvek od helipali »

Vies co ivkucera? Nechaj to pre seba a rob co chces, len to zo seba. ..............Uz ma vobec nezaujima, ci je to hlucne, alebo nie. Pravdepodobne je hlucne, staci k tomu tolko.

3D vrtulnik moze lietat od 2 az do 12 minut na jednu baterku a ziadne take pravidlo neexistuje, ze musi lietat 5 minut preto, lebo to je ono. ......... To uz zalezi na cloveka, ze co vyhovuje pre neho, aky styl lietania a aky letovy cas. ......... Ze X360 je postaveny pre 5 minut a nedokaze 12, to uz je ina vec, ..je aj iny vrtas na svete.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YBO6pUg8o2Q[/youtube]

Jah! Zo Protosa ptakoviny? Bol by si rad, ked by si dokazal nieco poskladat aj inac, ako si to dostal od vyrobcu, ..ivkucera. A nezlob se na mna! :D

Nechcem od vas zobrat nic. X360 pravdepodobne je troska hlucny, a pravdepodobne najlepsie lieta pri 2900 rpm a 5 minut na baterku. Je to super masina! ...................... Vy, alebo ty ivkucera preco chces zobrat odo mna to, ako to robim ja? Preco chces, aby som to robil inac? Preco chces povedat, co mam robit a ako? Lebo ty si silny? A sikovny? Ty tu mas kamaratov, mas tu svoju partiu?

(Len som napisal, ze nie je to moc usporne podla mna, a opytal som, nakolko je hlucne. ............... rozum zastavy)
Naposledy upravil(a) helipali dne ned 19.05.2019 16:03, celkem upraveno 1 x.
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: X360

#62 Příspěvek od pkotatko »

Zkuste vychladnout a nehadejte se tu jako na sousednim foru.

Ohledne "uspory energie" dam jeden priklad.
Goblin 700, pokud jsem mel naladu, baterku jsem vybil za 4 minuty. A to neumim nejak zvlast litat.
Ta sama mechanika, stejne osazena a stejne baterky (jen prepojene na 6S2P), v makete s vahou pres deset kilo, petilist, listy 840mm. A v pohode lita 12 minut.
Takze je to vsechno o tom, co clovek chce, na co ma zrovna chut. U heliny maji nejvetsi vliv na spotrebu otacky rotoru. Daleko mene to ovlivni styl letani a vaha.
Pokud me bavi tahla, pomala akro, zvolim lehci helinu a nizsi otacky rotoru. Pokud s helinou chci litat jak na tenisu, pak chci tezsi helinu a poradne ji roztocim.
Dnesni trend vyrobcu je spise ta druha varianta, protoze kazdy chce litat jako Duncan nebo Tareq. Ale jsou vyjimky jako treba nektere modely od Mikada, TDR I atd.
Pro zajimavost, soutezni 3D sestavy se letaji na 4 minuty.

Sam si nedokazu predstavit jak bych odpovedel na otazku "jak je heli hlucna ?". To se pisemne da fakt asi hodne tezko vyjadrit. Dam jine listy, roztocim jine otacky, litam jinak a zvuk je totalne jiny.

Petr
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
TomasN
Příspěvky: 323
Registrován: pon 10.02.2014 21:21
Bydliště: Černošice/Praha

Re: X360

#63 Příspěvek od TomasN »

Velice zajímavá lehká 700ka je nová TDSF od Henseleita. 3.5kg i s baterkou. Neplánuješ Petře, že by jsi si ji pořídil? [emoji3]
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
Uživatelský avatar
ivkucera
Příspěvky: 139
Registrován: ned 27.04.2014 20:53
Bydliště: Hradec Králové ČR

Re: X360

#64 Příspěvek od ivkucera »

helipali za toho protose přijmi prosím moji omluvu. Pravda je, že si každý může se svou heli dělat co chce, i když někdo na to má jiný názor.

""Sam si nedokazu predstavit jak bych odpovedel na otazku "jak je heli hlucna ?". To se pisemne da fakt asi hodne tezko vyjadrit. Dam jine listy, roztocim jine otacky, litam jinak a zvuk je totalne jiny. ""

Ještě se musím hodně učit, jak elegantně odpovědět i na blbou otázku.
DS-12>MiniTitanE325(nostalgie)>Devil420>Goblin500>GoblinSPORT700>KRAKEN580+5xSPIRIT
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: X360

#65 Příspěvek od pkotatko »

TomasN píše:Velice zajímavá lehká 700ka je nová TDSF od Henseleita. 3.5kg i s baterkou. Neplánuješ Petře, že by jsi si ji pořídil? [emoji3]


Mam doma dve sedmistovky na akro a tri velke makety. Planuji zustat u maket. Tam tolik nevadi, ze umim litat jen osmicky... :mrgreen: :mrgreen:
Chci jeste jednu elektro maketu s rotorem cca 2,5m a tim koncim.

TDSF je helina presne pro Ondru. Ten by s ni letal tak, ze by nam spadla brada.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
TomasN
Příspěvky: 323
Registrován: pon 10.02.2014 21:21
Bydliště: Černošice/Praha

Re: X360

#66 Příspěvek od TomasN »

No, Ondrovi bych raději TDSF nedával do ruky. Už s Logem létá 15min, s tímhle byl tam poletoval půl hodiny [emoji3] Kdybych nepořídil TDF, tak bych o TDSF uvažoval. Kompletní kit s elektronikou je za 1800EUR, a opravdu se mi líbí. Ono to poletování ala Ondra má taky něco do sebe. Nedávno jsem si to zkusil s TDF, těsně nad zemí, poletoval na přesnost, něco nad 1000 rpm a taky to je celkem adrenalin.

Ale už končím, jsem tady offtopic.
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
helipali
Příspěvky: 579
Registrován: stř 12.11.2014 21:22

Re: X360

#67 Příspěvek od helipali »

pkotatko píše:...Pokud me bavi tahla, pomala akro, zvolim lehci helinu a nizsi otacky rotoru. Pokud s helinou chci litat jak na tenisu, pak chci tezsi helinu a poradne ji roztocim.
Dnesni trend vyrobcu je spise ta druha varianta, protoze kazdy chce litat jako Duncan nebo Tareq. Ale jsou vyjimky jako treba nektere modely od Mikada, TDR I atd.
Pro zajimavost, soutezni 3D sestavy se letaji na 4 minuty. ...

Dnesni trend nie je pre mna, preto nekupim novu helinu. :) ............. Nastastie rchelinarstvo ma viacerych dimenzii aj dnes, nez si vytiahnut z heliny co najvacsi vykon.

Ked sa do toho bol zatiahnuty Protos, som na to pisny a hlavne pred sebou. :D Moj Protos je teraz usporny a teraz lieta najlepsie, odkedy ho mam, pre mna to kazdopadne znamena pokrok a uspech.

Omluvu som zrovna necakal, samozrejme, ze to prijimam, ivkucera! Dakujem! ..................... Ziadneho zvuka sa popisat neda, v tom zmysle blba bola otazka, ano. ..A tolko snad uz vieme, ze ozubeny prevod je hlucnejsi, alebo troska viac si drazdi usi, ako remen. Vsak moze existovat vynimka, mozno niekto ma najradsej zvuk ozuneneho kola a vobec nedrazi mu usi, ..nemal by som polozit tu otazku.
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
helipali
Příspěvky: 579
Registrován: stř 12.11.2014 21:22

Re: X360

#68 Příspěvek od helipali »

Pomalejsie otacky su zakladom uspornej heliny. ... K tomu su este potrebne; pomerne mala hmotnost heliny, lahka baterka na svoju kapacitu, usporny-efektivny motor, pohon ktory prilis nebrzdi, dobre zvoleny prevod, spravne mechanicke a elektronicke nastavenia a vhodne listy, dobre sa hodi aj nizka rotorova hlava, respektive tazisko co najblizsie k rotoru, ..je to komplexna zalezitost. :wink:

ivkucera píše:To helipali: ...Nezlob se na mě, ale přestaň dělat ptákoviny s Protosem a začni už konečně lítat s heli.

Ta veta ma zaskocila, alebo vytocila :lol: , mozem to vsak brat aj v dobrom, ivkucera.

Snad uz som po ptakovinach :!: .............. Dnes uz snad viem, ze co ocakavam a co mozem ocakavat od vrtasa a vrtulniky uz mam slusne poskladane a su prisposobene pre mna. No a dufam aj to, ze uz nekupim, co kupit nemam. ..Ano, uz mozem konecne 'len' lietat, riesenie technickych problemov uz mi neuberie cas. ................................ Tento hobby robim sam, vedomosti k tomu som pozbieral na nete a rozhodujucu cast prave z toho fora; ..dakujem vam vsetkym!
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
sanchez
Příspěvky: 196
Registrován: ned 24.08.2014 12:58

Re: X360

#69 Příspěvek od sanchez »

Nechtěl bych lítat s úspornou heli a už vůbec ne s x360 na nějakéjch "pohodovejch" otáčkách. Každá velikost má svoje ideální otáčky pro 100% účinnost. Až budu chtít nějaký pohody.. Pořídím si maketu.
helipali
Příspěvky: 579
Registrován: stř 12.11.2014 21:22

Re: X360

#70 Příspěvek od helipali »

Kazda helina ma svoje optimalne otacky pre maximalnu ucinnost a zvlast pre maximalny vykon. Ta uz je lepsia definicia, iba dokonala nie je. :?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aj ta maketa je perfektna masinka:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=owvYExAPVnQ[/youtube]
A libi sa mi to, presne to s mi libi! :lol:
Naposledy upravil(a) helipali dne úte 28.05.2019 9:24, celkem upraveno 1 x.
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: X360

#71 Příspěvek od pkotatko »

Libi se mi ten vyraz "usporny". Zadny vrtulnik uz ze sveho principu neni "usporny".
Nema smysl se dohadovat jestli je lepsi odlehcovat a snizovat otacky, nebo obracene. Je to na kazdem komu se co libi. Obe cesty maji neco do sebe.
U makety se mi treba libi kdyz je tezka a zaroven ma co nejnizsi otacky. Klidne pridam kilo zavazi, snizim otacky az na mez, kdy uz neni fakt vykonu na rozdavani a musi se premyslet dost dopredu co clovek udela. Kazda chyba se pak ale nemilosrdne tresta. Odmenou je chovani a projev heliny dost podobny skutecnosti. Vetsina skutecnych helin take neni buhvijak premotorovana.
To video s MD 500 od Mikada je presne cesta co me osobne pripada uplne nesmyslna. Ale muze se to nekomu libit.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
helipali
Příspěvky: 579
Registrován: stř 12.11.2014 21:22

Re: X360

#72 Příspěvek od helipali »

Skoda, ze ziadna maketa nie je usporna, no ale ja mam usporne heliny a mne sa pacia najviac usporne heliny, to je moj stol, preto som iny, ako ty, alebo vy. .............................................................. At zije usporna helina! :D
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: X360

#73 Příspěvek od OPR »

Mě se taky líbí ten název "úsporný" A myslím si že naopak lze i o vrtulníku mluvit jako o úsporném a nebo alespoň jako o stroji s optimálním vybavením. Pokud má onen vrtulník štěstí na majitele a ten už se našel ve svém stylu létání a nedělá kompromisy mezi určením k čemu vrtulník vybavil, pak se dá hovořit o jakési optimalizaci vzhledem k užití stroje. I přes to, že se pořád jedná o vrtulník - nebo model vrtulníku.

Jen takový malý příklad.....

Eheli 600 - přes půl kilogramu motor, baterky 12S 5,0Ah ……

Eheli 600 - 370g motor, baterky 10S 3,3 Ah ……
Uživatelský avatar
Zenair
Příspěvky: 443
Registrován: pát 08.07.2011 0:00
Bydliště: Kladno

Re: X360

#74 Příspěvek od Zenair »

Pánové, zkusili jste někdo připodobnit X360 nějakému reálnému stroji?
standapatra
Příspěvky: 17
Registrován: sob 10.12.2011 10:01
Bydliště: D.K.n/L

Re: X360

#75 Příspěvek od standapatra »

helipali píše:Skoda, ze ziadna maketa nie je usporna, no ale ja mam usporne heliny a mne sa pacia najviac usporne heliny, to je moj stol, preto som iny, ako ty, alebo vy. .............................................................. At zije usporna helina! :D

jestli chceš něco úsporného tak si postav draka, nebo si kup žárovku
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“