V dokumente
http://www.fai.org/downloads/ciam/SC4_F3Soaring_2015 sa opakovane vyskytuje dĺžka vlečnej šnúry 150m - ja viem že skutočná výška vlečenia býva menšia, ale pri vystrelení často aj o 100m vyššia - viď graf z príspevku
viewtopic.php?f=11&t=73787&start=30#p1244082.
Je to všetko samozrejme len implicitný predpoklad, priamo v pravidlách sa o výške letu nehovorí, ale pripúšťa sa.
V tomto ohľade sú pravidlá F5J ako argument lepšie.
Rovnako dobrá aj zmienka TomasaC
viewtopic.php?f=11&t=73787&start=30#p1244077, že F3A musí vývrtku začať vo výške >150 až 200m aby stihol povinné 3 obrátky a ešte to v rozumnej hladine vybrať. Lenže tu zase nenájdeš oporu v nejakých písaných pravidlách, tu jednoducho len piloti F3Ačiek vedia v akej výške musia vývrtku začať aby neskončili v zemi alebo s 0 bodmi za nedokončený obrat.
A už úplným extrémom sú voľné modely, kde súťažiaci nemôže nijako ovplyvniť do akej výšky mu ten model silný stupák vynesie.
A čo už potom také plánované/pokusné kategorie ako CLASS F3H - RADIO CONTROLLED SOARING CROSS COUNTRY RACING - ak má model urobiť prelet z bodu A do bodu B, tak to naráza na podmienku, že sa pilot nesmie počas riadenia pohybovať. Inak tomu nerozumiem, alebo tomu rozumiem zle?
