EasyStar a stříďák

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hbr
Příspěvky: 83
Registrován: úte 24.07.2007 0:00
Bydliště: Praha - východ

EasyStar a stříďák

#1 Příspěvek od hbr »

Jaký byste dali motor a vrtuli jako náhradu původní 400 do easystara? Chtěl bych inrunner stejných rozměrů jako 400. Vrtule je tam teď něco jako 5"x4" a větší se tam asi nevejde.
Uživatelský avatar
kroxigor
Příspěvky: 3114
Registrován: pon 04.06.2007 0:00
Bydliště: Středočesko, ČR

#2 Příspěvek od kroxigor »

v pohodě se tam vejde 6x4 mám ji na té 400ce a lítá to dobře
inrunner bude trochu problém většina jich je dělaná na vysoké otáčky = rychlá éra a to se moc do ES nehodí

ale možná bych zkusil MIG AC 400/14m měla by to být přímá náhrada 400ky v střídavém provedení a tuším, že jsem tenhle motor někde viděl i sreglem za nějakých 990,-

http://www.megamotor.cz/new/script/mega ... aaf243c767
Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
Uživatelský avatar
koko
Příspěvky: 1278
Registrován: čtv 29.07.2004 0:00
Bydliště: Škvorec
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od koko »

Nez to zacnes menit. Ja jsem pouze dal 2cl lipo 1700, trosku jeste dovazil, a lety byly vzdy pres 30 min. Ta lipolka byla tvrdsi nez 7cl. kan 1100 co jsem tam mel puvodne, takze i motor vic tocil. Puvodni vrtule je vyborna.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Abu »

Kolegovi jsem dal do ES k origo motoru a Jeti reglu Lipolky (taky 2x1700) a normalni duralovej unasec s vrtuli APC 6x4. Litalo to velice slusne :)
Baterky by klidne mohlu bejt i vetsi (2000), protoze jsem jeste trochu dovazovali do cumaku.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Nakadah »

MIG 400AC je prima nahrada plechovkove 400ky, necekal bych od tohodle pohonu nejak extra zlepseni, krom mensi spotreby a vetsi vydrze.

Ale vzhledem k tomu ze EasyStar neni zadny rychlik, proste spise pomalejsi cvicny ero tak to bude asi idealni pohon. Ja bych treba doporucil Ray B2845/09 + APC E 6x4" + 3S LiPol 1800mAh - jenze tahle sestava zere 23A na plny vykon (tah neco pres 700g) :D

Proste chces litat rychleji a stoupat rychleji -> musis dodat vic energie. Cim vic ji dodas tim kratsi dobu ti vydrzi. Nak

PS. APC E 6x4" je v tomhle rozmeru vazne skvela vrtule, muzu jen doporucit. Zkousel sem i jine vyrobce, taky vselijake sklopky 6x4" ale APC tahne nejlip (subjektivne).
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Abu »

Nakadah píše:MIG 400AC

Staci se podivat na web distributora (Mega) na technicke parametry - ma to kv jenom 1400, takze to bude chtit bud vetsi vrtuli (u ES nemozne bez vetsich uprav), nebo pouziti 3clanku. To i odpovida namerenym hodnotam v tabulece. S vrtuli 6" a 3xLipol bude vykonu zhruba o 30-35% vic nez u puvodniho pohonu pri odberech do 7A, takze letovy cas bude urcite dost dlouhy.... Ale pokud to ma byt "stihaci ES", tak by to chtelo motor s vyssima otackama (jak uz psal Nak)... a asi vyztuzit a dodelat kridelka.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Nakadah »

Abu> ja proste ES (nebo kopii WH) beru jako pomale a hodne ero. Pravda da se tam narvat megapohon ktery to rozbehne po trave bez podvozku a tahne ho kolmo do oblak. Ale myslim ze to je jako strkat Turbo do 120ky (skodovkari, WildHawkari a EasyStaristi prominou). Pro vetsi rychlosti v horiznotu potrebuje hooodne potlacit. Kridla by mozna ani nemusel vyztuzovat, pokud nebude litat drasticke obraty. Ale zariznuti uhlikove pasovinky rozhodne neni nic sloziteho.

Ono i 480ka Race 7,2V litala pekne. Jenze se 6" vrtuli zrala skoro 15A. Pokud ten MIG400AC bude brat s triclankem a 6" vrtuli 7-8A je to "znacka ideal" (navic je lehci nez srovnatelna plechovka). K tomu triclanek 1800mAh a vic nez pulhodinove politani vidim velmi realne (samozrejme ne pokud to bude drtit porad na plny plyn). Nak
Jirak
Příspěvky: 657
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha - sever, Kokořín
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jirak »

kolega si ide mně "zapůjčil" combo TowerPro BM2409-12T a s již zmiňovanou vrtulí APC 6x4E to nemá chybu. Takovou stoupavost jsem ještě u ES neviděl :D
Ale je to outrunner, ne inrunner. Máš pro inrunner konkrétní důvod ?

Docela jsem zvědavej, jak mi to combo bude vracet zpět, když ho tam komplet zalepil :roll:
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Nakadah »

Proc inrunner? Urcite proto aby ho zase hezky schoval do gondoly jako originalni plechovku Permax :wink: Nak
Jirak
Příspěvky: 657
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha - sever, Kokořín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jirak »

jasně, ale nemá outrunner lepší vlastnosti než inrunner ?
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Abu »

Tezko rict jestli lepsi, ma trochu jine vlastnosti...
:wink:
A navic ta AC400 co prodava Mega neni inrunner, je to jen zapouzdrena obezka (neco jako MVVS nebo Roton nebo Align).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
pajax007
Příspěvky: 846
Registrován: sob 28.01.2006 0:00
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od pajax007 »

Outrunner v tomto případě (malá vrtule) není lepší volba. Výhoda oběžky je zejména v tom, že má větší kroutící moment čili lze použít větší vrtuli. Jelikož ES je limitován max. 6" vrtulí žádnou výhodu v tom nevidím. Pajax
Naposledy upravil(a) pajax007 dne pát 15.08.2008 19:35, celkem upraveno 1 x.
bezmozek
Příspěvky: 479
Registrován: stř 06.06.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od bezmozek »

zeptejte se bpb, ten má v ES 200W, ale vzledem k celkový koncepci letadla to neni zas tak převratný, to letadlo na to neni dělaný, jak pevnostně, tak aerodynamicky :wink:
Radši v hospodě bez peněz, než na svahu bez olova
Pucmeloud
Příspěvky: 611
Registrován: úte 25.12.2007 0:00
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pucmeloud »

Před půlhodinou jsem slepoval trup svého druhého ES. Po zkušenostech s prvním (který lítal tak dobře, že mi uletěl... :cry: ) jsem druhý pojal ve "velkém stylu": tříkolový podvozek, kola v papučích, průhledná kabina, karbonová výztuž...no hraju si. No a mimo jiné samozřejmě střídák. Na měřící stolici vyšel super pohon: motor TowerPro 2408-21T outrunner (za 11 doláčů na HC), který krááásně svým zvonkem navazuje na gondolu a vrtule 7x4 E. Tah 680g, z Lipol 2s 1450 mAh max. proud 9 A. S vrtulí 6x4 necelých 8 A. K tomu regl 12A za dalších 10 dolarů....perfektní a odzkoušené. Ještě uvažuji o 3-listé vrtuli tak okolo 6".
Všechno mám nafocené, ale neumím sem dát fotky....jinak bych to ukázal.
Jirak
Příspěvky: 657
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha - sever, Kokořín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jirak »

fotky uploadni třeba na http://galerie.rcserver.cz a sem hoď odkaz.
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“