Stránka 1 z 2

Konverze házedla Multiplex Fox na elektromotor

Napsal: sob 10.04.2010 13:35
od Troll
Jen tak z okamžitého pohnutí mysli ( s úmyslem vyrobit něco nerozbitného pro dceru) jsem za cca 300Kč zakoupil Foxe a přestavěl ho na elektromotor.Za jedno odpoledne z toho vzniklo roztomilé celkem slušně létající letadýlko. Osazeno tím nejlevnějším co jsem měl, motor jakýsi stříďáček 5 gr z HC, serva HXT 500, regl Plush 6A, baterka 2s 250. Celkem to má 95 g, motor bere s vrtulí 5x3 1,8A na " plný kotel" , tah jsem neměřil ale bude to kolem 85 g, skoro se to uvisí. Na motor to létá bezvadně, docela svižně, na zádech lépe než jsem čekal :o . No a bez motoru to není nic moc i když žádná tragedie to zas není,v kluzu dost klesá je to přece jenom dost těžké. Zkoušel jsem i na svahu, taky to šlo docela uspokojivě. Takže pokud někdo chce levného nerozbitného ozemboucha do tašky, tak mohu doporučit. :)

Napsal: sob 10.04.2010 14:05
od radek.domin
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... 802#360802

95g se mi zda jako silena vaha i kdyz je to s motorem. Rikas ze to lita dobre, ale nedovedu si to s tim plosnym zatizenim moc dobre predstavit.

Napsal: sob 10.04.2010 14:17
od LETEC_AMATER
...napsal, že to osadil nejlevnějším co měl doma , tak ho nekritizuj :roll: a píše , že to létá určo kdyb si vyhrál tak se na lepší váhu také dostane...

Napsal: sob 10.04.2010 14:36
od radek.domin
Promiň. Něchtěl jsem kritizovat. Jen jsem chtěl říct, že kdyby se ti podařilo dostat se s váhou někam mezi 50-60g, tak by to lítalo výrazně líp. Při 95g to vychází zhruba na 20g/dm a to je opravdu na takhle malý model hodně.

Taky jsem chtěl říct že už tady jedno téma o tomhle modelu existuje.

Napsal: sob 10.04.2010 14:41
od Bulman
Môj FOX má dokonca 100g, ale je tam až 350mAh dvojčlánok a vrtula 4,5x4,5. Je to super lietavé a obratné ako proti vetru (odskúšané pri cca 8m/s), tak aj na svahu. Bez motora to už ale treba trochu tlačiť, ale to je normálka. Malá ukažka nedávneho pokusu o svahovanie s FOXom je tu (1min 25s - 4min 5s) : http://www.youtube.com/watch?v=DxEHRWbCT3s

Napsal: sob 10.04.2010 15:27
od Troll
radek.domin píše:Promiň. Něchtěl jsem kritizovat. Jen jsem chtěl říct, že kdyby se ti podařilo dostat se s váhou někam mezi 50-60g, tak by to lítalo výrazně líp. Při 95g to vychází zhruba na 20g/dm a to je opravdu na takhle malý model hodně.

Taky jsem chtěl říct že už tady jedno téma o tomhle modelu existuje.

Já to beru jako sranda pokus. :) Tohle není žádný superbrus ani to nebylo účelem přestavby.Je to skutečně těžké, ale i přesto to obstojně létá. Samozřejmě že ne jako větroň, ale jako malý motoráček to vůbec není špatné. Dostat se pod 90gr s běžným levným vybavením by bylo už dost obtížné.Už ne zábava na jedno odpoledne.Dostat se se špičkovým ( a rádně drahým) vybavením by šlo někam mezi 70-80 g .Moc by to ale neletělo, takto lehký pohon nebude mít dostek výkonu. Padesát gramů je u motoráku naprosto nemožné, bohužel ,samotný drak má tuším 40 g.

Napsal: sob 10.04.2010 16:33
od Luzr
Troll píše:
radek.domin píše:Promiň. Něchtěl jsem kritizovat. Jen jsem chtěl říct, že kdyby se ti podařilo dostat se s váhou někam mezi 50-60g, tak by to lítalo výrazně líp. Při 95g to vychází zhruba na 20g/dm a to je opravdu na takhle malý model hodně.

Taky jsem chtěl říct že už tady jedno téma o tomhle modelu existuje.

Já to beru jako sranda pokus. :) Tohle není žádný superbrus ani to nebylo účelem přestavby.Je to skutečně těžké, ale i přesto to obstojně létá. Samozřejmě že ne jako větroň, ale jako malý motoráček to vůbec není špatné. Dostat se pod 90gr s běžným levným vybavením by bylo už dost obtížné.Už ne zábava na jedno odpoledne.Dostat se se špičkovým ( a rádně drahým) vybavením by šlo někam mezi 70-80 g .


Zase o tolik drazsi by to nebylo. Rekneme tak 2x :)

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=3714

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=7568

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... duct=10334

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=9663

:)

Jinak na kombatu v Bohnicich jsme se dohodli ze zkusime letat Fox Kombat (bez motoru).

Napsal: sob 10.04.2010 16:48
od Troll
No jo, určitě by se dala hmotnost ušetřit. Ale já nemám přijímač s mikrokonektory ( a nechce se mi nic takového kupovat ani vyrábět redukce), a letový projev na 1s s polovičním výkonem by byl pro mne nepřijatelný.I když by to bylo o poznání lehčí. Já chci aby to letělo, ne plížilo se vzduchem. Já jsem tím příspěvkem měl pouze v úmyslu případným zájemcům poskytnout informaci že to jde předělat za levné peníze a že to skutečně letí. :) . Jistě se najdou experti kteří nebudou litovat námahy ani peněz a udělají to mnohem lépe, než já. :D

Napsal: sob 10.04.2010 17:18
od Luzr
Troll píše:No jo, určitě by se dala hmotnost ušetřit. Ale já nemám přijímač s mikrokonektory ( a nechce se mi nic takového kupovat ani vyrábět redukce), a letový projev na 1s s polovičním výkonem by byl pro mne nepřijatelný.I když by to bylo o poznání lehčí. Já chci aby to letělo, ne plížilo se vzduchem. Já jsem tím příspěvkem měl pouze v úmyslu případným zájemcům poskytnout informaci že to jde předělat za levné peníze a že to skutečně letí. :) . Jistě se najdou experti kteří nebudou litovat námahy ani peněz a udělají to mnohem lépe, než já. :D


Jasne, to byla jenom taková úvaha... :)

Jinak 1S nutně neznamená poloviční výkon- ten motor ma 7000KV...

Napsal: sob 10.04.2010 19:26
od Troll
KV 7000 neznamená samo o sobě nic. Jenom to, že se dá motor mnohem snadněji upéct . :) Výkon je součin napětí a proudu, poloviční napětí znamená dvojnásobný proud ( trochu moc na můj motor) a dvojnásobný proud znamená poloviční dobu letu při stejném příkonu motoru . Proto tam mám dvoučlánek. Jasně že mě napadl i 1s ale zavrhnul jsem to. :) Obávám se , že by to při rozumném proudu 2-2.5A na 1s moc neletělo.

Napsal: sob 10.04.2010 19:53
od Luzr
Troll píše:KV 7000 neznamená samo o sobě nic.


Jasne. V tomto kontextu ale znamena, ze bude mit na 1S dostatek otacek / zrat hodne proudu / mit vykon.

Obávám se , že by to při rozumném proudu 2-2.5A na 1s moc neletělo.


Ten motor by mel zvladnout 3A trvale a 4A po 10s.

Jinak ja jsem mel ten 5g (predpokladam stejnej, takovej ten stribrnej) a mam doma i tenhle; ten 5g neni nic az zas tak moc vykonove, krome toho s prilozenym unasecem a drzakem ma tech gramu skoro 10... :) Byl jsem z nej dost zklamanej, na druhou stranu porad lepsi nez ze stejne serie 2g, tem se prehriva i bez vrtule :(

FOX

Napsal: pát 16.04.2010 14:12
od ivec1

Napsal: pon 30.08.2010 16:04
od bitovod
Koupil jsem MPX Fox pro dceru (4 roky), aby si měla s čím blbnout na letišti, když já budu rozloukat větší letadla. Skončilo to tak, že jí se nedařil rozumnej odhod a já roztloukl letadlo při druhém startu.

A jak jsem byl takovej otrávenej, tak jsem si půjčil Foxe, abych si zalítal alespoň s něčím - a ejhle, ono to po kruhovém odhozu docela slušně lítalo. Tak si hodlám koupit ještě jednoho pro sebe, nacpat do něj RC a motor.

Řeším, co do něj osadit, aby to nebyla úplná cihla, lítalo to a ještě to něco vydrželo. Z toho vznikla "idea" - jedno servo na křidýlka, jedno na výškovku, motor tlačně na pylonu za/nad křídlem.

Jako motor bych chtěl použít 5g hexTronik:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6312

Serva 3.6g:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=3715

Regulátor:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4318

Baterky 2S z těchto článků:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7568

Vrtule pravděpodobně GWS 4540:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10043

Jako přijímač mám připraveného oholeného 6ch Assana, má 4.5g (válel se mi tu a nechci kupovat nový).

Všechno kromě baterek chci mít připojené propájením nafest (k čemu konektory, když mám po ruce mikropájku, jen na přijímači demontáž konektorů učetřila skoro 3g), regulátor oholený s drátama "na akorát" (EPP je jako izolant OK, tak proč tam cpát nějakou smršťovačku navíc atd.), serva totéž s tenšími kabely.

Protože chci motor jako tlačný na pylon za těžiště, znamená to, že bude muset být vyosený docela hodně dolů (můj tip je tak 15-20 stupňů), čím níž nad podélnou osou modelu, tím lépe, takže mám v plánu ty vrtule 4540 maloučko zkrátit (80-90mm) a udělat z nich čtyřlist. Klesne mi sice účinnost, ale o tu tady asi bojovat nebudu, opět zapájeno napřímo do přijímače.

Kolem motoru na pylonu v tlačném uspořádání se navíc vedou docela dohady (prošel jsem si skoro celé fórum na rcgroups, příspěvků na tohle téma jsou tam mraky), někomu to lítá dobře, někomu mizerně, obecně čím výš motor, tím horší chování v motorovém letu (a u téhle kombinace si o bezmotorovém letu nedělám nijak zvláštní iluze). Motor v čumáku nechci, znám se, to bych musel koupit tři motory do zásoby, abych si jedno odpoledne zalítal :)

Podle fotek mi to připadá, že mnozí pozapomínají právě na to vyosení motoru dolůa pak se diví, že s motorem Foxík nestoupá a že se musí tahat výškovkou...

Předpokládám, že bych se mohl dostat na vzletovku kolem 75g. Jak vidíte letuschopnost?

Napsal: pon 30.08.2010 17:32
od radek.domin
bitovod píše:Předpokládám, že bych se mohl dostat na vzletovku kolem 75g. Jak vidíte letuschopnost?


Aby to letalo rozumne, potrebujes se dostat na hmotnost okolo max 60g. Z ceho si tu hmotnost vypocital? Pocitas s tim ze tam nebudes mit tu 9g vyvazovaci kulicku?

Jinak si myslim ze tlacnej motor na pylonu je pro podobnem model fakt blbost. Pri tejhle hmotnosti vrtuli na gumickovym unaseci nemuzes nic udelat a motoru uz vubec ne. Pylonem si jenom zkomplikujes konstrukci a bude to tezsi.

Napsal: pon 30.08.2010 17:50
od Luzr
radek.domin píše:
bitovod píše:Předpokládám, že bych se mohl dostat na vzletovku kolem 75g. Jak vidíte letuschopnost?


Aby to letalo rozumne, potrebujes se dostat na hmotnost okolo max 60g. Z ceho si tu hmotnost vypocital? Pocitas s tim ze tam nebudes mit tu 9g vyvazovaci kulicku?


IMO se na 60g nemas sanci s motorem dostat. Mam konverzi na glider s 1S 100mAh, 3g prijmacem, 2x2.5g serva, uhlikove tahlo na VOP a jsem nekde kolem 55g.

Zaroven si myslim ze neni problem aby to letelo pri nejakych 80-90g, s motorem. Bude to rychla mrcha, ale to je tak nejak v zadani....

Jinak si myslim ze tlacnej motor na pylonu je pro podobnem model fakt blbost. Pri tejhle hmotnosti vrtuli na gumickovym unaseci nemuzes nic udelat a motoru uz vubec ne.


Bojim se ze vzhledem k tomu jaka rychla mrcha to bude, tak docela jiste muzes. Motoru se spis nic nestane, ale cumak zdeformujes pekne a vrtuli zlomis jako nic. Na druhou stranu s motorem na pylonu taky... :)

Pylonem si jenom zkomplikujes konstrukci a bude to tezsi.


Souhlas, pylonem bych to nekomplikoval.