Stránka 1 z 2

Traxxas E-Maxx 4WD, je to vhodná volba pro začátečníka?

Napsal: ned 23.08.2009 12:05
od pells
Ahoj, prošli jsme si se synem přes pár rc aut (hraček od Nikko,apod.) a nyní bych rád pořídil něco i pro sebe. Vybral jsem Traxxas E-Maxx 4WD RTR. Chci se zeptat,zda je to vhodná volba pro začátečníka, zda jsem schopen to auto vůbec zvládnou pro jeho akceleraci a jízdní vlastnosti, prostě zda ho nezruším dřív než se s ním naučím. Nebo zda by bylo vhodnější začín s něčím jednomotorovým, například Traxxas Stampederustler, tam mne ještě láká regulátor XL5, který má tréninkový režim,kterým lze přepnout na 50% výkonu,takže by si mohl zajezdit i syn. Děkuji za všechny rady i názory.

Napsal: ned 23.08.2009 12:24
od aviatik666
Asi se budeš muset obrátit na RC auta, tady se diskutují z 99% poletuchy. :wink:

Napsal: ned 23.08.2009 12:56
od RayBan
Ahoj,

E-maxxe jsem měl před 3 lety a myslím, že za ty peníze rozhodně stojí.

Budil pozornost všude, kde jsi se ukázal, jezdil skutečně ďábelsky a pohon 4x4 dokázal své. Trochu mi vadilo, že dodávané baterie NiCd vydržely sotva 8 minut divočiny, ale není problém dokoupit další sadu nebo sehnat Li-Pol okolo 4.000 mAh v hard case provedení.

Myslím, že syn bude spokojený, ale chce to jezdit s rozvahou. Rozstřelit o strom se dá i v training módu.

Doporučuji držet se zásady NNN ( nikdy nikomu nepůjčovat ), protože nováček obvykle na 2s stiskne plný plyn, lekne se a auto je na kaši.

RayBan

P.S: dej sem vědět, jak jste vybrali.

Obrázek

Napsal: ned 23.08.2009 17:38
od 2lizard
Já sice dávám přednost E-revu/Revu, sám jsem jej měl 3roky a objel s ním nespočet pohárů.
Ale raději než E-Maxxe bych vzal toho Stampede, neb vychází z podvozku Reva, které je opravdu revoluční a nenajde srovnání.

Nějaké akcelerace bych se nebál, je to hlavně o tom, kdo jej řídí, ale dá se bez problémů zvládnout. Spíše bych doporučoval zakoupit kvalitní RC stanici, kde si můžeš nastavit útlum výkonu - ona ta origo Traxxasácká stojí stejně za prd.

Jinak modely od Traxxasu jsou vinikající - naprosto perfektně propracované, oproti takovému Savage.

Problémy jsou spíše s díly, neb v čechách je jediný obstojný krám /viz. http://www.rcmodelyaut.cz/ /, ale i ten často s díly stagnuje.
Pak je byli schopni do cca. 30dní schopeni sehnat kluci z HobbyTeamu.
Pak už jen amerika.

Napsal: ned 23.08.2009 17:41
od 2lizard
Ještě bych zapoměl - o modelech Traxxas (i když jsou stránky zaměřeny hlavně na Revo) najdeš zde - http://revo.byps.cz/index.php

Napsal: ned 23.08.2009 17:48
od RayBan
to 2lizard: Sháním něco na podzim a měl bych 2x dotaz:

- Stampede je zadokolka, lze konverze na 4x4 ?
- v popisu Stampede je řeč o převodovce, u elektry ?

RayBan

Re: Traxxas E-Maxx 4WD, je to vhodná volba pro začátečníka?

Napsal: ned 23.08.2009 19:04
od Kovboj
Traxxas je dobrá volba. Doporučuju na zvážení i E-Savage od HPI, sám ho mám a je to taky slušný divoch, samotného mě občas překvapí s čím si dokáže poradit. Neposekaná louka s trávou vysokou 20 cm nebo zorané pole ho nezastaví, výjezd na 10 cm vysoký obrubník je jen otázka cviku a skáče přes cokoliv ;-)

Je o trošku levnější než E-maxx ale jinak plně srovnatelný jak do výkonu, tak i kvality zpracování a výdrže. Lze ho koupit včetně baterek a nabíječky (na jedno nabití cca 15 minut jízdy) nebo jen s vysílačem - to je označeno jako 'sport'. Náhradní díly na něj vetšinou nejsou problém, je to hodně rozšířený model.

Traxxas na závodech nad E-Savage vyhrává díky trochu stabilnější konstrukci, ale pokud s tím nechceš jezdit na pohárové závody tak je podle mě savík velmi dobrá volba. Jinak oproti hračkám z hračkářství se bude jakýkoliv model podobné třídy zdát jako malá nezničitelná raketa.

Nebo pokud by ti šlo o maximální výkon tak koukni na E-Savage FLUX, ale podle mě už monster truck uhánějící 100 km v hodině není model ale zbraň ;-)

Napsal: ned 23.08.2009 19:16
od Kovboj
RayBan píše:- Stampede je zadokolka, lze konverze na 4x4 ?


Proč kupovat zadokolku a složitě jí předělávat na 4x4? :? Tím bys "zabil" všechny její výhody.

RayBan píše:- v popisu Stampede je řeč o převodovce, u elektry ?


Dvoustupňová převodovka v tomhle případu neznamená řazení, ale že tam jsou dva převody. Nejdřív z pastorku na velké kolo a až z toho další převod který rozvádí sílu na kola. Viz třeba tady - http://www.traxxas.com/products/electri ... tranny.jpg
http://www.traxxas.com/products/electri ... -mount.jpg

Napsal: ned 23.08.2009 20:03
od rampa_mckvak

Napsal: pát 08.04.2011 14:57
od Jetson
Mám ho doma. Pokud koupíš, tak hlavně hned u nového trochu přitvrď pružiny přiloženýma podložkama ať Ti zbytečně při skoku neprdnou parohy. Začátečník ho určitě v pohodě zvládne. Osobně už mi ale dnes přijde, že je větší legrace se zadohrabem (Firestorm Flux).

Napsal: pát 08.04.2011 15:23
od Milan Nes
já mám na traxxasech něco nalítáno a fakt max spokojenost,
i když já sem nakonec na zadokole Slash + Rustler
ale měl sem i 4x4 Slashe a paráda, traxxas toho hodně ustojí,
akorát se pak vyplatí si pohrát s nastavením podvozku aby to nechodilo na boudu, dobrý vyměnit olej v tlumičích za 50 WT a přitvrdit pružiny

Napsal: pát 08.04.2011 16:11
od oscar
2lizard píše:Já sice dávám přednost E-revu/Revu, sám jsem jej měl 3roky a objel s ním nespočet pohárů.
Ale raději než E-Maxxe bych vzal toho Stampede, neb vychází z podvozku Reva, které je opravdu revoluční a nenajde srovnání.

Nějaké akcelerace bych se nebál, je to hlavně o tom, kdo jej řídí, ale dá se bez problémů zvládnout. Spíše bych doporučoval zakoupit kvalitní RC stanici, kde si můžeš nastavit útlum výkonu - ona ta origo Traxxasácká stojí stejně za prd.

Jinak modely od Traxxasu jsou vinikající - naprosto perfektně propracované, oproti takovému Savage.

Problémy jsou spíše s díly, neb v čechách je jediný obstojný krám /viz. http://www.rcmodelyaut.cz/ /, ale i ten často s díly stagnuje.
Pak je byli schopni do cca. 30dní schopeni sehnat kluci z HobbyTeamu.
Pak už jen amerika.

http://www.rcmart.com/catalog/default.php
A co tohle, je to Cina a uz jsem tam nakupoval. :)

Napsal: úte 12.04.2011 14:48
od FlyBear
I já jsem začal s E-Maxxem. Tehdy spíše z neznalosti, ale teď jsem rád a vůbec toho nelituju :)

Ale pozor - ten OP dotaz v tomhle vlákně je už několik let starý :!: Tehdy, když jsem i já pořizoval E-Maxxe, se dělala jen jedna verze, a to s dvojcí klasických "uhlíkových" motorů třídy 540 a regulátorem pouze na NiCD/NiMH články.

Tato verze je pro začátečníka naprosto v pohodě, auto není nijak divoké a dá se poměrně snadno naučit ovládat.

Ale dnes je běžně k mání verze přímo vybavená stříďákem Mamba Monster - a to je úplně jiný kafe. Z místa to umí přemet vzad, při prudším brždění kotrmelce a rychlost na maximálce zdá se býti šílená :D

Napsal: úte 12.04.2011 15:01
od Nakadah
Koukam pekna palka za noveho Emaxe 8O hadam diky vetsimu rozvoru kol a nizsimu tezisti by mel byt v zatackach stabilnejsi nez muj Slash 2WD. Jednu 4kolku sem mel (tamiya), dneska sem rad ze mam v aute min veci na opotrebeni a posrani.

http://www.youtube.com/watch?v=p6QEM_TzcwY

Taky sem vlastne zacatecnik, ale clovek trat rychle dostane do podvedomi. Za tu dobu co slashe mam, sem akorat znicil zadni tehlici - praskla v silenych kotrmelcich na asfaltu. Stridavy pohon rozhodne ano, skoda ze se uz Medusa nevyrabi. Mam Medusu 4pol a je to skvely motor. Nak

Napsal: úte 12.04.2011 18:35
od scarabeus
On se Slash neda moc s Emaxxem porovnavat, je to jak jablka a hrusky. Emax je monster, pohon na vsechny 4, velka svetla vyska...

Slash je SC truck, na opravdu jemnejsi trate nebo prasnou cestu. Cimz nerikam, ze neprojede vic, sam ho mam :-) Teziste ale nema zrovna vhodne resene. Da se to ale spravit bud STRC resenim (sasi Rustler) a nebo drazsi variantou ThunderTech sasi (to mam ja).

Medusa se sice nevyrabi, ale hrave ho nahrazuje novy 4pol od Castle/Neu.

Emax je pro zacatecnika docela fajn volba, jen je dobre zvolit kde clovek vlastne chce jezdit, kdo v okoli ma neco podobneho atd atd... :-)