Stránka 41 z 100
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: pon 21.04.2014 21:47
od Hexagon
ananas: hm regle som nijako nenastavoval ani nekalibroval. Kalibroval som v programe od Nazy RC, tie slajdery aby behali ako maju pri pohybe kniplov... hned sa aj idem pozriet do papierov od tych reglov... mam tam tieto:
http://www.premium-modellbau.de/Brushle ... 2a14dc0bf/
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: pon 21.04.2014 21:56
od SAT-HOFMAN
Hexagon píše:....ako by sa prejavila nejaka chyba? Napr. vysadzovanie motora?...
I mžikové vysazení motoru (nebo regulátoru) by se projevilo mnohem razantněji (prudké a rychlé kopnutí ramene).
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 8:07
od Václav Procházka
SAT-HOFMAN : na videu mu to koplo docela rychle.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 9:24
od dt
SAT-HOFMAN píše:I mžikové vysazení motoru (nebo regulátoru) by se projevilo mnohem razantněji (prudké a rychlé kopnutí ramene).
Je to hexa. Jednak tam má takový výpadek z principu menší účinnost, jednak hexa jej částečně eliminuje. Na první pohled to skutečně vypadalo na selhání jednoho z reglů nebo brutální účinek špatné (nebo žádné) kalibrace reglů. Spíš tipuju to selhání. Zkontroloval bych i konektory.
Co mě víc děsí je volba lokality pro zálet takové potvory. V tom místě bych měl obavu startovat i s věcí, které 100% věřím, natož dělat první start něčeho nevyzkoušeného.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 11:17
od SAT-HOFMAN
dt píše:Je to hexa. Jednak tam má takový výpadek z principu menší účinnost, jednak hexa jej částečně eliminuje. Na první pohled to skutečně vypadalo na selhání jednoho z reglů nebo brutální účinek špatné (nebo žádné) kalibrace reglů. Spíš tipuju to selhání. Zkontroloval bych i konektory.......
Mám osobní zkušenost právě z hexy (trochu menší). Při nedokonalém spoji na vinutí motoru (přechodový odpor), který se projevoval nepravidelně kopalo rameno razantněji a někdy hodila hexa i záda. Je pravda že s hexou bez jednoho motoru odstartuji a přistanu, ale musím ji už při startu dostat do rotace. Docílit hladkého startu a přistání s vypnutým jedním motorem s řídící jednotkou NAZA jako třeba na tomto videu se mně nepovedlo.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CKZ67y0Ja08[/youtube]
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 11:39
od gardenroute
SAT-HOFMAN píše:Mám osobní zkušenost právě z hexy (trochu menší)....Je pravda že s hexou bez jednoho motoru odstartuji a přistanu, ale musím ji už při startu dostat do rotace. Docílit hladkého startu a přistání s vypnutým jedním motorem s řídící jednotkou NAZA jako třeba na tomto videu se mě nepovedlo...
DJI doporučuje při výpadku motoru (u hexa a více) přejít pro lepší manévrovatelnost multi-rotoru do
IOC režimu, kdy se to lépe bez motoru při rotaci ovládá a dá se s tím i poměrně rozumně přistát...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HQ7wa5cBT_w[/youtube]
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 12:07
od SAT-HOFMAN
gardenroute píše: DJI doporučuje při výpadku motoru (u hexa a více) přejít pro lepší manévrovatelnost multi-rotoru do IOC režimu, kdy se to lépe bez motoru při rotaci ovládá a dá se s tím i poměrně rozumně přistát...
A co tu asi píšu

. Poraď spíš jak odstartovat lítat a přistát s menší hexou do 600mm bez nutnosti rotace s výpadkem jednoho motoru

.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 12:19
od gardenroute
SAT-HOFMAN píše:A co tu asi píšu
. Poraď spíš jak odstartovat lítat a přistát s menší hexou do 600mm bez nutnosti rotace s výpadkem jednoho motoru
.
Já jsem si v Tvém příspěvku Stando zmínky o IOC vůbec nevšiml, tak jsem to bral jako radu, jak to s tou rotací zvládnout to hladké přistání. Ale neznám důvod zvládání startu hexy bez 1 motoru, s tím by se asi vůbec létat nemělo, je to nouzový stav, ne

To že umí vůbec hexa s NAZOU při výpadku 1 motoru ještě vůbec létat a rovnou nespadne, ber jako bonus oproti jiným multi-rotorům (dříve i hexy padaly, je to až od novějších fw), té rotaci se ale asi nevyhneš, možná to některé novější fw také pořeší.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 13:04
od dt
gardenroute píše:té rotaci se ale asi nevyhneš, možná to některé novější fw také pořeší.
Pochybuju. To není věc fw, záleží na konstrukci, jestli to přejde do rotace nebo ne. Tzn. záleží na průměru stroje, použitých vrtulích a vzletové hmotnosti a z toho všeho odvozeného poměru reakčního momentu a tahu potřebného k visu. Ve fw se má řešit jediná věc - prioritizovat attitude control před yaw control, což dřívější fw neměl, protože neuměl IOC. Bez IOC se to v nouzovém režimu nedá uřídit, pokud člověk není napůl android a zároveň nemá naprosto jasnou představu o aktuálním headingu.
SAT-HOFMAN píše:...
startovat a letět s hexou při výpadku motoru se
nemá. Tečka. Pilot může být rád, když hexu pří náhlém výpadku motoru nerozfláká.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 13:59
od SAT-HOFMAN
dt píše:startovat a letět s hexou při výpadku motoru se nemá. Tečka. Pilot může být rád, když hexu pří náhlém výpadku motoru nerozfláká.
Štěstí přeje připraveným

. Přistával jsem i s ulomenou vrtulí a šlo to. Copter jsem zrušil pouze jednou na volšový ruce při nácviku akrobacie (nevěděl jsem v jaký je poloze)

.
Naza zatím nikdy nezklamala a to s ní dělám psí kusy

.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 14:19
od SAT-HOFMAN
dt píše:.... záleží na konstrukci, jestli to přejde do rotace nebo ne. Tzn. záleží na průměru stroje, použitých vrtulích a vzletové hmotnosti a z toho všeho odvozeného poměru reakčního momentu a tahu potřebného k visu. Ve fw se má řešit jediná věc - prioritizovat attitude control před yaw control, což dřívější fw neměl, protože neuměl IOC. Bez IOC se to v nouzovém režimu nedá uřídit....
Do rotace při nácviku nouzové situace výpadku motoru copter uvedu úmyslně plnou směrovkou, jinak to nejde udržet a bezpečně přistát, na použití IOC při výpadku jednoho motoru za letu musí být troch výšky a času. Proto nechápu jak dokázat s menší coptérou (do 600mm) toto:(
https://www.youtube.com/watch?v=CKZ67y0Ja08) jak jsem uváděl výše. Poradí někdo?
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 14:22
od dt
SAT-HOFMAN píše:Štěstí přeje připraveným

.
To samozřejmě nepopírám. Já jsem taky zkoušel, jak se to zachová při výpadku motoru, měl jsem rc spínač na jednom kanálu a vypnul jsem si za letu jeden motor. Letělo to, přistálo to.
Ale přistát s ulomenou vrtulí není totéž jako s tím pak zase odstartovat. Startovat s vědomím, že stroj není 100% v pořádku, se prostě nemá.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 14:26
od dt
Jak jsem psal, celé je to o velikosti stroje, jeho hmotnosti a použitých vrtulích. Je docela možné (spíš jisté), že kdyby tam dal třeba 200g zátěže, tak už by to do vzduchu nedal. Všimni si, že je to jenom uhlíkový rám, řidící jednotka a pohon. Takže poměrně lehká konfigurace na hexu. Počítám že to nevisí na víc než 40% tahu.
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 18:43
od cucpo
Dobry den pani pls poradi mi niekto s konfiguraciou NAZA a ramu RCTspider ?? Problem je ze koptera sa v manuale naklana dozadu (tazka bateria) a v atti a gps si netrufam odstartovat neviem ci to dokaze vyrovnat? Pls da sa to nejako doladit konfiguraciou NAZY? Ked som dal bateriu do stredu tak sa to dvihalo rovno akurat trocha rotovalo ( to bude treba asi upravit zisk na YAW ??) Naza samotna nieje namontovana v strede ale v predu ako je na obrazku.
[album]3856[/album]
Nastavil som hodnoty GPS anteny v cm od taziska ale predpokladam ze to asi nebude mat nejaky vplyv na stabilizaciu v rezime Manual. Ak by sa teda nasiel niekto ochotny a poradil co v naze nastavit ?
Re: DJI NAZA pokračování
Napsal: úte 22.04.2014 18:59
od dt
První věc - máš zkalibrováno? Zejména - máš zkalibrované rozsahy plynu u reglů?
Druhá věc - vážně v této konfiguraci vychází těžiště tam, kde jsi ho nakreslil? Nějak se mi to nezdá. Když jsem provozoval discovery bez kamery, tak mi vycházelo těžiště mnohem víc vzadu a bez posunutí baterky to moc nešlo.
Třetí věc - zisky máš v defaultu? Tuším že výchozí hodnoty jsou 125%. Na tuto hodnotu by to mělo normálně letět. Rozhodně by se nemělo stát, že se to bude samovolně odklánět od stanovené polohy.