Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014 21:24 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 154
Zdravím,

chci se zeptat jak řežete polystyrénová křídla na menší modely? Mám větroně a podařilo se mi zničit křídlo. Chci udělat nová a přemýšlím o stavbě z polystyrénu a potáhnout balsou rozpětí je 1700 mm, udělal jsem si řezačku (funguje), ale nejdou mi nějak vyříznou pěkná křídla. Nebo jsou zbytečá polystyrenová křídla na toto rozpětí?..


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014 21:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1066
Bydliště: Rakovnik
dej foto řezačky, ať můžeme posoudit, kde mohla být chyba.
Pokud jde o konstrukci křídla (PS jádro s balsou okolo), asi se vyjádří jiní fundovaněji. Větroně nejsou můj obor, ale doma mám homemade nc drátořez (http://www.radimh.estranky.cz/clanky/di ... -hmot.html), tak kdyby jsi nevěděl, jak dál, pošli data a říznout není problém. Neživí mě to.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014 21:55 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3340
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Nemesis píše:
Zdravím,

chci se zeptat jak řežete polystyrénová křídla na menší modely? Mám větroně a podařilo se mi zničit křídlo. Chci udělat nová a přemýšlím o stavbě z polystyrénu a potáhnout balsou rozpětí je 1700 mm, udělal jsem si řezačku (funguje), ale nejdou mi nějak vyříznou pěkná křídla. Nebo jsou zbytečá polystyrenová křídla na toto rozpětí?..


... skus postudovat, mozna to pomuze: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/pskr/knesl.pdf

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014 22:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 154
jardah62: no moje řezačka je sešroubovaný rám, kde se napíná drát a připojí se kabely upnu polystyrén podle žeber, která jsou na konci polystyrénu, podle nich vedu drát... řeže v pohodě, ale dodržet profil křídel moc nejde...

veka1: díky podívám se na to.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 0:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1066
Bydliště: Rakovnik
Vypadá, že problém je v rovnoměrnosti pohybu při řezání (ideální je, když si drát pálí prostor před sebou a vlastního polyše se tak vůbec nedotýká) a/nebo synchronizaci pohybu na kořeni/konci. Výrazně lichoběžníkové křídlo je v jednom člověku velmi obtížné říznout dobře. Případně by mohl být problém i v hladkosti šablon.
Ale jsou to rady jen odhadnuté na základě zkušenosti z doby, kdy jsem také řezal křídla rámovou "pilou" v ruce.

Pročíst si článek od Veky není od věci, je tam řada nápadů, jak si řezání usnadnit a vyvarovat se některých chyb.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 1:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 302
Jak velky kus rezes? Mi se vubec nedarilo udelat pekny pulmetrovy kus natoz vetsi. Takze jsem narezal nakonec 20cm kousky a ty slepil herkulesem ...... polepene teda pouze papirem a pretreno epoxi ...

Nakonec teda jenom 80cm kridlo na vlastni konstrukci velmi rychleho poletovadla (kridlo uz je po smrti :( ale litalo to krasne)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 8:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2011
Příspěvky: 501
Bydliště: Brisbane
srabsrab píše:
Jak velky kus rezes? Mi se vubec nedarilo udelat pekny pulmetrovy kus natoz vetsi. Takze jsem narezal nakonec 20cm kousky a ty slepil herkulesem ...... polepene teda pouze papirem a pretreno epoxi ...

Nakonec teda jenom 80cm kridlo na vlastni konstrukci velmi rychleho poletovadla (kridlo uz je po smrti :( ale litalo to krasne)



V jednom cloveku rezu kridla do velikosti 600mm jedna pulka. Chce to cvik, ale jde to. XPS, EPS.

Martin


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2005
Příspěvky: 953
Bydliště: Košice
no ja rezem kridlo v jednom kuse 700 mm o jednom cloveku... ale chce to naprv znicit par polysov a potom je to uz hracka :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 10:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 154
Jedna půlka kridla je 820mm...včera mi prasknul dratek a dal sem tam z nabijecky 6V...koupím novej drát ocel. 0.5mm a zkusím to ve dvou...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 10:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2005
Příspěvky: 953
Bydliště: Košice
Nemesis píše:
Jedna půlka kridla je 820mm...včera mi prasknul dratek a dal sem tam z nabijecky 6V...koupím novej drát ocel. 0.5mm a zkusím to ve dvou...


prajem vela stastia pri laborovani so spravnym materialom dratu a spravnym priemerom dratu.

naposledy som rezal XPS diely na F1N hadzadlo - dlzka cca 220 mm, pouzil som 0,3 mm kantalovy drot s malym napnutim - vysledok ma prijemne prekvapkal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 10:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1066
Bydliště: Rakovnik
Mě zase funguje drát koupený v železářství jako "drát do kráječe na knedlíky". 28V napájení; délka 1,2m; rozumná rychost řezání stavebního PS je kolem 2,5mm/sec.
Asi by se dalo "zatopit" víc, ale pohony jedou max 3,5mm/sec, tak není důvod.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 10:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2005
Příspěvky: 953
Bydliště: Košice
jardah62 píše:
Mě zase funguje drát koupený v železářství jako "drát do kráječe na knedlíky". 28V napájení; délka 1,2m; rozumná rychost řezání stavebního PS je kolem 2,5mm/sec.
Asi by se dalo "zatopit" víc, ale pohony jedou max 3,5mm/sec, tak není důvod.


aky to ma priemer ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 12:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.6.2012
Příspěvky: 831
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 0
Ja napr. po riznuti prvnich kridel postavil kladkostroj. Krasne to usnadni praci a rez je alespon v mem pripade mnohem lepsi. Krasne rovnej povrch. Zatim jen bojuju s nabezkou. Obcas mi jde do spicky.

_________________
Flop II, C182, EasyStar, BladeDancer, Tracy-E, Extra EPP, Guppy (ve stavbě), Copter


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 12:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1066
Bydliště: Rakovnik
jofrey007 píše:
aky to ma priemer ?


naměřím od 0,25 do 0,3mm. Asi podle toho, jestli je na drátu někde něco lehce napečené.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 19.03.2014 16:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 302
okno píše:
V jednom cloveku rezu kridla do velikosti 600mm jedna pulka. Chce to cvik, ale jde to. XPS, EPS.
Martin


No nerikam ze nejde ... ale kdyz nema clovek nervy na to cviceni tak to ojebe slepenim ... a kdyz ojebe i ten simulatorovej trening tak ma o letadlo min :oops:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], Seznam.cz [Bot] a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz