Stránka 45 z 100

Napsal: ned 22.05.2011 21:02
od Kenny McCormick
DaveLister píše:100% bude dost mozna mimo moznosti mechaniky.
A vubec, nekoukej na cisla ale koukej na uhly, procko treba potrebuje rozdilne swash mixy na kloneni a klopeni abys dosahl stejnych uhlu.
myslim ze to vsetky vrtulniky so 120% cyklikou.
Prepocitava sa to koeficientom, len sa teraz nepametam, kolko presne /0,88??? opravte ma ak sa mylim/

Napsal: ned 22.05.2011 22:19
od mrpilot
mohol by mi niekto polopate vysvetil swash mix?? dodnes mu nerozumiem :lol: tuším ho aj mam nastaveny defaulte ako bol vo vysielačke. ale nejak ma ani asi neserie že ho neprestavujem. čo som pochopil tak sa nim nastavuje velkost vychyliek(uhlu)
ale ved to možem nastavit aj tak že každemu jedneu servu zvyšim max hodnotu na čojaviem 120% a mam vačši uhol nie?

Napsal: ned 22.05.2011 22:28
od Kenny McCormick
mrpilot píše:mohol by mi niekto polopate vysvetil swash mix?? dodnes mu nerozumiem :lol: tuším ho aj mam nastaveny defaulte ako bol vo vysielačke. ale nejak ma ani asi neserie že ho neprestavujem. čo som pochopil tak sa nim nastavuje velkost vychyliek(uhlu)
ale ved to možem nastavit aj tak že každemu jedneu servu zvyšim max hodnotu na čojaviem 120% a mam vačši uhol nie?
ano, zvysis aj tak velkost vychyliek pre klopenie a klonenie. Cize heli bude viac obratna. Ale zvecsia sa ti tiez aj vychylky na pitch/kolektiv, cize ked si mal nastavene +-11 na listoch, podom budes mat napr. +-13 :wink:
Dalo by sa to potom obmedzit na krivke kolektivu.
Swash mixom je to pohodlnejsie, menis 3 funkcie zvlast, kazdu kolko potrebujes.
Takto ako pises ich zmenis naraz vsetky tri aj ked niektoru nieje treba.

Napsal: ned 22.05.2011 23:44
od s.69
Asi mám taky problémek s ložiskem v grypu zadní vrtulky.
Přišel jsem na to zcela náhodou - jeden unašeč mi lehce drhne.
Přitom smykátko jezdilo o 106.
Nicméně mi to způsobovalo chvění ocasu a docela mírné, ale otravné pootáčení ocasu vlevo.
Jelikož zatím nemám nové ložisla, tak jsem jeden z grypů nedotáhl a ložiska jsem namazal nějakou "speciální" vazelínou.
Teď však nevím, zda-li jsem neudělal chybu s tím mazáním, vzhledem k velikosti ložisla.
Opatrně jsem byl dnes ve vzduchu a zatím v poho, ale raději je co nejdříve nahradím.
Snad ty ložiska brzy seženu...

Napsal: ned 22.05.2011 23:52
od harleyr
s.69 píše:Asi mám taky problémek s ložiskem v grypu zadní vrtulky.
Přišel jsem na to zcela náhodou - jeden unašeč mi lehce drhne.
Přitom smykátko jezdilo o 106.
Nicméně mi to způsobovalo chvění ocasu a docela mírné, ale otravné pootáčení ocasu vlevo.
Jelikož zatím nemám nové ložisla, tak jsem jeden z grypů nedotáhl a ložiska jsem namazal nějakou "speciální" vazelínou.
Teď však nevím, zda-li jsem neudělal chybu s tím mazáním, vzhledem k velikosti ložisla.
Opatrně jsem byl dnes ve vzduchu a zatím v poho, ale raději je co nejdříve nahradím.
Snad ty ložiska brzy seženu...

Povoleny to nenechávej.To ložisko se ti zakousne a rozsype,řešil jsem nedávno ten sám problém :evil:

Napsal: ned 22.05.2011 23:55
od harleyr
Taky jsem se s tim snažil vydrbat a pak to vydrbalo se mnou,sežen co nejrychlejš novy 8O

Napsal: pon 23.05.2011 0:01
od s.69
harleyr píše:Taky jsem se s tim snažil vydrbat a pak to vydrbalo se mnou,sežen co nejrychlejš novy 8O


No, to je ono - prostě jsem s tím takto chtěl "vydrbat", ale máš pravdu.
Díky za radu - snad ty ložisla co nejdříve seženu...
(A to jsem ze sebe měl takovou radost - nicméně, než to poslat pro "technickou" k zemi - dám na Tebe).

Díky...

Napsal: pon 23.05.2011 0:06
od harleyr
s.69 píše:
harleyr píše:Taky jsem se s tim snažil vydrbat a pak to vydrbalo se mnou,sežen co nejrychlejš novy 8O


No, to je ono - prostě jsem s tím takto chtěl "vydrbat", ale máš pravdu.
Díky za radu - snad ty ložisla co nejdříve seženu...
(A to jsem ze sebe měl takovou radost - nicméně, než to poslat pro "technickou" k zemi - dám na Tebe).

Díky...

Kzery je to ložisko?to malinky nebo to větší??já měl v tahu to malinky taky jsem to malinko povolil a liboval si jaká spásná myšlenka mě to napadla,jenže hold ta odstředivá síla byla jinyho názoru,lořisko se rozlítlo zasekla se vrtulka místo vrtulniku z toho byl docela obstojnej kolotoč.Naštěstí kousek nad zemou.Být to víš tak byl rozloženej na atomy.

Napsal: pon 23.05.2011 0:09
od harleyr
ložiska mají v TOBEXu,mají tam uplně všecky.

Napsal: pon 23.05.2011 0:30
od s.69
Přesně které ložislo "odešlo" asi řešit nebudu.
Myslím, že bude vhodnější je prostě vyměnit všechny - tedy všechny v grypu vrtulky...

Napsal: pon 23.05.2011 12:37
od janac.marek
Prosím o radu skúsenejších.
Dnes som si bol zalietať a pri konci fúkal jemne vetrík. Odkedy som si zvýšil pitch (aj plyn, aj elev), tak si trošku tak blbnem vo vzduchu. Je to svižné :) .

No a keď som bol tak ďalej od seba, tak som spravil nasledovný prudký manéver:
Pri pohybe heli smerom dopredu som ju naklonil trocha do zadu a veľmi prudko pridal plyn na max. Stala sa taká vec, že chvost sa otočil o viac ako 90° a skoro som spadol, nevedel som ako je otočená heli, ale ustál som to.

Moja otázka je, čo to spôsobilo? Keďže sa tu kecá o šmýkatku, tak to mohlo byť aj ním? Nemazal som nikdy - ale čistil sprejom s teflonom GT85.
Ďalšia vec, čo ma napadá je, že prudké pridanie plynu a pitch spôsobilo náhly pokles otáčok a proste zadná vrtuľka nestačila.

Napsal: pon 23.05.2011 13:07
od OPR
janac.marek píše:Prosím o radu skúsenejších.
Dnes som si bol zalietať a pri konci fúkal jemne vetrík. Odkedy som si zvýšil pitch (aj plyn, aj elev), tak si trošku tak blbnem vo vzduchu. Je to svižné :) .

No a keď som bol tak ďalej od seba, tak som spravil nasledovný prudký manéver:
Pri pohybe heli smerom dopredu som ju naklonil trocha do zadu a veľmi prudko pridal plyn na max. Stala sa taká vec, že chvost sa otočil o viac ako 90° a skoro som spadol, nevedel som ako je otočená heli, ale ustál som to.

Moja otázka je, čo to spôsobilo? Keďže sa tu kecá o šmýkatku, tak to mohlo byť aj ním? Nemazal som nikdy - ale čistil sprejom s teflonom GT85.
Ďalšia vec, čo ma napadá je, že prudké pridanie plynu a pitch spôsobilo náhly pokles otáčok a proste zadná vrtuľka nestačila.


....... nejpravděpodobnější je možnost snížení otáček nosného rotoru tím že dáš při samotné zátěži ještě veliký kolektiv - tím přibrzdíš otáčky NR. A jelikož vrtulka s nosným rotorem vakazuje stejný převod zmenšíš ji tak její účinnost. A ona nestíhá při snížených otáčkách kompenzovat větší reakční moment. Který vzniká zvíšením odporu na nosném rotoru.
Tohle bývaj nejošklivější situace při kterých se padá.

Napsal: pon 23.05.2011 13:30
od saint21
Mně se děje uplně to samé. Při prudkém přidání kolektivu se vrtulník otočí o 90°. Někde jsem, četl, že to může způsobovat nízky zisk gyra. Při zmeně zisku gyra se mně děje stále to stejné.

Napsal: pon 23.05.2011 14:02
od psena
Jaky mas max + uhly nabehu listu a jaky otacky?
Dela to i na idle nebo pouze normal?

Napsal: pon 23.05.2011 14:31
od saint21
na idle u normálu jsem to nezkoušel zkusím to dneska. náběh je +-11. otáčky změřené nemám pastorek je tam 14T. Jinak křivky mám nastavené od Penax.