Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2152 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 140, 141, 142, 143, 144
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2021 13:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Broušení nebere konce. Největším problémem je spára okolo dveří, která byla různě utopená barvama, navíc forma dost nekvalitní a už v základu je spára někde hluboká 0,7mm, jinde 0,3mm. Jako na potvoru tam barvy drží nejvíc a neodskočí. Mikrofrézkou jsem navíc občas vyjel v obloucích mimo a nemá to čistou hranu takže další tmelení a broušení. Na pár místech škrábance, jestli jsem neuhlídal brusné papíry a připletla se mi tam 120 nebo co, nevím. To ale půjde vytmelit. Pak celé 500 kde vylezou víc problémová místa. Ještě že jsem se snažil nechat tam co nejvíc tu tmavě zelenou, na ní jsou nerovnosti vidět mnohem víc a líp než na té bílé vespod.

Krabička na měnič napětí a spínač Jeti SP06 je velikostí tak akorát. Možná tam naskládám i autopojistku 5A co je vedle. Konektory budou XT60. Odbočka 1,5mm z napájení regulátoru podobně jako je měřák kapacity, pojistka, měnič, spínač a čerpadlo.


Přílohy:
IMG_0347.jpg
IMG_0347.jpg
[ 87.33 KiB | Zobrazeno 296 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 13.01.2021 19:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Trysky od číňana zatím nikde, aby vercajk v dílně nezahálel vrátil jsem se k nápadu dva roky zpátky když byla expedička TRX-4 nová jenomže nenapadl sníh tak to šlo k ledu. Po dvou letech jsem zkoušel pásy, nic moc extra. Na vodící kola se lepí sníh, zvětší se a pásy jdou pak ztuha, baterky která normálně vydrží hodinu než má 7,6V byla v tomtéž stavu za 20 minut.... Chce to spíš zmrzlý sníh, prašan. Když se to nezmění půjdou zpátky kola, na sněhu s řetízkama.

V sobotu večer jsem vyrazil až za tmy, se světly je auto večer celkem pěkný. Nic z toho nebylo, hodil jsem záda na cestě z kopce, auto spadlo na předek a pásy odrovnaly převody v servu. Bude tam radši 32 kilové místo 21 kilového, už tak mělo vůli na pastorku po 38 baterkách. S kovovými díly na podvozku má auto 5,5 kila, servo dostává zabrat.

Po namontování radlice na auto se ukázaly drobné chyby, nezapočítal jsem jaksi váhu radlice ( 580 gramů ) což je dost aby se auto naklonilo na předek a zamýšlená „rezerva“ 25mm na variantu s kolama kdy bude radlice níž padla na vyrovnání náklonu na předek. Řešení ale mám, případně balast na zadek, auto by i líp sedělo. Není tam ještě nové servo. Radlice se dá případně zmenšit na výšku i stranově, vyrobil jsem ji schválně větší aby neuklízel sníh dva dny. Rám co drží radlici je multifunkční, třeba na frézu na sníh :-). Ještě musím osadit oranžové majáky.

Trup Helisika je téměř vybroušený načisto, zbývá osazení vedení k diodám podobně jako u stabilizátorů. Stabilizátory jsou dost odfláknuté stavebně už z výroby. Každá strana toho vodorovného má nepatrně jinou tloušťku a profil, navíc je hodně měkký. Aby to nebylo zdrojem vibrací, váhám jestli neudělat nějaké opatření jako třeba ho na dvou třech místech provrtat a vlepit nějaké tyčky, víc lepidla dovnitř, pak vytmelit a papír 500.

Trup Raptora budu brzy rozebírat na nějaké úpravy, kabina půjde ven a můžu ji zkusit jak pasuje na vybroušený trup. Teoreticky to možné je, oba trupy jsou ta vojenská verze s nosníkama raketnic, akorát že u toho broušeného byla pouzdra už dřív zaplněná a vytmelená. Pokud by to sedělo tvarově, můžu přemýšlet o variantě tmavých skel, bohužel příliš tmavých. Ale jak psal Pavel 123, nebude tolik vadit že tam není kokpit....

Vyjasňují se polepy na Helisiku. Budou tam tři různé stříbrné folie od nejsvětlejší po nejtmavší, nápisy se musí složit jako pyramida z jednotlivých vrstev z plotteru. Ty nejmenší laserový tisk na základ pro obtisky, to má Pecka v provedení čirá, bílá a stříbrná. Po nalepení jako u kitů se to nechá pořádně vyschnout a přetáhne lakem. To nevadí, jsou to technické věci jako červená šipka a DANGER před vrtulkou, štítky u plnění paliva a oleje. Všechno ostatní se dá sloupnout a jít na něco úplně jiného. Nýty tam dělat nebudu, jinak maximum detailů jako antény, kotvící body na trupu, nádechové otvory, konektory a podobně. Pokud se vyřeší virtuálním nastavením pětilistu i letový projev, dám ho tam.


Přílohy:
IMG_0315.JPG
IMG_0315.JPG
[ 116.68 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0322.JPG
IMG_0322.JPG
[ 118.6 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0334.JPG
IMG_0334.JPG
[ 105.53 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0335 (2).jpg
IMG_0335 (2).jpg
[ 88.81 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0354.jpg
IMG_0354.jpg
[ 51.59 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0355.jpg
IMG_0355.jpg
[ 69.76 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0358.jpg
IMG_0358.jpg
[ 74.33 KiB | Zobrazeno 249 krát ]

IMG_0357.jpg
IMG_0357.jpg
[ 61.42 KiB | Zobrazeno 249 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.01.2021 19:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Radlice nad očekávání dobrá. Občasný náklon dělají kardany protože se otáčí stejným směrem jak poznal Pavel123. Esteticky je nesmyslně velká, minimálně s pásy ji ale auto zvládne s přehledem, neprokluzuje a má to nečekanou sílu. Zajímavé je servo 32kg. ktrré se bez napájení úplně volně otáčí, to to původní se ani nepohnulo.

Problém s pásama vs mokrý sníh se vzhledem k teplotě nezměnil. V detailu je vidět kolik se toho natvrdo nalepilo. Po hodině bylo pod autem na podložení aby netrpěly tlumiče asi deci vody.

Příště už zase vrtrdelníky. První pokus o vytlačení bočního sání do motoru na pravé straně musím zopakovat, odflákl jsem protikus kopyta. Zapomněl jsem na konus. Stejně se budou dělat krytky zábleskových diod. Ta pod trupem má protáhlý vejčitý tvar, to asi nedám :-).


Přílohy:
IMG_0361.jpg
IMG_0361.jpg
[ 101.18 KiB | Zobrazeno 209 krát ]

IMG_0367.jpg
IMG_0367.jpg
[ 80.47 KiB | Zobrazeno 209 krát ]

IMG_0364.jpg
IMG_0364.jpg
[ 81.23 KiB | Zobrazeno 209 krát ]

IMG_0374.jpg
IMG_0374.jpg
[ 78.63 KiB | Zobrazeno 209 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2021 19:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Vylisoval jsem kryty na zábleskové diody a boční sběrač vzduchu do motorového prostoru.

První výlisek sběrače byl z 0,8mm bílého plastu, v náznaku se okopírovaly i letokruhy dřeva :-). Dalo by se to zbrousit ale za senu dalšího zeslabení nebo probroušení. Radši jsem se vrátil k původní variantě sice méně maketové co do sílu výlisku a taky kopyto bylo na 2mm čirý polykarbonát primárně vyrobené. Tento polykarbonát sice dřevo okopíruje taky ale pouze zevnitř a venek je v pohodě.


Přílohy:
IMG_0376.jpg
IMG_0376.jpg
[ 100.56 KiB | Zobrazeno 136 krát ]

IMG_0383.jpg
IMG_0383.jpg
[ 207 KiB | Zobrazeno 136 krát ]

IMG_0379.jpg
IMG_0379.jpg
[ 38.22 KiB | Zobrazeno 136 krát ]

IMG_0381.jpg
IMG_0381.jpg
[ 69.24 KiB | Zobrazeno 136 krát ]

khreess.jpg
khreess.jpg
[ 74.17 KiB | Zobrazeno 136 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.01.2021 16:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Pár dnů mi vrtalo hlavou lítat vůbec poprvé na čerstvém sněhu, vize jak ho rotor pořádně rozvíří ve slunci. Nevyšlo mi z toho skoro nic ale pět minut s Maďarem po několika měsících a hlavně poprvé od toho karambolu stálo i tak za to. S videem fiasko, není to poprvé. Kameru jsem odzkoušel doma na 2,7K, zapnutí pečlivě před roztočením heli – jeden důsledný krátký stisk a letím. Letěl jsem asi 5 minut a zapomněl osadit na Jlog2. Sníh nějak nefungoval, asi je to oteplením a že je dvoudenní. Až na pár chvilek se skoro nezvířil, to co jsem chtěl natočit nejvíc by tak nevyšlo. Taky by se to muselo točit od země a s tmavým lesem v pozadí.

Přistanu, vypnu kameru, sundám jí a vidím že svítí jako by natáčela, došlo mi asi "teprve teď" natáčím jako se mi to občas stane a musím pak letět znova. Jenomže dnes byla nabitá jenom jedna baterka. Tak jsem udělal aspoň pár fotek a domů, mezi mraky vyšlo na chvíli slunce……. To by bylo taky fajn dřív.

Doma vidím že kamera zobrazuje hlášku "Camera Busy" a nereaguje na nic. Vypnout, Play, nic - zaseklá… Tak jsem vyndal zandal baterku, Play a jenom třívteřinová sekvence s roztáčením heli a konec. Škoda, vždycky se holt nezadaří. I tak jsem měl radost, Maďar opět ve vzduchu. Byť jenom s dvoulistem je s Vbarem pěkně živý i na ty nejnižší otáčky.


Přílohy:
IMG_0387.jpg
IMG_0387.jpg
[ 61.33 KiB | Zobrazeno 96 krát ]

IMG_0388.jpg
IMG_0388.jpg
[ 83.6 KiB | Zobrazeno 96 krát ]

IMG_0389.jpg
IMG_0389.jpg
[ 74.89 KiB | Zobrazeno 96 krát ]

IMG_0391.jpg
IMG_0391.jpg
[ 119.33 KiB | Zobrazeno 96 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.01.2021 21:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Trochu posun směrem k plniči ale ještě to chce trochu hýčkat v detailech tmelení a není tolik času. Diody musím ještě odzkoušet než se to nalakuje, pak už by bylo na výměnu pozdě. A taky hlídat napětí, zbrklost s jakou jsem si odpálil tu zelenou pozičku si doufám budu pamatovat.

Výlisek nádechu k motoru jsem nakonec nalepil teď a nebude se stříkat samostatně. Díru do trupu uvnitř dělat nebudu, funkčnost nulová a nemá to každý Hughes. Pokud by se to časem předělávalo tak zbytečný defekt.


Přílohy:
IMG_0394.jpg
IMG_0394.jpg
[ 64.22 KiB | Zobrazeno 60 krát ]

IMG_0398.jpg
IMG_0398.jpg
[ 54.15 KiB | Zobrazeno 60 krát ]

IMG_0397.jpg
IMG_0397.jpg
[ 37.81 KiB | Zobrazeno 60 krát ]

IMG_0401.jpg
IMG_0401.jpg
[ 62.01 KiB | Zobrazeno 60 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19.01.2021 18:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 4153
Bydliště: Praha 6
Začínám s přípravou na 3D tisk nádrží. Je asi nereálné získat kvalitní řezy trupem Hughese 500 a především by to nebyla žádná záruka že budou v měřítku odpovídat mému modelu. S ohledem na kvalitu zpracování trupu by to bylo mrhání časem a materiálem :-).

Lepší cesta jak nádrže nevyhodit a nepředělávat je získat šablony 1 : 1 přímo z modelu, přenést je na čtverečkovaný papír a zbytek už musí udělat počítačový program, to půjde zcela mimo mne. Napřed jsem vytypoval v jaké oblasti trupu nádrže budou a vytyčil tři příčné roviny A / B / C které odpovídají středu nádrže a oběma koncům kde pak začíná obloukovité zakončení, lišící se vepředu a vzadu. Tři řezy jsou od sebe 80mm, celkem 160mm.

Obvyklá metoda vystřižení z papíru nepřipadala v úvahu, tvar je příliš velký a nesymetrický, spotřeboval bych asi příliš papíru. Ze čtvrtky jsem nastříhal pásky široké 30mm a ta rozstříhal po 30-35mm. Na trup jsem nalepil úzkou krepovou pásku s linií pro orientaci řezů, díky ní se dalo i kontrolovat jestli běží stále kolmo na podélnou osu trupu. Postupně jsem obdélníky ze čtvrtky opatřené vždy na jednom konci oboustrannou páskou přikládal k linii na pásce a slepoval je do tvaru kopírujícím trup co nejtěsněji. Střed a konce jsem přichytil páskou, nakonec vyznačil podélnou osu a osy na bocích. Šablonu na spodní osové linii a bocích jsem udělal pouze střihem na několik korektur.

Na závěr jsem trup upevnil páskou na laminovanou desku, vyznačil půdorysně osy všech řezů a úhelníkem vnějškově okótoval koncové body žeber na bocích i dole. Zbývá vzít čtverečkovaný papír, šablony na ně přenést s využitím všech získaných rozměrů od podkladní desky a odečíst 19mm na spodní lem zadních dveří tak aby nádrž začínala těsně pod ním.

Trup rovný není, hlavně směrem dozadu kde je na pravé straně +10mm víc od podélné osy než vlevo. Na středu je rozdíl 3mm a vepředu 2mm. Lem dveří má na pravé straně trupu jiný sklon ale je to celkem detail, dveře se stejně neotevírají.

Na šablony se vytvoří samotné nádrže s poměrovou velikostí vůči trupu, výsledný řez a tvar nádrží už k projekci dat na tisk.


Přílohy:
IMG_0423.jpg
IMG_0423.jpg
[ 66.58 KiB | Zobrazeno 19 krát ]

IMG_0416.jpg
IMG_0416.jpg
[ 56.31 KiB | Zobrazeno 19 krát ]

IMG_0417.jpg
IMG_0417.jpg
[ 56.3 KiB | Zobrazeno 19 krát ]

IMG_0419.jpg
IMG_0419.jpg
[ 54.02 KiB | Zobrazeno 19 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2152 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 140, 141, 142, 143, 144

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz