Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15.08.2018 20:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Mě by zajímalo, jak je pneu. jištěnej v zasunutý poloze. Když se dívám tady
https://www.youtube.com/watch?v=yW7uw-nZA1o
tak při průletech mu dost brutálně vylejzá ven. Prošel jsem to v rychlosti a je to vidět např. od času 5,30.
A ještě líp v 6,50.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.08.2018 4:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ten pneumatický co mám v F7F (jen 2m) má kulisu a jištění prakticky stejně jako ten elektrický - zatažený drží i když vzduch po pár dnech uložení (na konzolích pod křídly) unikne. Když ho chci vysunout, musím pošťourat šroubovákem a posunout ten čep aby se dostal do místa kde se uvolní a noha vypadne; posun tak 4-5mm = samo to určitě nepůjde.
Řekl bych že samovolně se otevírají ty blbě udělané. Ale zase když unikne vzduch za letu, otevřou se, ovšem jak to je se zajištěním v otevřené poloze, to teda nevím, pro zajištění to potřebuje zase 4-5mm posunu čepu a to bez vzduchu (či pošťourání šroubovákem) zase samo nejde... :?
Tady je vidět ten čep; je opatřen kluznými kostkami (mosaz); na obou koncích dráhy uzamyká tu kulisu a rozhodně to bez vzduchu nevyjede:
Příloha:
20180816_053657.jpg
20180816_053657.jpg
[ 56.05 KiB | Zobrazeno 14822 krát ]


_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.08.2018 18:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Dík za objasnění. Je to už dýl, co jsem na jeden koukal a tam jsem to nějak neviděl.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.08.2018 19:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Tak přemýšlím nahlas, pokud to někdo má uzamčené jen vzduchem a při úniku tlaku počítá se samovolným otevřením, jak by se to pak dobře zamklo? Volným pádem nohy asi ne, tu ofukuje proud vzduchu... Leda pružina, ale dost silná.
Znám jen ten jeden typ co ho mám, třeba jiné mají kinematiku jinou... :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.08.2018 19:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jyrry píše:
... Elektroniku jsem pořešil předřazením stabilizátorů 7805, které omezí proud při problémech, ...

Tady uprostřed je ta použitá ochrana elektroniky podvozku:
Příloha:
16_gerety.jpg
16_gerety.jpg
[ 76.15 KiB | Zobrazeno 14704 krát ]

Využívám ochranné funkce profláklého stabilizátoru 7805, který pustí až 1,2A ale při zkratu na výstupu omezí proud na nějakých 0,5A. Ta křivka vypadá podobně:
Příloha:
vr01_protect.png
vr01_protect.png [ 10.21 KiB | Zobrazeno 14704 krát ]

Bez přetížení podvozek funguje normálně, při zablokování se zvýší proud a ten 7805 ho utne. Napájím to 2s LiFe.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 13:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.10.2014
Příspěvky: 205
Bydliště: Podkriváň SR
Obrázky: 4
jyrry píše:
Tak přemýšlím nahlas, pokud to někdo má uzamčené jen vzduchem a při úniku tlaku počítá se samovolným otevřením, jak by se to pak dobře zamklo? Volným pádem nohy asi ne, tu ofukuje proud vzduchu... Leda pružina, ale dost silná.
Znám jen ten jeden typ co ho mám, třeba jiné mají kinematiku jinou... :?


Dalo by sa to vyriešiť s tou pružinou ako si písal "jyrry"....ale....musela by byť pružina prislušného priemeru vo vnútri vzduchového valca z jednej strany.....keď vzduch ujde z nádrže a aj z celého systému tak by potom tá pružinka pretlačila piest vzduchového valca do polohy "otvorený podvozok" a zároveň by to hneď aj zaistilo v krajnej polohe......fungovalo by to na princípe vzduchových bŕzd na nakl. autách......ak vzduch ujde automaticky sa zaťahuje ručná brzda....Je to samozrejme len o tom že..... by to niekto musel vyskúšať a pohrať sa stým....tá pružina nemusí byť nejako extra silná....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 18:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 779
Bydliště: nerad
Dalo by sa to vyriešiť s tou pružinou ako si písal "jyrry"....ale....musela by byť pružina prislušného priemeru vo vnútri vzduchového valca z jednej strany.....keď vzduch ujde z nádrže a aj z celého systému tak by potom tá pružinka pretlačila piest vzduchového valca do polohy "otvorený podvozok" a zároveň by to hneď aj zaistilo v krajnej polohe......fungovalo by to na princípe vzduchových bŕzd na nakl. autách......ak vzduch ujde automaticky sa zaťahuje ručná brzda....Je to samozrejme len o tom že..... by to niekto musel vyskúšať a pohrať sa stým....tá pružina nemusí byť nejako extra silná....[/quote]


S tím si nikdo hrát nemusí, všechny jednočinný vzduchový podvozky to tak mají :-) (vzduchem zavřít, pružinou otevřít)
A ty, co byly zmíněny v příspěvcích předchozích, co se za letu při přetížení pootvírají jsou dvojčinné (vzduchem zavřít, vzduchem otevřít) Oboje má svoje přednosti i svoje mouchy stejně jako podvozky elektrické. U obého platí, čím dražši, kvalitnější, tím spolehlivější.
Když u vzduchového podvozku při přistání trochu ohneš nohu a při dalším startu zavřeš podvozek a on nejde úplně zavřít, vzduchu to nevadí, nic se nestane. Pokud se ti to stane s elektrickým podvozkem, který nemá dostatečnou proudovou ochranu, tak shoří. Pokud má dostatečnou ochranu tak se také nic nestane. Prostě oboje má svoje. Tak, a teď si vyber :wink: :wink:

_________________
http://jakovlev.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 21:16 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
hoblik píše:
... všechny jednočinný vzduchový podvozky to tak mají :-) (vzduchem zavřít, pružinou otevřít)
A ty, co byly zmíněny v příspěvcích předchozích, co se za letu při přetížení pootvírají jsou dvojčinné (vzduchem zavřít, vzduchem otevřít) ...

Jiří, mně to přijde naopak, mám (eee... měl jsem :mrgreen: ) v F7F dvojčinný a ten se rozhodně při přetížení otevřít nemohl... :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 21:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Já to vlastně můžu nafotit, mám to vymontované...
Příloha:
podvozek_otevřený_1.jpg
podvozek_otevřený_1.jpg
[ 76.76 KiB | Zobrazeno 14498 krát ]


Příloha:
podvozek_otevřený_2.jpg
podvozek_otevřený_2.jpg
[ 89.54 KiB | Zobrazeno 14498 krát ]


Příloha:
podvozek_zavřený_1.jpg
podvozek_zavřený_1.jpg
[ 61.2 KiB | Zobrazeno 14498 krát ]


Příloha:
podvozek_zavřený_2.jpg
podvozek_zavřený_2.jpg
[ 70.36 KiB | Zobrazeno 14498 krát ]


Čep se v těch šikminách na konci vodící drážky opře a není síla která by ho odtlačila, jen a jen pístem (nebo rúčo zatlačením na ten čep ve směru pístnice).

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2018 4:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 779
Bydliště: nerad
Jyrry - jo, u těchto malých, jednoduchých, s klasickým kamenem máš samozřejmě pravdu. Ale u větších ér se dělají maketové, podle předlohy, která měla ovšem podvozky hnané hydraulikou a ty mají (na modelu)(tím, že jsou hnané vzduchem) snahu se otevírat. U B17 mi to nedělá, protože páka s pístem, která táhne podvozkovou nohu je dost silná, ale u Jak-3 se mi také při utažené zatáčce občas povysunul a zase zasunul :D

_________________
http://jakovlev.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.01.2019 18:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.4.2008
Příspěvky: 385
Bydliště: Javornice-Orlicke Hory
Tak je po svátkách a šup do modelaření , podvozek je doma https://www.electron-retracts.com/products/ A potřeboval bych od stavitelů radu na velikost a typ koleček na Avia B 135 r,2400 je to 1/4,5 r10,8m. zhruba mi to vychází na kola 125mm. Děkuji. :?

_________________
v provozu-Miles Magister 3,2 m,ZDZ50ng, Ka6e 4200mm, Avia BH3 2700mm a ruzne poletuchy +Aurora9


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2020 22:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Asi se leckdo setkal s poškozením mechanické části zatahovacího podvozku (obvykle čína; robarty a spol. neprovozuji, těm se to stát třeba nemůže...) a většinou to odnese kulisa, vyrobená ze zinkohliníkové slitiny a ještě poněkud nesmyslně odlehčená (u větších podvozků).
Protože mám doma už 2 takto poškozené podvozky, zkusil jsem to opravit. Nechtělo se mi frézovat celou kulisu, proto jsem si to zjednodušil. Zatím mám bočnice frézované jen ze sklotextitu, na vyzkoušení tvaru. Funguje to, nechám si ty dílečky vypálit ze 3mm plechu.
Příloha:
Poznámka: Rozlomená původní kulisa a kulisa nová, sešroubovaná ze tří dílů.
podv_1.jpg
podv_1.jpg
[ 72.33 KiB | Zobrazeno 11546 krát ]


Příloha:
Poznámka: Vnitřní tělo je soustružené z duralové kulatiny Ø24 a následně opracované na frézce.
Hlava inbusu zároveň slouží jako hlavní otočný čep.

podv_2.jpg
podv_2.jpg
[ 60.37 KiB | Zobrazeno 11546 krát ]


Příloha:
Poznámka: Částečně sestavený podvozek. Zamyká v obou polohách.
podv_3.jpg
podv_3.jpg
[ 86.66 KiB | Zobrazeno 11546 krát ]


Příloha:
Poznámka: Zkompletovaný podvozek, prostě funguje.
podv_4.jpg
podv_4.jpg
[ 72.13 KiB | Zobrazeno 11546 krát ]


Tento podvozek je z B-25 (stejné mám i v N9MB), původem z HK. Sice mu píšou 10-12kg, ale i 8,5kg Mitchell mu umí dát co proto (na pozici příďového).

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.01.2021 17:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Ty kulisy mi za 500Kč vysoustružil výrobce kuželů pro sklopky ve Velkém Meziříčí. Spitfire je po 3 letech opět doma, tak zase bude velká hlava z těch china podvozků:-) Elektroniku novou jsem do nich sehnal, protože koronáč doplnil sklady na hobbykingu.

U jednoho podvozku se uvolnil pastorek na motorku. Hřídelka cca 0,9mm, pastorek cca 3,5mm. Mám to zapájet nebo zalepit? Loctite nebo vteřiňák? Co myslíte....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.06.2021 10:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2005
Příspěvky: 321
Bydliště: Žatec
Já pořídil tyto podvozky, tak jsem zvědav jak budou fungovat :-)

https://www.lindinger.at/en/AIRPLANES/AIRCRAFT-ACCESSORIES/Landing-Gear/PLANET-HOBBY-SLR-RETRACTABLE-UNDERCARRIAGE-ELECTRIC-9-EXTENSION-ANGLE-1PC-.-EXTENDS-IN-THE-O/9714698?fbclid=IwAR2tATHHZ37FzdooEf7Qh9ruUejaCcLdm6N1auhDFRlBtt7sNxO5r9n1mU4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.12.2021 16:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
pidrman píše:



Fungují podvozky?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz