Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
automet
|
Napsal: čtv 30.09.2021 6:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Zdravím.
Nemôžem nikde nájsť ako sa meria vyhrievanie zadného skla. Prišlo mi auto zo servisu a všimol som si, že stredné 3 pásy nehrejú, vizuálne nevidím žiadne prerušenie. Čiastočne som zhodil pravé obloženie bočného skla a vidím že je tam nejaký konektor alebo čo. Viem, že sa to dá odmerať multimetrom v režime odporu, ale ako tie pásy merať?
edit: napadá ma iba premerať každý pásik odporom na obidvoch koncoch, ale ako to zmerať "medzi pásikmi".
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Jiri
|
Napsal: čtv 30.09.2021 12:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1205 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Ono to moc dobře měřit nejde, protože je to vše propojené dohromady. Když už, tak lepší než odpor je měřit napětí při puštěném vyhřívání, velmi opatrně po tom vodivém proužku. Jeden fous trvale na jeden z přívodů, a druhým měřit na pásku. Když moc přitlačíš, můžeš přeškrábnout další! U dobrých se napětí s polohou mění plynule, u poškozených skokově. První poškození je v místě prvního nalezeného skoku, teprve po jeho opravě lze hledat dál. Nebo se snažit hodně silnou lupou najít možné poškození. Na opravu se používá vodivý lak, ze strany oblepíš plastovou lepící páskou a přelakuješ (obvykle tak 3x v rozmezí hodin), nejdříve druhý den lze vyzkoušet. A následně opakovat postup až do vyřešení, nebo rezignace, kdy usoudíš, že ti fungující spoje stačí. Jakmile to aspoň trochu vodí. lze za mrazu krásně identifikovat slabá místa (tam to topí nejvíc) a preventivně je opravit.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
olisoft
|
Napsal: čtv 30.09.2021 14:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.1.2010 Příspěvky: 1100 Bydliště: PN - SK
|
este je jedna moznost identifikovat kde je prerusenie, ked mas to sklo zahmlene (co je v chladnejsom pocasi velmi lahko), pusti vyhrev, okolo preruseni sa ti to zahmlenie "straca"
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 30.09.2021 15:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ja som to odsledoval ráno v spätnom zrkadle. Proste auto stálo vonku, komplet zarosené a 3 pásy v strede vôbec nehrejú, nad nimi aj pod nimi všetko hreje normálne. Však ak je to prerušené, tak nehreje predsa celý pás nie? Ja mám staršieho renaulta, tak to vyhrievanie je to najprimitívnejšie iba v jednom smere /horizontálne pruhy/.
|
|
Nahoru |
|
|
Bildy
|
Napsal: čtv 30.09.2021 18:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 28.9.2019 Příspěvky: 490 Bydliště: malý město nebo že by větší víska ?
|
automet píše: Ja som to odsledoval ráno v spätnom zrkadle. Proste auto stálo vonku, komplet zarosené a 3 pásy v strede vôbec nehrejú, nad nimi aj pod nimi všetko hreje normálne. Však ak je to prerušené, tak nehreje predsa celý pás nie? Ja mám staršieho renaulta, tak to vyhrievanie je to najprimitívnejšie iba v jednom smere /horizontálne pruhy/. jestli je to jedna smyčka, tak to vypadá jako na nějaký šlus. Asi bych prohlédl tu smyčku lupou v místech přechodů "topí-netopí". Může to být jen nějaká vodivá špína.....to si sice nedovedu moc představit, ale určitě to prohlédni hodně zblízka a případně očisti něčím málo agresivním, ať neodlepíš pásek
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 30.09.2021 18:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Cez víkend to skúsim pozrieť, dnes som nič nevidel. To sklo sa nevyklápa spolu s kufrom, tak je to dosť problematické...
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 30.09.2021 22:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@automet Z tvého popisu se zdá, že máš sítotiskem na zadním skle nanesené topné dráhy zleva doprava A k nim přívody na skle shora dolů po obou stranách (ty někde přechází ve vodiče nebo faston konektory. (Ty pozdější (lepší) už mají topné vodiče (dráty) přímo ve skle.) 1) Multimetrem ve funkci voltmetru najdeš přerušená místa (pokud nejsou ani lupou vidět) 2) Nalezená místa přerušení očistíš lihem (IPA) a obnovíš vodivým lakem vyhřívání okna. Vysoce vodivé: cca 0,02 Ω - 0,1 Ohm/cm² Kemo L100 Conrad /-/ Kemo L100 Puhy _ Podrobně třeba zde Oprava přerušení topného pásku _ edit02 "loctite je MOC drahy... koupil jsem vcera primo v servisu sadu na opravu... Permatex, Quick Grid, Rear Window Defogger Repair Kit - Sada na rychlou opravu odmrazovaci mrizky zadniho skla, 1,4 ml, Dovozce: Meteor Czech Republic spol s r.o., Ve Žlíbku 1800, Praha 9, tel.: 281 921 043 stala 120Kc" V roce 2021 eBay, Amazon, ... Za jiné ceny
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 01.10.2021 4:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Áno, to bude ono, nie je tam žiadna fólia nalepená, ale je to ako keby "natlačené" na vnútornú stranu okna. Zajtra to skúsim prepátrať.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 01.10.2021 5:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Dnes ráno cestou do práce po odstavení na parkovisku som s baterkou v ruke počítal, ktoré sú to pásiky, zhora je to 6. 7. a 8. Čo ma celkom potešilo, u 6. a 7. som uvidel na 2 miestach 2 malé "odhmlené fliačiky". Zdalo sa mi, že je tam škrabanec, takže možno že aj budem mať čo opravovať. Každopádne díky za všetky rady.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 01.10.2021 8:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@automet Odolnost toho opravného vodivého laku proti oděru/otěru je dobré zkusit na kousku skla Zvýšit odolnost další vrstvou průhledného odolnějšího laku, případně průhlednou lepicí páskou.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 01.10.2021 9:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ja to zadné sklo z vnútra neumývam, takže odolnosť ma moc netrápi.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pát 01.10.2021 11:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7115 Bydliště: Vsetín
|
Nestačila by na opravu i měděná samolepící páska na opravu plošných spojů?
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 01.10.2021 12:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
Možno hej, akurát nič také nemám.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 01.10.2021 15:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@blesk Dík. Tu jsem neznal. Hodí se i na řadu dalších věcí. "Samolepící Cu páska, šířka 6 mm, délka 1000 mm. Vhodná pro opravu poškozených plošných spojů. - S vysokou vodivostí kontaktní plochy. NEZKOUŠEL JSEM JI" _ ("Lepidlo: elektrovodivý akrylát. Páska z měděné folie opatřené na jedné straně elektricky vodivým lepidlem používána na stínění cívek, transformátorů, elektronických obvodů, antistatických aplikací, při výrobě vitráží, na výrobu antén, stínění vodičů, při kladení antistatických podlah apod.") _ Další prodejci, jiné rozměry a ceny CU TAPE SA 1M/6MM GES, 29,- SAMOLEPICÍ VÍCE DRUHŮ 30 až 195 Kč něco i obdélníkové fólie VÝTVARNÉ POTŘEBY Markéta Lukáčová https://www.google.cz/search?q=samolepi ... nt=gws-wiz
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 01.10.2021 19:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1870 Bydliště: Blatnica, SR
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|