3W 28i nestartuje
Napsal: ned 20.10.2019 20:12
Nevím jak dál.
Dnes jsem se na letišti místo příjemného podzimního polétání 6, slovy šest hodin, pokoušel nastartovat motor 3W 28i.Jedná se o již létaný motor. Motor před dvěma týdny běžel a chytal dobře při zkušebním provozu a pouze na zemi. Následovala ještě kompletace křídel a drobných věcí a dnes měl být den D - první vzlet.
Vybavení: Zapalko origo 3W - 2x LiPol
Palivo Naturál 95 + olej 1:40 -název teď nevim , ale lítam ho běžně
vrtule Mejzlik 20x8 taky lítam
karburátor Walbro - membrany 2 měsíce nové -už s nima běžel
jehly L H Nastaveno cca 1.5 +-
Po standardní proceduře následoval pokus o start. V minulosti se mi stávalo, že když motor nějakou dobu stál tak si nechtěl nasát. Stříkačkou jsem poslal hadičkou ke karburátoru benzin a bylo to ok. Dnes ale ne. Jenom sliboval občas lehce vrknul, ale neroztočil se. Po hodince jsem to vzdal a jelikož jsem si udělal radost a osadil motor novým kuželen od pohodaletu tak jsem protočil motor startérem který mi půjčil kolega přes Žhavíky, jenž byl přítomen. Podařilo se nahodit , ale šel strašně špatně. Vůbec se nadal vytočit do plnejch H jehlou a NA pohyb L při ladění přechodů vůbec nereagoval. No pocitově katastrofa - normálně šel ten motor krásně vytahnout jehlama do tahu , že člověk v tu chvíli nelituje vyšších nákladů na pořízení motoru. Bohužel jsem startování přes kužel musel zanechat jelikož se třením velmi kužel zahříval a hrozila brzká deformace. Tak jsem se vrátil k jindy tak osvědčenému postupu - rameno - prst- vrtule. Ale pořád stejná písnička - jen slíbil - protočil pár otáček a zdechl. Zkoušel jsem vše možné - svíčka vlhká - palivo jde - změna polohy snímače - předstih- už jsem si říkal jestli se mi nepovolily šrouby, ale mam tam rysku - takže to byl taky planej pokus. Výměna svíčky - taky nic. Co se mi však nestalo doteď ještě nikdy motor mi několikrát odstřelil - špatný předstih??? - proto jsem zkoušel měnit polohu snímače , ale jak jsem uvedl výše - žádná valná odezva. Otevřel jsem víčko na karburátoru a membrána vpořádku. Všechny změny jsem prováděl samozřejmě postupně , abych mohl vyloučit chyby jednu podruhé. Ve 4 jsem to definitivně zabalil a jel domu. Teď tu pročítam diskuzi na podobné téma , ale zatím nevim jak dál. Dokázal by mne někdo nasměrovat co dál? Bohužel o motorech 3W tady toho moc není. Jsem z jihu Čech okr. Český Krumlov. Nebyl by tu někdo kdo by mi dokázal poradit popř. pomohl seřídit motor? Bohužel u nás na letišti všichni lítaj elektro nebo žhavíky. Budu vděčný za každou odezvu VZ
Dnes jsem se na letišti místo příjemného podzimního polétání 6, slovy šest hodin, pokoušel nastartovat motor 3W 28i.Jedná se o již létaný motor. Motor před dvěma týdny běžel a chytal dobře při zkušebním provozu a pouze na zemi. Následovala ještě kompletace křídel a drobných věcí a dnes měl být den D - první vzlet.
Vybavení: Zapalko origo 3W - 2x LiPol
Palivo Naturál 95 + olej 1:40 -název teď nevim , ale lítam ho běžně
vrtule Mejzlik 20x8 taky lítam
karburátor Walbro - membrany 2 měsíce nové -už s nima běžel
jehly L H Nastaveno cca 1.5 +-
Po standardní proceduře následoval pokus o start. V minulosti se mi stávalo, že když motor nějakou dobu stál tak si nechtěl nasát. Stříkačkou jsem poslal hadičkou ke karburátoru benzin a bylo to ok. Dnes ale ne. Jenom sliboval občas lehce vrknul, ale neroztočil se. Po hodince jsem to vzdal a jelikož jsem si udělal radost a osadil motor novým kuželen od pohodaletu tak jsem protočil motor startérem který mi půjčil kolega přes Žhavíky, jenž byl přítomen. Podařilo se nahodit , ale šel strašně špatně. Vůbec se nadal vytočit do plnejch H jehlou a NA pohyb L při ladění přechodů vůbec nereagoval. No pocitově katastrofa - normálně šel ten motor krásně vytahnout jehlama do tahu , že člověk v tu chvíli nelituje vyšších nákladů na pořízení motoru. Bohužel jsem startování přes kužel musel zanechat jelikož se třením velmi kužel zahříval a hrozila brzká deformace. Tak jsem se vrátil k jindy tak osvědčenému postupu - rameno - prst- vrtule. Ale pořád stejná písnička - jen slíbil - protočil pár otáček a zdechl. Zkoušel jsem vše možné - svíčka vlhká - palivo jde - změna polohy snímače - předstih- už jsem si říkal jestli se mi nepovolily šrouby, ale mam tam rysku - takže to byl taky planej pokus. Výměna svíčky - taky nic. Co se mi však nestalo doteď ještě nikdy motor mi několikrát odstřelil - špatný předstih??? - proto jsem zkoušel měnit polohu snímače , ale jak jsem uvedl výše - žádná valná odezva. Otevřel jsem víčko na karburátoru a membrána vpořádku. Všechny změny jsem prováděl samozřejmě postupně , abych mohl vyloučit chyby jednu podruhé. Ve 4 jsem to definitivně zabalil a jel domu. Teď tu pročítam diskuzi na podobné téma , ale zatím nevim jak dál. Dokázal by mne někdo nasměrovat co dál? Bohužel o motorech 3W tady toho moc není. Jsem z jihu Čech okr. Český Krumlov. Nebyl by tu někdo kdo by mi dokázal poradit popř. pomohl seřídit motor? Bohužel u nás na letišti všichni lítaj elektro nebo žhavíky. Budu vděčný za každou odezvu VZ