Motor na rally 4wd
Napsal: úte 16.02.2021 6:32
Moc jsem se snažil najít relevantní již existující diskuzi, ale nenašel nic uspokojivého, proto jsem si dovolil založit toto téma.
Podvozek XV 01 (4x4 pohon řemínkem) v základu, místo určení žádné závody, jen amatérské ježdění pro radost, požadadavek: dost síly na dynamické zrychlení z ostrých zatáček, kroutící moment, rychlost není až tak důležitá, ale aby to jelo cca třeba 30 km/h.
Zatím jsem zjistil, že na závodech se jezdí nejčastěji 17,5z, já vybral 21,5z střídavý s ohledem na ovladatelnost a taky životnost podvozku, ale odhaduji to pohledem z okna.
Neporadil by někdo kdo má zkušenosti, jestli je to málo a raději vyšší výkon na úkor krouťáku? Měl jsem možnost krátce vyzkoušet TT01 s obyč. motorem z krabice, zřejmě ss 27z a přišlo mi to dost silný i zběsilý.
Taky jsem nastudoval, že výrobce udává max otáčky na 1V a překvapilo mě, že plánovaný motor 21,5 střídavý za 1500 Kč má menší výkon než ss 27z za 9 dolarů. Nikde ale nemůžu najít hodnoty kroutícího momentu, předpokládám snad správě, že ten střídavý bude efektivnější, tišší, úspornější, bezůdržbovější, bude se méně hřát a hlavně bude mít rychlejší nástup a vyšší kroutící moment?
Díky předem za jakoukoli odpověď, spěchám s nákupem motoru, aby už to jezdilo, ale nechci to zase uspěchat na úkor nevhodného výběru.
Podvozek XV 01 (4x4 pohon řemínkem) v základu, místo určení žádné závody, jen amatérské ježdění pro radost, požadadavek: dost síly na dynamické zrychlení z ostrých zatáček, kroutící moment, rychlost není až tak důležitá, ale aby to jelo cca třeba 30 km/h.
Zatím jsem zjistil, že na závodech se jezdí nejčastěji 17,5z, já vybral 21,5z střídavý s ohledem na ovladatelnost a taky životnost podvozku, ale odhaduji to pohledem z okna.
Neporadil by někdo kdo má zkušenosti, jestli je to málo a raději vyšší výkon na úkor krouťáku? Měl jsem možnost krátce vyzkoušet TT01 s obyč. motorem z krabice, zřejmě ss 27z a přišlo mi to dost silný i zběsilý.
Taky jsem nastudoval, že výrobce udává max otáčky na 1V a překvapilo mě, že plánovaný motor 21,5 střídavý za 1500 Kč má menší výkon než ss 27z za 9 dolarů. Nikde ale nemůžu najít hodnoty kroutícího momentu, předpokládám snad správě, že ten střídavý bude efektivnější, tišší, úspornější, bezůdržbovější, bude se méně hřát a hlavně bude mít rychlejší nástup a vyšší kroutící moment?
Díky předem za jakoukoli odpověď, spěchám s nákupem motoru, aby už to jezdilo, ale nechci to zase uspěchat na úkor nevhodného výběru.