Stránka 1 z 4
Odborníci, prosím poraďte pro úvodní rozhodnutí
Napsal: stř 20.07.2011 12:26
od kutil1
Po cca 45 letech bych se rád vrátil k modelařině. V té době jsem měl zkušenosti jen s klasicky stavěnými letadly z balzy. Motorová letadla ta byla na detonační 2,5 Jenu a upoutaná. Postavil jsem kromě větroňů Mustanga, dvoutropého Pegase, maketu Aero A 102 a další. Vzpomínám na posekané prsty od startování, na protáčení vrtule v unašeči, na zaolejované letadlo po létání. Na nespolehlivist startování...Nyní nevím, jaké jsou trendy. Modely na RC jsem neměl, jako dítě nebylly peníze.
Nevím, jestli jít do elektromotorů, nebo do spalovacího motorku. Ten spalovací mne přitahuje.
Jestli budete od té dobroty a poradíte mi konkrétně:
Pokud pořídím stavebnici Tiger Trainer 40, RC soupravu CADET 4 2,4 GHz se 4 standartními servy HS-422 a RX akumulátorem, motor ASP S46A. Je to dobré a poslouží to, nebo po zakoupení zjistím, že motor nejde pořádně natočit, ovládání plynu je skokové....atd atd
viz
http://www.rcshop.eu/rc-komplet-trainer ... 39941.html
Napsal: stř 20.07.2011 12:32
od TomasC
Ahoj,
osobně doporučuji vyplnit bydliště. Pokud jsi z blízka tak doraž na RCmania show. Je lepší VIDĚT než číst.
dle mě jen v současnosti nejlepší cesta: BETA, při sestavování cvičit na simulátoru, model si nechat zkontrolovat a zalétnout.
A JSI CHYCEN.
Napsal: stř 20.07.2011 12:34
od nostromo
POkud muzu radit, tak nekupuj hotove sety, protoze jsou tam veci, ktere nejsou nic moc. Radio bych koupil Spektrum DX7 popr. DX6i. Elektrika je pro zacatek vzdycky jednodussi, pokud si troufas na balzove letadlo, tak jdi do nej, jinak bych koupil nejake bublinky.
Napsal: stř 20.07.2011 12:44
od zelenáč
na začátek skládací bublinky. EG Pro a pod. Prostě něco z bublinek kolem 2m rozpětí. Je to hodný, nechá si dost líbit a při tom už to není úplně pidiéro...
Osobně bych set nebral, aspoň pokud už víš, že tě to bavilo a že se tomu zase chceš nějakej Pátek věnovat... Set je většinou nejdražší začátek...
Jestli jsi pár let nelítal, tak havarovat dřív nebo později budeš a bublinky se rozhodně spravují rychleji i levněji. (většinou stačí vteřiňák a než dobiješ baterky, máš dávno opraveno)
Napsal: stř 20.07.2011 13:01
od 72ka
Souhlasím se vším, ale pokud tě spalovací motor přitahuje, nebudeš s tím mít problém, zvlášť pokud jsi uměl nahodit detonační Jenu apod, pokrok se odehrál i na tomto poli, dostupné je vše vybavení a kvalitní palivo, takže se motor jednou seřídí a je to, podle počasí stačí jeden zoubek na jehle sem a tam, jinak nic. Se syntetickými oleji není letadlo zdaleka tak upatlané. Také už existují a jsou cenově dostupné čtyřtaktní motory, kde je zvukový projev motoru úplně jinde než u dvoutaktu natož elektromotoru.
Ale je pravda, že pro oživení a naučení se létat s modelem je jednodušší elektrika, kde se soustředíš jen na let a nemusíš se soustředit na motor. No a pak si hned můžeš pořídit spalováčka pro radost.
Napsal: stř 20.07.2011 13:04
od kutil1
To bydliště je Mladá Boleslav.
Tak beru tu 1. radu - bublinky - můžete poslat nějaký odkaz na web, kde koupit, cena?
Druhá rada - to rádio, podívám se na nějaký odkaz s cenou.
Pokud ne set, tak tedy ještě potřebuji poradit jaký koupit vysílač, serva, motor, čím nejlépe napájet, nabíječka. Pokud bude trpělivost, těch otázek bude..
Napsal: stř 20.07.2011 13:14
od zelenáč
no, to se už budeš muset trošku rozhodnout, jestli budoucnost bude dál elektro, nebo jestli potřebuješ ten kravál, vůni paliva a špinavejch hadrů... Taky o jak velkejch modelech se bavíme, jestli na plácek za barák, nebo míříš k 3m akrobatům...
Podle toho se bude řešit elektrovýbava, rádio atd.. Buď na naučení, nebo s výhledem do budoucna...
EG Pro máš např tady:
http://www.rcm.cz/e-shop/rc-modely-leta ... 9956.eshop
Napsal: stř 20.07.2011 13:26
od kutil1
Na to rozhodnutí, jestli elekro, nebo spalovací bych potřeboval informace. Jako laik si myslím, že s eletromotorem si zalátám tak 10 - 15 min, než se vybije akumulátor a nevím, jestli se vybitý akumulátor dá nabít někde v přírodě z auta, nebo se to nabíjí "doma" - kolik hodin?
U toho spalováku si myslím, že mohu létat tak dlouho, dokud mám palivo, nevím, jak je to s chlazením, jestli je dán nějaký limit jak dlouho může spalovák běžet.
Můžete upřesnit??
Napsal: stř 20.07.2011 13:31
od AR1
Ono v reálu to tak úplně není. Já mámu baterek 6 packů a málokdy letím 6x. To je kolem 50 minut čistýho letováho času - motorák, ne větroň - a stačí mi to až až, potom to už smrdí karambolem.
Takže při cenách Lipolek z číny není vůbec žádný problém mít tolik packů, kolik vylítáš a nemusíš nabíjet. Nebo potom vyřešit dojení na letišti.
Napsal: stř 20.07.2011 13:32
od zelenáč
Většinou se lítá se 2 ma packy. 1 v éru, druhej se nabíjí. Letovej čas podle éra, s EG Pro a 3čl 2200mAh baterkama lítám kolem půl hodiny, baterky jsou nabitý do 15 minut. Nabíjet se dá i z auta.
pokud budeš lítat s akrobatem, počítej časy 5-10 minut a jsi rád, že jdeš k zemi a trošku si odpočneš.
Spalovák ti poradí někdo, kdo tomu rozumí (to já nejsem)
Napsal: stř 20.07.2011 13:34
od Abu
Moderni baterky bezproblemu dobijes na letisti z auta za pul hodiny.
Pokud mas jednu baterku, jedno letadlo a litas sam, je to samozrejme problem a ztrata casu. Kdyz mas aspon 2 modely, do kazdyho 2 baterky a litas na place kde je vic modelaru a obcas spolu pokecate, tak nekdy k dobijeni ani nedojde.
Napsal: stř 20.07.2011 13:40
od lubo1
kutil1 píše:Na to rozhodnutí, jestli elekro, nebo spalovací bych potřeboval informace. Jako laik si myslím, že s eletromotorem si zalátám tak 10 - 15 min, než se vybije akumulátor a nevím, jestli se vybitý akumulátor dá nabít někde v přírodě z auta, nebo se to nabíjí "doma" - kolik hodin?
U toho spalováku si myslím, že mohu létat tak dlouho, dokud mám palivo, nevím, jak je to s chlazením, jestli je dán nějaký limit jak dlouho může spalovák běžet.
Můžete upřesnit??
Spaľovák zápory.
Smrdí to.
Je to hlučné - susedia budú mať v nedeľu popoludní radosť, že majú kravál za plotom....
Ak ti spaľovák zhasne vo vzduchu - už ho nenahodíš.
Všetko je umastené.
Pozri si cenu za palivo - už to dávno nieje lacné lietanie.....
U elektriky záleží, aký príkon ten pohon má a ako dlho bežíš na motor....
Ak máš aku 2200 mAh a ťaháš 22A - potom je to na plný plyn 6 minút.
U akrobata, kde pracuješ s plynom je to 12 minút lietania.
Ak si vezmeš trojo bateriek - nemusíš nabíjať. Je to s "rozdýchaním" hodinka akrobatenia
Ak potrebuješ nabíjať - nabíjače sú zvečša 12V a na domáce nabíjanie sa pripojí na zdroj 220/12V xx A.
Lipol aku sa nabíjajú cca 40-60 minút. Treba mať na pameti, že ak nabíjaš z auta, tak sa z jeho akumulátora odoberá šťava a môže sa stať, že pri odchode z letiska nenaštartuješ...
No a u vetroňa bežne chodím lietať len s jedným aku. Hodinu lietania na to musím urobiť....
Napsal: stř 20.07.2011 13:51
od TomasTR
lubo1 píše:kutil1 píše:Na to rozhodnutí, jestli elekro, nebo spalovací bych potřeboval informace. Jako laik si myslím, že s eletromotorem si zalátám tak 10 - 15 min, než se vybije akumulátor a nevím, jestli se vybitý akumulátor dá nabít někde v přírodě z auta, nebo se to nabíjí "doma" - kolik hodin?
U toho spalováku si myslím, že mohu létat tak dlouho, dokud mám palivo, nevím, jak je to s chlazením, jestli je dán nějaký limit jak dlouho může spalovák běžet.
Můžete upřesnit??
Spaľovák zápory.
Smrdí to.
Je to hlučné - susedia budú mať v nedeľu popoludní radosť, že majú kravál za plotom....
Ak ti spaľovák zhasne vo vzduchu - už ho nenahodíš.
Všetko je umastené.
Pozri si cenu za palivo - už to dávno nieje lacné lietanie.....
U elektriky záleží, aký príkon ten pohon má a ako dlho bežíš na motor....
Ak máš aku 2200 mAh a ťaháš 22A - potom je to na plný plyn 6 minút.
U akrobata, kde pracuješ s plynom je to 12 minút lietania.
Ak si vezmeš trojo bateriek - nemusíš nabíjať. Je to s "rozdýchaním" hodinka akrobatenia
Ak potrebuješ nabíjať - nabíjače sú zvečša 12V a na domáce nabíjanie sa pripojí na zdroj 220/12V xx A.
Lipol aku sa nabíjajú cca 40-60 minút. Treba mať na pameti, že ak nabíjaš z auta, tak sa z jeho akumulátora odoberá šťava a môže sa stať, že pri odchode z letiska nenaštartuješ...

No a u vetroňa bežne chodím lietať len s jedným aku. Hodinu lietania na to musím urobiť....
Spalovák smrdí??? Nevím o tom!!!! Mám je doma v paneláku...
Kravál??? Je hlučnější než elektrika, ale na poli je to jedno...
Zhasne ve vzduchu? Neznám... pokud nezapomenu dotankovat...
Co všechno je umaštěné??? Trochu křídlo a trup. 2 min práce s lihem...
Napsal: stř 20.07.2011 13:53
od Voodoo-cz
kutil1 píše:To bydliště je Mladá Boleslav.
Tak se nekdy stav na letisti na Sahaře. Jak bude vítr pod 2,5 m/s a nebude hrozit dest, tak tam navecer urcite nekdo bude. Poptas se a uvidis jak to dneska funguje. Nabijeni baterek na letisti je dneska bezna vec. Obcas to nekdo prezene a pak ho roztlacujem

.
Napsal: stř 20.07.2011 14:27
od arda1
Pokud chceš aby to vypadalo jako letadlo a lítalo to dobře a nezáludně a mohl jsi s tím startovat třebas i z kusu polňačky pak mohu za sebe doporučit -
http://www.youtube.com/watch?v=fxpBRnHYp94 -Radek