Elektromobil na dálnici
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Elektromobil na dálnici
Ahoj,
prosím, má někdo vlastní zkušenost s dojezdem EV na dálnici, tedy průměrná rychlost okolo 120 km/hod?
Jde mi především o tato auta:
- Ford Mustang Mach E, baterie 98 kWh
- Kia EV 6, baterie 77 kWh
- Škoda Enyaq iV, baterie 82 kWh
- Hyunday Ioniq 5, baterie 72 kWh
- Další ??
Jde mi o reálný dojezd, samozřejmě s vědomím, že se jedná o nové modely, takže u nich není zkušenost se zimním provozem.
Předem děkuji.
Ivoš
prosím, má někdo vlastní zkušenost s dojezdem EV na dálnici, tedy průměrná rychlost okolo 120 km/hod?
Jde mi především o tato auta:
- Ford Mustang Mach E, baterie 98 kWh
- Kia EV 6, baterie 77 kWh
- Škoda Enyaq iV, baterie 82 kWh
- Hyunday Ioniq 5, baterie 72 kWh
- Další ??
Jde mi o reálný dojezd, samozřejmě s vědomím, že se jedná o nové modely, takže u nich není zkušenost se zimním provozem.
Předem děkuji.
Ivoš
Re: Elektromobil na dálnici
Ahoj,
měl jsem pár dní půjčeného Enyaqa 60. S doporučeným nabitím na 80% to ukazovalo běžně dojezd přes 300km. Tak jsem to otestoval jako normální auto právě na dálnici. Vzal jsem to nabité z nabíječky v práci (Praha), dojel domů (cca 9 km), a druhý den jsem o víkendu jel dálnici Pha-Liberec na Fojtku. Jsem hned u D10. Jel jsem cca 105km, rychlostí 130-140km/h tempomat - ale vzhledem ke čtení dopravních značek a spojení s mapou mi to často nesmyslně anebo značně brzo shazovalo rychlost na 80 a podobně, takže zase rozjet. Po dojetí do cíle byl dojezd 100km. Tedy domů bych stejným způsobem nedojel, musel jsem do Nisy nabít na půl hodiny a pak jsem mohl jet. Suma sumárum - model 60 nabitý na 80% dle doporučení na dálnici ve slabém provozu v létě (ale nebylo nijak vedro a jel jsem ráno) s použitím jako běžný benzín/nafta to má reálný dojezd tak 160 km na dálnici.
měl jsem pár dní půjčeného Enyaqa 60. S doporučeným nabitím na 80% to ukazovalo běžně dojezd přes 300km. Tak jsem to otestoval jako normální auto právě na dálnici. Vzal jsem to nabité z nabíječky v práci (Praha), dojel domů (cca 9 km), a druhý den jsem o víkendu jel dálnici Pha-Liberec na Fojtku. Jsem hned u D10. Jel jsem cca 105km, rychlostí 130-140km/h tempomat - ale vzhledem ke čtení dopravních značek a spojení s mapou mi to často nesmyslně anebo značně brzo shazovalo rychlost na 80 a podobně, takže zase rozjet. Po dojetí do cíle byl dojezd 100km. Tedy domů bych stejným způsobem nedojel, musel jsem do Nisy nabít na půl hodiny a pak jsem mohl jet. Suma sumárum - model 60 nabitý na 80% dle doporučení na dálnici ve slabém provozu v létě (ale nebylo nijak vedro a jel jsem ráno) s použitím jako běžný benzín/nafta to má reálný dojezd tak 160 km na dálnici.
Re: Elektromobil na dálnici
Renault Zoe, při 120 km/h má cca 20-25 kW spotřebu. Takže s 44 kWh baterkou, co tam máme, odpovídá dojezdu na hranici 200 km.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Re: Elektromobil na dálnici
Na Youtube najdeš spoustu videí s reálnými testy v létě i v zimě. Sám jsem se takových hromadných testů zúčastnil. Moje auto (Zoe ZE50) má psaný dojezd WLTP 395 km. Po městě když se pořád rekuperuje tak najedu i 450 km. Na dálnici v zimě 250 km.
-
Bildy
- Příspěvky: 500
- Registrován: sob 28.09.2019 19:38
- Bydliště: malý město nebo že by větší víska ?
Re: Elektromobil na dálnici
ty dojezdy jsou hodně proměnné číslo podle podmínek (provoz, převýšení, naložené auto, těžká noha). A co kámoš ještě říkal, tak další věc je, že musíš myslet na nabíječku o dost dříve, než ti dojde šťáva. Může bejt obsazená, tak hledáš další. Prej to není tak, že vezměš kanďák z kufru auta a doleješ
Je to pak na odtahovku. Takže dojezd psanej výrobcem bývá jen "laboratorní výpočet" a v reálu to prý jde špatně dosáhnout. Prej to pak už není jízda, ale vopruz. Jezdil dálky a proto to prodal. Jezdí zase sice "vošklivej", ale pohodlnej benzín.
Re: Elektromobil na dálnici
Takhle vypadá dojezd po "nabití" nádrže na 100%. Zatížení auta asi 75 %, rychlost kolem 120 km/h v běžném provozu.
Pardon, nedalo mi to.
Pardon, nedalo mi to.
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
... takhkle vypadá "dojezd" po jednom "nabidí" u Voyager 1 => 23 192 624 000 km
a co?
a co?
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
Kámoš má pár let e-Golfa 36kWh a když měl najeto asi 1500 km, tak zkusil po dálnici Bydžov, Chlumec, Praha a zpět. Po 190 km zůstal na cestě zpátky stát kousek od Chlumce. Deklarují že by měl dojet cca 230-250km. Kulový, dokonce měl podezření, že v tom má jen 25kWh baterku, co měly první modely. Nikdy s tím nenajel víc než 240 km. Kupodivu dojezd má stále stejnej, asi že baterku nabíjí jen pomalu přes noc.
Re: Elektromobil na dálnici
DAF píše:Takhle vypadá dojezd po "nabití" nádrže na 100%. Zatížení auta asi 75 %, rychlost kolem 120 km/h v běžném provozu.
Pardon, nedalo mi to.
Taky v autě raději dobíjím nádrž, než baterky. Jenže ten palubní počítač o dojezdu většinou kecá ještě více než výrobce elektromobilů.
Záleží jestli fotka vznikla po dvoukilometrovém sjezdu od "dobíjecí stanice" z vršku na volnoběh, nebo jsi vozítko trápil opačným směrem.
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
Re: Elektromobil na dálnici
Celeron píše:Kámoš má pár let e-Golfa 36kWh a když měl najeto asi 1500 km, tak zkusil po dálnici Bydžov, Chlumec, Praha a zpět. Po 190 km zůstal na cestě zpátky stát kousek od Chlumce. Deklarují že by měl dojet cca 230-250km. Kulový, dokonce měl podezření, že v tom má jen 25kWh baterku, co měly první modely. Nikdy s tím nenajel víc než 240 km. Kupodivu dojezd má stále stejnej, asi že baterku nabíjí jen pomalu přes noc.
V sucasnych (hlavne "lacnejsich" ) elektromobiloch to chce so sebou vozit elektrocentalu
Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
Re: Elektromobil na dálnici
Marku a kam s tím Voyagerem 1 dojedeš? Já s tím svým prakticky kamkoliv po Evropě, třeba na troje natankování, kolikrát budeš dobíjet ty?
A pokud jde o dojezdy, nabíjení a tankování, s baterkovým autem bych na dovolenou musel vyjíždět nejméně o den dřív. Stalo se mi, že jsme chytili kus za hranicemi v Německu "stau", tedy zácpu, zůstali jsme tam asi tři hodiny (v takovém případě je jedno jestli stojím s baterkou či čuďákem). Ovšem když se to rozjelo, potřeboval jsem dohnat ztrátu (trajekt), tak jsem to holt trošku přišlápl, zkrátil přestávky a ani jsem nemusel tankovat, k lodi jsme dorazili ještě s určitým předstihem, než se vůbec začalo naloďovat. S baterkovým autem bych to nedal. Spotřeba se přitom stále udržela na přijatelné úrovni.
Jinak už jsem několikrát zdůraznil, že pro baterková auta vidím místo na slunci - např. rozvoz zboží po městě, hybrid pro možnost jízd po městě i mimo, jen mi vadí způsob, jakým ho vnucují ekogenosse z Neue Sauber Grüne Energie Partei.
Víťo, ani moc ne, mám to ověřené.
A pokud jde o dojezdy, nabíjení a tankování, s baterkovým autem bych na dovolenou musel vyjíždět nejméně o den dřív. Stalo se mi, že jsme chytili kus za hranicemi v Německu "stau", tedy zácpu, zůstali jsme tam asi tři hodiny (v takovém případě je jedno jestli stojím s baterkou či čuďákem). Ovšem když se to rozjelo, potřeboval jsem dohnat ztrátu (trajekt), tak jsem to holt trošku přišlápl, zkrátil přestávky a ani jsem nemusel tankovat, k lodi jsme dorazili ještě s určitým předstihem, než se vůbec začalo naloďovat. S baterkovým autem bych to nedal. Spotřeba se přitom stále udržela na přijatelné úrovni.
Jinak už jsem několikrát zdůraznil, že pro baterková auta vidím místo na slunci - např. rozvoz zboží po městě, hybrid pro možnost jízd po městě i mimo, jen mi vadí způsob, jakým ho vnucují ekogenosse z Neue Sauber Grüne Energie Partei.
Víťo, ani moc ne, mám to ověřené.
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
DAF píše:Marku a kam s tím Voyagerem 1 dojedeš?....
Jasně, já jen, že srovnáváš nesrovnatelné.
Když chci denně najezdit 500 km, tak si dneska přece nemůžu kupovat elektromobil.
Na druhou stranu do města? Ticho zevnitř i z venku je neporovnatelné. Zkuste si a pak něco pište.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Re: Elektromobil na dálnici
DAF píše:Víťo, ani moc ne, mám to ověřené.
Možná záleží na značce, nebo nastavení počítace. Můj kecá určitě, po pár kilometrech klidné jízdy "na spotřebu" při 1/4 nádrže s čistým svědomím zvýší dojezd o čtvrtinu. A to vůbec nemusím tankovat.
Možná se mi podařilo koupit perpetuum mobile.
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
Re: Elektromobil na dálnici
Ja mám auto na naftu, při nabití na 100% dojezd 1400km.
Re: Elektromobil na dálnici
prikrylm píše:Jasně, já jen, že srovnáváš nesrovnatelné.
Když chci denně najezdit 500 km, tak si dneska přece nemůžu kupovat elektromobil.
Na druhou stranu do města? Ticho zevnitř i z venku je neporovnatelné. Zkuste si a pak něco pište.
Ano, švára tady měl firmu a protože potřeboval mezi pracovišti převážet věci, pořídil do firmy elektromobily. Dojezd stačil (aura nejela mezi 100 - 120 km denně), večer v garáži do zásuvky, do rána dobito. Tady všichni básní o láci EV. Nejsem tak bohatý, abych si pořídil ještě bateriové auto, nebo hybrida (který najede na baterku stejně nejvíc tak 50 - 60 km). Ta láce bude jen do doby, než jich bude tolik, že začnou padat výběry daní z fosilních PHM. Pak se daně uvalí i na elektřinu a případně na něco dalšího spojeného s provozem EV a celá tzv. výhodnost provozu půjde do kopru (existuje přesnější termín). Už dnes se ozývají hlasy, že auto bude jen pro bohaté. Skvěle! Vrátíme se o sto let zpátky, a nejenom v dopravě. Pokud skutečně EU uvalí emisní povolenky i na domácí topení, půjdeme lovit medvědy na kožich. Opravdu světla a zářná budoucnost.
Normy pro auta jsou ve stylu "ven z domu může jen ten, kdo zaběhne stovku stejně jako Hussein Bolt, a každý rok se musí zlepšit o 10 %, ostatní půjdou do důchoďáku", nebo ze jsme v hospodě, kde všichni kouří a u jednoho stolu se zvedne pár nadšenců, kteří prohlásí, že sami přestanou kouřit, aby zachránili ty druhé, ti druzí uznale pokývou hlavou a zapálí si další cigáro. Tady se něco buduje přes 100 let a ekogenosse to chtějí od základu změnit během několika málo let, a kde se treba na to všechno vezmou peníze?
P.S. Díky nátlaku ekogenosse zmizela z trhu malá auta, včetně těch EV (kdepak, je to skvělé a nedostižné elektrické citigo? Benzín za 250t, EV za pakatel 480t a dojezdem necelých 250 km), a stále se vyrábí mastodontní SUV.
Víťo, nádrž mám na asi 55 l a bez šílení jsem se dostal v běžném provozu pod 5 l na stovku.
Hitec Aurora 9X