Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 6:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 239
Bydliště: Liberec
Zkusím to vysvětlit trochu jinak. Pokud nemám celou podložku, ale jenom pásky, musím taky počítat s průhybem materiálu směrem k základně. Ty na to máš 0,5mm. Pokud mám podložku celistvou, tak průhyb k základně je nulový a stačí mi frézovat například 0,1mm do podložky. Pokud budu počítat možné zdvihnutí materiálu 0,5mm, tak s páskami přicházím o 1mm aktivní hloubky frézy a s plnou podložkou jenom o 0,6mm. Pro průměr 0,6mm na jedno projetí tedy mohu frézovat materiál tloušťky 2,0mm (pásky) nebo 2,4mm (plná podložka).


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 8:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
Petr Budai píše:
rád dostanu radu o lepších


Kludne ... nebude to sice o frezach, ale o VRTAKOCH ... kup si sadu vrtakov, tie su daleko dlhsie, takze frezujes tak, ze najprv nasadis vrtak akceptovatelneho priemeru, a navrtas vsetky kuty. Potom nahodis frezu vhodneho priemeru a frezujes stopu, v rohoch uz mas diery, takze ti tam zostane radius maleho vrtaku.


Přílohy:
DSC06397.JPG
DSC06397.JPG
[ 51.25 KiB | Zobrazeno 1356 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 8:58 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4189
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Petr Budai píše:

Tak je potřeba materiál udržet v příslušné poloze. Bez vakuového stolu je to občas pěkný oříšek, pokud člověk nechce stát u frézy. Sice mne baví se koukat na práci, ale všeho moc škodí.
.


Udělat si vakuový stůl není problém a na balsové prkénko už vůbec ne.
Nechtěl jsem se tím dlouho zabývat, a udělal jsem provizorium z extruďáku. A už ho používám nějaký rok nejen na balsu, ale i na 6 mm překližky a 2mm lamináty.

Tím se dostáváme k dalšímu doplňku - odsávačka. Vysavač je docela hlučný a uhlíky v něm dlouho nevydržej. Je lepší koupit truhlářskou odsávačku a mít dílnu čistou. Balsový prach je dost lehký a dostane se hodně daleko od frézy. Netuším jak je udělané chlazení vřetena u této frézy, ale je tragedie, když to fouká nad obrobkem a víří to prach z frézování. Mít dobře vyřešné odsávání je jedna z nejdůležitějších věcí při frézování.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 9:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 239
Bydliště: Liberec
dudaj píše:
Udělat si vakuový stůl není problém a na balsové prkénko už vůbec ne.


Tak ho, prosím, nafoť, udělej nějaké náčrty pro inspiraci. Nebo je už někde na fóru?

Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 10:28 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4189
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Vrchní deska je frézovaná z jedné strany podél a z druhé strany napříč.
Pod tím dutina pro odsávaný vzduch.
Jsou tam dvě lišty pro opření desky v rohu a když dám prkénko, zbytek zakryji papírama aby nesálo zbytečně prázdné otvory. Pokud něco odfrézuji, přikrývám to taky, abych udržel slušný podtlak.
Kdybych to chtěl důkladněji, asi bych použil desku MDF a umožnil časem výměnu té vrchní desky.

Celé je to snadno demontovatelné od frézky.
Když někdo bude puntíčkář, celé to připevní k frézce a přefrézuje povrch do roviny.


Přílohy:
P1010474.JPG
P1010474.JPG
[ 103.18 KiB | Zobrazeno 1323 krát ]

P1010473.JPG
P1010473.JPG
[ 97.03 KiB | Zobrazeno 1323 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 13:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 239
Bydliště: Liberec
Nádherné, jednoduché. Mockrát děkuji za návod. Tím skončí mé problémy s přichycením slabého materiálu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 13:32 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4189
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Petr Budai píše:
děkuji za návod.


Dík, jenom ještě doplním, uvnitř jsou podpory tak, aby se vrchní deska neprohýbala. Jsou součástí spodní desky, která je vlastně taky odfrézována.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 15:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20084
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
igorb píše:
... najprv nasadis vrtak akceptovatelneho priemeru, a navrtas vsetky kuty. Potom nahodis frezu vhodneho priemeru a frezujes stopu....

To dost zdržuje; dávám do koutu odlehčení takové, které fréza projede v rámci frézování obrysu a drážku pro nosník to tolik nezvětší:
Příloha:
kouty.png
kouty.png [ 5.8 KiB | Zobrazeno 1264 krát ]

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 15:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20084
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Petr Budai píše:
... musím taky počítat s průhybem materiálu směrem k základně...

Od toho mám v programu všude zpoždění vodorovného pohybu po zavrtání; na balzu stačí 0,1s a na překližku dávám 0,2s
StepFour to má v tabulce pro volbu nástrojů a jejich parametrů, přiřazení k vrstvám.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 16:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
jyrry píše:
To dost zdržuje; dávám do koutu odlehčení takové, které fréza projede v rámci frézování obrysu a drážku pro nosník to tolik nezvětší:
Příloha:
kouty.png


Presne tak to on ale urobit NEchcel : - )))

Petr Budai píše:
Protože nechci ... roh přejíždět frézou (vnitřní roh fréza přejede dovnitř, prostor pro obdélníkový nosník tam je, ale také větší díra směrem do žebra).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 17:54 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20084
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
igorb píše:
Presne tak to on ale urobit NEchcel : - )))

Ale nefrézuje a nečte to jen on, třeba by se to někomu mohlo hodit :-)

A co ten tvůj vrták, ten to tam neudělá? :mrgreen:

A mimochodem, při fréze 1,2mm to "moje" zahloubení pod obrys je 0,176mm a při průměru 1,0 nebo 0,8mm ještě méně, to by fakt tolik vadilo? :-)

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 18:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
jyrry píše:

A co ten tvůj vrták, ten to tam neudělá? :mrgreen:


No neudela, pretoze ho tam posles po dotycnici k strane kuta a s tym casom stratenym na tu operaciu to tiez nemusi byt take horuce, lebo tym padom ze mas zacistene kuty, mozes na to ist vecsou frezou a teda vyssou rychlostou, plus tvoja oblubena finta rezat naraz 4 vrstvy (alebo 5? :mrgreen: ) dlhsou frezou ktora potrebuje aj vecsi priemer (lebo ako bolo napisane, vecsie primery su dlhsie) :- ))))))

ale ano mas pravdu, ked to nevadi tak preco to tak neurobit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 19:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4189
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Zajímavá diskuze, kdyby se jednalo o začepování duralových nosníků do duralových žeber :mrgreen:

Ale řešit na fréze 0,8 mm průměru nadbytečný materiál cca 0,16 mm na překližce?
Srazím nepatrně lištu smirglem na dvou hrankách během pár vteřin a neřeším.
O balse snad ani nemluvit :D .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 20:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20084
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No, překližku 3-5mm nejedu zrovna 0,8mm frézičkou :-D
Na balze se s tím necrcám, tam se to zamačkne; na tý překližce už většinou jo.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.05.2021 20:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
a to akoze mam 3mm preglejku s 60 obdlznikovymi dierami na 60 obdlznikovych zapadiek robit 0,8mm frezou alebo ich pilovat pilnickom ked mam stroj urceny na to aby to urobil? to vazne?


Přílohy:
DSC02735.JPG
DSC02735.JPG
[ 71.07 KiB | Zobrazeno 1203 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz