Plyn...
Plyn...
Ahoj, budu začínat s auty, a chci se zeptat jak to je s plynem. Když ho zmáčknu jedu do předu..., když pustím tak brzdy??? (nevím) když dám páku do předu tak zpátečka??? Jak to tedy je? Díky
JR PCM9XII, Ventus 2300 HK, větroň 3m, FOKKER E. III EPP, AXN Floater-Jet , T450 Pro, B130x, MCPx
- Příspěvky: 516
- Registrován: stř 30.06.2010 0:00
- Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn...
Záleží, jak si to sám nastavíš. Pokud jsem pochopil, tak chceš auto řídit kniplem, ne pistolovkou, je tak? Ideální (aspoň mě se to tak jeví a používám to) je použít na plyn kanál ne plynu, ale výškovky (levý knipl, pokud máš mode 1), která se ti sama vrací do středové polohy.
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn...
většina autíčkářských regulátorů, (těch levných) nemají brzdu v neutrálu. Brzdí se plynouvou páčkou od sebe, některé po 5. sekundách brždění přepnou na couvání. U lepších regulátorů jdou tyhle parasmetry nastavit. Nepíšeš jaký model elektro/spalovák, jakou kategorii atd. Myslím že na rýché modely moc páčkovka použitelná není, naopak expediční modely, kamiony a stavební technika zase jo. Pokud to má bejt jen autíčko na vyblbutí, spousta rtr setů má již v krabici 2,4g pistol, se základním nastavením
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Plyn...
Ovládání pistolovou soupravou:
Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka
zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model
celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru
Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo
Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu
Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka
zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model
celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru
Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo
Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu
Re: Plyn...
jemo píše:Ovládání pistolovou soupravou:
Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka
zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model
celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru
Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo
Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu
Vysílačka tato: http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/RC ... ac/457296/
Model: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
JR PCM9XII, Ventus 2300 HK, větroň 3m, FOKKER E. III EPP, AXN Floater-Jet , T450 Pro, B130x, MCPx
Re: Plyn...
Ahoj
k sobě plyn
od sebe brzda v neutrálu je prostě neutrál
k sobě plyn
od sebe brzda v neutrálu je prostě neutrál
Re: Plyn...
Jak uz kluci pisou, k sobe plyn, uprostred je neutral a prstem od tebe je brzda. Po prechodu z brzdy do neutralu a ponechani v neutralu po 3-5 vterin (zalezi na regulatoru), a opetovnem "brzdeni" dojde ke spusteni zpatecky. Tato nutna mezipauza v neutralu je nutna, aby clovek neznicil prevody nebo motor.
Zavodni auta (rozumej regulatory v zavodnich plackach) nemaji zpatecku, protoze ji nepotrebuji. Maji tedy jen plyn a brzdu.
Chytrejsi regulatory (umi to dnes kdejaka Cina) maji volitelny drag brake v neutralu. Drag brzda se hodi pred prujezdem zatackou nebo kdyz je model jako takovy velmi citlivy na pridani plynu/brzdeni. Nastavis napr. 40% drag brake. Das plyn a jedes nejakou rychlosti, jakmile pustis packu a nechas ji v neutralu, auto samo brzdi na tech 40%.
Zavodni auta (rozumej regulatory v zavodnich plackach) nemaji zpatecku, protoze ji nepotrebuji. Maji tedy jen plyn a brzdu.
Chytrejsi regulatory (umi to dnes kdejaka Cina) maji volitelny drag brake v neutralu. Drag brzda se hodi pred prujezdem zatackou nebo kdyz je model jako takovy velmi citlivy na pridani plynu/brzdeni. Nastavis napr. 40% drag brake. Das plyn a jedes nejakou rychlosti, jakmile pustis packu a nechas ji v neutralu, auto samo brzdi na tech 40%.
Re: Plyn...
scarabeus píše:Jak uz kluci pisou, k sobe plyn, uprostred je neutral a prstem od tebe je brzda. Po prechodu z brzdy do neutralu a ponechani v neutralu po 3-5 vterin (zalezi na regulatoru), a opetovnem "brzdeni" dojde ke spusteni zpatecky. Tato nutna mezipauza v neutralu je nutna, aby clovek neznicil prevody nebo motor.
Jen aby nedošlo k omylu bych rád zdůraznil, že tohle veškeré přepínání mezi zpátečkou, brzdou a chováním v neutrálu závisí výhradně na regulátoru v autíčku.
Takže chování si nastavíš na reglu, který je dodáván z HK k té hračce. Vysílačka v podstatě na tohle nastavení nemá vliv - ta jen pošle autíčku informaci o tom, v jaké poloze se právě teď nachází pistolový ovladač.
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: Plyn...
koukal sem na to auto a není skladem.
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot