Stránka 49 z 120

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 14:24
od pepin
BKSL píše:Tak radsej jemny hrb ako nieco co sa mozno pri prvom prudkom lete rozpadne. A to nehovorim o neporovnatelnej pohodlnosti samotnej opravy zvonku.


schválně si tu proved pruzkum, kolik asi tak majitelu kompozitu ho chce mít po opravě hrbolatý :lol: jinak by mě docela zajímalo, jak si zvrchu obrousíš na dvě části přeražený trup a jak ho budeš pospojovávat dohromady pouze venkovní omotávkou--třeba jak si to pospojuješ lištama a pak to budeš omotávat.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 14:38
od JMalik
BKSL píše:Tak radsej jemny hrb ako nieco co sa mozno pri prvom prudkom lete rozpadne. A to nehovorim o neporovnatelnej pohodlnosti samotnej opravy zvonku.

Zvenku to neuděláš, bude to vypadat hnusně.
Zevniř to vybrousíš, přelaminuješ sklem, uhlíkem, kevlarem, nebo nějakou kombinací. Dětským nafukovacím balonkem přitlačíš tu novou vrstvu zevnitř na stěnu trupu. Pokud dáváš více vrstev, připrav si to na igelitu na stole už i v potřebném tvaru, potom to celé nastrč do trupu, přimačkej štětečkem potom až nakonec ten balonek. Jednotlivé vrstvy ke krajům odskakuj do ztracena, ať tam nevytvoříš zub. Mezi balonek a laminované místo si dej kousek mikrotenu. Jen jednu vrstvu slabého mikrotenu, aby se ti tam nepřilepil balonek a nemusel jsi zbytky trhat ven.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 14:48
od BKSL
Nehovorim ze to bude vypadat ako original ale ja osobne mam radsej funkcnost ako design :-).

A lepena vrstva na mensi priemer je menej pevna ako lepena vrstva na priemer vacsi, to sa oklamat neda.
Toto je len moj nazor a postreh, nech si to kazdy opravi ako chce :wink: .

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 14:53
od semi
Ještě bych měl dotaz. Ty anténky dát zase tam kde se to zlomilo nebo je radši ohnout zpět a vytáhnout je za křídlem, kde je trup silnější ?

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 15:08
od pepin
BKSL píše:Nehovorim ze to bude vypadat ako original ale ja osobne mam radsej funkcnost ako design :-).

A lepena vrstva na mensi priemer je menej pevna ako lepena vrstva na priemer vacsi, to sa oklamat neda.
Toto je len moj nazor a postreh, nech si to kazdy opravi ako chce :wink: .


přečti si to ještě jednou--nejdřív to vylaminuji zevnitř, aby trup držel pohromadě, teprve potom to laminuji zvenčí tak, aby tam nebyla boule.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 15:12
od pepin
semi píše:Ještě bych měl dotaz. Ty anténky dát zase tam kde se to zlomilo nebo je radši ohnout zpět a vytáhnout je za křídlem, kde je trup silnější ?


tam kde máš ty díry si to trochu podlaminuj kouskem uhlíku, nebo skla, at je to místo trochu zesílené, ono při ráně to stejně musí někde prasknout, ale také jak už zde bylo zmíněné zeslabuji trup raději v místech, kde se to pak bude dobře opravovat--pokud to tedy vnitřní rozmístění elektroniky umožnuje.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 15:18
od semi
pepin píše:tam kde máš ty díry si to trochu podlaminuj kouskem uhlíku, nebo skla, at je to místo trochu zesílené, ono při ráně to stejně musí někde prasknout, ale také jak už zde bylo zmíněné zeslabuji trup raději v místech, kde se to pak bude dobře opravovat--pokud to tedy vnitřní rozmístění elektroniky umožnuje.

Taky jsem si to tak myslel, že dám kolem dírky ještě rowing. A ve stejném místě to už nepraskne, spíš za nebo před opravovaným místem.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 18:04
od pepin
semi píše:[Taky jsem si to tak myslel, že dám kolem dírky ještě rowing. A ve stejném místě to už nepraskne, spíš za nebo před opravovaným místem.


mluvíš nejspíš o opravě toho červeného nerozpadého trupu na té fotce---to popraskané přemotej třeba instalatérskou páskou, pokud ty popraskané díly nejdou vpasovat zpět, aby byli v rovině s puvodnim trupem, tak ten spoj prořízni třeba plátkem z lupenkové pilky--musí to sedět v rovině, pak to třeba naboduj trochu prstolepem a obal tou instalatérskou páskou, v místech, kde jsou ty prostupy pro anténu dej na ten vnitřní návin ještě jednu vrstvu, nebo třeba kousky toho rovingu, nemusí to nakonec vyjít přesně na místa těch děr, prostě aby jen v tom místě bylo trochu víc materiálu, zastrč to tam, nafoukni a druhý den ten trup přelaminuj klasicky po přebroušení zvenčí, to přelaminování zvenčí opět přemotej tou instalatérskou páskou, at je ten materiál spíš staženej uvnitř, než abys ho pak zase odbrousil, až to vytvrdne i zvenku, hrubým smirkem na sucho zdrsni to nové lesklé lepení a pouze nahrubo odbruš případné jasně viditelné přesahy nad uroven puvodního trupu, z jedné i druhé strany trupu, kde není žádná deformace a poškození trupu si nalep zase proužky nějaké lepenky, která tě zastaví, abys ten trup nebrousil a neladil nakonec od čumáku až po ocas, navíc ta vrstvička té omotávky zajistí, že až to budeš tmelit polyesterem špachtlí v celé šíři té opravy--kup v hornbachu nebo podobném obchodě, mají sady několik ruzně velkých ocelových planžet v pytlíku---přez ten návin budeš s tmelem nad urovní trupu--tmel to od vrchního švu trupu ke spodnímu, počkej až ta jedna pulka zatáhne, pak tmel tu druhou---jinak tam toho napatláš hodně moc a zbytečně budeš odbrušovat--ten systém tmelení--na planžetu naneseš tmel a trupem otočíš, nejde to natmelit na poprvé, takže nejdřív nějak obě poloviny, přebrousit smirkem PŘILEPENÉM NEJLÉPE NA KORKOVÉ KOSTCE NA UROVEN LEPENEK, ZHODNOTÍŠ KOLIK JE KDE A JAKÝCH PROPADLIN, TMELÍŠ ZNOVU--JEN TY PROPADLINY A BROUSÍŠ UŽ BEZ TĚCH BOČNÍCH NÁVINU LEPENKY--TED UŽ SMIREK TAK MAXIMÁLNĚ 300, když budeš mít pocit, že je to už ted super, tak si to místo stříkni s trošku malým přesahem základní barvou ve sprey, nebo plničem, přebruš zase 300 kou a ted už uvidíš ty mraky nepřesností, které už jen vždy lízneš znovu polyesterem opět otáčením trupu, až se dostzaneš do fáze, že je to už opravdu rovné, znovu to stříkni základem, přebruš 600 a 1000 kou pod vodou--decentně, neměl bys probrousit ten základ, na vrchní a spodní hranu švu trupu si přilep nějaké ocelové pravítko--třeba jednostranou pilku na železo a třeba špičkou lámacího nože proškrábni v té nové opravě drážku imitující ten puvodní šev pulek trupu, barvu si nech namíchat u lakýrníka--já používám PPG, barvu namícháš podle poměru, trup přebrousíš nějakou 1400 pod vodou---jen aby to bylo matové do částí neporušeného trupu s takovým přesahem, abys nestříknul barvu na neobroušenou část, jen částečně--v tomto místě to budeš pak rozleštovat, nejdřív si na krajové podstřiky dáš do pistole trochu ředidla a na něj naleješ trochu té barvy, tou řidkou vodičkou podfoukneš kraje opravy, pak už opravu stříkneš poměrově namíchanou barvou a finálně to zase foukneš s přídavkem ředidla--stejkance neřeš, ty po vytvrzení barvy odbrousíš--rozleštíš, počítej s tím, že opravená místa bývají znovu přestříklá většinou sytější, nežli originál, páč ve formě je většina modelu jen podfouklá a nový nástřik je živější, pak to po vytvrzení barvy přebrousíš zase nějakou 1000-1500, případně brusnou pastou a nejdřív druhý den třeba tempopastou--ideálně ještě jednou třeba za týden, když je ta barva opravdu vytvrdlá.

když se zadaří, tak se budeš nakonec těšit, až s tím zase řízneš :lol:

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 20:20
od semi
pepin píše:mluvíš nejspíš o opravě toho červeného nerozpadého trupu na té fotce---to popraskané přemotej .....

Už stačííí .., díky. :D Musím si to vytisknout a udělat z toho bodový postup :D :D . Ještě jednou díky.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 20:27
od pepin
semi píše:Už stačííí .., díky. :D Musím si to vytisknout a udělat z toho bodový postup :D :D . Ještě jednou díky.


ono to takhle sepsané vypadá složité, ale během té opravy to vyplyne samo.

Re: Minicorado

Napsal: pát 11.10.2013 20:28
od BKSL
pepin :wink:

Re: Minicorado

Napsal: ned 13.10.2013 14:31
od semi
semi píše:Regl je v pořádku, jen to hází tu chybu. Verze mám poslední jak Clinku tak reglu.

Tak ve verzi V3.52.10 log stáhnout šel. Viz obr. Nevíte co znamená „Power out” = 100 a ”Throttle in” = 1.918 ?

Re: Minicorado

Napsal: pon 14.10.2013 22:53
od BKSL
Pouzivate casto pri beznom lete vo vyske vztlakove klapy ?
Alebo ich pouzivate len pri pristavani na brzdenie + kontra kridelka.
Neviem ci by mi stacili len kridelka alebo mam kupit aj s klapkami :? .

A aky je parametrovy rozdiel medzi sklom a uhlikom kedze je uhlik znacne drahsi ?

Re: Minicorado

Napsal: pon 14.10.2013 23:34
od klingon77
BKSL píše:Pouzivate casto pri beznom lete vo vyske vztlakove klapy ?
Alebo ich pouzivate len pri pristavani na brzdenie + kontra kridelka.
Neviem ci by mi stacili len kridelka alebo mam kupit aj s klapkami :? .

A aky je parametrovy rozdiel medzi sklom a uhlikom kedze je uhlik znacne drahsi ?


Zakriveni cely odtokovky dolu (termika) nebo nahoru (rychlost) na vypinac pouzivam dost casto. K tomu jeste plynule zakriveni odtokovky dolu ovladane plynovym knyplem.

Uhlikova verze je vyrazne pevnejsi v krutu, takze ani pri extra rychlem pruletu model nikam neuhyba, "neplave" a drzi smer. Nutnou podminkou jsou kvalitni serva a peclive udelane nahony kormidel, tedy tuhe, spravne prepakovane a bez vuli. Jinak to jsou vyhozene penize.

Re: Minicorado

Napsal: pon 14.10.2013 23:52
od BKSL
klingon77 píše:Zakriveni cely odtokovky dolu (termika) nebo nahoru (rychlost) na vypinac pouzivam dost casto. K tomu jeste plynule zakriveni odtokovky dolu ovladane plynovym knyplem.


A zatacanie na MC cez kridelka nie je vhodne alebo sa to nepouziva ked pises ze pouzivas plynovy knipel na zakrivenie odtokovky ?
Ja L a P kridelkami iducimi naraz ale opacne ovladam model dolava-doprava t.j. plynovy knipel tlacim dolava-doprava.

A aka je hmotnost MC z uhliku a aka zo skla ?