Smysl vrtulky
Smysl vrtulky
Ahoj, zeptám se teď asi jako idiot... Jak má být nastaven smysl bočení? Když na vysílačí pohnu kniplem pro bočení doprava, má se ocas točit doprava, čili čumák heli doleva? Nebo obráceně 
Re: Smysl vrtulky
Kdyz doprava taak cumak doprava. Proste smer letu.
Re: Smysl vrtulky
Gibon : takhle to lítá kámoš a je to fakt úlet... nemůže s tím chudák už nic dělat, protože se to tak naučil a zažil si to. Je to přesně naopak. Jestli zatím jen visíš, představ si, že jednou poletíš dopředu. Když "zahneš" kniplem ocasu doprava, kam má heli letět...? A podle toho musíš nastavit smysl výchylek.
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
- mior
- Příspěvky: 3351
- Registrován: pon 22.09.2008 0:00
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smysl vrtulky
Nerieš ocas, ale hlavu, teda kabínu!
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
Re: Smysl vrtulky
Super, diky moc za odpovedi 
Re: Smysl vrtulky
Je to iba na Tebe, alebo či sa viac dívaš na ocas nebo na čumák, štatistom je to ale úúúplne že jedno...
MD 700/800, Mikado Logo 600SX, Goblin 420 sport, Spirit system, JR XG8, JR XG11
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smysl vrtulky
VUBEC TO NENI JEDNO !!
Mozna dokud jen visis vrtulkou k sobe, tak to pripada prirozenejsi, ale to je omyl. Kam zatocim, tam mi jde spicka kabiny. Napadlo by te snad u letadla si dat na smerovku obracenou vychylku ? Tohle je naprosto stejne.
Mozna dokud jen visis vrtulkou k sobe, tak to pripada prirozenejsi, ale to je omyl. Kam zatocim, tam mi jde spicka kabiny. Napadlo by te snad u letadla si dat na smerovku obracenou vychylku ? Tohle je naprosto stejne.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Smysl vrtulky
pkotatko, stavím sa že do minúty vieš vymenovať minimálne 5 dobrých pilotov, ktorí lietajú so zreverzovanou vrtuľkou,
zo Slovenska určite poznáš dvoch - a z Tvojej ligy:)
zo Slovenska určite poznáš dvoch - a z Tvojej ligy:)
MD 700/800, Mikado Logo 600SX, Goblin 420 sport, Spirit system, JR XG8, JR XG11
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smysl vrtulky
To ze se to nekdo naucil spatne, neznamena ze je to jedno.
Ukaz mi jednoho jedineho pilota RC letadla, ktery by letal s reverzovanou smerovkou. To je presne to stejne. Jen u letadla je to uz pri prvnim nastavovani proste logicke. Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla.
Naucit se da vsechno, ale proc se ucit neco absolutne nelogickeho. Zvlast pokud clovek teprve zacina (tento pripad). Preucit se to potom da hodne spatne nebo vubec.
Ukaz mi jednoho jedineho pilota RC letadla, ktery by letal s reverzovanou smerovkou. To je presne to stejne. Jen u letadla je to uz pri prvnim nastavovani proste logicke. Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla.
Naucit se da vsechno, ale proc se ucit neco absolutne nelogickeho. Zvlast pokud clovek teprve zacina (tento pripad). Preucit se to potom da hodne spatne nebo vubec.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Smysl vrtulky
OT:
a proc vetsina lidi lita MOD 1 kdyz ve skutecnym letadle se ovlada smerovka a vyskovka jednim kniplem?
Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla.
a proc vetsina lidi lita MOD 1 kdyz ve skutecnym letadle se ovlada smerovka a vyskovka jednim kniplem?
HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo
3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X
3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smysl vrtulky
Naprosto nesmyslná argumentace. S tím jak to vysvětlil Petr, toto nemá nic společného. Nepleťte si smysl ovládání s prvky rozložení ovládacích prvků na vysílači. Směle můžete lítat mod17 ale vrtulník musí reagovat správně. A to znamená, že smysl výchylky kniplu do práva znamená čumáček vykrouží pravý poloměr. Tedy vrtulka do leva. 
Naposledy upravil(a) OPR dne úte 18.10.2016 9:10, celkem upraveno 1 x.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smysl vrtulky
S mody na vysilaci to fakt nema nic spolecneho.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Smysl vrtulky
Přesně tak, ovládací prvky na vysílači ovládají celý stroj - páčka vpravo tedy musí točit stroj čumákem vpravo.
A je jedno, kde se ta páčka nachází. V Anglii mají volant na pravé straně auta a šaltpáku vlevo od řidiče. Ale točením volantu vpravo kupodivu taky otáčí auto vpravo...
Nebo vysokozdvižné vozíky s řiditelnou zadní nápravou. Mají volant nebo joystick, ale páčka nebo volant vpravo vždy stočí čumák vpravo - i když zadní kola kvůli tomu musí točit levou... A podobně je to i s helinou.
A je jedno, kde se ta páčka nachází. V Anglii mají volant na pravé straně auta a šaltpáku vlevo od řidiče. Ale točením volantu vpravo kupodivu taky otáčí auto vpravo...
Nebo vysokozdvižné vozíky s řiditelnou zadní nápravou. Mají volant nebo joystick, ale páčka nebo volant vpravo vždy stočí čumák vpravo - i když zadní kola kvůli tomu musí točit levou... A podobně je to i s helinou.
Re: Smysl vrtulky
S tim tocenim jsem videl pekne video na kole kdy meli prevodem smysl otoceni prehozene. Riditka doprava a kolo jelo doleva. Hadejte kolik lidi ujelo alespon 10m kdyz se teda jiz rozjeli. S heli to bude uplne stejne
Re: Smysl vrtulky
S tím kolem je to hezký případ, ale bohužel v sobě skrývá tu výhodu, že takové přehozené ovládání zcela postrádá přirozenou intuitivní logiku lidského těla (když padám vpravo, taky nezvedám levou ruku
) Proto to taky nikomu normálně nejde a ani by to asi nikoho nenapadlo takhle řešit v reálu. Do toho řízení je totiž zamotána i přirozená snaha o udržení rovnováhy pomocí intuitivních reakcí těla.
U heliny bohužel tohle tolik neplatí, lze se to v praxi naučit řídit tak i tak (A šlo by i se skutečnou, pokud by měla takové přehozené pedály - zkuste si uvědomit například řízení dřevěné samodělné káry, kterou malí kluci řídí nohama pomocí přední nápravy otočné jako celek kolem jejího středového uložení - pro točení vlevo zcela přirozeně vyšlápneš pravou nohu a povolíš levou! S opravdovou helinou by se to dalo naučit se stejnou přirozenou logikou!).
A pak tu máme příklad motorového člunu se závěsným motorem řízeného pákou na tom motoru. Podobně plachetnice řízená pákou (tillerem). Tam pro stočení přídě vpravo musím jít pákou vlevo (tím však šroub na motoru nebo kormidlo samo o sobě stočím vpravo). Zde je to dáno ale tím, že přes jednoduchou primitivní páku fyzicky spojenou s kormidlem ovládám toto kormidlo, nikoliv stroj jako celek. A dá se to velmi lehce a přirozeně naučit
U kormidelního kola s převody už je ale zase vše v běžné normě - kormidlo vpravo znamená příď vpravo.
Proto je nutné od počátku lidem vštěpovat, že dnes, když řídím stroj jako celek pomocí páček, musím myslet v intencích jeho čumáku. Páka tedy musí jít tam, kam chci aby šel čumák stroje.
U heliny bohužel tohle tolik neplatí, lze se to v praxi naučit řídit tak i tak (A šlo by i se skutečnou, pokud by měla takové přehozené pedály - zkuste si uvědomit například řízení dřevěné samodělné káry, kterou malí kluci řídí nohama pomocí přední nápravy otočné jako celek kolem jejího středového uložení - pro točení vlevo zcela přirozeně vyšlápneš pravou nohu a povolíš levou! S opravdovou helinou by se to dalo naučit se stejnou přirozenou logikou!).
A pak tu máme příklad motorového člunu se závěsným motorem řízeného pákou na tom motoru. Podobně plachetnice řízená pákou (tillerem). Tam pro stočení přídě vpravo musím jít pákou vlevo (tím však šroub na motoru nebo kormidlo samo o sobě stočím vpravo). Zde je to dáno ale tím, že přes jednoduchou primitivní páku fyzicky spojenou s kormidlem ovládám toto kormidlo, nikoliv stroj jako celek. A dá se to velmi lehce a přirozeně naučit
U kormidelního kola s převody už je ale zase vše v běžné normě - kormidlo vpravo znamená příď vpravo.
Proto je nutné od počátku lidem vštěpovat, že dnes, když řídím stroj jako celek pomocí páček, musím myslet v intencích jeho čumáku. Páka tedy musí jít tam, kam chci aby šel čumák stroje.