Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: úte 10.09.2019 21:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8922
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Je jedno ako ho otocis. Musis iba dodrziavat smer vlakien. Ak otocis platno o 90° a das dva taketo diely vedla seba, je to vo finale vidiet. Pokial na platno pojde farba tak je to uplne jedno.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: úte 10.09.2019 22:28 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.10.2017
Příspěvky: 63
Obrázky: 4
Rozdíl ve směru vláken? Tak toho jsem si nevšiml.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: čtv 12.09.2019 21:11 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.10.2012
Příspěvky: 64
A ještě dotaz: čím nejlépe tmelit pod ceconite. Klasika po staru- lak a dětský zásyp?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: čtv 12.09.2019 23:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7530
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Já šlehačkou od Soundalu a pokud bylo potřeba aby byl ještě měkčí na broušení tak Balsa Model Lite. Nitrolak s pudrem je moc tvrdej, takže se pak probrušuje balza kolem, velká vrstva kitu se propadá a stahuje a taky mě přijde že dělá při broušení větší bordel na úklid.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 0:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7530
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dnes jsem narazil na jeden problém s Ceconite, kterej mi dává celkem zabrat. Je to přeplátování dvou vrstev. Třeba náběžka u křídla, která není rovná aby se dal Ceconite přes ní přehnout a začínat a končit na odtokovce. Nebo směrovka vycházející z hřbetu trupu.

Problém je, že i když se Ceconite řízne nebo střihne podle pravítka, stejně se šikmo přeříznou jemný vlákna tkaniny a ty při lakování neustále vylézají jako štětiny. No a na letadle vše není jen rovný. Zabrousit to nejde, broušením se to spíš zhoršuje.

S hranou první vrstvy Ceconite na balze jsem si poradil, po prolakování jsem ty štětiny přejel bokem hrotu mikropájky s nastavenou teplotou, která začáná Ceconite tavit, ty chlupy se asi spekly a zmizely. Následovalo přetmelením pudrem v nitrolaku a opatrným vybroušení na plynulý přechod který pak bude překrytý druhou vrstvou.
Při přetmelemí nejde použít šlehačka od Soundalu ani Modell lite, na Ceconite nedrží.

Ale druhá vrstva při přeložení Ceconite přes sebe, když chci aby zůstala textilní struktůra, nevím jak udělat aby to k něčemu vypadalo. Veka mě sice řekl, že i na skutečných letadlech se s tím moc nepářou a to překrytí nechaj přiznaný. Jenže model je 3-5 x menší takže to je nepoměr a mnohem víc vidět. Sice většina překrytí je na letadle zespoda, kde to není vidět ale třeba zrovna kolem tý směrovky, navázání hřbetu za kabinou do boků nebo boky a hřbet trupu před kabinou mezi stojnama baldachýnu, to je zezhora a vidět až moc. Nevím prostě co s tím... :cry:

Zkusil jsem taky entlovačkama nastříhat pásky, co se používají na 1 W.W. mašinách na překrytí spojů a šití ale prostě na těch špičkách "zubů" to hrozně chlupatí, vypadávají krátký vlákna a taky nevím, co s tím.

Taky mě dost překvapilo, že když jsem zkoušel Ceconite ořezávat žiletkama Astra Superior Platinum, žiletka vydržela cca 1 metr řezu a najednou tupá. Naštěstí Astra Superior Stainless vydrží 5 x víc. Ta platina je prý nanášená na ostří chemicky a prostě se Ceconitem setře.
Druhý překvápko bylo, že Ceconite se hodně blbě řeže kolečkem Olfa. Zkoušel jsem zcela nový na zelený řezací podložce a řeže to chlupatej řez a navíc ho zamáčkne do šlicu v řezací podložce. Zkusil jsem místo zelený podložky hladkej vinil na podlahu a dělá to to samý. Naštěstí krejčovský nůžky stříhají bez problémů, ale nejde s nima řezat jako šel třeba Monofil.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 6:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8922
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Ad koncove obluky, nabezky... Pomahak si zehlickou. Ide to aj bez prestrihovania. Chce to prax.
Ad chlpatenie. Po kazdom lakovani napinacim lakom to prebrus 400vkou. Po tretom ptebruseni je to hladke.
Ad strihanie. Ak mas ostre noznice, tak zastrihni a iba tlac. Ide to ako palier.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 11:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7530
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dík za info. Bez nastřižení se mi podařilo na křidýlkách "vyžehlit" rádius cca 15 mm, při přesahu cca 5 mm. Pokud je větší přesah, rádius kterej jde bez nastřižení "vyžehlit" se úměrně zvětšuje. Koncový oblouky úplně v pohodě.
Mám zcela nový italský krejčovský nůžky ale to zastřižení a řezání tlačením jako šlo u monofilu nebo papíru mi s nima nejde. Tedy jde ale moc to chlupatí. Možná u těch krejčovských vadí velká šířka čelistí nůžek a dost malý úhel ostří. U nůžek na papír je šířka čelistí 3 x menší a úhel minimálně dvojnásobně "ostřejší".
Proč jde ale tak blbě kolečko Olfa, netuším. Mluvil jsem s panem Matysem ze Somaty a mám poslat vzorek Ceconite. Bude to prý chtít uhlíkový kolečko nebo kýho ďasa.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 14:17 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1277
Bydliště: Chocerady
Jsi asi první u koho slyším že to zkouší řezat kolečkem.
Ceconite se běžně stříhá. Případně drobnosti se oříznou žiletkou.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 18:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7530
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Nojo, a Ty když jsi měl Ceconite v ruce poprvé tak jsi ho řezat kolečkem nezkusil? :) Myslel jsem, že to bude asi takovej rozdíl jako stříhat nůžkama a kolečkovat skelnou tkaninu. Teď už vím, že to nejde.

Jinak to prolakování a přebrušování na vrchní hraně přeložení funguje docela dobře. První prolakovanou vrstvu jsem vzal 220-kou z páskový brusky nalepený na prkýnku aby se nahrubo zbrousily ty sem tam čouhající nítě a štětiny. A následující vrstvy laku pak lakýrnickou 400-kou na 5 mm molitanu. Do druhý vrstvy laku to ještě chlupatilo, po třetí už ne. Otázka je, jestli to nějak pohledově nevytáhne plnič nebo barva.
Díky LV za tip.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 18:55 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1277
Bydliště: Chocerady
Nebudeš tomu věřit ale nezkusil.
když něco potahuju ceconaitem tak velkýma plochama třeba 7x1,5m a ty stejně nemám kde řezat. takže na křídlo hodím tkaninu ostřihnu kraje a zažehlím.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 23:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7530
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
No já to nemám tak velký. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: úte 17.09.2019 8:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 6964
Bydliště: Moravský kras
k třepení ceconite na řezu, to řeším úplně jednoduše tak, že s přesahem místo budoucího řezu vezmu štětcem od laku namočeným v acetonu a nechám to minutu zaschnout.. Lak vlákna zafixuje a řez nebo střih se dál netřepí.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: úte 17.09.2019 9:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2857
Bydliště: Praha Letňany
Tak jsem včera tqaky zkusil potahovat Ceconite Light. Tatím jen menší díl. Využil jsem postup, popsaný na elektromodely.sk. Dělalo se s tím překvapivě dobře, ani poměrně malé poloměry nebyly problém, ale je pravda, že jsem Ceconite nastřihával a na ohybech přes hranu jsem si pomohl Kanagomem. Jen nevím, jestli jsem neudělal chybu v tom, že jsem první vrstvu napínacího laku natřel poměrně dost naředěným lakem cca 1:4 (4 díly ředidla na jeden díl laku). Ale snad ne.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: úte 17.09.2019 15:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7530
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Když to první lakování uděláš samotným acetonem, tak to po zaschnutí jde ještě znova rozžehlit pokud se někde něco objeví. Když už je na Ceconite lak, tak to smrdí ale jde to taky ale hůř.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potahování Ceconite
PříspěvekNapsal: úte 17.09.2019 17:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2857
Bydliště: Praha Letňany
Ještě jeden dotaz k Ceconite. Je potřeba po prolakování napínacím lakem nechat díl nějakou dobu zafixovaný v šabloně nebo přišpendlený k desce, jako se to dělá u vypínání papírového potahu?

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz