Autor |
Zpráva |
Petr Budai
|
Napsal: ned 05.04.2020 21:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.12.2016 Příspěvky: 298 Bydliště: Liberec
|
Z MPjet nebo prodejců bych koupil Přímá spojka 2,3/2, vnější pr.9 mm MPJ 53020 a průměr 2,3mm převrtal na průměr 2,5mm. Vrták už má navádění, výsledek by nemusel házet.
Asi jsem už to někdu i dělal, ale ruku do ohně za to nedám, určině ne pro lodě (poměrně vysoké otáčky). Nízkootáčkové spojky jsem dělal takto určitě i pro hřídele s ukončením závitem. Použít polotoval, jenom upravit průměry nebo závit.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 05.04.2020 22:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Na CNC frézce mám mezi motorem a vřetenem spojku z gumový hadičky s vnitřním textilním opletem. Ale průměr hřídelek je kolem 4-5 mm. Vydrží to neskutečný věci, kovová pružná spojka se mi na 18 000 ot/min během pár desítek minut roztrhla, tohle drží už přes 2 roky.
|
|
Nahoru |
|
|
jova
|
Napsal: pon 06.04.2020 7:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2009 Příspěvky: 1124 Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
|
Když už se takovéto věci vrtají, je dobré je vrtat "obráceně". Myslím to tak, že se vrták upne do svěráku a ta vrtaná součástka do vrtačky. Je tím zajištěno mnohem lepší centrování vrtáku.
_________________ EPP samokřídla fotky: https://mapy.cz/fotografie?fotomapy&x=15&y=49&z=8&aid=861
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 06.04.2020 13:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
|
Za mých mladých "předrevolučních" let jsme pro Mabuchi RE36 užívali běžně ventilkovou hadičku z cyklopotřeb a nebyl absolutně problém, RE36 přitom výkonem byl k S280 dost blízko. Řešení od tomasc ze silikonovou hadičkou ještě 2x přes sebe musí stačit i na S400, na S280 pak s velkou rezervou, zase nehledejte problémy tam, kde nejsou, tohle je naprosto korektní řešení...
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: pon 06.04.2020 19:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3151 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Ja simspomínam, že sme používali nejakú strunku, podobnú tej, čo je v prepisovačkách, len hustejšiu...
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 06.04.2020 21:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Pokud silnostěnná plastová hadička co jsem měl (nebo šla koupit) byla volná (příliš velký vnitřní průměr) tak jsem průměr jedné nebo obou hřídelí zvětšil jednou nebo i více bužírkami (co nejdelší úsek na hřídelí). Navlékání jsem si usnadnil ponořením ustřižené bužírky do horké vody. Riziko prokluzu snížila prášková kalafuna Nejen palivové, také rybářské potřeby - vnitřní průměr x síla stěny 1.5 x 2.3 mm / 1.0 x 1.5 mm / 0.8 x 1.8 mm Pružná silikonová hadička v matně zelené barvě. Nezbytný doplněk pro výrobu koncových návazců https://www.chytapust.cz/Hadicky/Mivardi-Silikonova-Hadicka-1m?varianta=25172Také akvaristika vzduchovací hadičky
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: úte 07.04.2020 10:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1973 Bydliště: Vysočina, ČR
|
Jak píše tomashr, u "hračkolodí" se bežně používala ventilgumka (i pro vyoseníí 90°). Lepší ale bylo, hlavně při vyosení, "našroubovat" hřídel do pružinky (tažné - závit vedle závitu). Při správném smyslu otáčení a smyslu vinutí pružinky, je to samosvorný.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 07.04.2020 16:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
pokud se bavíme o spojení pomocí pružiny doporučuji navštívit jakýkoli autoservis a poprosit o pružinky ze starých simerinků.... jsou v opravdu velkém výběru co do vnitřních i vnějších průměrůa jsou z opravdu kvalitního materiálu.... jinak pružné spojky lze řešit i vlastní výrobou s kuličkou uprostřed: https://ufon13.rajce.idnes.cz/spojka/
|
|
Nahoru |
|
|
Orsen95
|
Napsal: úte 07.04.2020 17:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.12.2019 Příspěvky: 17 Bydliště: Praha
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 07.04.2020 23:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Orsen95 píše: Dobrý den, děkuji vám, za všechny vaše rady a tipy na spojení. Zkusím objednat tuto hadičku s poloměrem 1,5 mm a případně napsat jak to funguje. https://www.mall.cz/hadicky-prevleky-ro ... 0001746423nejde o poloměr ale průměr vnitřní / vnější........ jen faktická poznámka....
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 08.04.2020 4:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Z toho co jsem na www potkal prodejci hadiček používají (jen někteří to uvádějí) vnitřní průměr / vnější průměr ** pokud je tam x ** vnitřní půměr x síla stěny ale může v tom být i guláš = mechanicky převzaté a přehozené značení Hadičky https://www.pvmodel.cz/kategorie/hadicky-u609
|
|
Nahoru |
|
|
jsyrovat
|
Napsal: stř 08.04.2020 22:06 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 2.11.2017 Příspěvky: 189
|
Jak už tu psal někdo výše, silnostěnná hadička funguje naprosto bezvadně, ale v mém případě se osvědčilo dát ji na ABS válce, které se na hřídele narazí. Ty ABS válce se dají jednoduše vytisknout s průměrem o desetinu menším než je průměr hřídele a vrtáčkem následně RUČNĚ protáhnout. ABS je houževnatý plast, ten otvor se vytvoří jen tak akorát, že na hřídel velmi těsně pasuje. No a na ABS válci ta hadička už drží docela pevně, ale z kovu, zvláště s malým průměrem, to sklouzne. Viz. odkaz pro inspiraci https://www.zonerama.com/jsyrovat/Album/6035198.
|
|
Nahoru |
|
|
petrxp
|
Napsal: stř 08.04.2020 23:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.12.2019 Příspěvky: 30
|
Dosud jsem úspěšně používal silikonové hadičky a to i pro motory 280 - 400. Podstatné, aby hadičky byly silnostěnné a aby měly vhodný vnitřní průměr (musí jít nasunout ztuha, aby neprokluzovaly). Mám po ruce víc druhů a pak zkouším, jaká se na danou hřídel hodí. Rozdílný průměr hřídelí jsem řešil tak, že jsem na tu tenčí nasunul vhodnou hadičku či bužírku, pak již šlo obě hřídele spolehlivě spojit jednou hadičkou. Pomocí silikonových hadiček se mi podařilo vyřešit i dosud nejnáročnější problém, spojení dvou hřídelí rozdílného průměru, nesoustředných, rovnoběžných, s větší mezerou mezi jejich konci. Ze dvou hadiček (rozdílného průměru) a mezikusu z hřídele o průměru mezi hodnotami průměrů obou spojovaných hřídelí jsem vytvořil improvizovaný dvojitý kardan.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|