Elektromobil na dálnici

Pokud máte chuť jen tak tlachat, tak tady je to správné místo... také sem budou admini přesouvat věci, které podle jejich názoru jinam nepatří.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Ivoš
Příspěvky: 438
Registrován: čtv 09.08.2007 0:00
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Elektromobil na dálnici

#1 Příspěvek od Ivoš »

Ahoj,

prosím, má někdo vlastní zkušenost s dojezdem EV na dálnici, tedy průměrná rychlost okolo 120 km/hod?
Jde mi především o tato auta:
- Ford Mustang Mach E, baterie 98 kWh
- Kia EV 6, baterie 77 kWh
- Škoda Enyaq iV, baterie 82 kWh
- Hyunday Ioniq 5, baterie 72 kWh
- Další ??

Jde mi o reálný dojezd, samozřejmě s vědomím, že se jedná o nové modely, takže u nich není zkušenost se zimním provozem.
Předem děkuji.

Ivoš
PBS
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 19.11.2015 2:39
Bydliště: Praha 9

Re: Elektromobil na dálnici

#2 Příspěvek od PBS »

Ahoj,
měl jsem pár dní půjčeného Enyaqa 60. S doporučeným nabitím na 80% to ukazovalo běžně dojezd přes 300km. Tak jsem to otestoval jako normální auto právě na dálnici. Vzal jsem to nabité z nabíječky v práci (Praha), dojel domů (cca 9 km), a druhý den jsem o víkendu jel dálnici Pha-Liberec na Fojtku. Jsem hned u D10. Jel jsem cca 105km, rychlostí 130-140km/h tempomat - ale vzhledem ke čtení dopravních značek a spojení s mapou mi to často nesmyslně anebo značně brzo shazovalo rychlost na 80 a podobně, takže zase rozjet. Po dojetí do cíle byl dojezd 100km. Tedy domů bych stejným způsobem nedojel, musel jsem do Nisy nabít na půl hodiny a pak jsem mohl jet. Suma sumárum - model 60 nabitý na 80% dle doporučení na dálnici ve slabém provozu v létě (ale nebylo nijak vedro a jel jsem ráno) s použitím jako běžný benzín/nafta to má reálný dojezd tak 160 km na dálnici.
Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 4547
Registrován: pát 06.01.2012 9:48
Bydliště: Řečkovice

Re: Elektromobil na dálnici

#3 Příspěvek od prikrylm »

Renault Zoe, při 120 km/h má cca 20-25 kW spotřebu. Takže s 44 kWh baterkou, co tam máme, odpovídá dojezdu na hranici 200 km.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Uživatelský avatar
OK2BUH
Příspěvky: 3515
Registrován: úte 19.11.2013 18:22
Bydliště: Olomouc, ČR

Re: Elektromobil na dálnici

#4 Příspěvek od OK2BUH »

Na Youtube najdeš spoustu videí s reálnými testy v létě i v zimě. Sám jsem se takových hromadných testů zúčastnil. Moje auto (Zoe ZE50) má psaný dojezd WLTP 395 km. Po městě když se pořád rekuperuje tak najedu i 450 km. Na dálnici v zimě 250 km.
Bildy
Příspěvky: 500
Registrován: sob 28.09.2019 19:38
Bydliště: malý město nebo že by větší víska ?

Re: Elektromobil na dálnici

#5 Příspěvek od Bildy »

ty dojezdy jsou hodně proměnné číslo podle podmínek (provoz, převýšení, naložené auto, těžká noha). A co kámoš ještě říkal, tak další věc je, že musíš myslet na nabíječku o dost dříve, než ti dojde šťáva. Může bejt obsazená, tak hledáš další. Prej to není tak, že vezměš kanďák z kufru auta a doleješ :lol: Je to pak na odtahovku. Takže dojezd psanej výrobcem bývá jen "laboratorní výpočet" a v reálu to prý jde špatně dosáhnout. Prej to pak už není jízda, ale vopruz. Jezdil dálky a proto to prodal. Jezdí zase sice "vošklivej", ale pohodlnej benzín.
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil na dálnici

#6 Příspěvek od DAF »

Takhle vypadá dojezd po "nabití" nádrže na 100%. Zatížení auta asi 75 %, rychlost kolem 120 km/h v běžném provozu.
Pardon, nedalo mi to.
Přílohy
20210905_165601.jpg
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 4547
Registrován: pát 06.01.2012 9:48
Bydliště: Řečkovice

Re: Elektromobil na dálnici

#7 Příspěvek od prikrylm »

... takhkle vypadá "dojezd" po jednom "nabidí" u Voyager 1 => 23 192 624 000 km
a co? :)
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil na dálnici

#8 Příspěvek od Celeron »

Kámoš má pár let e-Golfa 36kWh a když měl najeto asi 1500 km, tak zkusil po dálnici Bydžov, Chlumec, Praha a zpět. Po 190 km zůstal na cestě zpátky stát kousek od Chlumce. Deklarují že by měl dojet cca 230-250km. Kulový, dokonce měl podezření, že v tom má jen 25kWh baterku, co měly první modely. Nikdy s tím nenajel víc než 240 km. Kupodivu dojezd má stále stejnej, asi že baterku nabíjí jen pomalu přes noc.
Uživatelský avatar
Kuta33
Příspěvky: 535
Registrován: ned 21.09.2014 14:10
Bydliště: Český Těšín

Re: Elektromobil na dálnici

#9 Příspěvek od Kuta33 »

DAF píše:Takhle vypadá dojezd po "nabití" nádrže na 100%. Zatížení auta asi 75 %, rychlost kolem 120 km/h v běžném provozu.
Pardon, nedalo mi to.


Taky v autě raději dobíjím nádrž, než baterky. Jenže ten palubní počítač o dojezdu většinou kecá ještě více než výrobce elektromobilů. :mrgreen:
Záleží jestli fotka vznikla po dvoukilometrovém sjezdu od "dobíjecí stanice" z vršku na volnoběh, nebo jsi vozítko trápil opačným směrem. :lol:
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
Uživatelský avatar
Miro_V
Příspěvky: 1081
Registrován: ned 26.07.2020 17:39
Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK

Re: Elektromobil na dálnici

#10 Příspěvek od Miro_V »

Celeron píše:Kámoš má pár let e-Golfa 36kWh a když měl najeto asi 1500 km, tak zkusil po dálnici Bydžov, Chlumec, Praha a zpět. Po 190 km zůstal na cestě zpátky stát kousek od Chlumce. Deklarují že by měl dojet cca 230-250km. Kulový, dokonce měl podezření, že v tom má jen 25kWh baterku, co měly první modely. Nikdy s tím nenajel víc než 240 km. Kupodivu dojezd má stále stejnej, asi že baterku nabíjí jen pomalu přes noc.

V sucasnych (hlavne "lacnejsich" ) elektromobiloch to chce so sebou vozit elektrocentalu :) ked ostanes niekde visiet , nalejes plnu nadrz , nastartujes centralu a pri dobijani si das "slofika" :)
Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil na dálnici

#11 Příspěvek od DAF »

Marku a kam s tím Voyagerem 1 dojedeš? Já s tím svým prakticky kamkoliv po Evropě, třeba na troje natankování, kolikrát budeš dobíjet ty?
A pokud jde o dojezdy, nabíjení a tankování, s baterkovým autem bych na dovolenou musel vyjíždět nejméně o den dřív. Stalo se mi, že jsme chytili kus za hranicemi v Německu "stau", tedy zácpu, zůstali jsme tam asi tři hodiny (v takovém případě je jedno jestli stojím s baterkou či čuďákem). Ovšem když se to rozjelo, potřeboval jsem dohnat ztrátu (trajekt), tak jsem to holt trošku přišlápl, zkrátil přestávky a ani jsem nemusel tankovat, k lodi jsme dorazili ještě s určitým předstihem, než se vůbec začalo naloďovat. S baterkovým autem bych to nedal. Spotřeba se přitom stále udržela na přijatelné úrovni.
Jinak už jsem několikrát zdůraznil, že pro baterková auta vidím místo na slunci - např. rozvoz zboží po městě, hybrid pro možnost jízd po městě i mimo, jen mi vadí způsob, jakým ho vnucují ekogenosse z Neue Sauber Grüne Energie Partei.
Víťo, ani moc ne, mám to ověřené.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 4547
Registrován: pát 06.01.2012 9:48
Bydliště: Řečkovice

Re: Elektromobil na dálnici

#12 Příspěvek od prikrylm »

DAF píše:Marku a kam s tím Voyagerem 1 dojedeš?....

Jasně, já jen, že srovnáváš nesrovnatelné.
Když chci denně najezdit 500 km, tak si dneska přece nemůžu kupovat elektromobil.
Na druhou stranu do města? Ticho zevnitř i z venku je neporovnatelné. Zkuste si a pak něco pište.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Uživatelský avatar
Kuta33
Příspěvky: 535
Registrován: ned 21.09.2014 14:10
Bydliště: Český Těšín

Re: Elektromobil na dálnici

#13 Příspěvek od Kuta33 »

DAF píše:Víťo, ani moc ne, mám to ověřené.

Možná záleží na značce, nebo nastavení počítace. Můj kecá určitě, po pár kilometrech klidné jízdy "na spotřebu" při 1/4 nádrže s čistým svědomím zvýší dojezd o čtvrtinu. A to vůbec nemusím tankovat. :mrgreen:
Možná se mi podařilo koupit perpetuum mobile. :lol:
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
jelensoft
Příspěvky: 84
Registrován: pát 12.06.2020 12:13

Re: Elektromobil na dálnici

#14 Příspěvek od jelensoft »

Ja mám auto na naftu, při nabití na 100% dojezd 1400km.
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil na dálnici

#15 Příspěvek od DAF »

prikrylm píše:Jasně, já jen, že srovnáváš nesrovnatelné.
Když chci denně najezdit 500 km, tak si dneska přece nemůžu kupovat elektromobil.
Na druhou stranu do města? Ticho zevnitř i z venku je neporovnatelné. Zkuste si a pak něco pište.

Ano, švára tady měl firmu a protože potřeboval mezi pracovišti převážet věci, pořídil do firmy elektromobily. Dojezd stačil (aura nejela mezi 100 - 120 km denně), večer v garáži do zásuvky, do rána dobito. Tady všichni básní o láci EV. Nejsem tak bohatý, abych si pořídil ještě bateriové auto, nebo hybrida (který najede na baterku stejně nejvíc tak 50 - 60 km). Ta láce bude jen do doby, než jich bude tolik, že začnou padat výběry daní z fosilních PHM. Pak se daně uvalí i na elektřinu a případně na něco dalšího spojeného s provozem EV a celá tzv. výhodnost provozu půjde do kopru (existuje přesnější termín). Už dnes se ozývají hlasy, že auto bude jen pro bohaté. Skvěle! Vrátíme se o sto let zpátky, a nejenom v dopravě. Pokud skutečně EU uvalí emisní povolenky i na domácí topení, půjdeme lovit medvědy na kožich. Opravdu světla a zářná budoucnost.
Normy pro auta jsou ve stylu "ven z domu může jen ten, kdo zaběhne stovku stejně jako Hussein Bolt, a každý rok se musí zlepšit o 10 %, ostatní půjdou do důchoďáku", nebo ze jsme v hospodě, kde všichni kouří a u jednoho stolu se zvedne pár nadšenců, kteří prohlásí, že sami přestanou kouřit, aby zachránili ty druhé, ti druzí uznale pokývou hlavou a zapálí si další cigáro. Tady se něco buduje přes 100 let a ekogenosse to chtějí od základu změnit během několika málo let, a kde se treba na to všechno vezmou peníze?
P.S. Díky nátlaku ekogenosse zmizela z trhu malá auta, včetně těch EV (kdepak, je to skvělé a nedostižné elektrické citigo? Benzín za 250t, EV za pakatel 480t a dojezdem necelých 250 km), a stále se vyrábí mastodontní SUV.
Víťo, nádrž mám na asi 55 l a bez šílení jsem se dostal v běžném provozu pod 5 l na stovku.
Hitec Aurora 9X
Zamčeno

Zpět na „Smetiště“