semi píše:[Taky jsem si to tak myslel, že dám kolem dírky ještě rowing. A ve stejném místě to už nepraskne, spíš za nebo před opravovaným místem.
mluvíš nejspíš o opravě toho červeného nerozpadého trupu na té fotce---to popraskané přemotej třeba instalatérskou páskou, pokud ty popraskané díly nejdou vpasovat zpět, aby byli v rovině s puvodnim trupem, tak ten spoj prořízni třeba plátkem z lupenkové pilky--musí to sedět v rovině, pak to třeba naboduj trochu prstolepem a obal tou instalatérskou páskou, v místech, kde jsou ty prostupy pro anténu dej na ten vnitřní návin ještě jednu vrstvu, nebo třeba kousky toho rovingu, nemusí to nakonec vyjít přesně na místa těch děr, prostě aby jen v tom místě bylo trochu víc materiálu, zastrč to tam, nafoukni a druhý den ten trup přelaminuj klasicky po přebroušení zvenčí, to přelaminování zvenčí opět přemotej tou instalatérskou páskou, at je ten materiál spíš staženej uvnitř, než abys ho pak zase odbrousil, až to vytvrdne i zvenku, hrubým smirkem na sucho zdrsni to nové lesklé lepení a pouze nahrubo odbruš případné jasně viditelné přesahy nad uroven puvodního trupu, z jedné i druhé strany trupu, kde není žádná deformace a poškození trupu si nalep zase proužky nějaké lepenky, která tě zastaví, abys ten trup nebrousil a neladil nakonec od čumáku až po ocas, navíc ta vrstvička té omotávky zajistí, že až to budeš tmelit polyesterem špachtlí v celé šíři té opravy--kup v hornbachu nebo podobném obchodě, mají sady několik ruzně velkých ocelových planžet v pytlíku---přez ten návin budeš s tmelem nad urovní trupu--tmel to od vrchního švu trupu ke spodnímu, počkej až ta jedna pulka zatáhne, pak tmel tu druhou---jinak tam toho napatláš hodně moc a zbytečně budeš odbrušovat--ten systém tmelení--na planžetu naneseš tmel a trupem otočíš, nejde to natmelit na poprvé, takže nejdřív nějak obě poloviny, přebrousit smirkem PŘILEPENÉM NEJLÉPE NA KORKOVÉ KOSTCE NA UROVEN LEPENEK, ZHODNOTÍŠ KOLIK JE KDE A JAKÝCH PROPADLIN, TMELÍŠ ZNOVU--JEN TY PROPADLINY A BROUSÍŠ UŽ BEZ TĚCH BOČNÍCH NÁVINU LEPENKY--TED UŽ SMIREK TAK MAXIMÁLNĚ 300, když budeš mít pocit, že je to už ted super, tak si to místo stříkni s trošku malým přesahem základní barvou ve sprey, nebo plničem, přebruš zase 300 kou a ted už uvidíš ty mraky nepřesností, které už jen vždy lízneš znovu polyesterem opět otáčením trupu, až se dostzaneš do fáze, že je to už opravdu rovné, znovu to stříkni základem, přebruš 600 a 1000 kou pod vodou--decentně, neměl bys probrousit ten základ, na vrchní a spodní hranu švu trupu si přilep nějaké ocelové pravítko--třeba jednostranou pilku na železo a třeba špičkou lámacího nože proškrábni v té nové opravě drážku imitující ten puvodní šev pulek trupu, barvu si nech namíchat u lakýrníka--já používám PPG, barvu namícháš podle poměru, trup přebrousíš nějakou 1400 pod vodou---jen aby to bylo matové do částí neporušeného trupu s takovým přesahem, abys nestříknul barvu na neobroušenou část, jen částečně--v tomto místě to budeš pak rozleštovat, nejdřív si na krajové podstřiky dáš do pistole trochu ředidla a na něj naleješ trochu té barvy, tou řidkou vodičkou podfoukneš kraje opravy, pak už opravu stříkneš poměrově namíchanou barvou a finálně to zase foukneš s přídavkem ředidla--stejkance neřeš, ty po vytvrzení barvy odbrousíš--rozleštíš, počítej s tím, že opravená místa bývají znovu přestříklá většinou sytější, nežli originál, páč ve formě je většina modelu jen podfouklá a nový nástřik je živější, pak to po vytvrzení barvy přebrousíš zase nějakou 1000-1500, případně brusnou pastou a nejdřív druhý den třeba tempopastou--ideálně ještě jednou třeba za týden, když je ta barva opravdu vytvrdlá.
když se zadaří, tak se budeš nakonec těšit, až s tím zase řízneš
