Plyn...

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
seboh
Příspěvky: 193
Registrován: ned 03.06.2012 18:18
Bydliště: Český Těšín

Plyn...

#1 Příspěvek od seboh »

Ahoj, budu začínat s auty, a chci se zeptat jak to je s plynem. Když ho zmáčknu jedu do předu..., když pustím tak brzdy??? (nevím) když dám páku do předu tak zpátečka??? Jak to tedy je? Díky
JR PCM9XII, Ventus 2300 HK, větroň 3m, FOKKER E. III EPP, AXN Floater-Jet , T450 Pro, B130x, MCPx
Uživatelský avatar
qq
Příspěvky: 516
Registrován: stř 30.06.2010 0:00
Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn...

#2 Příspěvek od qq »

Záleží, jak si to sám nastavíš. Pokud jsem pochopil, tak chceš auto řídit kniplem, ne pistolovkou, je tak? Ideální (aspoň mě se to tak jeví a používám to) je použít na plyn kanál ne plynu, ale výškovky (levý knipl, pokud máš mode 1), která se ti sama vrací do středové polohy.
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn...

#3 Příspěvek od darth.hokro »

většina autíčkářských regulátorů, (těch levných) nemají brzdu v neutrálu. Brzdí se plynouvou páčkou od sebe, některé po 5. sekundách brždění přepnou na couvání. U lepších regulátorů jdou tyhle parasmetry nastavit. Nepíšeš jaký model elektro/spalovák, jakou kategorii atd. Myslím že na rýché modely moc páčkovka použitelná není, naopak expediční modely, kamiony a stavební technika zase jo. Pokud to má bejt jen autíčko na vyblbutí, spousta rtr setů má již v krabici 2,4g pistol, se základním nastavením
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
jemo
Příspěvky: 240
Registrován: pát 28.01.2005 0:00
Bydliště: Brno

Re: Plyn...

#4 Příspěvek od jemo »

Ovládání pistolovou soupravou:

Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka

zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model

celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru


Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo


Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu
Uživatelský avatar
seboh
Příspěvky: 193
Registrován: ned 03.06.2012 18:18
Bydliště: Český Těšín

Re: Plyn...

#5 Příspěvek od seboh »

jemo píše:Ovládání pistolovou soupravou:

Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka

zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model

celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru


Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo


Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu

Vysílačka tato: http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/RC ... ac/457296/
Model: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
JR PCM9XII, Ventus 2300 HK, větroň 3m, FOKKER E. III EPP, AXN Floater-Jet , T450 Pro, B130x, MCPx
Uživatelský avatar
pavlikp
Příspěvky: 185
Registrován: čtv 05.02.2009 0:00
Bydliště: Šenov
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn...

#6 Příspěvek od pavlikp »

Ahoj

k sobě plyn
od sebe brzda v neutrálu je prostě neutrál :-)
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: Plyn...

#7 Příspěvek od scarabeus »

Jak uz kluci pisou, k sobe plyn, uprostred je neutral a prstem od tebe je brzda. Po prechodu z brzdy do neutralu a ponechani v neutralu po 3-5 vterin (zalezi na regulatoru), a opetovnem "brzdeni" dojde ke spusteni zpatecky. Tato nutna mezipauza v neutralu je nutna, aby clovek neznicil prevody nebo motor.

Zavodni auta (rozumej regulatory v zavodnich plackach) nemaji zpatecku, protoze ji nepotrebuji. Maji tedy jen plyn a brzdu.

Chytrejsi regulatory (umi to dnes kdejaka Cina) maji volitelny drag brake v neutralu. Drag brzda se hodi pred prujezdem zatackou nebo kdyz je model jako takovy velmi citlivy na pridani plynu/brzdeni. Nastavis napr. 40% drag brake. Das plyn a jedes nejakou rychlosti, jakmile pustis packu a nechas ji v neutralu, auto samo brzdi na tech 40%.
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Plyn...

#8 Příspěvek od FlyBear »

scarabeus píše:Jak uz kluci pisou, k sobe plyn, uprostred je neutral a prstem od tebe je brzda. Po prechodu z brzdy do neutralu a ponechani v neutralu po 3-5 vterin (zalezi na regulatoru), a opetovnem "brzdeni" dojde ke spusteni zpatecky. Tato nutna mezipauza v neutralu je nutna, aby clovek neznicil prevody nebo motor.

Jen aby nedošlo k omylu bych rád zdůraznil, že tohle veškeré přepínání mezi zpátečkou, brzdou a chováním v neutrálu závisí výhradně na regulátoru v autíčku.
Takže chování si nastavíš na reglu, který je dodáván z HK k té hračce. Vysílačka v podstatě na tohle nastavení nemá vliv - ta jen pošle autíčku informaci o tom, v jaké poloze se právě teď nachází pistolový ovladač.
Uživatelský avatar
MarthiR
Příspěvky: 2574
Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR

Re: Plyn...

#9 Příspěvek od MarthiR »

koukal sem na to auto a není skladem.
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Odpovědět

Zpět na „Auta“