Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 10:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1199
Bydliště: Šternberk, ČR
MVVS 2,5 D7 detonační motor

Hrabu se v tatove vecech co zbylo kdyz pred 30 lety modelaril. Tatovy se uz modelarit moc nechce, ale ma doma spoustu metyloveho paliva a nekolik MVVS zhaviku nektery dokonce jeste nejete v krabici.

Chtel bych neco z toho rozchodit, a tu spoustu paliva treba vyletat nebo treba vyjezdit, modelarim uz 2-4 roky nejdriv elektro auta pak dron ted vetrone.
Se spalovakama ale nemam vubec zadne zkusenosti.

Chtel bych zkusit ty motory nahodit alespon na stole, a pak treba zkusit letat.


Prvi co me padlo pod ruku a co bych zkusil na stote nastartovat je detonak MVVS 2,5 D7 zacal se ho rozdelavat byl zatuhly.
Mam dva dotazy na obrazcich v albu je motor a vlozka valce, jak presne funguje ten sroub co nastavuje kompresi?
Ma pusobit jen na ten vrch to jakoby vicko? Nebo pri nastavovani koprese se pohybuje cela vlozka? Ja mam pocit ze ta zatka na vlozce by mela jit sundat volne se pohybovat (dle toho kompresniho sroubu) a tvorit protipist nebo se pletu? Z vlozky me nejde to vicko sundat je to dobre nebo spatne?

Druha otazka sem trouba pri rozdelavani sem nedaval pozor, vlozka pri skladani motoru ma jit vetsimy kanaly k vyfuku nebo naopak?


https://goo.gl/photos/sDC6kKtc8TqPe7Lm9

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:00 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2011
Příspěvky: 111
Bydliště: KrPole
Bacha, MVVS 2.5D7 není žhavík, není na metylové palivo! Běhá na směs sirného etheru a ricinového oleje.
Kompresní šroub slouží k nastavení optimální komprese, aby motor běžel. Mění se objem spalovacího prostoru, posouváním protipístu.
Vložka patří spodním otvorem k výfuku.
Pro první nastartování se domluv s někým, kdo tento druh motoru zná, nastavení komprese a palivové jehly je docela alchymie. A vrtule musí být tak akorát.
Použití motoru leda na nějaký retro model. Netuším, jak je to s dostupností paliva.
Podle mého názoru by bylo lepší motor vyčistit a uložit do vitríny, v současné době jsou lepší řešení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.12.2010
Příspěvky: 133
Bydliště: Ostrava-Poruba
Byly to krásné motory, ale jsou už dávno překonány. Vylešti ho a dej na výstavku.
nevýhody:
-dostupnost detonačního paliva (směs sirného éteru s petrolejem a ricínovým olejem)
- horší startování
Výhody: nic mě nenapadá
Pokud ho budeš kompletovat, tak větší otvor ve vložce patří k výfuku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2009
Příspěvky: 1196
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Wormsnake píše:
MVVS 2,5 D7 detonační motor

Prvi co me padlo pod ruku a co bych zkusil na stote nastartovat je detonak MVVS 2,5 D7 zacal se ho rozdelavat byl zatuhly.
Mam dva dotazy na obrazcich v albu je motor a vlozka valce, jak presne funguje ten sroub co nastavuje kompresi?
Ma pusobit jen na ten vrch to jakoby vicko? Nebo pri nastavovani koprese se pohybuje cela vlozka? Ja mam pocit ze ta zatka na vlozce by mela jit sundat volne se pohybovat (dle toho kompresniho sroubu) a tvorit protipist nebo se pletu? Z vlozky me nejde to vicko sundat je to dobre nebo spatne?

Druha otazka sem trouba pri rozdelavani sem nedaval pozor, vlozka pri skladani motoru ma jit vetsimy kanaly k vyfuku nebo naopak?
https://goo.gl/photos/sDC6kKtc8TqPe7Lm9
Tenhle motor na metylové-žhavicí palivo nefunguje. Potřebuje detonační palivo.
Výfukové kanály jsou výš a nemají šikmé hrany. Při skládání by měly kanály ve vložce co nejpřesněji navazovat na kanály vyfrézované ve válci. Označil jsi si, v jaké poloze byl píst? Měl by zpět do vložky přijít ve stejné poloze. Je tak s vložkou zaběhnutý. Šroub komprese působí na to víčko=protipíst. Vložka se pohybovat nesmí.
Neměl by se ani protipíst voně pohybovat ve vložce.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1199
Bydliště: Šternberk, ČR
Dik za rychlou odpoved!
Ano je mi jasny ze je to detonacni motor a ne zhavik.
Dik za info k orientaci vlozky.
Vim k cemu je sroub, k nastaveni komrese.
Co nevim zda vlozka na obrazcich, je s ucpakou v predu jeden dil nebo jde oddelit a co tedy nastavuje kompresi jestli se pohybuje cela vlozka nebo jen ucpavka.
Pripada mi to tak ze jsou meli by to byt dva dily pac vlozka se stavecim sroubem pohyvat nemuze sedi na osazeni a drzi ji priruba.

Nechci s motorkem letat ale chci ho skusit potocit na stole, vyzkouset si to, pak pujde do vitrynky s tim ze se me ho podarilo nastartovat!

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1199
Bydliště: Šternberk, ČR
janva9 píše:
Neměl by se ani protipíst voně pohybovat ve vložce.


Uplne volne asi ne ale melo by s nim jit pohnout aby sla nastavit komperese?
Mel by tedy pri rozdelavani jit z vlozky vyjmout nebo ne?

Kdyz to prezenu s utahovanim muzou se pisty potkat?

Pist sem venku nemel orientace pistu a vlozky tedy zustane.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6360
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Zjevně o spalovácích (obecně všech) nic moc nevíš. Raději si před jejich rozborkou o tom něco přečti. Jestli jsi si neoznačil polohu pístu a ojnice, dost možná jsi motoru pomohl do hrobu. Pokud běhal, ty jsi ho složil obráceně a znovu ho zprovozníš, proběhne vlastně jakoby nový záběh. To co si už provozem sedlo půjde do háje, pracovní plochy si budou znovu sedat a těsnost je v pr...yč.
Jak už tu kluci psali, palivo je jiné. Jen toho petroleje je víc, éter se přidává pro zlepšení startování (má nižší teplotu vzplanutí). Složení bývá (zhruba) tak 20% ricinu 60% petroleje (dala se snad použít i nafta) a zbytek éter. Pro zvýšení výkonu se přidával amylnitrit (měl stejnou funkci jako nitrometan v metylalkoholovém palivu).
Ta zátka se nijak volně pohybovat nemá, má být těsná. Šroub jí tlačí dovnitř válce, tlak ve válci při provozu jí zase vytlačuje ven. Prostuduj si sekci o motorech, najdeš zde určitě nějaké povídání o detoňácích, i kde sehnat palivo a jeho složení. Detoňáci se startovaly tak, že jsi klasicky nasál palivo (ucpání difuzoru a opakované protočení vrtule), jehla bývá otevřená tak cca 1,5 závitu (z úplného zašroubování), pak se případně stříklo pár kapek paliva pod píst (otevřeným výfukem jsi tma trochu cáknul jehlou z injekční stříkačky). Pak se rychlým švihem protočila vrtule přes horní úvrať. Pomalu se utahoval šroub, čímž se zvyšovala komprese. Pak najednou začal motor štěkat, to už si se blížil ke správné poloze. Po nastartování, když už trvale běžel, se upravila poloha protipístu a jehly difuzoru na nejvyšší otáčky. Po vyštelování se jehla pootevřela tak o dva zoubky. Ještě byla nějaká pomůcka k tomu prvotního naštelování protipístu, tu si už nepamatuju.
A jinak výhody detoňáků jsou také, měly větší krouťák a proto utočily o něco větší vrtuli, než stejný žhavík. Nebylo potřeba žádných pomocný zařízení k nastartování, stačila flaška paliva, rukavice, nebo hadr, na startovací prsty a injekční stříkačka s tlustou jehlou (hrot jsem si vždycky odbrousil). Žádné žhavení, kabely, dráty, (vybitá :lol: ) baterka ad. Ano, někdy trvalo déle, než jsi ho nahodil.
Prosím tě napiš znovu svou otázku ohledně vložky válce, ucpaka bude zřejmě ucpávka, chybí ti diakritika a interpunkce, což trochu (s chybějícími písmeny) komplikuje srozumitelnost, ještě popiš, co se má kde na vložce oddělovat, nebo dej fotku s popisem. Budu-li vědět, rád zodpovím (stejně jako ostatní), ale musím tomu rozumět.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2009
Příspěvky: 1196
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Protipíst (ucpávka, víčko) se ve vložce pohybovat musí ale ne volně. Zkus na něj zevnitř poklepat nějakým dřívkem, jako bys ho chtěl vyndat. Ale nevyraž si ho ven z vložky. Špatně se nasazuje zpět. :)
Když přeženeš utahování, tak se protipíst a píst potkat mohou a ohneš ojnici.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 13:26 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.6.2014
Příspěvky: 12
Na detonačních motorech jsem vyrostl - co se mi osvědčilo: Jehlu otevřít o 1,5 - 3 otáčky - záleží na motoru. Přitahovat páku protipístu a OPATRNĚ protáčet motorem přes horní úvrať, až je cítit kontakt mezi pístem a protipístem. Páku povolit o 1/2 až 3/4 otáčky a švihem protočit vrtulí. Protipíst cvakne na doraz o šroub páky protipístu. To je zhruba seřízení ve kterém by se motor měl udržet v chodu. Protipíst je ve válci s mírným přesahem - jeho pohyb jde ztuha. Startování - nasát do karburátoru protočením vrtulí s ucpaným karburátorem, nastříknout trochu paliva do klikové skříně a nad píst /opět jen trochu/ a protáčet vrtulí. Motor by měl být trochu přeplavený a měl by se jevit tvrdý. Povolit protipíst ještě asi o 1/2 otáčky - tak aby měl odpor který jde rozumně přetočit. A natáčet! To je stav, kdy se začne nejdřív ozývat. Pokud je tvrdý - povolit kompresi, pokud je měkký, přistříknout palivo. Měl by se chytit, a jak se rozběhne je nutno POMALU opět kompresi přitáhnout o tu asi 1/2 otáčku. Tím jak se zbaví přebytku paliva, byla by komprese nedostatečná a motor by zhasl. Je dobré si motor přímo při startování držet za páku protipístu a průběžně dolaďovat kompresi. V podstatě je to úplně jinak než u žhavíků - ty, pokud se přeplaví, tak nenatočíš. Max. otáčky se pak najdou přivíráním jehly a přitahováním komprese, ale to optimální nastavení bývá někde poblíž hodnot uvedených na začátku.
Hodně štěstí a hlavně trpělivost!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 13:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7215
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
2,5D7 měly jednu necnost. Pokud se přehnala komprese a nebo byla příliš těžká vrtule, tak praskla klikovka v sací díře. Mě se to stalo 3x a kámošům taky párkrát. Krouťák měla opravdu velikej, můj první motorák Monoclub lítal s vrtuli Top Flipe 10/4" což je 250/100. Když pak přišly metylový Brna 2,5 ccm, tak se musela dát vrtule o 5 cm menší.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1199
Bydliště: Šternberk, ČR
Celeron dík!
Na to sem se chtěl ješte zeptat, jakou vrtuli tam dat?

Chci to jen vyzkoušet létat s tím nebudu. Takže nějakou 10/4 nebo můžu i menší?

Protipíst byl zatuhlý ale už chodí palcem jde jen velmi ztuha zatlčit tak snad je to tak správně.

Venku je teď zima a vlhko kdybych sehnal palivo je realné ho nastartovat? Nebo mu počasí nevadí?


Lítá vůbec ješte někdo z té mladší generace ještě malé žhavíky nebo už nikdo?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 17:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7215
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Wormsnake píše:
Celeron dík!
Takže nějakou 10/4 nebo můžu i menší?
Venku je teď zima a vlhko kdybych sehnal palivo je realné ho nastartovat? Nebo mu počasí nevadí?

Ta 10/4 je už dost těžká ale zase s ní motor snáz natočíš ale ta praskající klika... Spíš to zkus na Masterku 9/4 stojí 80 kaček. Zbav ji šmirglem na hranách "pilkových otřepů" v dělící rovině a vyvaž. Detoňáky jsem lítal i na sněhu, chytaly ale byl jinej problém, trup poprskanej rycínem nešel utřít, prostě zatuhl. Taky počítej s tím, že když tě sekne, v zimě je krve jak z prasete, nechce přestat týct :)
Palivo zkus nakontaktovat někoho od historiků, hodně jich lítá detoňáky. U nás to taky jeden dělá a tvrdí, že pokud lékárník chce, tak se dá etér stále sehnat a petrolej a rycín na namíchání už problém není.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 18:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 154
Bydliště: Větrný Jeníkov
Wormsnake píše:



Lítá vůbec ješte někdo z té mladší generace ještě malé žhavíky nebo už nikdo?


Já ještě pořád lítám žhavíky :mrgreen: . Juniora 2, MVVS 2, 3.5, 4, 4.6, 12.7, akorát už nejsem nejmladší :lol:
Detoňáky mám taky, ale díky nedostatku paliva leží všechny ve skříni.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 23:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2007
Příspěvky: 1118
Bydliště: ŽATEC
Obrázky: 0
Já taky létám žhavíky. Modela junior 1,5 (žhavík i D ) a 2,0. MVVS 2,0, 2,5, 3,5 4,6, 6,5. Jo a také MK 17. :wink: Dále motory ASP.

_________________
Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 27.12.2016 0:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10637
Bydliště: Břeclav
Wormsnake píše:
Celeron dík!
Na to sem se chtěl ješte zeptat, jakou vrtuli tam dat?

Chci to jen vyzkoušet létat s tím nebudu. Takže nějakou 10/4 nebo můžu i menší?

Protipíst byl zatuhlý ale už chodí palcem jde jen velmi ztuha zatlčit tak snad je to tak správně.

Venku je teď zima a vlhko kdybych sehnal palivo je realné ho nastartovat? Nebo mu počasí nevadí?


Lítá vůbec ješte někdo z té mladší generace ještě malé žhavíky nebo už nikdo?


Pokud jde protipíst posunovat palcem, je hodně volný. Možná nebude těsnit. Jinak na 2.5 D7 je vrtule 220/100 až 120. Ty motory chytaly na třetí drc a jely jako pila.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz