Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 172 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 19:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 588
Bydliště: okr.Vyškov
Má někdo zkušenosti s benzín.motory ze zahradní techniky,jestli značka Partner nebo jiná hobby je vhodná pro přestavbu a provoz v modelu letadla? Buďto s origo a nebo elektronickém zapalováním? Jde mi o obsah cca 45-50ccm.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 19:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To se ti doma nějaký válí, nebo uvažuješ koupit nějakou pilu a vykuchat jí? Myslím, že v dnešní době už se to asi nevyplatí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 19:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 588
Bydliště: okr.Vyškov
spíše koupit něco nového.Viděl jsem křoviňáky obsah asi 50ccm s cenou 2.600 !


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 19:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
S konkrétní značkou zkušenost nemám, ale připrav se na to, že se ten motor budeš muset dost upravovat a odlehčovat, vyrábět unašeč na vrtuli, přizpůsobovat tlumič výfuku, zapalování by to chtělo kvůli váze taky asi radši elektronické. Třeba se ještě někdo ozve, ale já bych do toho nešel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 20:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.7.2010
Příspěvky: 1119
Bydliště: vesničan v okr.ZR
Předělával jsem čtyři kousky, převážně pro kolegu.
Byl to einhel 26ccm z vyžínače. Chodí to dobře, ale je to asi o 0,5kg těžší než modelářská 26 a ten výkon to nemá:
Příloha:
DSCN2610.JPG
DSCN2610.JPG
[ 81.08 KiB | Zobrazeno 7215 krát ]


Pak jsem předělával McCuLLoch obsah asi 38ccm. Motor byl z vysloužilé pilky a ještě asi tři sezony bezproblémově létal. Musel jsem mu dodělávat ložisko, které pochytne axiální síly od vrtule. Vloni už ale trucoval a zlobil- je vychozenej a celkově unavenej- šel z éra :cry:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Pak jsem předělával Jonsered 65 ccm. Je to poslední předělávka, která ještě stále létá:
Příloha:
DSCN1727.JPG
DSCN1727.JPG
[ 106.62 KiB | Zobrazeno 7215 krát ]



dál to byla nějaká Homelitka nebo co, taky ochozená a trochu trucující:
Příloha:
IMG_1936.JPG
IMG_1936.JPG
[ 100.41 KiB | Zobrazeno 7215 krát ]



Dnes bych se do toho moc nehrnul i ta čína je lepší a výkonnější než předělávka. Leda že to máš za dara a chceš se s tím bavit. Hmotnost té 65 vyšla někde k 3kg. Tož tak -MR-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 20:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 588
Bydliště: okr.Vyškov
ta pětašedesátka vypadá pěkně,máš to perfektně udělané! Já mám pořád dojem,že ty motory ze zahr.techniky jsou možná kvalitnější ,než čínské kopie DL a pod? Nevím,jak dlouho by vydržel takový motor třeba v motorové pile? Proto také možná motory Titan pochází z podobných zařízení,včetně magneta.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 20:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.7.2010
Příspěvky: 1119
Bydliště: vesničan v okr.ZR
Tak je to trochu o značce. Málo která hobby pilka má klikovku uloženou na normálních kuličkových ložiskách a hřídel zatěsněnou klasickým guferem. Většinou tam je nějaké maloprůměrové jehlové ložisko nebo co to je a to pak vyjíždí klikovka sem a tam :roll: - no nechytne to ten tah od vrtule. -MR-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 20:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 588
Bydliště: okr.Vyškov
a co tenhle CRRC ,nepochází to ze "zahrady" ?


Přílohy:
DSCN8670.JPG
DSCN8670.JPG
[ 90.92 KiB | Zobrazeno 7124 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 20:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.7.2010
Příspěvky: 1119
Bydliště: vesničan v okr.ZR
Tak válec a píst, možná i ojnice asi určitě- to je na spoustě motorů. Spodek je ale už podle mě jinačí- lehčí klikovka, tam si myslím, že je problém v tom hmotnostním rozdílu. Pila pro svoji funkci potřebuje mít roztočený setrvačník a ten zastává těžší klikovka. Letecký motůrek setrvák až tolik nepotřebuje a i ho zastane hmota vrtule. Na upravené motoru máš vlastně ty setrváky dva a pak to i pomaleji akceleruje- létat se s tím ale dá, to zas jo. :wink: -MR-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014 21:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 588
Bydliště: okr.Vyškov
díky za rady, tohle jsem potřeboval vědět! Ještě to promyslím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: úte 16.12.2014 9:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2454
Bydliště: Ústí nad Labem
kozlik327 : Pár takových motorů jsem osobně krotil, ale je to už dávno, v době, kdy benzínové modelářské motory u nás ještě nebyly na trhu.
Obecně nemám moc rád motory stavěné "doširoka", tj. s karburátorem na jedné a výfukem na druhé straně, sání řízené pístem - ale takových je většina. Naproti tomu jsem měl v rukou dva motory (Makyta a McCulloch), které měly karburátor i výfuk vzadu, sání řízené membránou. Ty mi byly daleko sympatičtější kvůli podstatně menšímu čelnímu průřezu. V každém případě je co odlehčovat a výkonově se modelářským nevyrovnají. Pokud Ti to ale zásadně nevadí, máš možnosti obrábění a baví Tě to, bav se, fungovat to bude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: úte 16.12.2014 12:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 427
Bydliště: Mýtna LC
Ja som si nárokom preto kúpil na ebay nový 4T krovinorez za 86€. Motor som už upravil. momentálne staviam lietadlo. Je to objem 31 ccm a výkon 1,1kw. Hmotnosť mi vyšla na 2,1kg. Motor má veľmi kultivovaný chod, skoro bez vibrácií . V podstate ak by som chcel 2T motorček tak by som určite kupil nejaký čínsky modelársky. Ale tento bol za dobrú cenu a potreboval som aj nejaké náhradné diely na krovinorez ktoré som získal po úprave z tohoto krovinorezu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: úte 16.12.2014 12:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2437
Bydliště: Ban.Bystrica
Podla mna kupovat zariadenie a prerabat, to uz dnes u 2T nema vobec vyznam , len ak by to bolo zadarmo, u 4T som videl slusne prerobeny 60cmm fukar, no ale ten stoji 500€ , takze blbost dolmar je za 350, ale ten ma olejovu vanu, takze ak by som mal zahradnu techniku kvoli tomu kupovat a prerabat, tak asi nie


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: stř 17.12.2014 13:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 588
Bydliště: okr.Vyškov
a to já zase jo, něčím se bavit,sem tam něco pokazit,modelařinu nedělám přece proto aby se to vyplatilo!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze benz.motoru
PříspěvekNapsal: stř 17.12.2014 14:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2009
Příspěvky: 744
Taky jsem před časem něco předělával - ten Poulan chodí dodnes, ten druhý byl plus mínus stejný jako MC Culoch na videu a nebyl nic moc. Taky jsem dodělal ložisko.
http://fokkermodely.wz.cz/motory/motory.html

Ještě mám čtyřtakt Honda GX31, ale ten po několika pokusech v letadlech skončil nakonec v náklaďáku. Moc těžký a málo výkonný motor. Ale má krásný zvuk.
http://fokker1.rajce.idnes.cz/WWI_truck/

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 172 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz