Měření napětí na Li-pol baterii
arda1 píše:Tak za prvé-čas v tom hraje opravdu roli a za druhé- koleno dle mě ne.
Kdesi som čítal, že elektróda sa začne rozpadať, keď nie je schopná dodávať ióny v čase v potrebnom objeme. Z toho som si nejako vydedukoval, že žmýkanie vyflusnutej baterky (keď už iónov nie je nazvyš) je práve to, čo ju ničí a nafukuje. A s touto filozofiou úspešne lietam aj zatracované E-TECHy.
Teraz z iného súdka. Dám príklad. Dnes som lietal Alku na E-TECH 2250 aj HXT D9 G2 2200, obe 6 minút na plný plyn. Obe baterky mali po vylietaní 11,1-11,2V, obe som dobil cca 1600 mAh. Ibaže E-TECH má využiteľnú kapacitu (12,6..9V) 1850mAh, zatiaľ čo HXT 2250mAh!
Dedukcia? Rozdiel medzi "zlou" a "dobrou" LiPol-kou je práve tá energia schovaná v napätiach pod 11,2V... toľko moja skúsenosť.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
arda1 píše:Dle mě jsou baterky měké- to by vysvětlovalo ten "zázračný" nárůst napětí po přistání.
Dobrý postreh. Mimochodom, už niekto videl tvrdý E-TECH?? 16C baterka, naplno nabitá, nová ... po 30s 10,1V pri 18A (8C). Ale 170 letov, a stále ide! A jej V/A charakteristiky neignorujem, ale som sa im prispôsobil.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Re: 4A!
m2 píše:rudavatra píše:CELKEM PREKVAPUJICI , nabijis na 4,2/clanek ?
na kolik vybijis ?
Toho nabíjania 4A na letisku je asi tak 20%. Ostatné podľa času 1A až 2A. Nabíjam na 4,2V/článok, vylietavam do 11,1V-11,2V na trojčlánok.
Mimochodom modrý E-TECH z 80/20% nabíjaný 1C/2C má dnes už 170 letov a stále funguje, a to pri nonstop vybíjacích prúdoch 33%/66% 14C/7C.
Za tie dvojročné skúsenosti a asi 500 letoch na LiPol-kách mi z toho vychádza, že životnosť LiPol je závislá viac na LiPol samotnej ako na jej pestovaní ako v bavlnke - za predpokladu, že sa napätia a hlavne teplota udržia v prevádzkovom pásme. Ale to je len taký môj dohad, neberte to prosím ako radu ani stanovisko!
i kdyz ......
ac se vsude pise nabijet 1C , nasel jsem si test sveho nabijece na netu(grapner lipo charger 4) no a ten tlacil do 1700 lipol pres 3A.
Nikdy jsem po tom nepatral a ted jsem trochu sokovan ze muj nabijec nove baterie nabiji podobnym zpusobem.
U mne je problem ze nejsem schopen podat nejake pouzitelne informace o zivotnosti o akku (obe se mi podarilo zkratovat svou nepozornosti ,).
A co s tyce napeti naprazdno , koncim na podobnych hodnotach jako ty(litam na cas) a regl mi zatim vypnul jenom jednou v silnem vetru.
RUDAVATRA
Re: Měření napětí na Li-pol baterii
Ahoj, můžete sem dát nějaký odkaz na nabíjení LiPol baterií pro začátečníka? Mám z toho docela vítr a zde debata začátečníkovi vůbec nepomůže.
Díky moc
Díky moc
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10
Re: Měření napětí na Li-pol baterii
Google ti dá odkazů dost. Pokud nechceš problematiku moc studovat, napiš jaký baterky chceš nabíjet (Kapacitu a kolik má baterka článků) a někdo ti už nabíječku doporučí (ta udělá vše potřebné sama). Baterie se hlavně nesmí moc vybíjet, to by si měl hlídat inteligentní spotřebič.Vstrom650 píše:Ahoj, můžete sem dát nějaký odkaz na nabíjení LiPol baterií pro začátečníka? Mám z toho docela vítr a zde debata začátečníkovi vůbec nepomůže.
Díky moc
Re: Měření napětí na Li-pol baterii
Už není třeba, jeden hodný pán mi to vše vysvětlil co a jak funguje, tak zatím to chápu:)
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10