Stránka 1 z 1

Problém s ovládáním ostruhového kola

Napsal: ned 26.09.2010 9:58
od Doctor2
Chlapi, už delší dobu řeším problém:
Na Extře mám problém s řízením ostruhového kola - mám k páce serva směrovky přes dvě pružiny ovládané ostruhové koleško. Mám problém s tím, že mi to nejde vytrimovat tak aby to jelo při startu rovně, máme na letišti trávu, sem tam nějaký drn a při startu mám problém udržet směr.
když to trimuju, tak 2-3zoubky trimu se nic neděje a pak se to posune skokem a tak pořád dokola. Nevím jestli to popisuju srozumitelně. tady je fotka

Obrázek

Je to řešení principiálně blbě ? Díky za pomoc

pružiny

Napsal: ned 26.09.2010 10:15
od zelenáč
měkký pružiny na trávě asi nevytrimuješ. Máš tam v součtu 2 pružiny (jednu (pár) od směrovky a druhou od trupu). Když se přidá vůle na šroubu tak se ten směr drží těžko.

Napsal: ned 26.09.2010 10:30
od DAF
Tvrdší pružinku (nebo dvě tyhle) a asi bych to píchnul k výstupu páky serva. Takhle je to moc odkloněné od osy otáčení ostruhy a když si uděláš vektorový rozklad, zjkistíš, že dost síly jde jakoby nahoru a jen část síly je v rovině otáčení. Připojením na páku změníš jednak úhel (tím víc síly půjde na otočení), jednak bude pružinka více napružená a bude mít snahu to spíše otočit,

Napsal: ned 26.09.2010 11:35
od pkotatko
Vychází ti to dost blbě. Ten úhel je špatně. Co zkusit dát ty pružiny obráceně. Natáhnout je na konec směrovky ?

Napsal: ned 26.09.2010 12:17
od maroslong
Na malom Sebartovi a Katane od Hubeného to mám takto:

Obrázek

U teba je problém v blbom uhle tých pružín, naviac podľa ich nerovnomerného roztiahnutia asi nie sú z moc kvalitného drátu. Možno by pomohlo ich viesť k páke serva alebo dozadu k smerovke ako už napísali predo mnou. Alebo celú ostruhu posunúť dopredu a gumičky k páke smerovky. Me sa viac osvedčili gumičky, aj keď ich treba často meniť.

Napsal: ned 26.09.2010 14:43
od maximal
Mne sa osroha volne otaca. Pri startoch, pristatiach a rolovani nemas namahane smerove servo nerovnostami terenu :D

Napsal: ned 26.09.2010 15:49
od blesk
na trávu bych volil volnou ostruhu, hlavní podvozek nakroutit tak aby se kola rozbíhali a je po problému...

Napsal: ned 26.09.2010 16:53
od maroslong
Voľná ostruha je tiež riešenie, ale napríklad na našej trávnatej dráhe cca 12 x 120 m sa s voľnou ostruhou ak trochu fúka po pristátí neotočím, aby som mohol dorolovať späť. Mám to vyskúšané aj na mini Sebartovi aj Katane.

Napsal: ned 26.09.2010 17:07
od Lark
Taky jsem s tím u první "dvoukolky" zápasil a dospěl jsem k tomuhle:

http://lark3.rajce.idnes.cz/LASER_200_S ... et/#26.JPG

Osa otáčení ostruhy musí být přibližně v ose pantů směrovky.

Napsal: ned 26.09.2010 17:19
od SuPa
Takto to měl pilot Pipera na letošním Lipeneckém obru. Fotil jsem to speciálně kvůli předělávce na otcově Piperu.

http://picasaweb.google.cz/Flufyhobouda ... 5270852578

Napsal: ned 26.09.2010 18:00
od barty7
Obrázek

Mám to takhle....0,6 oc.lanko.Udělal jsem očka na zaháknutí za pružinky a zatáhl elektr.dutinkou 1mm.
Pojíždění absolutně bez problému.
(sorry za špatnou fotku z mobilu)

Napsal: ned 26.09.2010 19:54
od Doctor2
Díky všem za rady. Zkusím to s tím volným kolečkem, jediný problém vidím pak v otáčení na dráze. Jinak super inspirace, něco z toho určitě bude fungovat

Napsal: pon 27.09.2010 16:08
od bomb_bob
Snad nebude vaditk dyz se zeptam tady.
Po tom co sem "naslel" na skrini po roce magistra od MPX a z rozhod sem se ze ho predelam na styl ala FunClub, predek uz mam hotovej se 110 mechacema a ted premejslim co nacpat dozadu, mam tady 75 co zbyla z puvodniho podvozku a ta se me zda dost velka, pak zas nejakou 30 a ta me pride zase moc mrnava, chci startovat z neupravenejch ploch tak bych se nerad zasek v kazdy dire nebo drnu.
Jakou velikost by jste doporucili?

Napsal: pon 27.09.2010 16:26
od kroxigor
FunCub má hlavní podvozková kola 120mm a ostruhové kolečko 53mm.
Řekl bych že to 75mm není přehnané i když v porovnání s předníma 110mm tam je malej rozdíl. Ono taky záleží na náklonu éra - tedy jak bude visokej přední podvozek.