Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Plechy na šablony
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2012 17:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1515
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
arda1 píše:
bitovod píše:

A když jsme u toho - nenapadne někoho, kam na ten "plechovkový" potahovaný hliníkový plech, dokud je ještě vcelku a rovný? Dolovat to z plechovek nemusí být vždycky to pravé.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... S1CbhfrbU#! Radek


Podobné video jsem už viděl, jen mi nedošlo, že ten tenký plech na bocích vznikne protažením toho tlustého plechu, co je na dně, tedy výchozí surovina je mi vcelku nanic.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 14:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
V Aeromodelleru 2/1972 jsem našel šablony, které umožňují vyřezat oblouky stejného tvaru pro různé délky žeber. Používám to už léta pro řezání žeber výškovek, směrovek i menších křídel. Pokud by měl někdo zájem, můžu naskenovat a poslat mailem.


Přílohy:
PB170731.JPG
PB170731.JPG
[ 83.93 KiB | Zobrazeno 3558 krát ]

PB170736.JPG
PB170736.JPG
[ 51.19 KiB | Zobrazeno 3558 krát ]


_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil kocour dne pon 17.11.2014 20:57, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 15:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Asi jsem to dost nerozvedl. Šablony jsou pro různá prohnutí - od 1% do 12%. Tedy když vyřežu odblouk prohnutí 10% délky 100 a jiný díl třeba 150mm, jsou geometricky podobné. Můžu tedy vyřezat žebra eleptického nebo lichoběžníkového křídla.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil kocour dne pon 17.11.2014 20:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2009
Příspěvky: 1068
Bydliště: Nelahozeves
Stejně jsem nepochopil jak to funguje a k čemu je to dobré :-(

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 20:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Zapíchnu špendlíky ve vzdálenosti pořebné délky žebra. Přiložím šablonu a uříznu (horní obrys žebra). Přiložím znovu šablonu pro dolní obrys (jiné nebo stejné zakřivení) a uříznu. Potom musím do žeber udělat zářezy pro nosníky, upravit náběžnou hranu atd. Já to takhle dělám a nikoho do toho nenutím.


Přílohy:
PB170738.JPG
PB170738.JPG
[ 65.4 KiB | Zobrazeno 3109 krát ]

PB170739.JPG
PB170739.JPG
[ 62.5 KiB | Zobrazeno 3109 krát ]

PB170740.JPG
PB170740.JPG
[ 84.27 KiB | Zobrazeno 3109 krát ]

PB170741.JPG
PB170741.JPG
[ 57.32 KiB | Zobrazeno 3109 krát ]


_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil kocour dne pon 17.11.2014 20:24, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 20:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Příloha:
PB170743.JPG
PB170743.JPG
[ 55.88 KiB | Zobrazeno 3102 krát ]



Přílohy:
PB170742.JPG
PB170742.JPG
[ 93.79 KiB | Zobrazeno 3102 krát ]


_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 21:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 737
Bydliště: Vyškov, ČR
Vypadá to jako velice užitečná věc, co je to za profil?
Něco větroňového? To bych se přimlouval za naskenování, díky.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 22:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
No, právě že to není žádný konkrétní profil. Bohužel jsem původní časopis kvůli neustálým redukcím místa, abychom se do bytu vešli, musel vyhodit. V originálu se to jmenovalo nějak jako "equiangular spiral" tedy jako spirála stejného zakřivení. Křivka označená jako třeba "ES 10" má při délce 100 mm vyklenutí 10 mm, při délce 120 mm pak 12 mm, až (u mne max 254 mm = 10 palců) pro 254 mm 25,4 mm. Já si to zkopíroval, nalepil na plech a vyřezal. Něco nakreslím a otisknu jako vysvětlení.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 22:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2012
Příspěvky: 190
Bydliště: Travčice
Já dělám žebra tzv.rašplovou interpolací.Udělám krajní žebra mezi ně stáhnu na hrubo ořízlá balzová.
Počet je podle toho kolik jich potřebuji.Pok to obrousim a vyříznu zářezy na nosníky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 22:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2009
Příspěvky: 1068
Bydliště: Nelahozeves
jj, díky už jsem to pochopil, taky to dělám rašplovou interpolací ale pokud se křídlo dost zužuje, jsou hrany žeber pěkně ze šikma :-(
Taky se přimlouvám o naskenování a vyvěšení.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 23:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Příloha:
Šablony ES.pdf [339.66 KiB]
103 krát
Rašplová interpolace je běžná věc a taky ji používám. Problém je třeba při velkém zúžení nebo při nepřímkovém půdorysu - třeba elipsa.


Přílohy:
Šablona ES.jpg
Šablona ES.jpg
[ 32.68 KiB | Zobrazeno 2888 krát ]


_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 23:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Tak mi, prosím, poraďte, jak to udělat. Jako obrázek do fóra je to moc malé. Já to naskenuju -je to 6 šablon dlouhých 10 palců (254 mm), na každě jsou 2 křivky. Takže buď to pošlu každému jako přílohu k mailu na soukromou adresu, nebo to vyvěsím někam na uložiště a zájemci si to stáhnou.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 23:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2634
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Není to nic úplně originálního. Tímto způsobem se vyřezávala žebra pro pokojové (sálové) modely. Taky stavebnice fy Modela Démant ze 70. let měla přiloženou šablonu, podel které se vyřezávala žebra horního obrysu profilu, taky se se takhle řezala žebra na malých maketách s gumovým pohonem.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 23:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4643
Bydliště: SK Bratislava
kocour píše:
V originálu se to jmenovalo nějak jako "equiangular spiral" tedy jako spirála stejného zakřivení.


Mozno ze sa to tak v clanku volalo ale je to nezmysel, ekviangularna spirala je spirala ktora ma vzdy rovnaky uhol v priesecniku medzi priamkou prechdzajucou stredom spiraly a bodom ramena (po nasom logaritmicka spirala) ... ak je to teda tak, potom zvecsenim vyseku by sa napriklad uhol pri odtokovke musel zmeni vzhladom k uhlu pri nabezke, takze tym by podobnost padla :- ))) ... pokial to co pouzil bola naozaj spiral, tak asi hyperbolicka, ale neviem preco si komplikovat svet, na to co je potrebne staci krivka ktorej radius (zakrivenie) sa so vzdialenostou od pociatku linearne zmensuje ... v celku trivialne namalovat programom :- )))

ale spet k praxi, jasne toto sa dost pouziva, hlavne americania to maju radi a volaju to I beam konstrukcia (trochu iny pristum ako namalovak kocour, ale pricip ten isty), urobi sa sablona, tou sa rezu z balzy obluciky a tie sa vlepuju medzi nabezku, odtokovky a na I stojinu ... odtia nazov ... a pokial sa moja pamet s vekom nekazi, pametam si aj stavebnicu od modely ktora sa myslim volala Demant a mala presne rovnaku konstrukciu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pon 17.11.2014 23:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4643
Bydliště: SK Bratislava
kocour píše:
Taky stavebnice fy Modela Démant ze 70. let měla přiloženou šablonu, podel které se vyřezávala žebra horního obrysu profilu.


yo yo :- ))


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kope a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz