Stránka 1 z 3

Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

Napsal: pát 04.01.2008 8:46
od Pedro35
je mozne pouzit po zletovani do paku akumulatory z hypermarketu
Energizer NiMH 2500mAh (cena cca 100 Sk za kus) na pohon jednosmerneho motora s odberom do 10 A?

Obrázek

Napsal: pát 04.01.2008 9:00
od pepan
Obávám se, že tyhle akumulátory takové proudy ani nedávají. Moje letité zkušenosti s tužkami ukazují na reálné proudy do 8 A s vrtulí 6/3 nebo 6/3,5.Potom počítej s poklesem napětí při chodu a snížením výkonu.Myslím, že by ti trochu pomohl tento článek při výběru...
http://www.prcek.ic.cz/stranky/index.php?id=27

Napsal: pát 04.01.2008 9:05
od zdzd
Otázka je špatně položená. Nejde o to, zda je možné použít, ale o to kolikrát.

Odpověď zní: Na prstech jedné ruky by spočítal...

Napsal: pát 04.01.2008 9:21
od dusi
Zabudni.

Tieto aku majú veľa necností. Udávaná kapacita platí len pre vybíjanie malým prúdom a pri nabíjaní viac, ako 1/10 C sa dostaví aj veľké samovybíjanie a veľmi, veľmi krátená životnosť. Pri zaťažení prúdom, obvyklým v modelárstve, tak poklesne napätie, že až... A po pár letoch ich zahodíš.

Tu neušetríš. Kúp si 2/3A NiMH GP 1300 a pri podobnej cene za článok si naozaj zalietaš, 15 A odber nebude problém, nabíjanie 1,3A tiež nie a vydržia ti podľa počtu lietaní aj dva roky. Pri tvojom odbere aj sto cyklov, možno viac.

Napsal: pát 04.01.2008 10:02
od Maverick
Ja jsem používám SANYO 2500 mAh, ale jen jako přijímačové, a jsem spokojen, ale viděl jsem Sanyo AAA 2500mAh ve vrtulníku tak to asi nebude tak špatné a cena není zas tak moc

Napsal: pát 04.01.2008 10:16
od m2
Používal som konkrétne tieto tužky chvíľu v buggine ako prijímačovky, a už ani tento druh prevádzky im moc nesedel, na pohon a 10A rovno zabudni.

Napsal: pát 04.01.2008 10:44
od s3030150
no text entered...

Napsal: pát 04.01.2008 10:49
od St0PIK
Jasně souhlas , ty baterky moc nabití nevydrží a odběr 10A ????

Napsal: pát 04.01.2008 11:09
od pepan
Tužky jako pohonné akumulátory jdou používat, ale pro jejich použití platí některé zásady zrovna tak, jako třeba pro používání lipolek nebo lionek, jen to někteří zkrátka nerespektují.Někteří si myslí, že mohou beztrestně brát ze sady 12-15 A...mohou, ale jak tu připomínal už zdzd, kolikrát? Setkal jsem se taky s modeláři, kteří nabíjejí osmičlánek 2100 mAh proudem 3 A, prej jim to nevadí!Jenže do měsíce přijdou žebrat o nové baterky, nějaký lepší, prej tyhle nic nevydrží....začal jsem při výrobě sad používat tavné lepidlo. Kdo mi přinese sadu s lepidlem vyteklým do obalu, rovnou ho vyhodím, tyhle články byly přetěžovány hned dvojím způsobem: velkými proudy buď při odběru nebo při nabíjení a nedostatečným chlazením při obojím! Klidně nabíjím své baterky proudem 2 A, ale chladím je!! Teplota při nabíjení nikdy nepřesáhla 30°C, zrovna tak při provozu v modelu ji účinným chlazením udržím do 42°C, mám to změřeno. Kolegovi jsem dal dvě sady svých už 2 roky používaných baterií Sanyo 2300 mAh s počtem 240 a 256 cyklů.Při prvním startu byl překvapenej, jak mu model jde svižně nahoru a motor mu vydržel plných 17 minut chodu, jeho stejné,ale podstatně mladší baterky byly líné a vydržely max. 10-11 minut, poslední 3-4 minuty už jen lítal vodorovně.Jenže po jeho přistání jsem ty svoje baterky neudržel v ruce. Měl jsem tam klešťák s tepelnou sondou a hned jsem ho použil, asi tři minuty po přistání měly baterky uvnitž obalu ještě 83°C!!! Jen jsem z konstatoval, že do 14 dnů bude po baterkách. A bylo. Takže doporučuji ladit výkon vrtulí na odběr max.7,5-8 A doma na stole, za letu odběr mírně poklesne.A hlavně nezapomenout na důkladné větrání v modelu! Nakonec takový motor 400 má největší účinnost při proudu 4-5 A.Samozřejmě, kdo potřebuje větší výkon pro svůj model, nepoužije 400, ale sáhne po výkonnějším motoru a k tomu musí nutně vzít jiné baterky.

Re: Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

Napsal: pát 04.01.2008 11:14
od LV
Pedro35 píše:je mozne pouzit po zletovani do paku akumulatory z hypermarketu
Energizer NiMH 2500mAh (cena cca 100 Sk za kus) na pohon jednosmerneho motora s odberom do 10 A?

Obrázek

Mal som ich vo foťáku a vydržali cca pol roka. Stačilo jedno nabitie na rýchlonabíjačke (cca 500mA) a bolo po nich. Samovybíjanie jak sviňa. Po nabití urobili cca 50 fotiek, ale pokial stáli 14 dní nabité, tak maximálne 2-3 fotky a šlus.
Sú to hrozné šunty, ako všetky hypermarketovky...

Napsal: pát 04.01.2008 11:27
od pepan
To LV...konkrétně pro tuto značku s Tebou naprosto souhlasím, taky nepovedené jsou Sanyo 2500, Xcell 2500 max. 5A a jinak také velké samovybíjení...

Napsal: pát 04.01.2008 11:40
od rohe
Trošku od tématu. Mám doma MiniMonstříka (Leo-X) a mám tam 6x2500 NiMH Energizer, doba jízdy z tun. motorem (370) je 30 minut, baterky vyndavám dost horké, jezdím už přesně rok a baterky zatím drží, ale nedokážu odhadnout přesný odběr.
S tím nabíjením pohon. sad tady bylo napsáno už hodně, já se třeba řídím doporučeným nabíjením k danné baterce.
No a 2500NiMH Energizer bych si jako poh. sadu do letadla samozřejmě nikdy nedal :!:
Už to tady někdo psal, když už, tak opravdu 2/3A, ale ne GP 1300, ale <b>Intelect 1400.</b>

Re: Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

Napsal: pát 04.01.2008 13:41
od s3030150
no text entered...

Napsal: pát 04.01.2008 14:29
od Pedro35
pepan píše:Tužky jako pohonné akumulátory jdou používat, ale pro jejich použití platí některé zásady zrovna tak, jako třeba pro používání lipolek nebo lionek, jen to někteří zkrátka nerespektují.Někteří si myslí, že mohou beztrestně brát ze sady 12-15 A...mohou, ale jak tu připomínal už zdzd, kolikrát? Setkal jsem se taky s modeláři, kteří nabíjejí osmičlánek 2100 mAh proudem 3 A, prej jim to nevadí!Jenže do měsíce přijdou žebrat o nové baterky, nějaký lepší, prej tyhle nic nevydrží....začal jsem při výrobě sad používat tavné lepidlo. Kdo mi přinese sadu s lepidlem vyteklým do obalu, rovnou ho vyhodím, tyhle články byly přetěžovány hned dvojím způsobem: velkými proudy buď při odběru nebo při nabíjení a nedostatečným chlazením při obojím! Klidně nabíjím své baterky proudem 2 A, ale chladím je!! Teplota při nabíjení nikdy nepřesáhla 30°C, zrovna tak při provozu v modelu ji účinným chlazením udržím do 42°C, mám to změřeno. Kolegovi jsem dal dvě sady svých už 2 roky používaných baterií Sanyo 2300 mAh s počtem 240 a 256 cyklů.Při prvním startu byl překvapenej, jak mu model jde svižně nahoru a motor mu vydržel plných 17 minut chodu, jeho stejné,ale podstatně mladší baterky byly líné a vydržely max. 10-11 minut, poslední 3-4 minuty už jen lítal vodorovně.Jenže po jeho přistání jsem ty svoje baterky neudržel v ruce. Měl jsem tam klešťák s tepelnou sondou a hned jsem ho použil, asi tři minuty po přistání měly baterky uvnitž obalu ještě 83°C!!! Jen jsem z konstatoval, že do 14 dnů bude po baterkách. A bylo. Takže doporučuji ladit výkon vrtulí na odběr max.7,5-8 A doma na stole, za letu odběr mírně poklesne.A hlavně nezapomenout na důkladné větrání v modelu! Nakonec takový motor 400 má největší účinnost při proudu 4-5 A.Samozřejmě, kdo potřebuje větší výkon pro svůj model, nepoužije 400, ale sáhne po výkonnějším motoru a k tomu musí nutně vzít jiné baterky.


znamená to že pri nabíjaní si mám aktivovať u nabíjania vseobecne NiMH bateriek teplotné obmedzenie na 30 st. C, oni sa hlavne pri konci cyklu zohrejú možno aj na 50 st. C. Doteraz som mal nastavených 65 st. a vypínal delta peak, pomozem baterkam ak tam nastavim 30 st.C ?

Lietavam aj teraz v zima, nebude vadit baterke KAN 8,4 V 1300 mAh ak ju bude ofukovat -5 st. C ?

Napsal: pát 04.01.2008 14:49
od kottel
Ja mam v Easy Gliderovi Electric 8*Sanyo 1500 a pohoda...