Stránka 1 z 2
Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 22:34
od Ticcino
Zdar, mam Reely rockhard s trikanalovovou FM soupravou a SS motorem. Vloni to jezdilo dobre. Letos pod plynem to blbne. Nahodne a velmi casto na zlomek sekundy prida nebo ubere plyn. Jakoby jsem byl rusen. I rizeni smeru cuka, ale ne tak jankovite jako plyn. Bez plynu chodi servo rizeni dobre. Zkousel jsem prohodit plyn a rizeni. Stejna situace. Bez plynu ok. Pod plynem chaos. Zkousel jsem svoje 2.4GHz RX+TX na letadla a tam je to bez problemu. Takze si myslim ze je problem v ruseni od SS motoru. Zkousel jsem natahnout antenu co nejdal od motoru, ale bez zlepseni.
Resenim se jevi nova 2.4G volantovka, ale ta moje FM je fakt dobra z pohledu funkci.
Nevite co s tim? Co odizolovat a jak? Dik
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 22:41
od cilek
Máš na té plechovce odrušovací kondíky? Nezačal komutátor moc jiskřit?
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 22:57
od Ticcino
Zadne kondiky tam nejsou. Muzu pridelat. Staci jeden? Jak velkej? 100 nF? Komutator samozrejme jiskri, ale to je feature. Ne bug. Jiskri tak nejak normalne.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 23:07
od Xenomorfus
nechce se mi to hledat, ale mam tuseni, ze tech 100nF by mohlo byt. nekdy staci jeden mezi poly, jindy je potreba 3 kousky (jeste po jednom od polu k plášti).
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 23:10
od cilek
Jo, M1 je v pořádku. Jinak, jak píše Xenomorfus.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 23:11
od Ticcino
Ok, zkusim.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 23:19
od JMalik
Zvol tu verzi 3 kondenzátory.Musí to být mezi plus a mínus a mezi každým pólem proti plášti motoru, jinak budeš laborovat do nekonečna.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 23:39
od Ticcino
Jo, zkusim. Mezi plus minus nebude problem. Mezi polem a plastem jsem zvedav jak to pripajim, ale ok, zkusim.
Zitra jdu shanet VN pojistku viz jiny post, tak rovnou vemu ty kondiky.
Mimochodem, jaky vliv ma pouziti moc velkeho nebo maleho kondenzatoru? Ja ve skole jsem asi toho casu chybel a neni mi jasne, k cemu tam vlastne jsou. Vim jen, ze jsem je u nekterych aplikaci videl.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: ned 30.06.2013 23:50
od Xenomorfus
asi to bude presne nekde popsane na nejakych strankach ci forech elektrofanatiku. v podstate kondik odrusi (de facto zkratuje) vysokofrekvencni proudy. predpokladam,ze s malou kapacitou nebo naopak velkou kapacitou pri vybiti nevyrovna "vlnu" resp. se nestaci nabit. co se tyce napajeni na plášť, tak nektere plaste maji treba jen na okraji kousek odkryte casti (zahnuti po zalisovani apod.), pripadne se musi nekde kousek odskrabnout. urcite bude na netu nejake foto i s natazenou buzirkou na nozickach

.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: pon 01.07.2013 8:38
od corsair
v každém návodu od Multiplexu kam jsou dané ss motory/např.twinstar/ je to blbuvzdorně nakreslené
Re: Škubání pod plynem
Napsal: pon 01.07.2013 8:59
od Ticcino
corsair píše:v každém návodu od Multiplexu kam jsou dané ss motory/např.twinstar/ je to blbuvzdorně nakreslené
No, teďka jsem strávil asi dvacet minut projížděním modelů od Multiplexu, ale ani jednu plechovku jsem nenašel. Na Twinstar jsem sázel, ale našel jsem taky jen s oběžkou.
Kouknu na Twinstar detailněji, snad to najdu...
edit: Tak SS twinstara jsem našel, ale nic o dané problematice tam nepsali (ani nekreslili)

edit2: ale zase jsem našel tohle:
http://www.dsys.cz/downloads/Odstraneni_ruseni.pdf
Re: Škubání pod plynem
Napsal: pon 01.07.2013 11:41
od cilek
Tak to je přesně ono. Dokonce tam uvádějí kondíky jen 10k, takže bych je tam dal. Je tam ještě transil, tak si to nespleť s diodou - tu u autíčka dát na motor NESMÍŠ!!
Re: Škubání pod plynem
Napsal: úte 02.07.2013 2:43
od Ticcino
Kondenzátory jsem sehnal a aplikoval. Transil neměli. Objednali. Ale ne ten co píšou v tom odkazu, co jsem dával, ale trošku jinej.
Sice taky bipolární, ale s větším výkonem (což by nevadilo), ale s menším napětím.
Ten BZW06-23B je 27V/600W. Borec mi objednal nějakej 18V/1500W. Bude to fungovat? Jezdím na 2S LiPo, tak bych v tom neviděl problém.
Jinak, slovo transil jsem slyšel poprvé v životě

Co jsem pochopil, tak jde o součástku, která se při určitém napětí otevírá a jde do zkratu. Jinými slovy, požere špičky napětí, které v mém případě může generovat motor sám o sobě.
Jo, vyzkoušel jsem běh jen s těmi kondenzátory a výsledek je 98%.
Při běhu na prázdno (model ve vzduchu) se tu a tam stejně škubne. Ale už to není tak, že se škube furt a záškuby nejsou nijak extrémní. Zajímavé je, že to dělá jen v určité poloze plynu (cca půl plynu).
Osobně si myslím, že ten transil tomu už nepomůže, ale za tu dvacku mi to stojí.
Pokud se chování opět zhorší, budu uvažovat o 2,4GHz systému nebo to prostě nabastlím na svůj lítací TX a budu mít auťák s plynem vpravo (kvůli neutrálu). Směrovka (řízení) zůstane vlevo (AIR mode 2), takže to vlastně bude v pořádku

A ještě takovou poznámku na závěr...
To auto jsem koupil vlastně jako RTR. Ale vlastně je to RTR-DoDo. (ready to ride - dodělej doma)
Člověk, kterej tomu vůbec nerozumí by musel být z téhle hračky docela naštvanej.
Re: Škubání pod plynem
Napsal: úte 02.07.2013 9:13
od FlyBear
Ticcino píše:Jo, vyzkoušel jsem běh jen s těmi kondenzátory a výsledek je 98%.
Při běhu na prázdno (model ve vzduchu) se tu a tam stejně škubne.
...
Pokud se chování opět zhorší, budu uvažovat o 2,4GHz systému nebo to prostě nabastlím na svůj lítací TX a budu mít auťák s plynem vpravo (kvůli neutrálu).
Hned v první odpovědi na tvůj problém ti cílek uvedl dvě možné příčiny:
1) Chybějící odrušovací kondíky
2) "Ojetý"
komutátorKondíky sis už vyřešil, takže teď by stálo za to
podívat se na ten komutátor. SS motory vyžadují v tomhle bodě údržbu, protože uhlíky komutátoru se provozem opotřebují a taky kontakty na rotoru se zanášejí. Proto bys měl čas od času - záleží taky na tom, jak často a jakým stylem jezdíš - komutátor čistit a občas i uhlíky vyměnit.
Ticcino píše:Člověk, kterej tomu vůbec nerozumí by musel být z téhle hračky docela naštvanej.
No jo, jenže tohle není hobby pro lidi, kteří tomu nerozumí

Tady se buď sám tuhle techniku postupně naučíš nebo najdeš někoho, kdo ti bude problémy řešit - takže vlastně buď se vzděláš technicky nebo obchodně/manažersky

Je to vlastně takové vzdělávací hobby

Re: Škubání pod plynem
Napsal: úte 02.07.2013 18:25
od Ticcino
Komutator neni ojety. Je skoro novy. Dnes jsem jezdil a krom prvnich par minut vse v poradku. Takze je mozne ze to bylo tim, ze se model 3/4 roku valel na pude.
Kazdopadne diky vsem.