Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Převinutí BLDC motoru
PříspěvekNapsal: ned 22.03.2020 16:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 7042
Bydliště: Moravský kras
tenčí drát je na prd mechanicky, je to moc choulostivý na poškození a máš tam víc laku než mědi, nedostaneš se na rozumnej průřez protože se ti to nevejde do drážky statoru.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Převinutí BLDC motoru
PříspěvekNapsal: stř 25.03.2020 9:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1139
Bydliště: Brno
YenyaKas píše:
Ještě přemýšlím, že vlastně když 1100KV a 1800KV verze mají vizuálně stejnou tloušťku drátů ve vinutí, tak zřejmě se liší počtem závitů versus počet paralelně zapojených vodičů, takže výrobci vlastně stačí mít na skladě jeden průřez, a s tím vyrobí celou řadu motorů (dělají se v tomto rozměru KV 1100, 1400, 1800, 2300), takže předpokládám ze dvou, tří, čtyř a pěti paralelně zapojených vodičů.


Doplňuju pro sebe a pro příští generace - KV1800 motor je 11 závitů 4 dráty paralelně, KV1100 motor je zřejmě 17 závitů 3 dráty paralelně. Ten 1400 nemám v ruce, ale nejspíš to bude 14 závitů a kolik vodičů nevím. Každopádně - teď potřebuju spíš KV1100 než 1800, takže půjdu na tři vodiče a 17 závitů.

Smaltovaný drát 0.2 mm jsem koupil v GESu (umí osobní vyzvednutí zakázek i teď - člověk počká před prodejnou a borec to předá ve dveřích; jediné nedomyšlené je, že chtějí fyzicky podepsat nějaký papír o převzetí). Stator se zdá že není vodivý kromě vnitřku který se nalisuje na pouzdro motoru. Je to pokryté něčím tvrdým trochu průhledným, jako epoxyd. Jsou tam teda do toho vypálené drážky, jak se to vinutí přehřálo, ale zkoušel jsem to měřit, a izoluje to.

Má cenu jinou než estetickou snažit se namotat ty paralelní vodiče přesně vedle sebe, aby se nekřížily a tak? Originálně je to navinuté docela halabala.

Kdybych navinul 18 otáček místo 17 - co se změní? Jasně že se změní KV (snad zhruba na 17/18 původní hodnoty), jasně že se změní stejnosměrný odpor (na necelých 18/17 původní hodnoty). Co dalšího? Může mít víc materiálu výrazný negativní vliv na chlazení? Můžou se vodiče sousedních cívek nějak výrazně ovlivňovat, pokud jsou blíž sobě?

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Převinutí BLDC motoru
PříspěvekNapsal: stř 25.03.2020 16:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 7042
Bydliště: Moravský kras
pokud se vejde, není problém.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Převinutí BLDC motoru
PříspěvekNapsal: ned 29.03.2020 21:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1139
Bydliště: Brno
Tak jsem vyzkoušel na dvou sousedních cívkách, že se vejde 15 závitů 4 dráty paralelně. Čili 60 jednotlivých závitů na cívce. Možná teda o jeden závit míň, protože ta první cívka se mi podařila navinout fakt těsně a pěkně, ale ta druhá už ne. Čili buďto 14z x4 dráty, anebo 19z x3 dráty. Tak se musím rozhodnout, co vlastně chci.

Ještě prosím k tomu hvězda-trojúhelník - já tomu asi furt nerozumím - jak regulátor čte u trojúhelníku průchod kolem magnetů, když přece při trojúhelníkovém zapojení (na rozdíl od hvězdy) proud prochází všemi vinutími, a tedy regulátor by měl načíst ten PWM, co pouští do druhých dvou vývodů (vyhlazený průchodem přes 4 vinutí z každé strany - u 12-pólového motoru).

A teda ještě jeden dotaz: furt nerozumím tomu, proč se dělají motory se 12 cívkama ale 14 magnetama. Ta kalkulačka http://www.bavaria-direct.co.za/scheme/calculator/ v některém z pokročilých nastavení ukazuje věc s názvem "Winding factor", která je pro 12 cívek největší při použití 10 nebo 14 magnetů. Proč není lepší mít přesně 12 magnetů tak, aby přesně všechny cívky byly ve špičce proudu přesně mezi dvěma magnety? Takto přece občas půjde proud cívkou, i když zrovna některá cívka nebude přesně mezi dvěma magnety.

Omlouvám se, pokud je to "přece úplně jasné", ale teď to nějak nevidím.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz