Stránka 1 z 1
Plyn 50 na 50 nebo 70 na 30?
Napsal: pon 25.04.2011 22:05
od FlyBear
Když už jsme u toho ovládání autíček, zatím se většina vyjádřila pro ovládání volantovkou (pistolový Tx).
Ve chvíli, kdy tohle píšu, to bylo v hlasování 17:1 ve prospěch volantovky.
No a jak jsme tedy na tom s
nastavením chodu poistolové "spouště"
plyn/brzda ?
Máte to symetricky polovina dráhy plyn a opačná polovina brzda/reverz nebo tak jak pistolovky umožňují 70% dráhy plyn a jen 30% brzda/reverz? Nebo někdo ještě jinak?
Já mám nastaveno 70 na 30 kvůli jemnějšímu ovládání plynu. Navíc jsem na regleru stáhnul výkon reverzu jen na 10%, nějak se mi nelíbila ta plná spátečka (nechci couvat 80 km/h

)
Napsal: pon 25.04.2011 22:25
od Nakadah
Mam full dozadu a full dopredu. Uz se mi stalo ze sem nekde uvizl a jenom plna zpet mi pomohla se vyhrabat. Omezeni je tak pro deti, aby to hned nerostriskaly do zdi. Nak
Napsal: pon 25.04.2011 22:39
od Fenius
Nakadah píše:Mam full dozadu a full dopredu. Uz se mi stalo ze sem nekde uvizl a jenom plna zpet mi pomohla se vyhrabat. Omezeni je tak pro deti, aby to hned nerostriskaly do zdi. Nak
Ale to nie je obmedzenie, iba nastavenie pomeru na páke.
Napsal: pon 25.04.2011 23:13
od FlyBear
Ano, nešlo mi o omezení, jen jsem se ptal na nastavení mechanického poměru na páce plynu - kolik procent mechanické dráhy se věnuje na ovládání plynu a kolik procent na brzdy/reverz.
Je ale fakt, že jsem si pak na reglu stáhnul ten reverz. To je ale jiná kapitola nezávislá na nastavení páky plynu...

Napsal: pon 25.04.2011 23:45
od scarabeus
50/50 jezdi vetsina lidi. Pro budouci jezdeni a vubec celkove (pujcovani apod.), bych doporucoval 50/50. 30/70 ma jen Traxxas na nekterych svych vysilajdach, mel jsem to v ruce, zkousel asi 14 dnu a na me osobne je to az moc dlouhy chod. To same volant, neznam vysilacku, kde by clovek musel kroutit zleva doprava jako blazen. Vsechno je to o rukach a citu, jak plyn, tak zataceni.
Napsal: pon 25.04.2011 23:54
od Fenius
scarabeus píše:To same volant, neznam vysilacku, kde by clovek musel kroutit zleva doprava jako blazen.
Nemal si tam len nastavené exponenciály? Napr. na TQ mi to prišlo rovnaké ako na požičanej DX3E.
Napsal: úte 26.04.2011 0:08
od FlyBear
scarabeus píše:50/50 jezdi vetsina lidi.
Hmm. Uvidíme, co řekne hlasování. Zatím hlasovali jen čtyři lidi a výsledek je fifty fifty. Žádná většina ve prospěch některé z možností se tedy zatím nekoná...
EDIT 26.4.2011: Tak už hlasovalo 8 lidí a stále je to fifty fifty
scarabeus píše:30/70 ma jen Traxxas na nekterych svych vysilajdach...
Tohle jednoduše není pravda. Já mám například rádio Sanwa a lze na něm nastavit 50/50, 70/30 a celkem jemně to vyladit, třeba klidně na 60/40.
Napsal: úte 26.04.2011 9:03
od Liška Pepa
50/50 a naučit se rovnou cit na plyn a brzdu. Ono se to hlavně taky nastavuje podle trati a povrchu na kterém jezdíš. Plno lidí používá i funkci ABS (nevím jak je to u elektry, ale já jezdím spalováky).
Napsal: úte 26.04.2011 10:02
od FlyBear
Nemám ty správné soutěžní zkušenosti, jezdím totiž zatím jenom s monstrem jen tak pro zábavu
Proto se mi subjektivně zdá lepší poměr 70/30, protože můžu jemněji po delší dráze ovládat plyn a tím i pracovat v různých rychlostech (mám elektru), zatímco pro brždění mi těch 30% dráhy páčky bohatě stačí. Obvykle totiž brzdu používám jen k občasnému přibrzdění a pak k zastavení, žádná jemná práce s brzdou...
Je tedy na dráze a při soutěžním ježdění větší potřeba přesného a jemného ovládání brzdy?
Dalo by se třeba říct, že pro zábavu v parku je 70/30 O.K., ale pro soutěže na dráze už je lepší využít 50/50 pro lepší ovládání brzdy?
Napsal: úte 26.04.2011 10:09
od Nakadah
Jo tak o tohle vam jde. No treba moje levna vysilacka HK GT2 ma plyn 70/30 dle meho nazoru. Brzda a zpatecka maji velmi kratky chod proti jizde vpred. Ale jeste muzu zmerit signal co leze z prijimace v ms, at je to jasny v jakem rozsahu se to hybe. Nak
Napsal: úte 26.04.2011 14:07
od scarabeus
Ja myslel, ze se bavime o surovem mechanickem prepinaci
Na draze se brzda resi o dost jinak, vetsinou se pouziva tzv. drag brake. Je to nastaveni v reglu, kdy si das treba 40% brzdy do neutralu. Tim padem neztracis cas prechodem do brzdne polohy packy a prujezd zatackou je uplne o necem jinem nez klasicke brzdeni. Je tam vazna velka uspora casu a dalo by se to prirovnat i k rizeni velkeho auta, kdy se pridava v druhe polovine zatacky pro lepsi vyjezd. Ona pauza mezi pohybem packy v poloze brzdy a hned do plynu vs neutral a plyn je nekdy propastna. Muze to delat i metry.
Napsal: úte 26.04.2011 16:09
od MYSAK
50/50 stejne jezdim furt plnej tak nepotrebuju vyssi presnost

Napsal: úte 26.04.2011 18:57
od darth.hokro
Chod spouště u DX3S měnit nelze. Ale Plyn mám stažený dopředu na 60%, brzda 80% a zpátečka 25%