Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění nátěru
PříspěvekNapsal: úte 24.09.2019 21:20 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3331
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
guchar píše:
Dělal jsem s Epoxy lamináty Pryskyřice vždy důkladně prosytila vlákna tkaniny Potíže s mikro-póry tam nebyly
Pokud ty fleky na povrchu fest drží, nesnažil bych se je za každou cenu odstranit Snad pokud by odstranění bylo
relativně snadné a došlo by k "vyrovnání hrbů" na povrchu, tím pádem žádná nebo minimální potřeba tmelení


AAale no taaak , srandicky srandicky, jo? :roll:

Moje zivotni zkusenost : ..... mikroporezita jest nejvetsi nepritel laminatnika . :(

Uazka jak vypada nastrik zakladni 2K barvy na vybrousenou vztlakovou klapku (pod vodou, brusny papir 400- 600) .

Povrch odvakuovanych klapek je sklo 30g/m2 a pod nim uhlikovy flis 9g/m2 . Udelat tomu zrcadlovy povrch a minimalizovat narust hmotnosti byla celkem fuska. .

Příloha:
mikroporezita  _001.jpg
mikroporezita _001.jpg
[ 207.92 KiB | Zobrazeno 797 krát ]



Lode, auta a UL etadla ,tj skorepiny s gramazi 600-2500g/m2 a 0,5mm vrstvou gelcoatu ted nejsou na poradu dne.
Pokud takovou humpolackou skorepinu probrousim na hadr, tak tam zadne mikropory nebudou ... budou tam diry jako po mysich a ty v pohode zatahnus sterkou.

napr:
Příloha:
z43_brouseni_003.JPG
z43_brouseni_003.JPG
[ 60.12 KiB | Zobrazeno 797 krát ]



S mikroporezitou na rozbrousenem laminatu bojuji cca 30 let . Nastesti jsem se naucil rozumne ji likvidovat jiz v okamziku nastriku pokud jsou to male plochy ( nekolik cm2) , za predpokladu ,ze se nastrik bude brousit a dal dokoncovat .... ale vopruz to je hrozny.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění nátěru
PříspěvekNapsal: úte 24.09.2019 21:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3331
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
blesk píše:
Mřížka by byla fajn, ale je tam velké množství výstupků :-( ale dnes po 3,5 hodinách mám 1/3 trupu horou ve fázi že půjde do plniče. Nejefektivnější metoda byla papírová utěrka, aceton a igelit, nechat 3min zapařit a pak ocelovou škrabkou na okna opatrně seškrábnout, případně postup opakovat. Místa kde je to moc tvarové, nebo barva drží natolik že to moc acetonem nejde, tak přichází na řadu brusná houbička. No že jsem za ty tři a půl hoďky fetování acetonu vypadal jak sněhulák netřeba zmiňovat :-D :-D :-D


...nerozumim jedne veci , jak to, ze cmuchas aceton? Tu neco nehraje. :?

Prave ted davam acetonem dolu nastetkovanou barvu a dasi humus ze stare zaolejovane haubny.

Ze pouzivam aceton vim pouze v okamziku, kdyz ho naleju na ubrosek... po zabaleni vyrobku do pytle , smrad jakoby nebyl. Pokud by byl citit , nema cenu dal pokracovat a je potreba pouzit opravdu pouzit tesny zabal ( pytel) jinak se ufetuji a barva bude porad na svem miste.

Pozn. teda moc se ji dolu nechce , viz fotky, to bude nejaky dobry matros. :)

Příloha:
polotovar motorovy kryt  vivat_001.jpg
polotovar motorovy kryt vivat_001.jpg
[ 79.49 KiB | Zobrazeno 784 krát ]


Příloha:
polotovar motorovy kryt  vivat_002.jpg
polotovar motorovy kryt vivat_002.jpg
[ 64.7 KiB | Zobrazeno 784 krát ]


Příloha:
polotovar motorovy kryt  vivat_003.jpg
polotovar motorovy kryt vivat_003.jpg
[ 260.91 KiB | Zobrazeno 784 krát ]



PS. kdyz tak na to koukam a dumam nad tou vuni co z toho povrchu leze ,tak mi to prijde ze je to snad kytovane sklenarskym tmelem. :cry:

veka1


Naposledy upravil veka1 dne úte 24.09.2019 21:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění nátěru
PříspěvekNapsal: úte 24.09.2019 21:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5989
Bydliště: Vsetín
To čmuchání bylo trochu s nadsázkou :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění nátěru
PříspěvekNapsal: úte 24.09.2019 23:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 209
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. . jen tak na okraj laminování - polyester pryskyřice versus epoxid (epoxyd )
A není to vo barvožroutech ...
Když naši modeláři v kategorii týmových (teamových) modelů, tuším snad správně F2B ( česky řečeno týmy ) pánové Trnka- Drážek a vo o něco později i hradečtí Šafler - Kodytek zhotovovali trupy svých upoutanců, tak používali pryskyřici polyesterovou ( střibrní v družstvech na MS CL modelů F2B ve Finsku 1972 ) . . byl to inhalát . . o laminovací epoxidovce ( epoxydovce ) nebylo vidu,ani slechu ... jo jen EPOXY 1200, dodnes na ni nedám dopustit, lepila ( lepí ) jako divá . Ostatně pokud si dobře pamatuji, tak v počátku vzniklé nové kategorie F3B
(neznalí si dohledají) cca rok 84 se potah na jádro křídla lepil ředěnou epoxidovkou 1200, či jakýmsi LA lepidlem . .
Závěrem otázka - osobně nevím, kdy se u nás na trhu objevily laminovací epoxidy ?? LA 28x . . . ?
Doufám, že skoro klubový kolega VEKA to osvětlí . . . :-)
Doufám, že admin či moderátor RCM webu promine trochu historie . . děkuji
Eventuelně prosím o soukr. zpr. Co a Jak . . .
Je dobré vědět . . . všeobecně

:-)
Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění nátěru
PříspěvekNapsal: stř 25.09.2019 19:04 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 91
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Leon píše:
. . jen tak na okraj laminování - polyester pryskyřice versus epoxid (epoxyd )
A není to vo barvožroutech ...
Když naši modeláři v kategorii týmových (teamových) modelů, tuším snad správně F2B ( česky řečeno týmy ) pánové Trnka- Drážek a vo o něco později i hradečtí Šafler - Kodytek zhotovovali trupy svých upoutanců, tak používali pryskyřici polyesterovou ( střibrní v družstvech na MS CL modelů F2B ve Finsku 1972 ) . . byl to inhalát . . o laminovací epoxidovce ( epoxydovce ) nebylo vidu,ani slechu ... jo jen EPOXY 1200, dodnes na ni nedám dopustit, lepila ( lepí ) jako divá . Ostatně pokud si dobře pamatuji, tak v počátku vzniklé nové kategorie F3B
(neznalí si dohledají) cca rok 84 se potah na jádro křídla lepil ředěnou epoxidovkou 1200, či jakýmsi LA lepidlem . .
Závěrem otázka - osobně nevím, kdy se u nás na trhu objevily laminovací epoxidy ?? LA 28x . . . ?
Doufám, že skoro klubový kolega VEKA to osvětlí . . . :-)
Doufám, že admin či moderátor RCM webu promine trochu historie . . děkuji
Eventuelně prosím o soukr. zpr. Co a Jak . . .
Je dobré vědět . . . všeobecně

:-)
Leon


Jenom pro pořádek- F2B jsou akrobatické modely, týmové modely nesou označení F2C.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění nátěru
PříspěvekNapsal: stř 25.09.2019 20:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 209
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. . děkuji ... ordnung muS sein . .
:-)
Lítal jsem F1A . .
Pro pořádek abych jako nemusel na net ...
F2A - kvaltovky
F2B - akro
F2C - týmy . . dělal jsem pár let mechanika ( éro stavěl pilot - já měl svoje ádvojky ...), abych podpořil partu v tehdejším Modelklubu HK . . .
Půlka sedmdesátých let . . to už se dědek může drobně splést . .
Snad jsem se moc neprovinil...
Ať se daří.
Leon


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz