Stránka 1 z 1

Přední náprava bugy

Napsal: pát 26.07.2013 22:39
od racips
Zdravím,vysvětlí mi někdo jaký má vliv na jízdu rozdílný ůhel záklonu přední nápravy u bugy s pohonem 2 WD a 4WD a proč je v nich tak velký rozdíl díky.

Re: přední náprava bugy

Napsal: pát 26.07.2013 23:29
od Xenomorfus
Je to v podstate ze stejneho duvodu jako u "dospelych" naprav. Pokud je predni naprava pohanena (at uz 4x4 a nebo predni nahon jako takovy) ma velmi maly, ci nulovy zaklon, nepohanena predni naprava ma zaklon vetsi. Po prujezdu zatackou toto usporadani pomaha srovnavat kola a celkove to zlepsuje vedeni vozidla v primem smeru (stabilizacni ucinek). Vzhledem k tomu, ze pohon na riditelne naprave ma tendenci srovnavat kola do primeho smeru, dava se zaklon (zavlek) nulovy nebo velmi maly, protoze se vzrustajicim uhlem zaklonu se zvysuje sila na vychyleni kola pri rizeni.

Re: Přední náprava bugy

Napsal: sob 27.07.2013 10:02
od racips
Díky za odpověď,vliv závleku nápravy je mi jasný jen jasem myslel že jenom na vracení nápravy je uhel zbytečně velký ,pak li že nebudou použity pneumatiky s kulatým profilem snižuje se v zatáčce jajich styková plocha.

Re: Přední náprava bugy

Napsal: stř 31.07.2013 17:59
od Xenomorfus
Tak vzhledem k tomu, ze je to na buggy, asi bych to neresil. Vule v ulozeni kol, odstrediva sila, nerovnosti povrchu to asi v podstate eliminuji. Respektive je to zanedbatelny detail :-).

Re: Přední náprava bugy

Napsal: sob 03.08.2013 22:43
od scarabeus
Bavime se tu o odklonech nebo sbihavosti? Oboje me slusny vliv, jde jen o nastaveni. Vzadu je vliv samozrejme mnohem vetsi nez vepredu. I kdyz to se da okecat :-)

Sbihavost vzadu byva napevno, ani se casto nemeni.
Sbihavost vepredu = dovnitr znamena, ze auto pojede pekne rovne; ven znamena, ze bude lepe zatacet

Odklony - vzadu, kdyz se nastavni dovnitr, pri prujezdu zatackou se sasi a cely model vykloni vlivem odstredive sily, diky tomu pak ziska pneumatika vetsi kontakt. Pokud by byl odklon nula nebo jeste hur ven, pri prujezdu zatackou by byl kontakt pneu s vozovkou jeste mensi = uz by se to mohlo prevracet.

Je to cele o nastaveni a zkouseni. Nektere modely jsou na to nachylnejsi vice, nektere mene. U silnicek se odklony nemusi moc projevit, u buggyn nebo SC trucku vice, opravdu mohou pomoci. Ale zase to jeste souvisi s typem pneumatiky. Cely je to jeden velkej gulas, na kterej ti nikdo zarucenej recept neda :-)

Cili je nutne hlavne pochopit princip a ozkouset, co to dela. Pak uz si to doladis sam. Doporucuju dat si at uz odklon nebo sbihavost do jednoho z extremu (na obou stranach soumerne samozrejme) a jet, uvidis, co to provede.

Re: Přední náprava bugy

Napsal: ned 04.08.2013 13:04
od Xenomorfus
Jen bych rad doplnil, ze sbihavost/rozbihavost u predni napravy je potreba u 2WD a 4WD rozlisovat. Ve zkratce - u 2WD vepredu je "lepsi" sbihavost, u 4WD je "lepsi" rozbihavost. (u predchoziho prispevku sem to neresil, reagoval sem jen na zaklon).