Stránka 1 z 1

Začátečník:Jak vybíjet baterie?

Napsal: úte 24.06.2008 21:04
od litterpool
Chtěl bych se zeptat jak se mám chovat k bateriím?Mám lítat úplně do vybití a nebo tam "vždycky něco nechat"?Začínali jsme s wild hawkem a teď postoupíme,ale nevím jak se mám chovat k lipol bateriím?Poradíte mi někdo?Díky

Napsal: úte 24.06.2008 21:08
od Marek71
Snažím sa nelietať až do vypnutia regulátorom. Napr. baterky 1300mAh vybijem da 1000mAh. Za prvých pár letov si toto otestuješ a budeš vedieť, za aký čas vylietaš tých cca. 80% kapacity, čo sa považuje za primerané.

Napsal: úte 24.06.2008 21:12
od _George_
Li-Pol sa nesmú (pod)vybiť pod istú hranicu, resp. pod minimálnu veľkosť napätia.

Taktiež musíš baterku ihneď po lete odpojiť - nestačí len vypnúť regulátor vypínačom. Regulátor si bude naďalej odoberať prúd a ak náhodou necháš pripojené baterky dlhšiu dobu (napr. cez noc), budú tak podvybité, že ich môžeš rovno vyhodiť. :wink:

Napsal: úte 24.06.2008 21:12
od litterpool
Díky.Takže tak nějak zhruba odhadnout těch 80%?Díky moc

Napsal: úte 24.06.2008 21:41
od jamizo
Ja sem sice zelenac zacatecnik a shanim zatim info vseho druhu, ale o Li-Polech mi prisel pomerne zajimavy tento clanek. Myslim ze bys tam mohl najit cenne informace :wink: http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... torage=126

Napsal: úte 24.06.2008 21:48
od Marek71
Ani tak nie odhadnúť, ale skor sa k tomu dopracovať. Ideš lietať prvýkrát, tak si to stopneš a budeš lietať povedzme 4 minuty. Dáš taký "normálny" let, nič zbesilé ale ani žiadny kliďák :-) No a potom hodíš baterku na nabíjačku a podľa dobitej kapacity zistíš koľko % si vylietal a teda, či možeš letový čas skrátiť, alebo predlžiť.

Re: Začátečník:Jak vybíjet baterie?

Napsal: úte 24.06.2008 21:55
od Kovboj
litterpool píše:Chtěl bych se zeptat jak se mám chovat k bateriím?Mám lítat úplně do vybití a nebo tam "vždycky něco nechat"?Začínali jsme s wild hawkem a teď postoupíme,ale nevím jak se mám chovat k lipol bateriím?Poradíte mi někdo?Díky


Pokud máš regulátor s nastavením pro Li-Pol tak mu celkem můžeš věřit, neměl by ti dovolit je vybít víc než je zdrávo.
Ale aby se regulátor správně nastavil tak je nejlepší aby baterie po připojení k do modelu byly plně nabité. Jinak by se mohlo stát, že by se částečně vybitý tříčlánek vyhodnotil jako dvoučlánek a pak by mohlo dojít k podvybití aniž by tomu regulátor zabránil.

Ale jinak není potřeba před nabíjením baterie vybíjet, můžeš nabíjet v jakémkoliv stavu.

Napsal: úte 24.06.2008 22:04
od LETEC_AMATER
taky verim reglu a jeste nikdy nezklamal jen musi byt dobre nastaven.....

Napsal: stř 25.06.2008 5:47
od Lindbergh
Já osobně réglu věřím také, ale zásadně až do vypnutí réglu nelétám. Jak Píše Marek71... Při prvním připojení plně nabitou Li-pol, počítám čas...Končím s časem na 2/3 vybytí Li-pol a víc ani ťuk. Pokud létám na čas na 2/3 vybití Li-pol, mám jistotu (a v praxi se mi to zatím potvrdilo :wink: ), že tu Li-polku šetřím. Na régl jsem létal jen tu moji první a už ji nemám :D Vtip byl v tom, že po vypnutí réglu jsem nedokázal ve větru co by nezkušený pilot hnedka přistát, tak jsem zkusil dát ještě "kolečko" a světe div se, po několika vteřinách po vypnutí plynu ten régl opět vrtuli roztočil... Takhle jsem to udělal párkrát... A Mattoni už neníííííí... :D Nafoukla se a skončila v solném roztoku 8)

Napsal: čtv 26.06.2008 9:34
od martin303
_George_ píše:Li-Pol sa nesmú (pod)vybiť pod istú hranicu, resp. pod minimálnu veľkosť napätia.

Taktiež musíš baterku ihneď po lete odpojiť - nestačí len vypnúť regulátor vypínačom. Regulátor si bude naďalej odoberať prúd a ak náhodou necháš pripojené baterky dlhšiu dobu (napr. cez noc), budú tak podvybité, že ich môžeš rovno vyhodiť. :wink:


Presne toto som urobil a nechal baterku zapojenu na lietadle. Nabijacka hlasila uz iba 2 clanky ( ultramat 10 ) a balancer hlasil chybu jedneho clanku. Vsetci radili to iste co ty : zahodit baterku. Bola v podstate nova ( 4 cyklus ) tak som si ju chvilu nechal a potom som sa docital na jednom webe, ze treba pre taketo pripady pouzit nabijacku s nabijanim cez balancerovy vstup. ( Ano taku ako je v RTF setoch napriklad walkery ). Napichol som to na nu ( nepozera napatie ale nabija kazdy clanok zvlast ) a baterka sa zobudila s tym, ze ma za sebou dalsich 38 cyklov bez akychkolvek problemov a samozrejme ze uz chodi aj na normlanej nabijacke. Som si isty ze drviva vacsina z vas to vie ale je to cast pre zaciatocnikov tak aby neboli uvedeni do omylu.

Napsal: čtv 26.06.2008 9:42
od Marek71
martin303:
Vobec nie je nutné kvoli tomu nabíjať takto zničenú baterku cez balancérový vstup nejakej inej nabíjačky... úplne ti stačí ten Ultramat 10 a nabiť každý článok zvlášť cez jednoduché kabely, napr. ako to mám urobené tu:
http://mojefotogalerie.com/rc/index.php ... ancer.html