Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 04.01.2017 22:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6292
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Symplex píše:
Možná o tom ví více uživatel: Fangli :D


To je ten člověk co chodí lítat do Rozbeřic s ředitelem Vacek elektro?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2017 0:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1190
Bydliště: Šternberk, ČR
Celeron píše:

Jak jsem byl mezi svátkama v Jinu, tak tam měl od Multiplexu motorový bublinkáče, co měly v trupu vlepenej motorovej domek, dvě bočnice až k trubce křídla a dole deska pro podvozek. Docela si dovedu představit, že by to zvládlo i spalovací motor, protože ta překližka je spojená s klíčovejma pevnostníma místama trupu velikou plochou.
Jirka


Co to bylo za era? MPX ale jakej?


Táta je v pohodě akorát ho modelařina už tolik nebere, sice se živě zajímá o to co s bráchou bastlíme, ale sám už nemodelaří 30 let. Posleních pár let už nejezdí ani na těch pár akcí ročně, co dřív pravidelně divácky navštěvoval. Jeho komíčky jsou teď dům zahrada a zase dům zahrada. Chodí do práce a chodí brzo spát. Samozřejmě mám spoustu informací od něj, ale moderní současné informace čerpám tu! Je tu dost lidí které sice znám jen podle přezdívek tady na foru, ale jejich Vašich rad si vážím protože Vás beru jako zkušené borce kteří mě bez náznaku povýšenosti vždy dobře poradí.
A chtěl bych Vám znova poděkovat!



Brácha teď dodělal beavera cca 1700-1800mm alekryckyho. Koupil ho poštou z druhé ruky, pošta cestou ulomila "ouška" na výškovce, takže objednal novou a pošta ji zas cestou rozbila, takže reklamace a nakonec ji teda sehnal v celku. A model opravil, myslím že už ho ma pripraven k letu...

No ale 1700-1800mm už dost velky, bavil jsem se z brachou a myslím že by bylo lepší něco do 1400mm. To má brácha akrobata myslim 1270mm a říkal že je supr v tom že se dá šupnout do kufru auta v celku. (se sklopenejma sedačkama v zadu)


Takze ted uvažu asi nejvíc o hornoplošníku kolem 1300mm vhodném pro motor MVVS 3.5 .


Mám tu teď před sebou motor MVVS 3.5 GFR, s výfukem dozadu.
Motor je zcela nový v origo krabičce, nezaběhnutý. S razitkem s rokem 1990.
Je možné otočit válec o 90 stupňu vpravo nebo vlevo? Tak jak to je u vetšiny modelů co sem zatím viděl.
Aby byl výfuk na stranu!

Myslím že to asi možné nebude protože, tak nějak předpokádám ze to MVVS 3.5 GFR bude rear tedy "vzdadu" - zadní montáž výfuku

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2017 5:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
Chápu a za všechny nás těší to poděkování. 8)

Jj, skladnost modelu je skutečně důležitá. :P Souhlasím, že rozpětí 1300mm je pro většinu osobních aut limitní pro to, co se rozumně vejde vcelku do auta. Model, které nezabere v autě zbytečně moc místa a nemusí sa na letišti zdlouhavě skládat/rozebírat můžeme v autě vozit permanentně (třeba při jízdách do práce) a pak využívat každou hodinku volného času ke tréninku. :mrgreen: To se pak rychle projeví na dovednostrech. Proti tomu létání s většími modely je vždy spíš svátek. :roll:

Starší MVVS 3,5 se vyráběly buď GFS anebo GFR ale jen tak snadno přestavovat otočením válce nešly. K otočení do boku bylo nutno měnit klikovou skříň za jinou a taky do pístu vypilovat druhý výřez pro zadní přepouštěcí kanál, kvůli tomu přestavba z bočního na zadní výfuk byla ještě víc problematická (musel by se měnit i ten píst, tedy spíš celá vložka. Od určité doby se v MVVS změnilo to, že všechny motory se daly přestavovat na GFS/GFR otočením válce před záběhem, pak už se to nedoporučovalo. Ve kterém roku se to lámalo - nevím, ale bylo to spíš asi až v druhé polovině 90. let. Stará/nová 3,5-ka se snadno pozná podle způsobu uchycení karburátoru ke skříni. Ty staré ho měly na 2 šrouby na rovnou dosedací plochu s těsněním, nové pak klasicky do válcového osazení v šikmém nálitku jak to bývá u drtivé většiny motorů. Staré taky neměly ABC výbrus ale jen černý (litinový píst, ocelová vložka).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2017 19:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2008
Příspěvky: 92
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 8
VTjr píše:
Starší MVVS 3,5 se vyráběly buď GFS anebo GFR

Na ty starší byli dva typy karburátorů hranatý hliníkový a odlitek
ObrázekObrázek
a nejnovější typ
Obrázek
VTjr píše:
Staré taky neměly ABC výbrus ale jen černý (litinový píst, ocelová vložka)

Tady bych si dovolil nesouhlasit, svou MVVS 3,5 jsem kupoval koncem 90. let, byl to typ s karburátorem na 2 šroubky (odlitek) a motor měl již označení MVVS 3,5 GFS ABC RC, možná že to byl jeden z posledních kusů než začli dělat ten nový, ale už měl ABC výbrus

_________________
*** FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2017 20:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
denny_ul píše:
Na ty starší byli dva typy karburátorů hranatý hliníkový a odlitek

Díky za doplnění fotkama. Taky jsem je tam chtěl dát, ale musel bych motory nejprve vyfotit, v archivu jsem je neměl.
denny_ul píše:
Tady bych si dovolil nesouhlasit ... jsem kupoval koncem 90. let ... typ s karburátorem na 2 šroubky (odlitek) ... MVVS 3,5 GFS ABC RC

Máš pravdu, tato varianta mi unikla. :oops: Teď si dokonce vzpomínám, že koncem 80. let jsem v prodejně DTM v praze viděl za pultem ABC výbrus pro třiapůlku jako náhradní díl. :o Stálo to přes 200 Kčs, co se mi zdálo moc (svůj motor z roku 1984 jsem tehdy neměl ani zaběhnutý, tak nebyl důvod to kupovat). A když to bylo v prodeji jako díl, tak se to už asi i sériově vyrábělo. 8)
Jinak ty hranaté frézované karby měli vadu v tom, že se špatně manipulovalo s dorazovým šroubkem šoupátka (minimum plynu), poněvadž směroval proti válci, ty odlévané ho měli po jiným úhlem, bylo to už lepší, ale jinak to byli stejné karby. V obou případech konverze (spíš přestavba) motorů GFR na GFS nebyla bez výměny skříně možná (a ta stála asi stovku). :(
Nová třiapůlka krom podstatně lepšího dvoujehlového karburátoru umožňovala již zmíněnou konverzi. Jedinou nevýhodou byl příliš velký difuzár (jako na šestapůlku) a tím pádem horší sací schopnost.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 2:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6292
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tak nevím, ale já jsem měl MVVS 3,5 s ABC a bočním výfukem už někdy v roce 1984 a to rovnou 3 ks. A k nim Mufflery s ohnutým kolenem, starý nenatíraný provedení. Ale pravdou je, že v MVVS se dalo sehnat spousta věcí co vůbec nebyly v obchodech a nebo mnohem dřív, než se v obchodech objevily.
Dva MVVS 3,5 byly v Fenixech o kterých jsem tu už psal. Poslední byl v M2 Atlas, co kdysi vyšel v S řadě modelář někdy v roce 1964. S ním lítám dodnes, můj nejstarší letový stroj. Postavený na MVVS 2,5D7 a Varioprop v roce 1976, zrenovovaný 1984 na Modelu a MVVS 3,5 a asi před 8 lety osazen ASP32 a Fujtajbou FX30. :wink: Jo a nebudete věřit, jsou v něm 30 let čtyři serva Tesla ST1 a stále chodí :mrgreen:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1190
Bydliště: Šternberk, ČR
Muffler je co? A jak se to čte?

Tak sem vylovil z tátovy skříne v dílně i to druhou novou MVVS 3.5 a tahle je MVVS 3.5 GFS-RC tedy s vyfukem na stranu.

Karburátor má ten co vypadá že je frézovanej z jednoho kusu.


Vypadá že je zcela identický s tímto obrázkem (motor i rc karburátor)
Obrázek


Ta MVVS 3.5 GFR-RC má ten karburátor co vypadá jako odlitek.

Oba mají na krabičce cenovku 690Kčs.

Jo a co je to ten ABC výbrus a jak se pozná?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 10:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6292
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Čte se to mafler. Je to výfuk co přidává oproti klasickýmu komorovýmu dusítku 400-800 otáček. http://www.mvvs.cz/prislusenstvi.html položka 3243. MVVS je dělalo v různých velikostech pro motory 2,5 až 15 ccm. ABC je zkratka Aluminium, Brass, Chrom. Píst je hliník vysoce legovaný křemíkem, vložka válce je z mosazi a její vnitřek je potažený tvrdochromem. Když sundáš hlavu motoru, tak ABC motor má žlutou vložku. ABC výbrusy mají lepší tepelně mechanický vlastnosti než klasika ocel vložka - litina píst nebo ocel vložka hliníkovej píst s litinovým pístním kroužkem. Výsledek je že motor pustí do větších otáček, tedy větší výkon.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 16:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
ABC především umožňuje menší vibrace, protože hmotnost pístu z Al slitiny je poloviční až třetinová proti pístu litinovému. Klikový mechanizmus se nemusí pak tolik vyvažovat. Vibrace toiž znamenají jalovou spotřebu části výkonu na pohyb celého motoru a části draku kolem nějaké rovnovážné polohy.
ABC přináší menší tření. Jednak tím, že dvojice Al slitina-chróm má nižší součinitel smykového tření, ale i tím, že s teplotou se výbrus víc uvolňuje.
ABC přináší i vyšší životnost. Chrómová vrstva je velmi tvrdá a otěruvzdorná. Zatím co životnost modelářských motoru s černými výbrusy dosahovala jednotek až pár desítek hodin, u ABC to jde do stovek.
ABC jsou ale zranitelnější na přehřátí a taky cizí tělesa či kousky přepáleného vlákna - když se souvislost chrómové vrstvy naruší, tak to může znamenat brzký konec celého motoru.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 16:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
Muffler je slangová zkrácenina pojmenování "Magic muffler", co v překladu znamená "zázračný tlumič". Ve skutečnosti nejde o nic zázračného ale o 1/4-vlnnou variantu rezonančního výfuku. Proti 1/2-vlnné rezonanční rouře je mnohem kompaktnější, ale díky horší kvalitě (ne kvalitě výroby/dizajnu, ale rezonanční kvalitě) je jeho přínos méně výrazný. Je však taky méně citlivý na seřízení, protože rozsah rezonančních otáček je širší. Zatím co u dlohlého 1/2.vlnného rezonančního výfuku dochází pouze k jednomu odrazu tlakové vlny ve výfukových plynech od zadní kónické části, tak u krátkého Magic mufleru dochází až ke 3 odrazům, co umožňuje zmenšit jeho délku na polovinu. Umožňuje to koaxiální konstrukce kde do širšího pláště je vložena tenší roura. Rázová vlna vracející se zpět do výfukového okna způsobuje přeplnění dvoudobého motoru spalinami, které vždy obsahují nezanedbatelnou část nespálené palivové směsi, co pak významně zvyšuje tlak plynů ve válci a přináší významný přírůstek výkonu. Dobře to však funguje jen v dost omezeném rozsahu otáček, přičemž platí, že čím je kvalita rezonátoru vyšší, tím je sice přírůstek vyšší ale tím je i ten rozsah, kde to funguje užší.
Z mých vlastních zkušeností, bych pro provoz s RC karburátorem příliš nedoporučoval. Proti klasickému expanznímu tlumiči rezonanční jevy způsobují nelinearitu výkonu v závislosti od pohybu plynové páky, někdy až skokové změny výkonu. Vím že u F3A se to dost používalo, ale mne se s tím s akrobaty létalo hůř, i když přírůstek výkonu byl opravdu znát. Ale možná za to může jen má nezkušenost provozu s rezonančními výfuky. Ješte jsem nad nimi zcela nezlomil hůl.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 20:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6292
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
No řekl bych, že jsi to sice popsal dobře, ale zapoměl na jednu věc. Aby půlvlný "roury" začaly opravdu výrazně fungovat, tak se musí zdvihnout časování otevření výfuku na 174 až 180 stupňů. Nad 180 je už motor těžko naladitelný janek ale pokud se to povede, tak výkon jde neuvěřitelně nahoru, skoro trojnásobek bez výfuku (a životnost dolů).
U mufflerů kupodivu zdvihání časování otevření výfuku žádný zázračný navýšení nepřinášelo, spíše naopak. Mufflery používáme běžně na 3D benzínech a že by to dělalo nějakej problém s řízením otáček pomocí karbecu jsem nikdy neslyšel. Z metyláků mě na muffler chodila nejlíp kombinace ASP 32 s mufflerem MVVS pro 3,5 až 4,2. Normálmí reakce na karbec a když se motor odlehčil při klesavým letu, najednou se skokem zvýšily otáčky, model vyrazil jak raketa a pak už držely otáčky a rychlost dokud se zase neubral plyn. Na originální kombinaci MVVS 3,5 a muffleru to nikdy tak výrazně nepřidávalo.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 22:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1190
Bydliště: Šternberk, ČR
Dík za info.

Ale vrátil bych se zas na chvíly k modelům.
Koukal se po hornoplošnících trenérech velikosti 1300-1400 vhodných pro MVVS 3.5. Ale když už sem něco našel nebylo to nikde skladem!
Mělo by to mít křidýlka a schopnost stratování a přistání v horším terénu bude výhoda. Nejlépe fornou stavebnice.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 23:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1190
Bydliště: Šternberk, ČR
http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=4268

Co tohle? Dost se mě líbí!

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.01.2017 23:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5681
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Obávám se, že vzhledem k rozmachu elektrifikace menších modelů, se už dnes najde poměrně málo stavebnic (ARC/ARF) na čmouďáka, ale zase hodně na elektriku. Pokud chceš, tak bazar, nebo vlastní stavba. Ze starších osvědčených plánů si vybereš v e-shopu RC Revue, reedice Modelář (většinou Fara). Z nových plánů jsem ti dával typ na Model Hobby Magazín od Pavla Bosáka, viz Maybug, Tony, Observer, ale asi by se tam našly i další. Ty Bosákovy konstrukce budou létavé a nejsou složité. Jen dost rád a často používá PS jádro křídla s balsovým potahem. Řezání sice není úplně nejsložitější, ale zas taková sranda to zase také není (aby to k něčemu vypadalo). Předělání na konstrukční sice také není složité, ale chce to mít už nějaké zkušenosti. Já dělám téměř výhradně dřevo, tak to není problém. Pokud jsi doposud dělal jen bubliny, bude to chtít minimálně něčí podporu a radu. V e-shopu MHM je také třeba plán na Astora (pokud mě paměť nešálí), který je celodřevěný.
Přiznám, že třeba plánkový servis RC Modelů moc neznám. Když se ale zeptáš strejdy googla, určitě ti najde jak časopis, tak i jejich plánkový servis. Předpokládám, že by ti otec mohl být při celodřevěné stavbě nápomocen jak radou, tak i rukou.
P.S. Mám toho Pipera v klasickém, ne akro, provedení. Je zde i vlákno s poznatky ze stavby (myslím v "motorových modelech"), projdi si to. Pokud jsi zatím moc nestavěl, šel bych buď do osvědčeného p!ánu - bedničkový trup a obdélníkové křídlo, nebo do podobně koncipovaného rozsypu (Kadet Seniorita nebo LT 40 od Wasserftáka, jinak SIG).

_________________
Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne sob 07.01.2017 8:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.01.2017 0:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8972
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Wormsnake píše:
http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=4268

Co tohle? Dost se mě líbí!

Na tu 3,5 se mi to zdá dost těžké a na učení možná i škoda. Hledal bych něco pod 2kg, ale jak píše DAF, v dnešní době to asi bude s výběrem stavebnice dost těžké.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz