Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: pát 14.01.2022 11:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Všimnul. Jakej je rozdíl mezi mezi 6V servem napájeným 6,6V a nebo 7,4V servem napájeným cca 8,1-8,2V? Podle mě je poměr obou napětí podobnej.
Ale dělejte si co chcete. Já dávám 7,4V serva pouze na 2S LiFe s mixem ze dvou baterek přes Schottky diody. Jak šlehaj plameny z HV serva Hitec řady D na 2S LiPol jsem už viděl, náramná prča. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: pát 14.01.2022 12:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7115
Bydliště: Vsetín
Tak ještě jednou, přímo u dotazovaného serva je na Bighobby uváděno:

Napětí: DC6.0~8.4V (max. 2S lipo)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: pát 14.01.2022 16:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Celeron píše:
Všimnul. Jakej je rozdíl mezi mezi 6V servem napájeným 6,6V a nebo 7,4V servem napájeným cca 8,1-8,2V?:


Podle mne dost zásadní.
To tvé 6V servo je konstruováno na jmenovité napětí baterie 4,8 V. A vydrží 6V.
Plné napětí 4ks nimh není 1,2V na článek, ale 1,4V a klasické tužkovky nenabíjecí mají 1,5 a víc.


Kdybys ho zapojil na 3S olověné s jmenovitým napětím 6V, nedá to při plném nabití těch olověných :wink: .

HV servo je děláno na jmenovité napětí 7,4 V a tudíž vydrží 8,4V - plné nabití baterie.

Prostě je potřeba rozlišovat nominální napětí, plné nabití a V při odběru.
Ale netuším, proč tohle píši zrovna tobě :D .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: sob 15.01.2022 22:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jak jsem psal, dělejte si co chcete a napájejte si serva čím chcete. Mě by tedy bylo velice líto, pokud bych kvůli nepřítomnosti jedný nebo dvěma diodám za pětikačku utavil servo s následným rozflákáním letadla za 50-80 tyček.
Jen bych žádal vysvětlení, proč teda šlehaly plameny z Hitec D645MW na 2S LiPol. Servo bylo nový, jen asi půl hodiny zkoušený na stole a na páce žádný zatížení nemělo. Najednou ze středu najelo na doraz a než jsem rozpojil napájení tak už šlehaly plameny ze serva a kabelu. Čečotka prohlásil, že se prorazil můstek a doporučil snížit napětí.
Doufám, že se nedozvím, že se zašprajcovala vazelína. :mrgreen:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: ned 16.01.2022 17:28 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Celeron píše:
Jen bych žádal vysvětlení, proč teda šlehaly plameny z Hitec D645MW na 2S LiPol. Servo bylo nový, jen asi půl hodiny zkoušený na stole a na páce žádný zatížení nemělo.


https://www.hitecrcd.com/products/servo ... mw/product

Vadné servo ?

Pokud výrobce napíše rozsah napětí 4,8 - 8,4 , asi mu budu věřit.

Nicméně pokud jsi ho trápil půl hodiny na testeru v neustálém pohybu, tak se ani nedivím :roll: .

A je jedno, jestli bylo zatížené nebo ne.
Sám se servy HV hitec létám na 2s lipol. V napětí tedy problém nebude.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: ned 16.01.2022 18:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
dudaj píše:
Nicméně pokud jsi ho trápil půl hodiny na testeru v neustálém pohybu, tak se ani nedivím :roll: .

Psal jsem něco o neustálém pohybu a testeru? Bylo to půl hodiny na stole připojený na přijímač, pár pohybů doraz doraz za minutu. Ladění výchylek, mixů a pod.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: ned 16.01.2022 19:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
No, psal jsi " jen asi půl hodiny zkoušený na stole"

Pokud ho máš připojený na přijímač a čas od času s ním pohneš, tak bych to takhle asi nepopisoval.
Ale je to jedno. Mně odešlo servo Bluebird nové jen zapnutím přijímače. Dojelo na konec a hotovo. Další fungují. Ale na křidélka nebo výškovku bych je asi už nedal.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka typ 15266-LiFePO4
PříspěvekNapsal: ned 16.01.2022 20:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
Používám 5 kusů JX Servo DHV56MG (5,6g) v přestavěném Lidláku na větroně, jak na aerovleky, tak v létě několikrát na svahu a že tam dostalo éro celkově pořádně zabrat!! Normálně napřímo na 2S Li-Pol, po hodině létání výměna baterky za čerstvě nabitou a opět do vzduchu. Zatím vše naprosto bez problémů, takže za mě HV=použitelné na 8,4V které ani nabitá lipolka stejně nikdy pořádně nedá, dlouhodobě už vůbec... Pro mě servo, které odešlo při zkoušení, nastavování na stole, bylo prostě vadné.

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz