Stránka 1 z 3

E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 14:53
od RClama
Zvažuju koupi E-Maxe s 2 motory Titan.Co vše představuije přestavba na Li-Po batrie,nějaká orientační cena za tuto upravu a co mě zajímá asi nejvíc zda je potom i dál model použitelnej do vody(na tvrdo) Preferuju E-Maxxe díky vodotěsnosti,4x4 a velikosti.Bydlím na vesnici les za barákem... :D
Pokud by nějaká sestava obyč Ni baterii vydržela aspon 25-30 min. asi bych tu přestavbu vypustil z hlavy..(elektronika a elektrika není muj kámoš..)
Jo a ještě dotázek...jaká je světlá výška podvozku u E-Maxxe a na kolik lze zvednout E-Revo aby se s ním ještě dalo jezdit v terénu?
Díky za jakýkoliv info.

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 14:57
od darth.hokro
no přestavba vpodstatě vyžaduje jen koupi pípáku, protože regulátor neumí hlídat lipolky. Ale pokud můžu poradit kup rovnou verzi 3908, protože na lipolky ti Titany odejdou za měsíc či dva a stejně potom přejdeš na stříďák.
Světlá výška na mém setupu je 12,5cm. Revo zvedneš zrovna tak, jenže musíš pořídit jiné vahadla. U Maxxe jen přešroubeješ tlumiče a dáš podložky. nimh aku nekupuj, jsou to vyhozené peníze. Když tak písni PM, doladíme detaily :D

Jinak tady najdeš hodně rad ohledně E-maxxe http://www.e-maxx.cz/kategorie/tuning/clanky

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 15:16
od RClama
Noo to už je ale trochu jíná cenová skupina.....a co Traxxas Stampede 4x4 VXL - 6708 VS E-Maxx ikdyž zas není tak velkej..A jak je to s tou vodotěsností po přestavbě?U origo provedení jsou třeba konektory u baterií vodotěsný jako např. u automobilu..?

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 15:34
od darth.hokro
Stampik 4x4 je vodotěsný od přírody. U Střídavého maxxe musíš zalít regulátor tekutou páskou.

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 16:29
od RClama
Něco málo sem přečetl, ale jak se v el. nevyznám tak je to pro mě španělská vesnice...Někde byla zminována i nutnost měnit nějaký regulátory při přestavbě na Li-Po...
Takže když koupím E-Maxxe s těma 2 motory a chci předělat na Li-Po stačí jen ten pípák a utěsnít regulátor(pokud se nemění není ten orig. vodotěsný) když se píše že Maxx je plně vodotěsnej..Sem z toho kamzík... :D Orig konektory jsou pak s těma Li-Po kompatibilní nebo je nutná nějaká redukce apd..?

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 18:53
od Jindra_S
Umění regulátoru zvládat LiPo spočívá pouze v tom, že včas vypne a nepojede, jakmile napětí klesne na 3.0 - 3.5 V na článek. Pípák se tam dává, aby zapípal a vypnutí - odpojení akumulátoru provedl řidič.
Dokonce je možné jezdit bez pípáku a jednou za čas napětí měřit, ale to silně nedoporučuji. Jakmile se Lipo podvybijí, jsou na nejlepší cestě do pekel.

Takže se dá použít originální regulátor (tuším, že v maxxovi je EVX-2), jen doplnit pípák.

Pak se jen rozhodnout, zda budeš jezdit na 4s (4 články Lipo) nebo dvakrát 2s. Pokud se nic nezměnilo, je třeba v tom prvním případě dodat BEC, který stabilizuje 5 nebo 6V (regulátor se zapojuje tak, že jeden vstup baterie se spojí dohromady a do interního BECu by tak šlo místo 8V něco kolem 16.

Do NiMh nemá rozhodně cenu chodit - samovybíjení je docela silné, výkon mizerný a cena porovnatelná.

A motory vydrží i LiPo - někomu odejdou hned, někomu po delším čase - to je individuální.

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 19:16
od RClama
Dekuju za vysvetleni...uz je to lepsi.Jaky konkretne paky baterek by ste doporucili aby ty motory nejakou hodinu vydrzely.Nebo jake napeti V z akupaku motor v pohode zvladne..

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 20:06
od Jindra_S
Pro Emaxx to je 4S, tedy čtyřčlánková baterie. Může být i 2x2S - je to jedno.
3S bude málo - pojede to pomalu, 5S bude moc.

Kapacita kolem 5000 mAh, zatížitelnost min. 20-25C (pro čínské baterie, pro značkové by mělo stačit i 15-20C)

Vyhovuje třeba http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8585

Jinak udělám kamarádovi reklamu na web, na kterém se toho pro maxxe dá dočíst docela dost: http://www.e-maxx.cz, konkrétně tady je něco o lipo http://www.e-maxx.cz/clanky/konverze-na-4s-lipo

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 20:19
od Staifus
Taky mam e-maxxe, regl tam je origo EVX2 - kterej ještě neumí lipol, lipol jezdim origo traxxas 2x2S 5800mAh - pípáky jsem pro jistotu dal, ale ještě se mi nestalo, aby začaly pípat dřív, než se omezí nebo zastaví provoz z lipol. Prostě regl vypíná a v lipolech zůstává cca 6,5V a víc...

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 21:42
od RClama
Clanek mam prectenej...jestli sem chytrejsi nevim..:)
K cemu slouzi ten UBEC a je nutny davat externi, jak je v tom clanku..A jeste ohledne baterek...bude vetsi vydrz na 2s 5800 nebo na 4s 5000

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: sob 18.02.2012 21:58
od Jindra_S
UBEC stabilizuje napeti pro přijímač a serva.
Normálně je v regulátoru, ale je napájen jen jednou ze dvou baterií - takže na vstupu má max. kolem 8 V a na výstupu 5V, sráží 3V a na tento rozdíl je konstruovaný.
Pokud se dají 4S najednou, pak by BEC byl napájen cca 16V a ten rozdíl (11 V), který by musel srážet by pro stejný odběr neustál.
Pokud se dají 2x 2S, pak je napájen opět jenom těmi 8V.

Co se výdrže týče, pak 2x 2S 5800 bude mít větší výdrž než 1x 4s 5000, přesněji budou mít stejnou výdrž jako 4s 5800mAh. Na 1x 2S to nepojede.

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: ned 19.02.2012 0:43
od RClama
Takze pokud budu chtit slusnou vydrz je to cca 3-4 tisice za baterie a cca 1500 za nabijecku... :? To sem si zas neco vymyslel..:))

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: ned 19.02.2012 10:39
od Jindra_S
Pokud budeš kupovat u nás, tak ano, bude to o téhle částce.
Nabíječku však využiješ i na další modely a nabíjení baterek v domácnosti.

V čině vyjde nabíječka i baterie na méně i s poštou: Např. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7523__Turnigy_Accucel_8_150W_7A_Balancer_Charger.html

V Čechách je možné najít něco na modelbazaru, ale to už se odchylujeme od původního tímatu.

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: ned 19.02.2012 13:40
od RClama
Pokud do toho pujdu tak budu nakupovat v některým e-shopu protože najednou tolik nedám a tak bych to vzal na splátky pokud možno vše v jednom shopu.
Ještě se vrátím k té prokleté elektrice... :)Originální Ni baterie mají konektory Traxass..když bych dal Li-Po je nutný koupit ještě nějaký konektory pro přepájení nebo jsou i redukce přímo pro tenhle model..?
Kdyby sem někdo hodil fotky jak to má konkrétně udělaný na E-maxxovi byl bych rád.Schéma je schéma..lepší vidět jak je to v praxi na modelu.
Dííky.

Re: E-Maxx přestavba na Li-Po

Napsal: ned 19.02.2012 17:38
od FlyBear
Traxxas konektory jsou výborné, doporučuju u nich zůstat. Ovšem nepořizuj žádné redukce - nechej správné konektory na reglu i na bateriích.

Tím pádem máš dvě možnosti:
- Koupit si konektory Traxxas samostatně a k bateriím připájet
- Koupit baterie již s napájenými Traxxas konektory (například originály LiPo od Traxxase)

Ještě bych měl poznámku, IMHO důležitou:
Začít modelařit s elektro autíčky tohohle kalibru a nevědět nic o elektrice je cesta do pekel. Pokud nechceš něco podělat nebo s každou maličkostí běhat za nějakým známým s elektroznalostmi, pak se budeš muset něco o elektrice přiučit - bude se to hodit. Elektro RC model není jen model, baterie a nabíječka - bez pochyby k tomu patří i další výbava, jako souprava pro pájení, multimetr, nějaké nářadí a patřičné dovednosti :)