Stránka 6 z 6
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: úte 09.04.2013 23:40
od Spar
JMalik píše:Máš převodový poměr 3,61 (základní nastavení).
Napiš mi sem prosím, jak je zapojené čidlo telemetrii měření napětí.
Jestli je to vodič přímo zapojený na + pól baterie (kam), a jestli je tam je mezi tím nějaký elektronický čudl a do kterého vstupu přijímače je to strčené (předpokládám, že je tam jediný drát , červený přímý plus z baterky, strčený do toho konektoru na přijímači úplně nahoře)
Děkuji
Tak čídlo měření napětí je přímo na plusovém drátu - pak tam, ale ještě černý - oba vedou do regulátoru a propojkou pak jdou oba do přijímače. Čidlo teploty tomoru je plastovou bužírkou přimáčknuté k motoru a čidlo otářek je zastrčené v té skříňce - z boku těsně nad šroubem, kde se mění nastavení spojky.
Asi by bylo lepší to osobně vidět - můžeme se někde potakt - dát autum za uši a omrkneš, jak je to tam udělané. Už mám najety asi 3h času - zatím bez závad. Jediné co mě malinko děsi jsou pneumatiky - jsou dost poškrábané a hodně se "smýkají" - tedy ta guma po vnitřní vložce.
Teď jsem auto hodil na destičky a koukám na geometrii - zdá se být dost rozhašená, ale bojím se jí štělovat, abych to nerozštěloval...
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: stř 10.04.2013 10:21
od JMalik
Sejít se určitě můžeme, příští týden mám nějaký program, tak kdykoliv potom.
Jedná se mi o toto:
Je plus drát senzoru napájení přímo na plus, bez odporu,diody.... a kam je to přesně zastrčené do přijímače = který konektor přijímače, na který pin toho konektoru v přijímači.
Dík Jirka
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: stř 10.04.2013 12:47
od zdendaK
Ne, čidlo napětí je na kraji.

je to vždy řešeno s čidlem teploty a jsou spojeny přes propojovací konektor (bohužel je ve středu),
takže, kdo ho dá na přímo, tak vyhulí přijímač.

Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: pát 12.04.2013 0:20
od JMalik
zdendaK píše:Ne, čidlo napětí je na kraji.

je to vždy řešeno s čidlem teploty a jsou spojeny přes propojovací konektor (bohužel je ve středu),
takže, kdo ho dá na přímo, tak vyhulí přijímač.

Já ti děkuji za informaci.
Vím o jednom blbovi, který to viděl na obrázku uprostřed konektoru (neregistroval, že je to konektor s piny a ne s dutinkami) a vrazil to tedy na prostřední pin konektoru v přijímači. Úplnej Osel!
Ještě by mi hodně pomohlo, když zjistíš, proč nemám dostupnou nabídku na subtrim řízení (je to ta druhá tabulka s položkama nabídky). Rozsah pohybu serva mi jde normálně nastavovat, nabídku subtrimu nemám dostupnou.
(čidla napětí a teploty už mi chodí, otáčkoměr a rychloměr ne, asi jsem dal magnet na ten segment většího průměru a patří tam ten menší průměr.)
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: pát 12.04.2013 18:21
od JMalik
Tak jsem to celé rozchodil se zobrazováním nastavení vysílače na iPodu a s telemetrií. Původně jsem si myslel, že to bude jezdit bez té hračkoidní telemetrie, ale při nastavování vysílače mě chytil nerv, že bych s tím musel jebnout o zeď. Takhle to můžou vymyslet jenom amíci, co to mají v hlavě rozdané na betla.
Ve vysílači je nutné nastavit aspoň koncové body serva řízení, subtrim, případně expo. Vysílač nemá dispej. Vůbec žádný, ani ten nejmrňavější, všechno se nastavuje na kombinace blikání LED. Tohle může vymyslet skutečně jen trotl.
Uživatelé si na to pochopitelně stěžují všude, amíci hlásí, že u nich vlastní iPod každé malé dítě. iPod naštěstí mám, další klika byla, že jsem to koupil o tisícovku dražší proti verzi bez telemetrie a za tu tisícovku je v tom telemetrický vysílač, přijímač a příprava na všechny čidla. Čidla jsou reletivně levná, tak jsem je osadil přestože jsem řešil původně jen ten vysílač a případně zobrazení stavu baterie. (Na to stačí kus drátu navíc, tam není žádné čidlo).
Všechno chodí dobře, instaluje se to bez problémů, super je třeba dávat pozor jen na to napětí, ti blbové to přestrkávají z prostředního pinu "čidla"na krajní pin do přijímače. Jak se to udělá intuitivně bez přemýšlení z prvního obrázku, odnese to přijímač.
Na senzor otáček patří to menší příložné plastové kolečko s magnetem. Pokud se dá to větší co je společně v pytlíku, tak jednak magnet je mimo čidlo a měření otáček a rychloměr nechodí a za druhé chytá spojka o ten plast, může to rozlámat spojku.
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: ned 14.04.2013 22:58
od JMalik
Tak jsem po víkendovém ježdění zase dělal servisáka = podruhé to hlavní převodové kolo.
Tentokrát jsem to prozkoumal pečlivěji a na spojce jsou třecí segmenty z hliníku! Jednak se maže při záběru ten hliník na talíř spojky a už to plynule neprokluzuje, drhne to, ale hlavně se to příliš zahřívá , přenáší se teplota na to plastové převodové kolo a to se postupně deformuje až se utrhne na středu.
Minule jsem s nějakými díly objednal i spojku, tak jsem to šel vybalit z pytlíčku.
No, sláva. Tenhle náhradní díl už má segmenty z normálního spojkového obložení. Za pět minut jsem to namontoval, seřídil zubovou vůli v hlavním převodu, nastavil spojku a šel jsem to zkusit. Zatím super. Dá se to seřídit mnohem lépe na správný prokluz a nehřeje se to.
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: sob 20.04.2013 13:40
od Milan Nes
a nemáš jí špatně dotaženou ? já spojku oddělal za 3 sezony ...
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: sob 20.04.2013 14:36
od JMalik
Milan Nes píše:a nemáš jí špatně dotaženou ? já spojku oddělal za 3 sezony ...
Ne, mám to seřízené dobře.
Mezitím jsem zjistil proč to tak je. Oni dodávají k ss motorům standartně ty hliníkové lamely (tam je to dotažené natvrdo, bez prokluzu), ke stříďáku patří normální spojkové obložení. Nepochopitelné.
(Na kastli je nastříkaná mikrovrstvička krycí barvy. Vyplatí se to přestříknout dřív, než se to vydře při mytí. Stačí na to jakýkoliv hodně světlý akrylát ve spreji. Já jsem dal bílou)
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: ned 21.04.2013 13:48
od Milan Nes
aha ... já se právě koukal do spojky a mám klasickou, ne žádnou hliníkovou ...
ale asi jak pro kterej model, kamarád měl set slashe 1/8 stejnosměr a měl taky keramiku
ono to maj asi pro stejnosměr kvůli krouťáku předpokládám, ale taky to lehce nechápu,
jinak bacha ... ono to u každého nového auta mám pocit mají dotažené na max ale v návodu píší že si to pak máš podle sebe nastavit - nejlíp o 1/2-3/4 povolit podle povrchu na kterém jezdíš,
zkušenost ze slashe, reva a bandita s rustlerem
teď sem dokonce kamarádovi rozhejbával novou stavebnici uplně první generace bandita ai u ní to tam tak je psáno
Re: TRAXXAS SUMMIT a nebo E-REVO případně E-MAXX?
Napsal: pon 22.04.2013 17:54
od Spar
Ahoj,
tak už mám za sebou několik rozborek a zborek auta. Zlomil jsem levé přední rameno, ohnul stabilizační tyče, koupil druhé pneumatiky na hlínu a červené tuningové tyče řízení a stabilizace - jsou pevnější a také hezčí

Pořídil jsem si i osvětlení, ale to ještě nemám osazené, ale už se na to chystám. Auto má tak dvacet startů - řešil jsem tu spojku, ale jen jsem ji povoloval a dotahoval - jinak nic. Hraju si s geometrií a vyvažuju kola - je to super, jak se v tom člověk může vrtat a není to nic složitého. Rozborka a zborka přední nápravy s výměnou těch tyčí, tak cca 30 minut. Zatím jsem nepřekonal rychlost 86km/hod, ale je pravda, že jsem ani nemělnil to převodové kolečko. Je super ta bordelsíťka, před velkejma bordelama chrání znamenitě. Prach bohužel projde, ale to je vpořádku - elektronika musí dejchat. Je na tom bomba, že se jde ven s jedním párem baterek a člověk je skoro nemá šanci vytřískat - mám tam ty 5AH a jezdím třeba 45-60 minut a pořád mám šťávu.
Jinak tu druhou spojku jsem si také koupil - zatím, ale není třeba ji měnit. Tu telemetrii sleduju jen napětí na baterkách, maximální rychlost za jízdu a občas si upravím velikost brzdy a zatáčení... je super na to přehledné nastavování.