Stránka 1 z 2
Traxxas E-Maxx 4WD, je to vhodná volba pro začátečníka?
Napsal: ned 23.08.2009 12:05
od pells
Ahoj, prošli jsme si se synem přes pár rc aut (hraček od Nikko,apod.) a nyní bych rád pořídil něco i pro sebe. Vybral jsem Traxxas E-Maxx 4WD RTR. Chci se zeptat,zda je to vhodná volba pro začátečníka, zda jsem schopen to auto vůbec zvládnou pro jeho akceleraci a jízdní vlastnosti, prostě zda ho nezruším dřív než se s ním naučím. Nebo zda by bylo vhodnější začín s něčím jednomotorovým, například Traxxas Stampederustler, tam mne ještě láká regulátor XL5, který má tréninkový režim,kterým lze přepnout na 50% výkonu,takže by si mohl zajezdit i syn. Děkuji za všechny rady i názory.
Napsal: ned 23.08.2009 12:24
od aviatik666
Asi se budeš muset obrátit na RC auta, tady se diskutují z 99% poletuchy.

Napsal: ned 23.08.2009 12:56
od RayBan
Ahoj,
E-maxxe jsem měl před 3 lety a myslím, že za ty peníze rozhodně stojí.
Budil pozornost všude, kde jsi se ukázal, jezdil skutečně ďábelsky a pohon 4x4 dokázal své. Trochu mi vadilo, že dodávané baterie NiCd vydržely sotva 8 minut divočiny, ale není problém dokoupit další sadu nebo sehnat Li-Pol okolo 4.000 mAh v hard case provedení.
Myslím, že syn bude spokojený, ale chce to jezdit s rozvahou. Rozstřelit o strom se dá i v training módu.
Doporučuji držet se zásady NNN ( nikdy nikomu nepůjčovat ), protože nováček obvykle na 2s stiskne plný plyn, lekne se a auto je na kaši.
RayBan
P.S: dej sem vědět, jak jste vybrali.

Napsal: ned 23.08.2009 17:38
od 2lizard
Já sice dávám přednost E-revu/Revu, sám jsem jej měl 3roky a objel s ním nespočet pohárů.
Ale raději než E-Maxxe bych vzal toho Stampede, neb vychází z podvozku Reva, které je opravdu revoluční a nenajde srovnání.
Nějaké akcelerace bych se nebál, je to hlavně o tom, kdo jej řídí, ale dá se bez problémů zvládnout. Spíše bych doporučoval zakoupit kvalitní RC stanici, kde si můžeš nastavit útlum výkonu - ona ta origo Traxxasácká stojí stejně za prd.
Jinak modely od Traxxasu jsou vinikající - naprosto perfektně propracované, oproti takovému Savage.
Problémy jsou spíše s díly, neb v čechách je jediný obstojný krám /viz.
http://www.rcmodelyaut.cz/ /, ale i ten často s díly stagnuje.
Pak je byli schopni do cca. 30dní schopeni sehnat kluci z HobbyTeamu.
Pak už jen amerika.
Napsal: ned 23.08.2009 17:41
od 2lizard
Ještě bych zapoměl - o modelech Traxxas (i když jsou stránky zaměřeny hlavně na Revo) najdeš zde -
http://revo.byps.cz/index.php
Napsal: ned 23.08.2009 17:48
od RayBan
to 2lizard: Sháním něco na podzim a měl bych 2x dotaz:
- Stampede je zadokolka, lze konverze na 4x4 ?
- v popisu Stampede je řeč o převodovce, u elektry ?
RayBan
Re: Traxxas E-Maxx 4WD, je to vhodná volba pro začátečníka?
Napsal: ned 23.08.2009 19:04
od Kovboj
Traxxas je dobrá volba. Doporučuju na zvážení i E-Savage od HPI, sám ho mám a je to taky slušný divoch, samotného mě občas překvapí s čím si dokáže poradit. Neposekaná louka s trávou vysokou 20 cm nebo zorané pole ho nezastaví, výjezd na 10 cm vysoký obrubník je jen otázka cviku a skáče přes cokoliv
Je o trošku levnější než E-maxx ale jinak plně srovnatelný jak do výkonu, tak i kvality zpracování a výdrže. Lze ho koupit včetně baterek a nabíječky (na jedno nabití cca 15 minut jízdy) nebo jen s vysílačem - to je označeno jako 'sport'. Náhradní díly na něj vetšinou nejsou problém, je to hodně rozšířený model.
Traxxas na závodech nad E-Savage vyhrává díky trochu stabilnější konstrukci, ale pokud s tím nechceš jezdit na pohárové závody tak je podle mě savík velmi dobrá volba. Jinak oproti hračkám z hračkářství se bude jakýkoliv model podobné třídy zdát jako malá nezničitelná raketa.
Nebo pokud by ti šlo o maximální výkon tak koukni na E-Savage FLUX, ale podle mě už monster truck uhánějící 100 km v hodině není model ale zbraň

Napsal: ned 23.08.2009 19:16
od Kovboj
RayBan píše:- Stampede je zadokolka, lze konverze na 4x4 ?
Proč kupovat zadokolku a složitě jí předělávat na 4x4?

Tím bys "zabil" všechny její výhody.
RayBan píše:- v popisu Stampede je řeč o převodovce, u elektry ?
Dvoustupňová převodovka v tomhle případu neznamená řazení, ale že tam jsou dva převody. Nejdřív z pastorku na velké kolo a až z toho další převod který rozvádí sílu na kola. Viz třeba tady -
http://www.traxxas.com/products/electri ... tranny.jpg
http://www.traxxas.com/products/electri ... -mount.jpg
Napsal: ned 23.08.2009 20:03
od rampa_mckvak
Napsal: pát 08.04.2011 14:57
od Jetson
Mám ho doma. Pokud koupíš, tak hlavně hned u nového trochu přitvrď pružiny přiloženýma podložkama ať Ti zbytečně při skoku neprdnou parohy. Začátečník ho určitě v pohodě zvládne. Osobně už mi ale dnes přijde, že je větší legrace se zadohrabem (Firestorm Flux).
Napsal: pát 08.04.2011 15:23
od Milan Nes
já mám na traxxasech něco nalítáno a fakt max spokojenost,
i když já sem nakonec na zadokole Slash + Rustler
ale měl sem i 4x4 Slashe a paráda, traxxas toho hodně ustojí,
akorát se pak vyplatí si pohrát s nastavením podvozku aby to nechodilo na boudu, dobrý vyměnit olej v tlumičích za 50 WT a přitvrdit pružiny
Napsal: pát 08.04.2011 16:11
od oscar
2lizard píše:Já sice dávám přednost E-revu/Revu, sám jsem jej měl 3roky a objel s ním nespočet pohárů.
Ale raději než E-Maxxe bych vzal toho Stampede, neb vychází z podvozku Reva, které je opravdu revoluční a nenajde srovnání.
Nějaké akcelerace bych se nebál, je to hlavně o tom, kdo jej řídí, ale dá se bez problémů zvládnout. Spíše bych doporučoval zakoupit kvalitní RC stanici, kde si můžeš nastavit útlum výkonu - ona ta origo Traxxasácká stojí stejně za prd.
Jinak modely od Traxxasu jsou vinikající - naprosto perfektně propracované, oproti takovému Savage.
Problémy jsou spíše s díly, neb v čechách je jediný obstojný krám /viz.
http://www.rcmodelyaut.cz/ /, ale i ten často s díly stagnuje.
Pak je byli schopni do cca. 30dní schopeni sehnat kluci z HobbyTeamu.
Pak už jen amerika.
http://www.rcmart.com/catalog/default.php
A co tohle, je to Cina a uz jsem tam nakupoval.

Napsal: úte 12.04.2011 14:48
od FlyBear
I já jsem začal s E-Maxxem. Tehdy spíše z neznalosti, ale teď jsem rád a vůbec toho nelituju
Ale pozor - ten OP dotaz v tomhle vlákně
je už několik let starý :!: Tehdy, když jsem i já pořizoval E-Maxxe, se dělala jen jedna verze, a to s dvojcí klasických "uhlíkových" motorů třídy 540 a regulátorem pouze na NiCD/NiMH články.
Tato verze je pro začátečníka naprosto v pohodě, auto není nijak divoké a dá se poměrně snadno naučit ovládat.
Ale dnes je běžně k mání verze přímo vybavená stříďákem Mamba Monster - a to je úplně jiný kafe. Z místa to umí přemet vzad, při prudším brždění kotrmelce a rychlost na maximálce zdá se býti šílená

Napsal: úte 12.04.2011 15:01
od Nakadah
Koukam pekna palka za noveho Emaxe

hadam diky vetsimu rozvoru kol a nizsimu tezisti by mel byt v zatackach stabilnejsi nez muj Slash 2WD. Jednu 4kolku sem mel (tamiya), dneska sem rad ze mam v aute min veci na opotrebeni a posrani.
http://www.youtube.com/watch?v=p6QEM_TzcwY
Taky sem vlastne zacatecnik, ale clovek trat rychle dostane do podvedomi. Za tu dobu co slashe mam, sem akorat znicil zadni tehlici - praskla v silenych kotrmelcich na asfaltu. Stridavy pohon rozhodne ano, skoda ze se uz Medusa nevyrabi. Mam Medusu 4pol a je to skvely motor. Nak
Napsal: úte 12.04.2011 18:35
od scarabeus
On se Slash neda moc s Emaxxem porovnavat, je to jak jablka a hrusky. Emax je monster, pohon na vsechny 4, velka svetla vyska...
Slash je SC truck, na opravdu jemnejsi trate nebo prasnou cestu. Cimz nerikam, ze neprojede vic, sam ho mam

Teziste ale nema zrovna vhodne resene. Da se to ale spravit bud STRC resenim (sasi Rustler) a nebo drazsi variantou ThunderTech sasi (to mam ja).
Medusa se sice nevyrabi, ale hrave ho nahrazuje novy 4pol od Castle/Neu.
Emax je pro zacatecnika docela fajn volba, jen je dobre zvolit kde clovek vlastne chce jezdit, kdo v okoli ma neco podobneho atd atd...
