Stránka 1 z 2

Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: úte 19.03.2013 20:22
od JMalik
Rád bych vyměnil stávající ss motor 540 v autě 1/10 Blazing Star od Tamiya za střídavý.
Je tohle combo vhodné ?
http://www.rc-modely-hruby.cz/obchod/elektromotory/stridave/stridave_astra_model/stridave_motory_pro_auta/stridavy_elektromotor_fuze_110_4000otv_4p__reg_dyn4943c/
Jsou tam ještě jiné možnosti otáček/V.
(Pastorky bych tam dostal v rozsahu od 15 - 21 zubů)

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: stř 20.03.2013 7:40
od olisoft
4zavitovy sa mi zda privela, pozeraj radsej okolo 10z. Teda pokial z toho nerobis total premotorovanu mrchu orientovanu na rychlost.

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: stř 20.03.2013 16:33
od JMalik
Mají tam dost univerzální text v popisu u všech tří verzí motoru. U všech uvádějí 4 závity.
Tak nevím.
Rozhodně z toho nebudu dělat přemotorovanou bestii, to by tohle nevydrželo. Ty převody a celá konstrukce je v plastu.
Co tohle? Píšou taky 4závity, ale 2800ot/V
http://www.rc-modely-hruby.cz/obchod/elektromotory/stridave/stridave_astra_model/stridave_motory_pro_auta/stridavy_elektromotor_fuze_110_2800otv_4p__reg_dyn4941c/

(Kolik tak mohla točit ta původní ss 540 na 6s NiCd ?)

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: čtv 21.03.2013 1:11
od Doktor
V tomhle byl v základu určitě Johnson 540 J. Tedy 14500RPM/7,2V. "KV" tedy cca 2000. Střída by na to měla bohatě stačit s KV do 3000.

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: čtv 21.03.2013 19:29
od JMalik
Doktor píše:V tomhle byl v základu určitě Johnson 540 J. Tedy 14500RPM/7,2V. "KV" tedy cca 2000. Střída by na to měla bohatě stačit s KV do 3000.

Dík.
Nedokázal jsem si zjistit otáčky té původní plechovky.
Ještě bych měl tedy na Tebe další dvě otázky.
Potom v tom byl motor VM-24/12, pokud si to pamatuji, tak to jezdilo dost podobnou rychlostí jako s tou původní plechovkou.
Kolik mohl mít otáček ten VM-24/12 ?
Jaký motor s regulátorem (střídavý) by jsi mi do toho doporučil mimo to, co jsem si vybral.
Ber v úvahu co je to za auto, nevydrželo by to asi příliš brutální pohon, ale něco lehce rychlejšího než ta původní ss 540 by to asi mohlo být.

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: čtv 21.03.2013 21:47
od Dodík
Doporučuji sestavu od Robitronicu. Régl buď 8,5T nebo lépe 5,5T a motor od 8,5T výše. Možná trochu menší pastorek. Ten originál je srovnatelný zhruba se 17,5T ale spíš až s 21,5T motorem.
Používáme to tady u nás skoro všichni a spokojenost je veliká. Doporočuji i programátor který funguje zároveň i jako "černá skříňka" kde zjistíš třeba max. proud, teplotu, rychlost....
Mrkni třeba sem: http://www.rcautomodely.cz/rc-modely/es ... tion#anch1

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 0:11
od Doktor
JMalik píše:Potom v tom byl motor VM-24/12, pokud si to pamatuji, tak to jezdilo dost podobnou rychlostí jako s tou původní plechovkou.
Kolik mohl mít otáček ten VM-24/12 ?
VM 24/12 má udáno "KV" 2100. Tedy motor opravdu velmi podobný té origo plechovce.
JMalik píše:Jaký motor s regulátorem (střídavý) by jsi mi do toho doporučil mimo to, co jsem si vybral.
Ber v úvahu co je to za auto, nevydrželo by to asi příliš brutální pohon, ale něco lehce rychlejšího než ta původní ss 540 by to asi mohlo být.
Já bych to moc nehrotil a dal tam klidně něco takového:
http://www.rcecho.com/LEOPARD-SKYRC-330 ... ME716.html
Stojí to pár korun a je tam všechno pohromadě. Jenom na KV máš asi 1,6x víc otáček než s origo motorem. Výkonovou křivku to ale vůči plechovce bude mít plošší a můžeš dát klidně i těžší pastorek. Takže ve výsledku to může jezdit klidně 2x tak rychlejc. Převody nijak výrazně trpět asi nebudou. Tohle by ta Tamka mohla snášet celkem obstojně.
Pokud bys jí chtěl ještě trochu pošetřit, tak by v pohodě stačilo i combo 13T:
http://www.rcecho.com/LEOPARD-SKYRC-300 ... ME714.html

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 8:22
od Dodík
Pokud řešíš jen cenu a stačí ti bezsenzorový motor třídy 480-500, tak klidně jdi do toho co ti radí Doktor.Výkon si zvedneš odhadem o 50-70W Jen bacha na ten pastorek, tyhle menší motory nemaj krouťák porovnatelnej se podobně závitovou 540-kou a musí se podle toho upravit převod. A nejde řešit jen Kv ale důležitý je výkon a účinnost, a s tím spojené časování

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 8:53
od Doktor
>Dodík
Tohle už se tu někde jednou řešilo. Jaký je rozdíl mezi těmito žebrovanými XXT motory a motory XX,5T bez žeber? Když sem po tom pátral, tak ty motory mají stejnou velikost (jak průměr, tak délku) rotoru a tudíž bych předpokládal že jsou oba velikosti 540. Váhově jsou na tom oba typy motorů taky stejně. Podle mě se jedná v obou případech o motory velikosti 540. Nebo se pletu?

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 10:03
od Dodík
Máš pravdu že váha je zhruba stejná, ale je rozdíl jestli tu váhu dělá pasívní chladič, nebo vinutí které má spolu s magnety rotoru zásadní vliv na výkon.
Kolik má průměr rotor nevím a docela by mně to zajímalo, ale je jasné že zhruba 7mm na průměru které tady jsou dohnány žebrováním je znát. Vím o čem píšu protože jsem jezdil zároveň EZ-run 9T a výkon byl pocitově podobný jako Robitronic 17,5T a s 10,5T která je tomu "závitově" blíž se to nedá vůbec srovnat.
Odpovím tedy tak že montážní velikost 540 to je, ale motor 540 to není.
Ještě k velikosti rotoru: Pokud to máš změřeno tak mi napiš rozměry, fakt mně to zajímá a ušetříš mi rozebírání a měření - díky.

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 10:52
od pns
jestli si pamatuju dobre, tak se kdyz se menil motorek z ss na 3.faz tak se to delalo, samozrejme aby se tam vesel a pak pomoci kalkulacky na rychlost (40-50km/h), z toho vyslo vse (prevody, motorky, reg. atd.)

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 12:17
od Doktor
Tak že ty motory mají stejnej průměr kotvy (asi 12,5mm) za to dam klidně ruku do vody! :)

Já ten žebrovanej motor v ruce ještě neměl a tak nevim jak je konstruovanej. Nežebrovanej Bullistorm XX,5T je sešroubovanej třema šroubama od předního čela do zadního. Takže pod pláštěm jdou nad vinutím šrouby průměru 2,5mm. Vinutí je usazeno v plastovým věnečku s výřezama právě pro ty šrouby. Vnitřní průměr věnečku a tedy maximální vnější průměr vinutí je asi 28mm! Tedy o rovných 8mm méně než je plášť motoru (36mm)!
Jak je konstruovanej ten ezrun nevim. V předním čele nejsou žádný šrouby. Je tedy přední čelo zašroubované nebo zalepené? Zadní čelo má šrouby taky tři. Tipuju ale že drží jenom zadní čelo protože na rozteči v jaké jsou by procházely tim žebrováním. Takže max. průměr vinutí bude o prd menší jak u těla hladkého. Tady žádnej věneček určitě nebude a vinutí se bude opírat rovnou o vnitřní plášť motoru (max. tam bude nějakej tenkej "papírovej" izolant).

Každopádně pokud máš doma oba zmíněné typy motoru a máš chuť, tak to kuchni! Zajímá to i mě jestli je tam nějakej rozdíl!

Většina moderních motorů je právě šroubovaná durch, takže tam musí být pro ty šrouby místo a vinutí nemůže mít takovej průměr jakej by odpovídal vnějšímu průměru motoru. Ale třeba to mají pořešený jinak. Každopádně pokud něco někde naměříš tak dej vědět. :wink:

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 16:45
od JMalik
Ještě bych se zeptal:
Jaký je rozdíl mezi senzorovým a bezsenzorovým motorem, pokud to uvažuji do toho Blazing Stara od Tamiya?
(Stačilo by asi nějak krátce plusy a mínusy těch dvou verzí pro tohle auto)
Dík.

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: pát 22.03.2013 22:47
od Doktor
Většina těch levnějších motorů jsou dvoupóly. U bezsenzorové verze se může stát že při rozběhu motor chvilkově neví kam se má roztočit. Tohle řeší právě motory senzorové kdy si regl čte polohu rotoru a motor se rozbíhá víc v klidu.
U toho bezsenzoru záleží taky na kombinaci motor vs. regl jak si spolu rozumí. Další level je třeba bezsenzorovej čtyřpól kterej se rozbíhá zase snáz než dvoupól. Senzory mají větší výhodu u aut kde se furt rozjíždí a nebo tam kde je nutnej plynulej rozjezd na málo plynu. Každopádně bych se bezsenzoru vůbec nebál. Většina reglů je i programovatelnejch na rychlost akcelerace a když se nechá nějakej nízkej level tak je to úplně v klidu.

Re: Náhrada stejnosměrného motoru řady 540

Napsal: ned 24.03.2013 8:37
od Stiwo
Ahoj,
nevíte někdo jaké jsou maximální otáčky stejnosměrného motoru Traxxas titan 12T na 8,4V?