Seřízení geometrie Slash VXL

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Seřízení geometrie Slash VXL

#1 Příspěvek od Nakadah »

Pánové potřeboval bych prosím poradit. Ladím geometrii podvozku na Slashi. Důvod - při brždění do smyku zadních kol se mi auto ostře stáčí doprava. Když mám zaplé gyro, tak to hodně kompenzuje ale mě to signalizuje že je něco špatně. Diferenciál je volný, jenom promazaný strojním olejem - bez uzavření hustým olejem (loni sem experimentoval s viskozitou 300.000, ale tahle pasta se mi kolem náhonů polos dostala do ložisek, kde vytvořila s prachem brusnou pastu a bylo po ložiscích).

Nechal sem si dnes v práci vyrobit kotouče, které nasadím na 1/8 redukce místo kol - abych mohl lépe nastavit odklony a sbíhavosti. Včera jsem to jenom zkoušel nouzově s použitím CD disků :D ale ty jsou pružné a prohýbají se. Nicméně měl sem moc velké odklony do mínusu a také vepředu místo rozbíhavosti sbíhavost. Manuál píše sbíhavost vepředu 0°, ale většina uživatelů na netu psala nastavit spíše -0,5° na každé kolo.

Pokud by mi někdo uměl poradit, byl bych rád. Nak
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#2 Příspěvek od JMalik »

Nemám přesně tenhle typ, ale na jiných strojích jsem si přenastavoval geometrii a vylučuji, že by jsi někde seřízením o 0,5 - 1° vyřešil tenhle problém.
Začal bych kontrolou brzdy. Prostě ta pravá strana bude brzdit víc, nebo dřív.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#3 Příspěvek od Xenomorfus »

Souhlasim s "Jmalikem", ze tou geometrii to nebude. Kolem modelu se motam teprve kratce, takze osobni zkusenost mam jen s Banditem, kde sem mel problem s jednim "zatuhnutym" krizem v kardanu na jedne strane a pri intenzivnim brzdeni to zpusobovalo nestabilitu. Ciste tehnicky vzato, kdyz se zablokuje (zabrzdi) nahon klece diferencialu, maji kola tendenci jit protibezne. Pokud se to objevilo nejak nedavno a nahle, zkusil bych prohlednout kardany a vyvody z prevodovky a zkusil, zda kdyz tocim samostatne jednim i druhym kolem vpred i vzad, jde protilehle kolo sstejne snadno vzad a vpred. jinak bych mozna hledal v tom diferencialu, pokud ma malou svornost, muze to zpusobit pohyb jednoho kola mirne vpred a druheho mirne vzad (alespon pri pocatku brzdeni) a pak uz se to "veze". Tohle je zcela a jen moje uvaha bez jakehokoliv podlozeneho testovani v praxi a muze to byt naprosty blabol ;-). Prece jen me prakticke zkusenosti jsou z jineho oboru a tank, OT ci BVP 1:1 se chovaji jinak :-).

Edit: vyvody z prevodovky sem samozrejme mel na mysli vyvody ze skrine prevodovky na kardany.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#4 Příspěvek od Nakadah »

Poloosy, loziska naboju, vystupy z gearboxu - vsechno v poradku. Diferak zadnou svornost nema, jen namazan strojnim olejem. Nechci do nej davat zadnou "pastu" protoze se to pak tlaci ven pres loziska a znici je to.

Udelal sem nejake zkusme serizeni a uvidime jak to pojede.

Predni sbihavost -2°
Zadni sbihavost +4° (to je dano rameny, nejde serizovat)
Predni odklon -1°
Zadni odklon -1,5°

Nak
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#5 Příspěvek od JMalik »

Zkusil bych to doseřídit na asfaltu. Na štěrku, nebo na trávě to bude trvat dlouho. Pokud ti to jde do smyku k jedné straně při brzdění, tak skoro jistě vylučuji tu geometrii.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#6 Příspěvek od Nakadah »

No tak je to serizenim predku, protoze tam uz mam trosku vuli. Musim si pohrat s naladenim pres TOE tyce. Dost se to zataceni omezi kdyz si zapnu rychle ABS. Musim si s tim proste pohrat no, bude to nadlouho. Ale rozbihavost vepredu zmensim, pri vetsi rychlosti se videl predel auta dost neklidny - zdalo se mi ze se to mirne kyve ze strany na stranu. Nak
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#7 Příspěvek od Xenomorfus »

ty disky jsou mazacke :-). dobre na led :-). drzim palce a zajima mne, cim to bylo.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#8 Příspěvek od Nakadah »

Jo a dokonce se s tim da jezdit doma po koberci :) kola s extremne nizkym valivym odporem :D

No hodinu sem si hral se serizenim rizeni. Bohuzel diky vuli v kovovych prevodech serva mam celkovou nepresnost rizeni +-0,8° a k tomu na levem kole nabyva nepresnost kvuli vuli na spojovacim zprahle 0 az 0,9° k tomu. Rozbihavost sem na kazdem kole seridil na -0,5° a celkove sem ten vakl v rizeni seridil na stred, aby od stredu ke kraji to bylo vzdy kolem toho 0,8°. Ze strany na stranu to dela 1,6°.

Dnes uz ven nejdu, vyzkousim to snad zitra. I kdyz co bych chtel po aute ktere ma primarne jezdit offroad a uz ma hodne za sebou. Nak
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#9 Příspěvek od Xenomorfus »

taky se zitra chystam. Kdybys mel nejake konkretni misto a cas, rad se pridam (paklize budu v dosahu).postupne chci doladovat ty nove tlumiky :-)
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#10 Příspěvek od Nakadah »

Tak nic, nepomohlo. Doma vsechno serizeny bez trimu na stred, po nasazeni kol a projeti se to dost stacelo doprava pri jizde. Trim 25% doleva aby to jelo rovne :( a stejne se to pri brzdeni do smyku prudce staci doprava. Vymenil sem dily rizeni za nove, vule se hodne zmensily az na tu vuli v prevodech serva. Znovu serizene do nuly a uvidime zitra jestli bude cas na zkouseni. Nak
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#11 Příspěvek od Xenomorfus »

no, to mne mrzi, kazdopadne, jak by pravil cimrmanolog, ja neopustim myslenku :-). brzdeni je motorem a motor pres prevodovku a diferencial na kola. vzhledem k nizke svornosti si myslim, ze to ma tendenci rotovat kola proti sobe a jde to cestou nejmensiho odporu (muze tam byt treba problem s jednim satelitem). tedy pokud slash neni brzden nejak jinak. skoda,ze nejde nejak jednoduse zavrit dif a pak to prubnout. ale taky muzu byt uplne vedle :-D. ale je to zajimavy problem ;-).
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#12 Příspěvek od JMalik »

Nakadah píše:
No hodinu sem si hral se serizenim rizeni. Bohuzel diky vuli v kovovych prevodech serva mam celkovou nepresnost rizeni +-0,8° a k tomu na levem kole nabyva nepresnost kvuli vuli na spojovacim zprahle 0 az 0,9° k tomu. Rozbihavost sem na kazdem kole seridil na -0,5° a celkove sem ten vakl v rizeni seridil na stred, aby od stredu ke kraji to bylo vzdy kolem toho 0,8°. Ze strany na stranu to dela 1,6°.

Úplně vylučuji, že by tohle bylo geometrií. Proč nejdeš po tom brždění?
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
martys
Příspěvky: 491
Registrován: čtv 18.06.2009 0:00

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#13 Příspěvek od martys »

Nemáš prasklý, nebo zkrouceny plato, flex auta je docela mrha.
VBC Racing, Sanwa, Team Orion
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#14 Příspěvek od Nakadah »

Vymenil sem dily rizeni, elimoval vule na minimum. Jsou tam sice ale o polovinu mensi. Jede to rovne hezky, nikam to neuhyba ale pri brzdeni to porad toci prudce doprava :D Predni kola se toci stejne, kdyz je roztocim tak se zastavi v podstate ve stejnou dobu. Zadni kola se taky roztoci a zabrzdi motorem stejne - nepredbiha se to navzajem. Do diferaku nic patlat nebudu, pokud je to timhle tak se s tim smirim a eliminuju to gyrem. Nak
Uživatelský avatar
Jimmies
Příspěvky: 175
Registrován: čtv 01.07.2010 0:00

Re: Seřízení geometrie Slash VXL

#15 Příspěvek od Jimmies »

Predpokladam ze je to 4x4 takze motor ma osu podelne s osou auta.U desetin onroadu s kardanem ,maj silny motory tendenci při prudkym rozjezdu a brzdeni tendenci ovlivňovat drahu auta.Pokud je to zadokolka tam ma motor osu vodorovne s osou zadni napravy a pohyb motoru na to nemá vliv.
Odpovědět

Zpět na „Auta“