ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#1 Příspěvek od vladon »

Zdravim, rad bych se taky na neco zeptal autickaru.

Mam ECX monster 1:18 a po otravovani s nimh aku jsem presel na lipo. Pouzivam LIPO alarm a jeste mam vzadu z drivejska voltmetr (ale to s tim nesouvisi).
Dnes jsem poprve jezdil na LIPO, zatez plynu mam na ovladaci nastavenou na 50%, i tak se mi zda ze model jezdi stejne jako na 100% na NiMH aku).
Protoze AKU ale vydrzi,tak jsem dnes dlouho jezdil a prubezne kontroloval teplotu,ktera byla na par kratkych sprintu ok (asi 10 minut jizdy) a potom jsem jezdil v kuse asi 15 minut. Po kontrole motoru byl motor tak teplej ze na nem neslo udrzet ruku (jezdil jsem venku).
Jedna se o stejnosmerny motor (DYNAMITE TAZER 380).

Co me ale spis prekvapilo, ze smerem dopredu melo auto o poznani slabsi akceleraci nez dozadu.
Baterka uz se chylila ke konci a dopredu na rozjezd byl lipo alarm zticha,ale na zpatecku uz piskal.

Nekde jsem zaslechl ze kdyz necham omezovac plynu na ovladaci na 100% ze je to lepsi nez ho mit na 50%,ale nejak se mi to nepozdava..
Porad mi nekdo zkuseny ?
Stiwo
Příspěvky: 308
Registrován: pon 17.12.2012 21:27
Bydliště: Jablunkov

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#2 Příspěvek od Stiwo »

Stejnosměrný motor a lipo se prostě hřát bude a to pořádně :roll: Pokud nechceš ho nechceš hned odvařit tak bych doporučoval nějaké pasivní chlazení (jde koupit takové nasazovací ocelové žebrování). Ale není to zas tak zlé já když jsem měl SS v sleshi tak jsem teplotu ani nekontroloval protože bych si spálil prst. To jsem jezdil na nimh. Ale kupodivu rychleji odešly ložiska :twisted:
Axial scx10 JK, Traxxas Slash 2WD, Spektrum DX4S Bixler 1.1, Spektrum DX6
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#3 Příspěvek od vladon »

Diky za odpoved,ale me spis prekvapilo chovani auta, ze do smeru (kde jezdilo 99%) ma slabsi akceleraci a i odber z baterie je slabsi. Tak jestli muze uz odchazet motorek a nebo ESC a nebo je to jen nejaka ducharina (od te doby jsem jeste nejezdil).
Stiwo
Příspěvky: 308
Registrován: pon 17.12.2012 21:27
Bydliště: Jablunkov

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#4 Příspěvek od Stiwo »

no, o tom jsem už taky něco slyšel. Buď to bude nastavením vysílačky (psal jsi že jsi tam omezoval zátěž plynu) možná jsi to omezil jen do jedné strany. Nebo dokonce někdo říkal že mu to na spátečku mu jelo líp tak prostě prohodil plus a mínus na motoru a neřešil to.
Axial scx10 JK, Traxxas Slash 2WD, Spektrum DX4S Bixler 1.1, Spektrum DX6
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#5 Příspěvek od Doktor »

Měl sem jeden regl LRP kterej se choval podobně. Vpřed měl daleko horší akceleraci jak vzad. Nechá se to trochu "upravit" trimem neutrálu, ale i tak to stálo za h****. Tak šel i s autem do světa. Dnes se dokonce dělají i podvozy kde se musí motor točit vlevo. Pak má samozřejmě auto s brushed motorem při jízdě vpřed méně výkonu jak při jízdě vzad. To ale nebyl můj případ. Hádám to nebude ani případ toho ECX. Tohle vypadá na (blbou) vlastnost reglu.
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#6 Příspěvek od vladon »

Omlouvam se za spatne napsany dotaz. Zapomel jsem napsat, ze nez jsem na tu LIPOLku zacal jezdit,tak akcelerace vpred/vzad byla vyvazena.
Takze jsou dve moznosti:

1. bud jsem nejak drbnul do trimru rovnovahy plynu (ne nastaveni zateze)
2. Je mozne aby se bud motor a nebo regl vysokym teplem (proudem) napalil a zacal tohle delat?
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#7 Příspěvek od Doktor »

Zkus dát trim plynu do nuly pokud ho tam nemáš a nebo neutrál posunout blíž k plynu vpřed. Velikostí výchylky plynu omezuješ obě strany stejně, tam by problém být neměl. Každopádně pokud motor moc topí a máš plyn omezen na 50%, tak by bylo asi velmi vhodné upravit převod víc do pomala tak abys mohl plyn otevřít na 100%. Jako náhradní díl se prodává toto:
http://www.astramodel.cz/cz/katalog/ele ... 31797.html
Možná by tam byl nějaký menší pastorek než máš nasazen. Můžeš spočítat kolik zubů má tvůj pastorek?

Jinak můžeš kouknout na uhlíky v motoru (tou oválnou dírou před zadním čelem). Zda jsou plechy co je drží rovné bez nějaké deformace a zda uhlíky sedí oba stejně na komutátoru.
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#8 Příspěvek od vladon »

ja mam jeste nejake pastorky v sacku,ale zatim jsem to nijak neresil. Chapu to spravne ze kdyz mam plyn omezeny, ze defakto motor topi vic???
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#9 Příspěvek od Doktor »

Tak omezením plynu by motor trpět asi neměl. Na druhou stranu je blbost ho dusit seškrcením plynu při vědomí že to hřeje. To je jasná známka špatně voleného převodu. Takže zpětně pokud je špatnej převod, tak může motor trpět i při omezeném plynu. Špatnej převod na autě je stejně špatný jako zlá vrtule na letadle. Pokud je auto moc rychlé, tak je vždy daleko výhodnější ho zpomalit převodem než mu ubrat na plynu. Pokud máš náhradní a menší pastorky, tak je určitě použij! Navíc pokud použiješ místo nějaké origo zdechlé NiMH tvrdší aku Lipol která podrží vyšší napětí, tak ti vzroste příkon a zátěž motoru kterému je nutno ulevit převodem. Proto ti auto jezdí na 50% z Lipol "stejně" jako na 100% z NiMH.
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#10 Příspěvek od vladon »

Takhle mi to samozrejme dava smysl a diky za odpoved. V sacku mam jeste dalsi dva pastorky a dalsi prevodove kola. O rychlost mi vazne nejde, kupoval jsem to s detma na jezdeni po zahrade a jinde v terenu,takze dam nejmensi pastorek, nejvetsi kolo a bude.
Stejne je to jinak neovladatelny i pro me na technickou jizdu.
Jen doufam ze po rozdelani prevodovky nezjistim ze to je na nejlehci prevod :)

edit: Ted jsem se dival do sacku s dily, mam tam dva pastoky velikostne odlisne,takze nejak se s tim laborovat urcite da. Zajimalo by me,jak se ty pastorky nasazuji na motorek. Jen se to lisuje? A to stejne demontaz. Protoze jsou plastove,tak z toho mam trosku strach kvuli poskozeni.
Asi je to trivialni dotaz,ale jsem opravdu zacatecnik..
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#11 Příspěvek od Doktor »

Aha!? Už na tej fotce co sem dával odkaz na ty ND se mi to zdálo podezřelé. To bude asi fakt jenom nalisované.
Jinak ten pastorek který máš nasazen na motoru je velikostí z těch tří jaký? Respektive bylo by dobré kdybys spočítal zuby na všech třech a napsal sem kolik mají zubů.
Pokud máš doma šupleru, tak změř průměr spuru (velké převodové kolo) kterej máš v sáčku jako náhradní díl s přesností na 0,1mm a spočítej jeho zuby. Spočítáme jakej to má modul a zda by se na to nenechal sehnat třeba nějakej klasickej kovovej pastorek s červíkem. I když to asi jednoduché nebude. Ale třeba se náhodou něco sežene. Můžeš změřit i průměr hřídele motoru, ale měla by být asi 2,3mm. Každopádně bych zkusil nejdřív stáhnout ten plastovej pastorek a zkusit použít nějaký menší pokud ho máš.
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#12 Příspěvek od vladon »

Presne to udelam a vecer dam vedet. Dik
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#13 Příspěvek od vladon »

Doktor píše:Zkus dát trim plynu do nuly pokud ho tam nemáš a nebo neutrál posunout blíž k plynu vpřed. Velikostí výchylky plynu omezuješ obě strany stejně, tam by problém být neměl. Každopádně pokud motor moc topí a máš plyn omezen na 50%, tak by bylo asi velmi vhodné upravit převod víc do pomala tak abys mohl plyn otevřít na 100%. Jako náhradní díl se prodává toto:
http://www.astramodel.cz/cz/katalog/ele ... 31797.html
Možná by tam byl nějaký menší pastorek než máš nasazen. Můžeš spočítat kolik zubů má tvůj pastorek?

Jinak můžeš kouknout na uhlíky v motoru (tou oválnou dírou před zadním čelem). Zda jsou plechy co je drží rovné bez nějaké deformace a zda uhlíky sedí oba stejně na komutátoru.



Zuby jsem sice nepocital,ale protoze je to nahradni dil,tak jsem si 99,9% jistej ze je to to same co mam v sacku a v aute. A v aute je namontovany nejmensi pastorek a vetsi ozubene kolo co prijde na hridel. Takze tudy bohuzel cesta nevede. Takze zbyva resit teplotu motoru uz asi jen chlazenim ze?
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#14 Příspěvek od scarabeus »

Hod si na motor jeden nebo dva pasivy, ono to hodne pomuze, obzvlastne u stejnosmeru, kde je bidna ucinnost.
vladon
Příspěvky: 38
Registrován: úte 12.11.2013 21:17

Re: ECX Ruckus Monster 1:18 teplota motoru

#15 Příspěvek od vladon »

Nejaky odkaz by nebyl
Motor je dynamite tazer 380.
Ja neco muzu vyhledat,ale radeji bych si nechal poradit ozd zkusenych
Odpovědět

Zpět na „Auta“