Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 03.04.2017 12:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jó díky, tohle je už mnohem čitelnější. :D
Taky jsem si se zájmem prohlédl Tvoji sbírku motorů. :o
Ale máš tam jednu chybičku, na této fotce http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/#100_3421.jpg - to vlevo není MD-2,5 MARZ, ale MD-2,5 Meteor. :!: Nakonec na této detailnější http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/#100_1534.jpg si to i sám přečteš. :wink:

Jinak, zajímavé pro nás bylo , jak Sověti vytrvale tlakově "odlévali" na bloky či jiné části nejen typ, ale i cenu motoru :lol: , viz další fotka na hlavě válců je cidět 11 rublů http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/#100_1535.jpg. :lol: Pamatuji, že jsem to dokonce za těch 11 rublů i koupil. 8) Stejně tak i MD-5 Kometu, tu co měla "vylitou" cenu jen 9,50 rublů a pak dva roky na to další, ale už tam bylo vylito 11 rublů (změna za 2,50 rublu byla markantní a pozitivní, protože místo té naprosto nepoužitelné černé svíčky, s tlustým konstantanovým vláknem, tam už dali velmi dobrou novou ruskou svíčku KS-2 - taková stříbrná, dodávali se pak k Radugám 7 i 10). Ale stejně, Meteor byla tehdy nejlepší sovětská žhavící dvaapůlka. :D Za míň než 1/3 toho co stála MVVS 2,5 G7/D7, jen byla trochu slabší, co bylo dáno zastaralejším příčným vyplachováním. Jen jsem musel vyhodit tu jejich černou svíčka (v balení byly dokonce i 2 náhradní) a nahradit naší, a taky jsem musel vyrobit unášeč pro vrtuli. A ještě i difuzér s menší dírou, poněvadž mně se podařilo sehnat jen lodní/automobilovou variantu (M) se setrvačníkem a tam byl difuzér s 8mm dírou :!: - to pochopitelně nemělo žádnou sací schopnost a bez tlaku to bylo pro letadla naprosto nepoužitelné (ani s tlakem mi to nešlo). Pro upoutance byl potřeba obstřikový difuzér s dírou 3,2mm (to jsem odkoukal od MVVS 2,5D7) a pak už to bylo OK.
Při té příležitosti by mne zajímalo jaký difuzér má ta tvoje originál letecká (A) verze? :?: :?: :?: Na tvých fotkách to není vidět. :(

Jinak, měl jsem koupenou i detonační verzi Meteoru, ale tu jsem záhy prodal (byla dost nepovedená, špatná komprese a příliš těsný protipíst).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 03.04.2017 17:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Máš pravdu, špatně jsem to popsal. To album vznikalo tehdy nějak dost na rychlo, to je vidět i z kvalitě fotek (foceno ve sklepě a popiska byla jen tak rukou). Jestli budu mít někdy chuť, a čas, třeba to přefotím a udělám znovu. Mám také i něco dalšího, co by stálo za zdokumentování. Naše motory, MK17 a OTM 0,8 pochází z mé činnosti. Meteory jsem získal vlastně náhodou, stejně jako Tondu 5,6. Ty další Tondy jsem sháněl už záměrně. Motorů mám hafo, jen sehnat čas, abych na všechny něco postavil. I plány by byly 8), jen toho času není nikdy dost.
P.S. Zapomněl jsem na difuzor, ten má průměr 6,8 mm. Bohužel k ani jednomu z těchto motorů, mám dva, nemám originál jehlu. U jednoho jedla byla, ale ulomená. Nahradil jsem to v jednom případě jehlou z MVVS 2,5 a v druhém z Modely 2,0 Juniora. Předpokládám, že předchozí majitel s nejméně jedním z nich laboroval, protože v hrdle (úplně nahoře) jsou proti sobě dva malé otvory ta 1,0 mm v průměru. Je možné, že tam buď zkoušel klapku ve funkci regulace (jakási náhrada za RC karbec, v dřívějších dobách se dělaly různé skopičiny v tomto směru) nebo to byla uzávěrka řízená časovačem.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.04.2017 0:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
...
P.S. Zapomněl jsem na difuzor, ten má průměr 6,8 mm. Bohužel k ani jednomu z těchto motorů, mám dva, nemám originál jehlu. ...

Tak to se divím - letecká verze s takovou dírou! 8O To asi počítali do F2A (rychlostní modely upoutaných letadel, nebo i aut a člunů - v SSSR to byly dost oblíbené kategorie). S takovou dírou to ale bez tlaku z klikové skříně nešlo. :!:
Jinak, já jsem párkrát s tím tlakem ze skříně laboroval, jednak s tím Meteorem (tam je na to určen nálitek na skříni, dole pod karburátorem), ale taky ještě i s MVVS 2,5 D7 a nakonec naposledy, poměrně nedávno, i s MVVS 2,5 GRR. Nikdy to ale nedopadlo dobře, motory nešly pořádně naladit do stabilního chodu a byly enormně citlivé na jehlu. Nejspíš mi k tomu scházel ještě nějaký regulační ventil toho tlaku, či co. Ale nepátrál jsem po tom jak to dělají mistři. S experimenty tohoto druhu jsem prostě nevytrval. Nebyla motivace. Každopádně, je to způsob dobrý asi jen pro ty rychlíky (a možná ještě pro pyloňáky), které mne stejně nezajímali. Pro "pilotážní" kategorie modelů to bylo i tak absolutně nepoužitelné. :roll:
Ale pamatuji, že když jsem měl tu detonační verzi Meteoru, tak tam byl dlouhý obstřikový difuzér s dírou 3mm. To asi bylo určeno pro cvičné upoutané akrobaty. :roll:

Co se týče jehly. :wink:
Originál jehla Meteoru vypadá tak, že do mosazné trysky o vnějším průměru 4mm a standardním závitem M4, se šroubuje tenká ocelová jehla se závitem M2 (ten je pochopitelně nařezán i vevnitř té mosazné trysky). Aretace je řešena tak, že tryska je na konci, asi v délce 5mm, podélně rozříznutá, a tak vzniklá "kleština" se pak zvenčí utahuje maticovou "čepičkou" s nedořezaným závitem M4.
Úplně stejnou jehlu pak dávali i k větším MD-5 Kometám.
Nafotím to a pošlu sem. :wink:
Něco podobného měly i ne-RC verze brněnských MVVS 2,5 DF, DR, GF, GR a GRR, vyráběných koncem 70. a po celá 80. léta. Tam ale v trysce byl vnitřní a na jehle vnější závit M2,5. Tryska pak měla taky průměr 4 mm, ale vnější závit na ní (montážní) byl sice taky M4, ale s jemným stoupáním.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.04.2017 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pokud se k tomu večer dostanu, rozeberu difuzor a nafotím to. Také se podívám po původní jehle s tryskou a přidal bych i jejich fotku. Jehla byla zlomená už když se mi motor dostal do ruky. A jinak původní majitel říkal, že ty Meteory nešly prakticky bez startéru nahodit, to by odpovídalo zhoršenému sání.
P.S. Už by to naše "kecání" mohlo být odděleno od Piruety do samostatného vlákna v sekci motory. Možná by si někdo také přisadil.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.04.2017 18:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Focení se podařilo, tady http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/#IMG_3376.jpg začíná doplněné album, celkem 7 fotek (nebudu sem dávat všechny odkazy, zájemce si je v albu najde sám). Pro srovnání jsem přihodil i difuzor z MVVS 2,5 a na závěr opravdový motor 2,5 Marz, ne fakt to není žádná z verzí motorů MK 16 a 17, ač je jim velmi podobný, jak vzhledově, tak koncepčně.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jena DDR
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2021 19:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Se značnou prodlevou oživuji toto vlákno. Našel jsem totiž ještě 2 fotky Piruety, tak je sem vrazím ať je to vlákno kompletní. Zde je fotografie z ptačí perspektivy:
Příloha:
P6112959.JPG
P6112959.JPG
[ 126.32 KiB | Zobrazeno 3653 krát ]


A zde jsem náhodou našel fotku z propagační akce v továrně KIA, kde mne kolega zachytil jak zrovna ladím právě nastartovaný motor Piruety. Bohužel video k tomu neexistuje.
Příloha:
IMGP8095.jpg
IMGP8095.jpg
[ 130.37 KiB | Zobrazeno 3653 krát ]


A ještě drobné reakce k staršímu příspěvku.
DAF píše:
... jeden MVVS jsem vážil v úpravě D a druhý ve verzi G (s výměnným difuzerem). Který má jaké víko si nevybavuju, myslím, že ten G má víko plastové. ...

Máš pravdu, tvůj žhavík ho má plastové s soustruženým difuzérem a detoňák kovové s difuzérem z odlitku, máš to přece na svých fotkách na Rajčeti, zde https://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/417730420.
Jinak na téhle fotce https://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/417730422 úplně vpravo podle mne není JENA-2,5 ale JENA-2, podle modré hlavy (tedy pokud je opravdu modrá), to ale jen pro úplnost, s piruetou to vůbec nesouvisí.
DAF píše:
...Vzhledem k tomu, že motor bude na nejvyšším bodě konstrukce, šel bych dnes raději do elektriky,...

Možná poloha motoru a tím i těžiště nad rovinou rotoru není na obtíž, ale v rozumné míře naopak zlepší stabilitu letu. Nevím to zcela jistě ale někde jsem četl, že vrtulník na zádech je stabilnější, než v normální poloze. :roll: Helináři mne jistě doplní, nebo opraví. :wink:

Ale jak už jsem psal, souosý elektro-vrtulník v době daleko propracovanějších kvadro-koptér dnes asi nikoho neupoutá. :| Pro předváděčky je fakt lepší ta ječící Pirueta :P , i když problémem je bezpečnost. :o
Na té akci (den otevřených dveří fabriky KIA) byly davy lidí, takže já jsem sice její motor nastartoval, ale vypustit jsem se ji neodvážil. :| Ale stejně jsem vzbudil značný zájem i potlesk publika. :D Zrovna tak, můj kolega tam měl 2-metrového Jeta, motor sice nastartoval, ale pak s ním jen pomalu pojížděl po trávniku. Ale to burácení proudového motoru úplně stačilo aby vzbudilo zájem, obdiv a potlesk na závěr. :wink:
Dovolil jsem si ale jeden let s dvaapůlkovým detonačním upoutancem , když se sousedící sportovní hasiči zbalili a uvolnili velkou travnatou plochu. Ale to už se lidi pomalu rozcházeli, a tak ani nevím, zda to někdo sledoval, protože já se věnoval řízení. Zde je jeho foto z ptačí perspektivy
Příloha:
P6112957.JPG
P6112957.JPG
[ 152.59 KiB | Zobrazeno 3653 krát ]

a tady na stojánce s jinými modely (ale to taky je z hlediska tematu dost OT):
Příloha:
P6112956.JPG
P6112956.JPG
[ 142.13 KiB | Zobrazeno 3653 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz