Stránka 64 z 120

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: stř 22.06.2016 22:31
od Zoolx
Já vím, Petře... Mne dokonce (a bez skrupulí se přiznám :-) ) první P1 uletěla v noci nad les... a zmizela v nenávratnu. Koníček je koníček. Jak praví klasik JC: "Však oni si Češi brzy nastřádají na nové" :-)

Kolik jsem dal do koníčků, raději ani nepočítám, ale pořád lepší než do cigár či něčeho horšího... Já na P3P učím svého staršího a létáme spolu, ale neprodal bych ji ani kdyby děti byly malé... Jak se hodila, když P4 (zcela zbytečně) jela do Německa do servisu na výlet :-)

Z.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 6:33
od BioToXx
Mě ten přechod přijde zbytečnej a uspěchanej, kupoval jsem sice Phantoma až teď ale koupil jsem si Advanced vzhledem k tomu že 4ka nepřinesla v podstatě nic novýho a ty peníze za to mi přišly zbytečný.... hold jsem asi šetřílek O:)

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 7:23
od gardenroute
No myslím, že nemáš pravdu, byť P3P byla takovou očekávanou evolucí, tak P4 je technologická revoluce. Je to podstatně jiné letadlo, byť se laikům může zdát obdobné či podobné.

I když přechod z P3P na P4 může být pro řadu lidí zbytečný. U Advanced a těch pozdějších nižších verzi bez LB bych ty pochybnosti již neměl.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 8:13
od romko1
P3A uz ma LB.

Ale chcem sa vas ine spytat: Chcem odmontovat kameru a je mozne bez poskodenia vybrat tie dve plastove "vejarove" poistky na gimbale kamery. vid. priloha - v cervenom kruzku.
gimbal_kamera.jpg

Niekto to vyberal uz? Dakujem za cenne rady a info.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 8:39
od gardenroute
gardenroute píše:...U Advanced a těch pozdějších nižších verzi bez LB bych ty pochybnosti již neměl.
romko1 píše:P3A uz ma LB....
Asi poradne nerozumíš cestine, pokud ta poznámka byla k memu vyjadreni - tak si to ještě jednou prosim precti, psal jsem "...a těch pozdějších nižších verzi bez LB...", to jsem tedy nepsal k P ani k A verzi, které byly uvedeny spolecne jako první verze P3 s LB... A ja to samozrejme vim :D

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 10:17
od LeonP
romko1 píše:....Ale chcem sa vas ine spytat: Chcem odmontovat kameru a je mozne bez poskodenia vybrat tie dve plastove "vejarove" poistky na gimbale kamery. vid. priloha - v cervenom kruzku. Niekto to vyberal uz? Dakujem za cenne rady a info.


Už jsem to měl dole, ale musel jsem je odcvaknout štípacíma kleštěma a při znovuinstalaci použít nové. S P3A se dá se lítat i bez kamery a náhledového zařízení, jen dle idikace Led diod.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 10:41
od romko1
to LeonP: dakujem za info, takze bez poskodenia to asi dole nedam... :( Skusal som to nejako dostat dole, ale nedarilo sa mi a hrubu silu som nechcel pouzit. Dakujem za preverenie, ze aj bez kamery P3A funguje.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 10:48
od LeonP
Viděl jsem na YT, že to dělal borec tak, že tu jistící podložku přitlačil k "hlavě" pojistky-ona se tím na chvíli roztáhla a rychlým pohybem jí vytáhnul bez poškození. Zkoušel jsem to tak dělat-nešlo, nechal jsem podložku roztáhnout 5 minut-nešlo rozpojit. Vzhledem k ceně pojistky a zařízení se kterým jsem "rumploval", jsem pojistku nakonec cvaknul. S P3A jde lítat i kalibrovat kompas bez kamery a náhledového zařízení, ale je třeba vědět co signalizují blikáním led diody na ramenech koptery.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 13:10
od romko1
klokec píše:Tak já se taky přidávám s malou reklamou. Taky přecházím na P4 a inzerát na moji P3A najdete v bazaru :wink:


Uz ked ste nacali tuto temu predaj P3A a prechod na P4, neda mi nepolozit otazku preco P4? Zatial sa len s P3A zoznamujem, ale ak by som isiel v buducnosti do niecoho noveho, tak skor do hexacoptery napr. dnes sa mi celkom pozdava YUNEEC Typhoon H.
Dovod preco hexa? Minimalizacia havarie z dovodu zlyhania motora, regla ci zlomenia vrtule. Na druhej strane nejake to minus - integrovana zobr.jednotka v RC, mensi dosah RC a drona, vydrz baterie +/- to iste.
Avsak ak uz dnes planujem misie na P3A a urcite ci uz pomocou software Litchi alebo pre Typhoon nejakeho spec. programu je mozne naplanovat misiu (way-points), tak mi je vlastne pocas plnenia misie RC zbytocne.
Dakujem za info.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 13:45
od gardenroute
romko1 píše:...Uz ked ste nacali tuto temu predaj P3A a prechod na P4, neda mi nepolozit otazku preco P4?
Jen na co si vzpomenu nejdulezitejsiho :

- zcela jiné trupove ulozeni, vždy předtím byl nosny hlavne plastovy trup, dnes je nosny hlavne ram z horcikove slitiny, všechna elektronika lepe oddelena od vibrujících komponentu
- modernejsi a lepe optimalizovany gimbal, jeho jiné a lepší centralní zavešeni bez (zranitelnych) dumperu v horcikovem ramu
- 4K (pokud srovnavas P3A), podstatne vylepsena kamera, ktera je dnes lepsi, i nez ta zakladni od Inspire 1
- dvojita IMU, dvojity kompas, to je velmi, velmi dulezite, každý kdo zazil nejaky FlyAway vi, o cem mluvim
- 4 specialni kamery pro vyhybani se prekazkam, modifikovany/vykonnejsi a lepe optimalizovany VPS
- nove funkce pro specialni letove režimy, to me osobne napr. moc nebere, ale ActiveTrack je opravdu vyborna a uzitecna věc i pro POI
- rychlejsi (zejména ve Sport mode), byt je to pro radu lidi navrat k agilite puvodni originalni a rychle P1, zejména je rychlejsi klesani
- vyrazne vylepseny LightBridge s vetsim dosahem a vyssi spolehlivosti a odolnosti vuci ruseni
- vykonnejsi chytra baterie, která ma jednu hodne velkou "ficuru", ma totiž vyvedeny každý clanek zvlaste do trupu (multikonektor), coz je vydatne při pripadnem "odejiti" nektereho clanku, coz dosud mělo důsledek v okamzitem padu - nyní jen poklesne napeti, ale Phantom to pro bezpecne pristani da (nebo by tedy mel :D )...
- vylepsene a vykonnejsi motory (dostali/dostanou je obdobne i nove P3P/A co jdou nyní na trh)
- vylepsene algoritmy pro automaticka pristani a navraty v pripade poklesu napajeni ci FailSafe, vc. automat. vyhnuti se prekazce v ceste pro GoHome
- celkove modernejsi a vyspelejsi konstrukce a pouzite technologie

Na vic jsem si jiz nyní nemohl vzpomenout, je toho jiste vice

Pozn.: opraveny preklepy (psal jsem ze Smartphone), pro jistotu :lol: ...

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 14:48
od Bandolik
Tak popsal jsi to tak dokonale že toho ani víc psát nemusíš to musí pochopit každý. Ale já jsem taky jeden z těch co si před nedábnem pořídili P3A a do P4 prostě teď jít nemužu i kdybych chtěl ale zatím nechci v každém případě děkuji za pěkné shrnutí i když jsem se neptal aspoň vím co od toho očekávat pokud změním názor :D

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: čtv 23.06.2016 17:01
od yardax
Zdravím pánové, nevíte prosím, jak zrušit ukládání videa do telefonu/tabletu v DIJ GO? Děkuji.
Edit: - už jsem našel...

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: pát 24.06.2016 7:28
od romko1
A prezradis to aj ostatnym? Dakujem.

Co sa tyka davania dole zaistovacich plastovych podloziek na gimbale. Tak som prisiel na jednoduchy sposob
ako ich dat dole: Kusok teflonovej pasky, ktoru pouzivaju vodari namotat (dve-tri otocky) avsak treba predtym poistnu podlozku vytiahnut na telo skrutky. Pri stahovani sa teflonova paska zvezie do toho zuzeneho hrdla a poistna podlozka cez to prejde.

Dakujem za obsirne popisanie vyhod a plusov P4, keby to bola este hexacoptera (minimalizacia havarie z dovodu zlyhania komponentu), tak nie je o com a povedal by som, ze v danej cenovej relacii je to naj model.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: pát 24.06.2016 10:10
od gardenroute
romko1 píše:...Dakujem za obsirne popisanie vyhod a plusov P4, keby to bola este hexacoptera (minimalizacia havarie z dovodu zlyhania komponentu), tak nie je o com a povedal by som, ze v danej cenovej relacii je to naj model.
Není zač, to byla má slušná a k věci odpověď na tu tvou nevychovanou (již nyní moderátorem smazanou), a předpokládám, že budeš nadále dodržovat pravidla slušného chování na tomto foru :D

Ale k těm výhodám (ale i nevýhodám) hexy oproti quad - ano je pravdou, že hexy a více jsou obvykle "fault tolerant" vůči ztrátě jednoho pohonu s rozumnou řídící jednotkou např. DJI NASA a výše (nová A3 snad zvládne i více, viz video, které jsem před časem zveřejnil). Ale ani toto v rukou nezkušeného pilota obvykle nepomůže, protože se většinou koptéra divoce roztočí, a musí se s pomocí (u DJI) např. režimu CourseLock její chování ustát a bezpečně přistát s co nejmenšími škodami. Při nějakém vzdálenějším letu na FPV to obvykle moc nepomůže, a tato výhoda zůstane pouze teroretickou... :(

A naopak, větší počet reglů, motorů, vrtulí naopak statisticky zvyšuje riziko, že se něco podělá, hexa je také vždy už dost velká koptéra a je to samozřejmě poté mj. i logistický problém, pominu-li i baterie.
Mimoch. např. Inspire 1, víceméně určený pro semi a profi práci je také jen klasický quad, ale velmi dobře se prodává, a používá i v Holywoodu, a přitom nejsou žádné informace o tom, že by to nějak zvláště více padalo oproti např. velkým a velmi drahým filmovým profi hexa či oktokoptérám.

A opět z historie např. Phantomů - daleko nejvíce pádů a podobných fatálních nehod (zejména flyaway) bylo způsobeno závadou baterie, chybou kompasu, chybou IMU, ale jednoznačně nejvíce samozřejmě závadou v hlavě pilota :? . To samozřejmě pošle dolů i 8mi vrtulovou oktokoptéru. Až zatím jsou ojedinělé závady regulátorů, motorů či dokonce ulomené vrtule (hodně neobvyklý jev - mě se to např. nikdy nestalo).

Myslím, že pro naprosto běžné rekreační poletování a cestování s filmováním a fotografováním pro běžného amatéra či semiprofíka (ale proč ne i pro profíka, že?) je nyní takový Phantom 4 se svým zálohovaným kompasem i IMU, a bateriií odolnou proti ztrátě článku za letu tím ideálním nástrojem.

Re: DJI - Phantom 3

Napsal: pát 24.06.2016 22:51
od snoop69
Stále nejde zakázat nabíjení tabletu z rádia nebo špatně hledám ? Pokud ne seženu nějaký kratší kabel a přeruším napájecí kontakty.