Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 28.05.2019 9:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.8.2013
Příspěvky: 196
Bydliště: Liberec
Zdravím Vás přátelé,

mám následující prosbu a prosím všechny zkušené o radu. Děkuji každému kdo si na mě v odpovědi najde čas.

Mám zkušenosti s koptérou postavenou na APM a nyní jsem se dostal ke stavbě a zalétávání letadla (Arduplane) ve verzi letadla Delta. Po prvém zalétnutí a částečně mechanickém a částečně na vysílači vytrimování jsem nikde v parametrech nenašel uložení Trimů jako jsem zažil u koptéry. Tam šel jeden kanál nastavit, abych po přistání uložil trimy vysílače, pak je vynuloval a dále mi již trimy vysílače "nekecali" do řízení. U Arduplane jsem uložení trimů vysílače nenašel, nebo jsou nazvané jinak, nebo se to dělá zcela jinak ?

Další co mě překvapilo......navolil jsem režim CIRCLE v domění, že bude letadlo kroužit v kruhu. Kroužilo.....ale chyběli mi tři zásadní prvky nastavení v menu MP.

1) Průměr kruhu ve kterém letadlo krouží, případně směr kterým krouží.

2) rychlost kterým krouží (mám instalováno "brčko" pro měření rychlosti"......zdá se že letadlo kroužilo autonomě bez vlivu na páku plynu. Ale přišlo mi, že by to chtělo více plynu aby si s ním vítr tak nepohrával a mělo stabilnější let. Kde ho přidat v nastavení ? Obecně bych jej asi i trochu přidal na autonomní let aby bylo letadlo trochu průraznější proti silnějšímu větru např. kdyby se vracelo zpět při ztrátě signálu v režimu RTL. Jde to nastavit ? Kde ?

3) co mě překvapilo, že režim CIRCLE neudržel letadlo kroužit nad zájmovým bodem, ale snášel ho vítr. Zřejmě se nehlídá GPS ? Proč....přijde mi to škoda. V cíli s použitím RTL mi krásně krouží nad hlavou - vítr ano či ne..... Poradili by jste mi prosím nějaký vhodnější režim kroužení jež by se řídil i dle GPS ?

Dá se někde sehnat seznam letových režimů v češtině ? Googlil jsem a buď špatně, nebo není. Nebo alespoň základní popis režimů abych pochopil co od jednotlivých očekávat.

Co mě ještě zásadně zlobí a to se týká i koptéry je že v nastavení přes MP nastavím kapacitu baterie na skutečnou a toto mi stejně kecá. Kalibroval jsem senzor myslím že přesně na A i V ale přepočet odebrané "kapacity" či náboje nějak správně nefunguje. Víte kterým parametrem to upravit ? Např. u letadla mám nové baterky 6000 mAh dohromady (2x3000) a 0% baterie mi to ukazuje když v nabíječce nabiji 4000 mAh. Čili aby mi to ukazovalo skutečnost potřeboval bych třetinu přidat. Jakým parametrem se přepočet nastavuje aniž by mi rozhodil kalibraci čidla jako takového ?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 28.05.2019 18:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 12.4.2016
Příspěvky: 16
Bydliště: Sokolov
Ahoj, s trimy moc neporadím. Nastavuji je v módu MANUAL, přistanu, mechanicky pošteluju táhla od serv a na vysílačce nastavím trimy na střed... není to extra přesné, ale funguje to... Potom stačí polítat v AUTOTUNE...
Existuje parametr TRIM_AUTO, ale ten nedoporučuju... je to povídání na dýl.

CIRCLE mód nepoužívám, polohu GPS drží mód LOITER, výška se udržuje na hodnotě v jaké se mód aktivoval, rychlost se řídí plynovou pákou a parametrem ARSPD_FBW_MIN (udává minimální rychlost letadla, plyn tedy v nule) a parametrem ARSPD_FBW_MAX (plyn na max).

Průměr kruhu pro kroužení se definuje parametrem WP_LOITER_RAD, jednotky jsou v metrech, kladné číslo po směru hodinek, záporné číslo proti směru.

Letový režimy + popisy v češtině jsem taky nenašel...

Co se týče měření proudu, PowerModulu je nepřesnej. Osobně ho kalibruju při cca 60% plynu. V mém případě na hodnoťě +-30A, v měření to pak kecá o +-5%.

_________________
FrSky QX7; Turnigy 9x; X-UAV Mini Talon s APM 2.6 a všema možnýma pičičárničkama; Magnum Acro EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.05.2019 21:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.8.2013
Příspěvky: 196
Bydliště: Liberec
Děkuji za odezvu. Jen bych se ale vrátil ke kalibraci proudového čidla...... Chápu že kalibrovat při 60% plynu bude přesnější, ale dle mého to nevyřeší můj problém, že se z proudu a napětí vypočítává spotřebovaná kapacita/náboj. Nebo se pletu ? Myslel jsem si spíše, že v parametrech bude nějaký koeficient přepočtu, který když upravím, tak se spotřebovaná kapacita baterií bude přepočítávat správně. Nějak to APM přeci musí počítat. Dá se to najít někde v parametrech ?

Snad najdu odpověď i na mou dnešní zkušenost. Po zimě jsem ze skříně sundal původně plně funkční koptéru postavenou také na APM. Loni létala celou sezónu bez jediného problému a dělala to co měla. Šel jsem na letiště a "ejhle". NIC. Ani se nepřipojila na telemetrii, ani se nepřipojila na USB kabel. Mrtvo ! Proč ? Ležela nehybně na skříni a loni fungovala bez jediného problému. No tak zpět do dílny, rozborka, nové APM a zpět složit. Nové APM udělalo totéž.....tedy NIC ! Tak jsem pátral co se děje. Došel jsem k tomu, že jsem odpojil konektor od vstupu miniOSD desky a ejhle.....APM maká. Pak jsem připojil minimOSD zpět a APM maká dále. Že by nějaký studeňák ? Jaký.....vždyť buď se OSD napájí a jdou do něj data a nebo ne, ale nemělo by to zcela zlikvidovat funkčnost APM. Je to na zamyšlení, protože stát se toto ve vzduchu tak koptéra spande jak brambora a to zcela bez možnosti záchrany pač APM by se tvářilo zcela mrtvé. Nejspíš studěňák na konektoru....(nechápu proč by to mělo "strhnout" napájení APM) nebo hůře nějaký vnitřní problém v miniOSD který "zkratuje" napájení v celém připojeném APM. Z tohoto textu by měla plynout výstraha pro ostatní, že by jim klidně mohla spadnout koptéra z oblohy jak brambora jen kvůli nějakému vnitřnímu problému v OSD. Všechny ostatní obvody mám napájené extra mimo APM. Jde nějakým způsobem z bezpečnostního důvodu galvanicky oddělit OSD od APM aby se něco podobného nemohlo stát ? Myslím že se to týká letadel i koptér i všeho co OSD využije a je postavené na APM, v mém případě verze 2.8.0.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.05.2019 20:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 12.4.2016
Příspěvky: 16
Bydliště: Sokolov
Kapacitu baterií počítá APMko z proudu a času, takže potřebuješ co nejpřesněji nastavit měření proudu. Powermodul má měření hodně nelineární, proto kalibruju na proudový hodnotě, kterou odebírá motor při letu (cca 60% plynu).

Jinak se dá upravit parametr BATT_AMP_PERVOLT samozřejmě i ručně.

Kalibrace PM - necháš běžet motor na řekněme těch 60% plynu, klešťákem měříš proud z baterie a upravuješ parametr BATT_AMP_PERVOLT do doby, než ukazuje MissionPlanner stejnou hodnotu jako klešťák...

Co se MinimOSD týče. Je spousta čínských destiček, ať už MicroMinimOSD nebo MinimOSD a holt né každá má rozumnou kvalitu... Co minimalizuje riziko je odpojení drátu TX mezi FC a MinimOSD.

_________________
FrSky QX7; Turnigy 9x; X-UAV Mini Talon s APM 2.6 a všema možnýma pičičárničkama; Magnum Acro EPP


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz