Ake boli Vase zaciatky?
Ake boli Vase zaciatky?
Ak uz nieco take take tu uz je, tak mozte zmazat, hladal som, ale nic som nenasiel.
Takze, vsetko to zacalo vcera, ked prisiel za mnou jeden znamy a poprosil ma aby som ho naucil lietat, s modelom. Sprava to bola prekvapujuca, od neho by som o vobec necakal. Hned vcera som zacal skumat aky model na prve lety, a dostal som az k mojim zaciatkom.
Vsetko to zacalo asi pred 4.5 rokmi, ked som sa chystal na strednu, zo skoly mi prisiel list, kde bolo napisane ze na talentove skusky budem potrebovat niejake veci, a tam bola adresa modelarskej predajne, kde sa to dalo kupit.
Kede som prisiel do predajne, tak to bol poriadny sok, nevedel som kde skor pozerat.
Asi o pol roka bola u mna na stole Sky lady. Na druhy den zalet, trval sice len 10 - 15 sekund, ale bol dost poucujuci.
Sky lady bola totalne na mader.
Potom som sa pokusal uputanca Bazanta, elektrifikovat, ale tiez to bol neuspech.
Neskor som listoval RCM a nasiel som tam model FLOP, taka tycka, kridlo balzova doska s profilom jedelsky.
Dal som don 280ku+ 7 clanok 1100mAh.
Nadisiel den D. Bola zima, vsade sneh, a ja sa klepem od strachu.
Hodim model, plny plyn, a on leti!!
Bol to pocit ktory sa da len tazko opisat. Potom prisiel na radu depronovy dvojploch, depronove modely, a tak kombaty.
Takze asi tak vyzerali moje zaciatky. A Vase?
Takze, vsetko to zacalo vcera, ked prisiel za mnou jeden znamy a poprosil ma aby som ho naucil lietat, s modelom. Sprava to bola prekvapujuca, od neho by som o vobec necakal. Hned vcera som zacal skumat aky model na prve lety, a dostal som az k mojim zaciatkom.
Vsetko to zacalo asi pred 4.5 rokmi, ked som sa chystal na strednu, zo skoly mi prisiel list, kde bolo napisane ze na talentove skusky budem potrebovat niejake veci, a tam bola adresa modelarskej predajne, kde sa to dalo kupit.
Kede som prisiel do predajne, tak to bol poriadny sok, nevedel som kde skor pozerat.
Asi o pol roka bola u mna na stole Sky lady. Na druhy den zalet, trval sice len 10 - 15 sekund, ale bol dost poucujuci.
Sky lady bola totalne na mader.
Potom som sa pokusal uputanca Bazanta, elektrifikovat, ale tiez to bol neuspech.
Neskor som listoval RCM a nasiel som tam model FLOP, taka tycka, kridlo balzova doska s profilom jedelsky.
Dal som don 280ku+ 7 clanok 1100mAh.
Nadisiel den D. Bola zima, vsade sneh, a ja sa klepem od strachu.
Hodim model, plny plyn, a on leti!!
Bol to pocit ktory sa da len tazko opisat. Potom prisiel na radu depronovy dvojploch, depronove modely, a tak kombaty.
Takze asi tak vyzerali moje zaciatky. A Vase?
Na letišti nám s tatou zalétnuliskylady vytáhli do vzduchu a já sem se snažil řídit. Pletl sem si páčky no hrůza.
Doma úropojení vysílačky s pc a tréning.
Další let sólo za bezvětří páčky sem měl naučené ze simu tkaže to šlo celkem pěkně. No potom asi po sedmi vrtulích na další sezonu sem pořídil a slepil Bonnie 20 trénoval jsem přistání na podvozek.
Prví vrtule odešla při nastavovvání vysílačky a nechtěném přidání plynu. Bonnie zaparkovala pod auto. Druhá vzala za své při přistání před runvay do vysoké trávy a lehčím převrácení na záda. Přístávání mimo runwy bylo ze začátku cekem častné ale maximálně se vysunula segerovka z hřádele motoru. Bonnjie přežila bez újmy.
Další sezónu sem si pořídil foxa. dával jsem ho do hromady celé prázdniny. Mezitím mně autem přejeli bonnie tak jsem spravil i tu.
No při záletu foxa jsem zjistil že to sice letí ale že se to tak nějak divně placatí. Pučil jsem to kolegovi (za letu) ať mně poradí co s tím létá se létá se. první pokus o přistání ze dvou metrů přeletěl runway jak nic tak druhý pokus s tím že když to nevyjde na runway tak dál na pole. No jak na sviňu zrovna přijížděl další kolega takže vyhnutí se autu přídání plynu baterky mrtvékřídlem přímo do I-čka co na něm byla značka přejezdu.
Mohl jsem si za to sám - těžiště bylo moc vzadu a bowden výškovky pružil jak sviňa. Šikovný erik mně opravil křídlo. vymněli sem bowden a fox létá parádně.
Doma úropojení vysílačky s pc a tréning.
Další let sólo za bezvětří páčky sem měl naučené ze simu tkaže to šlo celkem pěkně. No potom asi po sedmi vrtulích na další sezonu sem pořídil a slepil Bonnie 20 trénoval jsem přistání na podvozek.
Prví vrtule odešla při nastavovvání vysílačky a nechtěném přidání plynu. Bonnie zaparkovala pod auto. Druhá vzala za své při přistání před runvay do vysoké trávy a lehčím převrácení na záda. Přístávání mimo runwy bylo ze začátku cekem častné ale maximálně se vysunula segerovka z hřádele motoru. Bonnjie přežila bez újmy.
Další sezónu sem si pořídil foxa. dával jsem ho do hromady celé prázdniny. Mezitím mně autem přejeli bonnie tak jsem spravil i tu.
No při záletu foxa jsem zjistil že to sice letí ale že se to tak nějak divně placatí. Pučil jsem to kolegovi (za letu) ať mně poradí co s tím létá se létá se. první pokus o přistání ze dvou metrů přeletěl runway jak nic tak druhý pokus s tím že když to nevyjde na runway tak dál na pole. No jak na sviňu zrovna přijížděl další kolega takže vyhnutí se autu přídání plynu baterky mrtvékřídlem přímo do I-čka co na něm byla značka přejezdu.
Mohl jsem si za to sám - těžiště bylo moc vzadu a bowden výškovky pružil jak sviňa. Šikovný erik mně opravil křídlo. vymněli sem bowden a fox létá parádně.
- Dub79
- Příspěvky: 150
- Registrován: sob 22.09.2007 0:00
- Bydliště: Javorník u Jeseníka
- Kontaktovat uživatele:
No já hned totálně zničil Belancu aniž by nějak letěla.Poté jsem pořídil ovladač na simulátor a poté pořídil Mustang od LM.No zpačátku byl závislý na purexu a pak to šlo.V Javorníku jsem byl v té době jediný tak nebylo kdo by pomohl.Teďka to je lepší ovladač už putuje asi do čtvrtých rukou.A je nás tu víc.
www.rcletanijavornik.websnadno.cz
www.rclmkrychleby.estranky.cz
www.rclmkrychleby.estranky.cz
Já jsem před cca dvaceti lety dal na doporučení a koupil Fit 1800. Byl to větroň se šestistovkou a že prý to lítá samo. Tak hurá na pole a hod. Bum. Hod, bum, hod, bum... Skončil v komoře. Dneska vím že stačilo posunout těžiště. Byl sice těžkej jako prase, ale letěl by. Po další desetileté pauze a intermezzu s autíčkem jsem navštívil Hangár v Letňanech. Poradili mi Bendyho. Je to taková příšerná obluda od Telinku, motor 480, dvoučlánek LiPol a k tomu Futabu FX-18. Po dvou večerech práce jsem to donesl do Hořína na letiště. Celý nervózní jsem se ptal tamních (nyní už) kolegů, co s tím. Odpověď byla jednoduchá :"Co bys s tím chtěl dělat? Prostě dej plyn a hoď to. Tohle nespadne ani kdyby ses snažil". Tak jsem poslechl a hodil to. A ono to letělo jak z praku!!! Byl to adrenalin jako sviňa. Lítalo to báječně, a dneska vím že když se Bendy dobře postaví, snad ani nepotřebuje vysílačku. Lítá to tisíckrát líp než všechny ty Sky Lady a Bellanky a kdovíco ještě. Pak následoval Easy Glider. Skvělý letadlo na učení s křidélky. Potom Mustang od ŠADu, Swift II, Tornado XX, Raven, Viper, Mustang LM, Fazer 2, znovu Swift II... Dneska to občas i učím ostatní, i když mé "mistrovství" v porovnání s ostatními na letišti je pořád ještě někde těsně nad nulou. Ale baví mě to a to je podstatný 
Spíš lítač než stavěč...
Před 34roky mě děda začal učit práci s lupinkovou pilkou, smirkem a Kanagonem. Začal jsem dělat svá první celobalsová házedla. Pak si mě vzal do parády strýc a začal jsem stavět svá první účka (upoutané modely). Přišla první vysílačka od strýce a rady jak dál pokračovat v modelařině. No a učím se stále a pořád. Takže v některých modelářských odvětvích jsem stále nováčkem. 
- IK33
- Příspěvky: 234
- Registrován: stř 27.09.2006 0:00
- Bydliště: Slovensko, Lučenec
- Kontaktovat uživatele:
No tak moje začiatky začali asi v mojich 12-tich rokoch s modelom GINO, čo bol volný model s krídlom cca. 850 mm. V 15-tich som kúpil model VEGA - RC vetroň 2,4m a začalo moje trápenie. Krídla PS s blbým profilom vhodným akurát na svah a riadneho fukára. Po hodení to letelo cca. 20 metrov. Prvý vlek skončil našťastie dolámaním krídel, lebo by som sa s nimi trápil ešte hodne dlho. Nasledovala skoro 8 ročná prestávka a až na vojne som urobil nové krídla a ono to zrazu začalo plachtiť - z hodenia aj 120 m.
Prešiel som už kadečím a teraz skôr zaúčam začínajúcich modelárov a na začiatok jednoznačne odporúčam simulátor a model Wild Havk. Táto kombinácia sa mi veľmi osvedčila.
Prešiel som už kadečím a teraz skôr zaúčam začínajúcich modelárov a na začiatok jednoznačne odporúčam simulátor a model Wild Havk. Táto kombinácia sa mi veľmi osvedčila.
Prvních pět startů jsem absolvoval s větroněm 1,8 m pod dohledem zkušeného modeláře-kolegy. Poté jsme s taťkou postavili samokřídlo Tornádo 11, takže jsem si hned od začátku zvykl na křidélka. Po dvou dnech házení samokřídla z kopce jsme ho omotorovali stejnosměrným motorem, pak střídavým. Taťka, i když nelítá, měl postavených několik modelů pro začátečníky, postupně jsem s většinou létal ,časem se prodaly a koupily další. Pokud bych to měl spočítat, tak za těch 6 let jsem vystřídal díky velké podpoře taťky kolem 35 modelů. Když se tak ohlédnu zpátky, je až s podivem, že žádný model jsem vlastně nerozbil. Samozřejmě drobné kolize byly, ale vše se v pohodě spravilo. Nejoblíbenějším modelem je asi Funtána 90 a hotliner ZOOM, z epp modelů FLASCH od RC Faktory.
Moje modelárske začiatky
Ja mám na webe celý seriál: Moje modelárske začiatky
Ďusi
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
Já sem měl rád letadla už od mala (ne že bych byl velkej), ale o modelech sem nic nevěděl, měl sem pár modelů na pohon gumovým svazkem, dokonce mám 2 ještě nedostavěné z doby kdy mi bylo 15. A pak sem měl jedno celobalzové házedlo a to lítalo nejlíp ze všech letadel akorát za tím člověk musel běhat
pak sem si řek že je čas udělat krok dopředu a tak sem si přez inzerát koupil celobalzového nádherně postaveného větroně, potaženého papírem rozpětí 150, fakt nádhera ale u toho to skončilo, protože nebyly peníze na výbavu a taky mi do toho vlezly jiné zájmy. Asi o 4 roky později sem začal pracovat a tak jsem si řek že zprovozním toho větroně. Přinesl sem ho do prodejny s tím že ho chci vybavit ale prodavač říkal že to hned rozbiju a tak mi doporučil Easy Stara, ten materiál jsem viděl poprvý, připadalo mi to jako guma když mi ukazoval jak se dají ohnout křídla.. Takže jsem si pořídil Stara, vysílačku sem sehnal na inzerát a protože byly vánoce, naši mě v tom nenechali a taky mi něco přispěli
A tak 26.12.2006 jsme šli s tátou poprvý lítat (sami protože sme ještě žádného modeláře v okolí nenašli). Tak jsem dal plný plyn, táta mi to hodil a následoval krásný půlminutový let - kdyby v tom někdo seděl tak by se asi pěkně pozvracel a kdoví co ještě
táta křičel "nahoru, nahoruuu!!" a já "nejde tooo!"
Ale Star to přežil a žije dodnes.. Ale jsem spíš rekreační letec, lítám tak 1 x do měsíce, mám ještě spoustu dalších věcí a tohle je příjemné odreagování, i když pár kousků na obloze už zvládnu
a taky jsem stačil rozbít jednu cessnu od art-techu a jednu mám rozestavěnou (vlastní)
No a ten větroň mi ještě leží doma a čeká až si na něj troufnu.
tak a to je vše
tak a to je vše
já sem začal už asi před 13lety s hazedlama.tehdá to sem byl asi tak v první třídě pak někdy kolem roku2000 (možná dřívse mi dostal do ruky větroň s modelou tak sme ho šli zkusit na svah.tak asi po sto metrech letu skončil zapíchlej v poli,tak sem dosel na modelářské letiště kousek od nás nasbírat nějaké rady,a při té príležitosti mi bylo zapůjčeno mini tornádo který sem po pár minutách poslal do země,ale pak sem si koupil svoje křídlo a začal se sám učit lítat a tim pokracuju do dneska sice uz s naletem asi 1000hodin ale pořád se mám co učit
Naděje umírá až po nás.
Začínal jsem před víc jak 20ti léty modelem AEROSPORT na gumu, ale pak jsem měl 15ti letou pauzu. Vrátil jsem se k modelařině loni kdy jsem čirou náhodou potkal Pecku ve Zlatnické a měl jsem v kapce kreditku ... no a bylo vymalováno 
Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
