Stránka 6 z 10
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pát 28.08.2015 14:03
od Dag2B3
Aplikace zakázaných oblastí pro Android a iOS:
http://www.hoverapp.io
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pát 28.08.2015 17:20
od Dag2B3
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pát 28.08.2015 17:30
od kraro
Dag2B3 píše:Okolí Prahy
Bezletové zóny v Čechách mají někteří zahraniční profíci u řitě

Toto je tuším kanadská společnost .......
https://www.youtube.com/watch?v=ffxGB2j9ADohttps://www.youtube.com/watch?v=f3BGlMJ6W18
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: ned 30.08.2015 19:52
od Pekacek77
Konkrétní zkušenost ze Černé Hory: Hledal jsem informace ohledně létání tady, nic, napsal jsem vládním úřadům, žádná odpověď. Na dovču jsem si EPP samokřídlo 950mm nakonec vzal. Ale narazil jsem první den, v budově NP parku Durmitor jsem si koupil třídenní vstupenku do parku, pracovník si prohlížel samokřídlo a nic neříkal. Jenže o pár set metrů dál, při vstupu do parku, mě strážci zastavili. Anglicky moc neuměli, ale stále opakovali "dron" a "licence" a "400 euro". Nenechali si nic vysvětlit, rezignoval jsem a model nechal u nich v kukani. Po prohlídce Černého jezera jsem si model vyzvedl s tím, že bych rád viděl podmínky o kterých mluvili na papíře. Krčili rameny a odkázali mě na web NP Durmitor a tam jsem, světe div se, nic nenašel. Máte někdo nějakou konkrétní zkušenost s létáním v Černé Hoře a s nikde nepsanými pravidly, co by vás stály 400 eur?
Model jsem druhý den pronesl rozložený a zalétal si... Předpokládám, kdybych byl z BBC a měl desetikilového drona... Ale já mám 450g samokřídlo s Mobiusem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pon 31.08.2015 7:48
od gardenroute
Monte Negro (byl jsem tam mnohokrát a projel ji skoro celou) je neuvěřitelně krásná, ale bohužel také zkorumpovana země (a útočiště všech možných zločinců z celé Evropy a zejména z Ruska), že se té příhodě ani moc nedivím. Já tam sebou Ptaaka nikdy neměl, v té době jsem ho ještě neměl.
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pon 31.08.2015 17:38
od MarkAurel
Tak tu na Sk to pekne dodrbali premýšľam že si občas zbehnem potocit do Maďarska keďže to mam 17km riskovať že ma bonzne daky sused alebo zavystlivec nebudem.
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pon 07.09.2015 7:47
od Pekacek77
NP BIOGRADSKA GORA - další, tentokrát odlišná zkušenost z Černé Hory. Je zde zakázáno fotografovat a pořizovat videozáznamy pro profesionální použití. Šel jsem přímo za "rangery" a ukázal jim malé EPP samokřídlo a kamerku a vysvětlil jim, že nejsem profesionál a neměli s tím nejmenší problém. Vše je to prostě o lidech, které člověk potká.
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: stř 07.10.2015 14:26
od Dag2B3
Tchajwanská vláda navrhla nové předpisy. "Z těchto revizí navrhovanými Civilní leteckou správou, pokud to není povoleno jinak, bezpilotní letouny a drony mohou obsluhovat pouze osoby starší 18 let a to během denních hodin. Maximální výška je 400 stop, a musí být v rámci vizuálního dohledu pilota v každém okamžiku .... Kromě toho, modely o hmotnosti 15 kg a více vyžadují licence, pojištění a registraci operátora. Modely vážící méně než 15 kilogramů nepotřebují licenci nebo registraci, ale podléhají pravomocím příslušných místních samospráv. "(Tchaj-wan dnes)
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: úte 24.11.2015 21:35
od Dag2B3
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: pát 11.03.2016 12:28
od Seba
Nemáte někdo informace o lítání v Číně, nebudu lítat ve městech ale jih Číny. žluté hory atd.Čínsky se domluvíme,tak s domorodci nebude problém,horší správci parku atd.Na trubce je plno filmů,asi se tam dost lítá,nerad bych ale skončil ve vězení, nebo s pokutou.
Pravidla pro cestování s náhradními LiPo bateriemi (ke kopté
Napsal: stř 27.04.2016 18:00
od gardenroute
Pravidla pro cestování s náhradními LiPo bateriemi (k multikoptérám) v letadlechJiž několikrát jsem zde i v jiných vláknech a svém blogu popisoval pravidla a mé vlastní zkušenosti z leteckého cestování po světě s koptérami a hlavně LiPo bateriemi. Protože se mě na to mnoho z Vás znovu opakovaně ptá, protože se blíží letní sezona cestování a protože v tom mají někteří z Vás stále jisté nejasnosti, uvedu to zde znovu a aktualizovaně, s odkazem na oficiální
FAA a
IATA předpisy.
Zásadní regulace a omezení- je přísně zakázáno přepravovat NÁHRADNÍ (kdy nejsou součástí přístroje) LiPo a podobné baterie v odbavených zavazadlech (tzv. Checked Baggage), toto je možné pouze v příručním zavazadle (CarryOn Baggage) na palubě letadla (!)
- LiPo baterie (a podobné LiOn atd.) pro spotřební elektroniku a vlastní použití je možné přepravovat s limitem do 100 Wh na baterii (např. Phantom 4 baterie má 81 Wh), počet baterií není limitován (poznámka - např. u Emirates jsem v r. 2013 při letu do Johannesburgu mohl vézt jen 2 LiPo baterie na osobu, a to přestože byly vždy pod 100 Wh, takže jsem je rozdal spolucestujícím, o rok později při letu do Bangkogu jsem toto omezení neregistroval)
- LiPo s větší energií (watthodina je jednotka energie) než 100 Wh (ale max. 160 Wh) je možné přepravovat pouze se souhlasem příslušné letecké společnosti (obvykle mají svá další omezení) a to pouze 2 ks na osobu
- veškeré baterie musí vždy být chráněny proti poškození a proti možnému zkratu, ideální jsou ochranné nehořlavé vaky
Doporučuji každému před leteckou přepravou své koptéry a náhradními bateriemi kontaktovat příslušnou leteckou společnost, protože mohou mít své vlastní regulace, např. u různých ekonomických společností.
V příloze originální dokumenty FAA a IATA.
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: stř 27.04.2016 19:23
od texmur
Petře A nejsou problém např. vrtule jako "ostrý předmět"?
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: stř 27.04.2016 20:01
od gardenroute
Ne, s vrtulemi jsem nikdy nemel problém, ale v Dubai na letisti jsem mel velky, velky problém s malinkym inbus sroubovackem (ke gimbalu Zenmuse), který jsem mel v Duratool kufru s Ptaakem 1 (kufr sel samozrejme na palubu). Ale nakonec me po nekolika karavych slovech nechali, kdyz jsem jim ukazal, na co to je. A to jsem přitom všechny tezke a nedulezite věci dal do baggage, ale na toto zapomel zastrcene v molitanu...
Vůbec v Dubai je to pro nas nejake zaklete, letos (vlastne vloni, ale navrat byl letos

) na Vanoce při ceste do Asie tam zase manzelce v kabelce nasla arabska bezpecacka asi 4 plynove zapalovace, a chvili to vypadalo dost, dost blbe. Inu kuraci

Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: úte 21.06.2016 20:08
od gardenroute
gardenroute píše:Několik doplnění a aktualizací (částečně vlastní zkušenosti)...
...
Francie
poměrně složitá situace, bez předchozího povolení není možné soukromě vůbec létat, "[i]Ministère du developpement" trvale sleduje videoservery na Internetu, a stíhá každou takovou nedovolenou aktivitu. Pro komerční aktivity je třeba mít francouzské pilotní oprávnění. Obecná pravidla - při FPV létání je nezbytný spotter, multikoptéra musí být na dohled, létat pouze pod 150 m, létat pouze ve dne, zákaz létání v městských oblastech, nad skupinami zvířaty nebo lidí, a v "omezených" oblastech...[/i]
Takže upravuji, pravidla pro Francii se od 1.1.2016 trochu změnila, pro amatéry je vysvětlení např.
zde na tomto webu, zůstala tam ale stále ta podivná omezení týkající se publikování čehokoliv kdekoliv, jen pro připomenutí je známa bizarní žaloba na fotografa, který měl na svém webu fotografie "Eiffelovky"...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Napsal: stř 22.06.2016 5:04
od Torm
Pro zájemce přidávám pár poznatků z Ruska a nijak potěšující nejsou. Letecký provoz v Rusku je reglamentován dvěmi normami - vyhláškou vlády Ruské Federace "O schválení Federálních pravidel využití vzdušného prostoru Ruské Federace" (vyhláška 138 z 11.4.2010) a "vzdušným" zákonem (Воздушный кодекс) N 60-ФЗ Ruské Federace ze dne 19.03.1997 ve znění z roku 23.05.2016. Obě tyto normy fakticky zakazují jakékoliv bezpilotní létání, a to i ve vzdušném prostoru vrstvy G. I RC modely jsou v nich důsledně považovány za vzdušný dopravní prostředek. Legálně je tak možné létat výlučně pod střechou :)