Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 243 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2018 10:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4801
Bydliště: Žilina SR
peta1 píše:
Aha, no do OS MAX 91 Surprass to chci právě lít... dosud mimochodem chodil na 5% nitra dobře. Takže fakt doporučuješ dva kanystry?

To snad nemůže být až takový problém, nebo ne? :o
Jinak ja jsem nezkoumal co píšou v návodu tvého nového Surprassu. :roll: Ja mám ještě ten nejstarší OS FS-120 Surprass (tedy fakticky Surprass-I, ale číslovat to začali až od dvojky), co má v sobě i mechanický kompressor (něco jako turbo, ale poháněné od kliky). No a tam píšou přesně to, co jsem napsal. Yamadu YS FZ-110 mám taky, ale tu jsem zatím ještě nestartoval. Nicméně návod mám přečtený podrobně (dokonce jsem vytvořil plnohodnotný slovenský překlad, kdyby někdo potřeboval, rád zašlu PDF) a i nejaká zahraniční fóra o tomto motoru. Snižovat nitro i olej se tam opravdu nedoporučuje. :|

Jinak si myslím, že méně nitra asi motoru moc neublíží, jen se z něj nevymačká to jeho maximum a bude mít citlivější seřízení volnoběhu, větší citlivost na změny polohy nádrže (pochopitelne to ale neplatí u Surprasu s palivovou pumpou). Ale možná se bude i trochu víc přehřívat, protože nitro díky velkému skupenskému teplu odpařování motor vnitřně víc chladí. To si myslím, že asi tomu motoru může škodit nejvíc. Samozřejmě záleží to i od pracovních režimů, jak se používá, možná to ani v tomto ohledu vždy vadit nemusí. :roll:
A s tím doporučováním paliva v návodu se výrobci pochopitelně jistí. :| Počítají spíš s horším a neodborným zacházením, takže je v tom pro zkušené i určitá rezerva. :P Taky záleží i na kondici samotného motoru. Něco jiného je, když je motor v záběhu, nebo těsně po něm, a jiné je, když je v té správné kondici a zas jiné, když je už značně vyběhán. V první a poslední fázi života motoru to chce oleje spíš víc, ale v té střední se může i trochu ubrat, ale s citem. Ono totiž ubrání každých 2% maziva se projeví na výkonu asi tak jako by se přidalo 1% nitra. :wink: Ovšem jen do určité bezpečné míry. Protože s rostoucím výkonem roste i tření, takže někdy je to dost na hraně. Pokud člověk nepotřebuje z motoru ten výkon ždímat (kvůli soutěžním pravidlům s omezením zdvihového objemu), tak je opravdu zbytečné si s tím zahrávat. Je pak mnohem lepší zvolit motor s větším zdvihovým objemem a ten plynem jen šimrat, než se snažit dostat z menšího technické maximum. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 23:12 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2008
Příspěvky: 13
Pokud by někdo toužil po nitru tak něco mám........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pát 29.06.2018 8:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2226
Bydliště: Ústí nad Labem
007paragan : Máš SZ.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 243 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz